Gainesville

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
iris kranenbur
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 okt 2006, 14:16

Gainesville

Bericht door iris kranenbur »

Beste Amerika-liefhebbers,

Over 2,5 week ga ik vier maanden studeren en wonen in Gainesville, waar de University of Florida is gevestigd.
Heeft iemand misschien enig idee wat het weer is in deze maanden? Ik las dat het nu ongeveer hetzelfde als hier is,
misschien ietsje warmer, klopt dat? Wordt het al wel snel warmer daar?

Thanks! Groetjes Iris
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Gainesville

Bericht door Petra/VS »

Hetzelfde als daar? Ik neem aan, dat je Nederland bedoelt? Dat lijkt me wel heel sterk! De gemiddelde temperatuur in de winter ligt rond de 20 graden (bron).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Gainesville

Bericht door ronald87 »

's Winters varieert het nog al eens. Als we een koufront hebben, kan het naar beneden de 10 graden gaan wat de temperatuur betreft. Toen ik in November een weekje in Nederland was, was heeft het hier zelfs gevroren hoorde ik. Zelf heb ik dat nog niet meegemaakt.
Het is al met al nog wel stukken beter dan in NL. Afgelopen week meerdere dagen boven de 25 graden geweest, en vandaag is het 22 graden.
Wat je wel vaak hebt is dat het 's ochtends en 's avonds laat wat koeler is, en dat het dan overdag snel opwarmt.

Zit je trouwens bij de exchange vanuit Utrecht?
NL - Florida - NYC - NL
iris kranenbur
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 okt 2006, 14:16

Re: Gainesville

Bericht door iris kranenbur »

Het is nu een graad of 25/26 zie ik op www.weer.nl, maar het is 's nachts dus best koud begrijp ik?
En wordt en de komende tijd warmer of juist kouder?

En..ja het is vanuit de UU een uitwisseling!! Zit jij er ook?

Gr. Iris
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Gainesville

Bericht door ronald87 »

Ik denk dat het niet veel kouder zal worden dan dat het nu is. Koud is trouwens relatief, aankomende week varieert het van 18 tot 27 graden in The Ville, vanaf rond April (denk ik zo) zal het wel weer benauwd heet worden, reken op minstends 30 graden.

Zit idd bij de Utrechtse exchange, alhoewel ik nu geen colleges meer volg aan UF omdat ik aan m'n bachelorthesis begonnen ben.
Zal je ongetwijfeld tegen het lijf lopen aankomend semester!! Goede vlucht alvast!
NL - Florida - NYC - NL
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer