Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kwarktaart »

Ik zie dat hier al lange tijd niets nieuws meer is gekomen, maar ik hoop dat het topic weer wat nieuw leven ingeblazen kan worden, want ik ben voor ons gezin op zoek naar het huren van een luxe condo of villa (locatie binnen 20 mijl van Disney, hygiëne van het verblijf heel belangrijk en een mooi zwembad voor de kinderen) voor de periode 22 april tm 6 mei.

Verblijf op een resort heeft de voorkeur (vorige verblijf in Caribe Royale beviel uitstekend), maar we overwegen ook het huren van een particuliere condo of woning. Uiteindelijke doel is dat we een tweede huis kopen in Orlando, dus bij voorkeur zouden we nu een verblijf boeken op een resort of elders waar kopen van de woning ook tot mogelijkheid behoort.

Ik hoor heel graag tips!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door ONYX666 »

Wellicht @MattRob vragen, die heeft een huis op een resort gekocht en verhuurd die volgens mij ook
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door harryh »

kwarktaart schreef:
10 jan 2022, 16:55
Uiteindelijke doel is dat we een tweede huis kopen in Orlando
Even voor de zekerheid: Heb je recent nog naar prijzen gekeken? Het is niet het beste moment om te kopen, de prijzen zijn verdubbeld tov pre-corona.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door noukie7 »

Kijk eens op micazu. Dat zijn huizen van Nederlandsers en er zijn er ook een aantal in Kissimmee volgens mij
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kwarktaart »

ONYX666 schreef:
10 jan 2022, 17:02
Wellicht @MattRob vragen, die heeft een huis op een resort gekocht en verhuurd die volgens mij ook
Dankje @ONYX666 :thumbup:

@MattRob heb jij tips betreffende aankoop condo in Orlando met als hoofdreden eigen verblijf, maar mogelijkheid tot verhuur hiervan?
Laatst gewijzigd door kwarktaart op 10 jan 2022, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kwarktaart »

harryh schreef:
10 jan 2022, 17:31
kwarktaart schreef:
10 jan 2022, 16:55
Uiteindelijke doel is dat we een tweede huis kopen in Orlando
Even voor de zekerheid: Heb je recent nog naar prijzen gekeken? Het is niet het beste moment om te kopen, de prijzen zijn verdubbeld tov pre-corona.
Ik ben inderdaad op de hoogte van de prijzen en besef me dat het niet het meest ideale moment is, maar helaas ook genoeg meegemaakt in het leven om niet eeuwig meer te wachten op het juiste moment…
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kwarktaart »

noukie7 schreef:
10 jan 2022, 17:59
Kijk eens op micazu. Dat zijn huizen van Nederlandsers en er zijn er ook een aantal in Kissimmee volgens mij
Dank voor de tip @noukie7
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door harryh »

kwarktaart schreef:
10 jan 2022, 18:04
helaas ook genoeg meegemaakt in het leven om niet eeuwig meer te wachten op het juiste moment…
:thumbup:
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

kwarktaart schreef:
10 jan 2022, 18:02
ONYX666 schreef:
10 jan 2022, 17:02
Wellicht @MattRob vragen, die heeft een huis op een resort gekocht en verhuurd die volgens mij ook
@MattRob heb jij tips betreffende aankoop condo in Orlando met als hoofdreden eigen verblijf, maar mogelijkheid tot verhuur hiervan?
Hi @kwarktaart ! Tja, dat is zo'n algemene vraag natuurlijk, maar ik zou je vooral aanraden om een lokale makelaar in te schakelen die veel verstand van zaken heeft. Ze doen graag hun best voor aankoop, want ze krijgen de helft van de (standaard 6%) provisie die je als koper betaalt. Als je geen aankoopmakelaar inschakelt, krijgt de verkopende makelaar de volle provisie, dus het is (in tegenstelling tot in Nederland) heel erg gebruikelijk.

In jullie geval is het best praktisch een Nederlandse makelaar te nemen. Wij hebben heel goede ervaringen (maar het is ook een persoonlijke kennis) met Ron Biegelaar: dit is zijn Facebook link https://www.facebook.com/dutchrealtor/. Echt betrouwbaar, hart voor zijn klanten, en gaat tot het uiterste om alles te regelen. Zij doen ook verhuur, management, etc dus dan heb je alles in huis, als je dat wilt. Zie totale pakket hier: https://primevillasorlando.com/

Wij hebben heel veel plezier van onze villa, en verhuren deze als we er niet zijn. Verkijk je niet op wat het je kan opleveren; het is echt geen vetpot. WIj verhuren, doordat mijn vrouw er veel tijd in steekt (en zij verhuurt ook villa's voor andere eigenaren), jaarlijks boven de 90% en dan houd je er iets aan over. Maar goed, eigen verblijf is natuurlijk een hele goede reden, maar zet het ook eens af tegen het jaarlijks gewoon huren van een villa ;-) !

Je mag me altijd PB sturen met specifieke vragen ! En ik kan je ook de details van Ron dan doorsturen als je wilt (maar met bijgaande links kom je er ook natuurlijk). Succes !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kwarktaart »

Hi @MattRob,

Dank voor je berichtje. Ik moet zeggen dat we zeker nog in dubio zijn over het wel of niet kopen van een tweede huis in Orlando. Precies wat je zegt, iedere keer huren (bovendien dan genieten van de housekeeping die het schoonhoudt en de deur achter ons dichttrekken zonder zorgen na verblijf zijn aantrekkelijk). Als je pas “wat overhoudt” bij 90% verhuur, dan loont dat echt de moeite niet voor ons. We willen juist meerdere keren per jaar zelf gaan en ook niet per jaar vooruit plannen welke data dqt exact zijn, dus meerdere maanden per jaar zouden we het wel tot onze eigen beschikking willen hebben en is het dus niet te verhuren.
Persoonlijk word ik ook niet echt blij van de zorgen dat huurders e.e.a. aan de woning vies of stuk kunnen maken, wat wijzelf dan morgen fixen, iets wat @Disney-Golf ook eerder aangaf. Als daar tegenover zo’n kleine winst staat, houden wij het liever bij frequent huren.

Ik blijf me er wel in verdiepen en in april gaan we naar Margaritaville (gehuurd), eens kijken hoe ons dat bevalt.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

@kwarktaart Verstandig hoor. Nogmaals, ik kan best wel wat (financiële) gegevens met je delen, om idee te geven, als je daar op zit te wachten. Maar een eigen huis geeft ook zorgen ;-) ! Overigens zijn wij er nog wel heel blij mee, maar overwegen wel om het uit de verhuur te gaan halen, en alleen aan vrienden en bekenden te verhuren. Dat 'kost' dan maar geld, maar geeft ons veel meer rust. En de waardestijging van de afgelopen jaren maakt het dan toch wel ineens aantrekkelijk, maar goed, dat weet je nooit van te voren. Heel veel plezier in Margaritaville, ziet er prachtig uit daar !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kwarktaart »

@MattRob voor nu lijken de zorgen rond het hebben van een eigen huis in Florida (nog) niet op te wegen tegen de nadelen. Het blijft kriebelen, dus mijn man en ik blijven zeker rondkijken online naar nieuwbouwprojecten en condo’s die te koop staan, maar haast heeft het niet. Die deur dichttrekken na een vakantie is ook heerlijk :)
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door jastsali »

MattRob schreef:
12 jan 2022, 10:14
..... Overigens zijn wij er nog wel heel blij mee, maar overwegen wel om het uit de verhuur te gaan halen, en alleen aan vrienden en bekenden te verhuren. Dat 'kost' dan maar geld, maar geeft ons veel meer rust. ......
De afgelopen 2 jaar toch iets te veel gedoe geweest met Amerikanen in jullie mooie villa RJ? :(
Het voelt bij ons nog steeds goed dat we 1,5 geleden ons huis hebben verkocht. Uiteraard geeft de verkoop van ons huis op bepaalde momenten nog wel eens een zuur gevoel, helemaal nu we sinds kort gepensioneerd zijn, maar bottom line voelt die keuze nog steeds goed. Volgende week gaan we voor het eerst sinds hele lange tijd weer die kant op, o.a. om onze spullen bij Ron & Monique op te halen. Voor het eerst sinds 14 jaar weer een paar weken als huurders. Heeft ook wel wat. Wij zijn nog wel steeds van plan om weer een eigen vast stek terug te kopen, maar zijn er voor ons zelf nog niet uit of dat weer Florida wordt of de westkant (Californie of Arizona). Wat we wel zeker weten is dat we niet meer gaan verhuren. Daar zijn we, ondanks vele jaren zeer succesvolle verhuur, wel klaar mee. Ik begrijp heel goed dat jullie dat nu ook overwegen.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

kwarktaart schreef:
12 jan 2022, 13:33
@MattRob voor nu lijken de zorgen rond het hebben van een eigen huis in Florida (nog) niet op te wegen tegen de nadelen. Het blijft kriebelen, dus mijn man en ik blijven zeker rondkijken online naar nieuwbouwprojecten en condo’s die te koop staan, maar haast heeft het niet. Die deur dichttrekken na een vakantie is ook heerlijk :)
Is ook gewoon heerlijk om mee bezig te zijn, rond te kijken, dingen uit te zoeken. En uiteindelijk is het een fantastisch gevoel om een eigen huis daar te hebben, toch een droom die uitkomt ! Dus ik kom hopelijk niet te negatief over, hahaha ! Maar wil je ook behouden voor wat valkuilen :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

jastsali schreef:
12 jan 2022, 16:03
De afgelopen 2 jaar toch iets te veel gedoe geweest met Amerikanen in jullie mooie villa RJ? :(
Het voelt bij ons nog steeds goed dat we 1,5 geleden ons huis hebben verkocht. Uiteraard geeft de verkoop van ons huis op bepaalde momenten nog wel eens een zuur gevoel, helemaal nu we sinds kort gepensioneerd zijn, maar bottom line voelt die keuze nog steeds goed. Volgende week gaan we voor het eerst sinds hele lange tijd weer die kant op, o.a. om onze spullen bij Ron & Monique op te halen. Voor het eerst sinds 14 jaar weer een paar weken als huurders. Heeft ook wel wat. Wij zijn nog wel steeds van plan om weer een eigen vast stek terug te kopen, maar zijn er voor ons zelf nog niet uit of dat weer Florida wordt of de westkant (Californie of Arizona). Wat we wel zeker weten is dat we niet meer gaan verhuren. Daar zijn we, ondanks vele jaren zeer succesvolle verhuur, wel klaar mee. Ik begrijp heel goed dat jullie dat nu ook overwegen.
Ja, die afgelopen 2 jaar waren druk voor mijn vrouw met de verhuur (want Amerikanen zitten er vaak maar 4 of 5 dagen, dus dat is heel veel in/uit checken, vragen, etc, etc), en het huis is ook heel snel versleten, hahaha !! Geef ons maar vrienden/bekenden dan, omdat die gewoon op een normale nette manier met je huis omgaan. En we willen het ook iets mooier aankleden, met (nog) mooiere spullen erin, en dat is eigenlijk niet te doen voor verhuur. Dus kans is vrij groot dat we er mee gaan stoppen. Overigens is het voor nu wel een mooie investering geweest, alleen al voor de waarde-stijging, haha. Maar goed, die heb je pas als je verkoopt. Denk niet dat we dat gaan doen (hooguit om dan een ander huis te kopen). We gaan het eens rustig bekijken komend jaar !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door visje »

Ja, die afgelopen 2 jaar waren druk voor mijn vrouw met de verhuur (want Amerikanen zitten er vaak maar 4 of 5 dagen, dus dat is heel veel in/uit checken, vragen, etc, etc), en het huis is ook heel snel versleten, hahaha !! Geef ons maar vrienden/bekenden dan, omdat die gewoon op een normale nette manier met je huis omgaan. En we willen het ook iets mooier aankleden, met (nog) mooiere spullen erin, en dat is eigenlijk niet te doen voor verhuur. Dus kans is vrij groot dat we er mee gaan stoppen. Overigens is het voor nu wel een mooie investering geweest, alleen al voor de waarde-stijging, haha. Maar goed, die heb je pas als je verkoopt. Denk niet dat we dat gaan doen (hooguit om dan een ander huis te kopen). We gaan het eens rustig bekijken komend jaar !
Ik zag dat het huis al verhuurd is voor de komende meivakantie. Logisch ook. :thumbup:
Maar misschien ook maar goed ook, het is wat groot voor 4 personen. Dus binnenkort maar eens gaan zoeken naar een vakantiewoning (te huur) voor ons. Misschien vind ik ook niet iets dat net wat goedkoper is. :)
Beetje in dubio. Kan ik nog even wachten met boeken? Of had ik dat al moeten doen en is het beste al weg? Liefst wil ik nog wachten tot oktober, of kan ik beter snel iets uitzoeken en boeken?

En oh ja, ik had 2000 euro gebudgetteerd voor een vrijstaand vakantiehuis (geen appartement) in Orlando voor 2 weken meivakantie. Is dat reëel? Of te weinig?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door MattRob »

Het is heerlijk voor 4 personen hoor, zelfs voor 2 personen ;-) ! Maar ik begrijp je punt. Het moet lukken voor zo'n bedrag, maar alle waar naar zijn geld natuurlijk. De verhuurprijzen vliegen omhoog de laatste tijd, maar zal nu ongetwijfeld wel weer wat stabiliseren. Ik denk dat je prima kan wachten tot oktober. De verhuurmarkt is zo ongelooflijk groot daar, dat er altijd wel iets te vinden is. Misschien iets verder weg, of misschien iets minder 'mooi' of luxe, maar het lukt vast wel. En op elk plekje zal je ongetwijfeld heerlijk genieten !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door nwolf »

Viel mij ook al op dat de huur van villa's enorm de lucht in schieten helaas. (zie dat dit bij verkoop ook zo is :D).
Wilde het liefst komend jaar in de mei vakantie een eigen huisje voor 4 maar het verschil met zelfs de duurdere appartementen en hotels was enorm (bijna 2x).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door harryh »

En dat komt in sommige regios ook door de schade van hurricane Ian, als je hier ziet hoeveel huizen en trailers onbewoonbaar zijn zorgt dat voor extra vraag naar huurhuizen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door winterpark »

Tijdje niet meer gereageerd hier, maar wij zoeken een huis van half januari t/m half februari voor ons, mijn ouders en onze peuter/baby. Heeft iemand een leuke tip? Mijn ouders hebben zelf een huis gehad in Kissimmee en daarna hebben we regelmatig huizen gehuurd, maar ik lijk er nu niet uit te komen... Het liefst een beetje een modern huis van een Engelse of Nederlandse verhuurder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer