Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk park in Orlando?
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Welk park in Orlando?
Nog even aftellen en we reizen richting de States. We maken een rondreis door het hele Oosten en zullen eindigen in Florida. Adam die dan 6 is is al eerder in Florida geweest maar kan zich daar niets meer van herinneren (hij was toen 1).
Nu willen we een aantal parken gaan doen (max 3) ivm mijn zwangerschap.
We hebben toen MGM, Seaworld en Magic Kingdom gedaan.
Dit jaar willen we Seaworld, Animal Kingdom en Epcot gaan doen. Is dat leuk voor een 6 jarige, en dan bedoel ik met name Epcot.
Ook willen we aan het eind 1 dag naar een waterpark, ik zag al dat er verschillende zijn, waaronder Aquatica bij Seaworld.
Welke is aan te raden?
Universal slaan we bewust over omdat we die al in LA hebben gedaan.
Als er nog meer tips zijn, dan houd ik mij graag aanbevolen.
Oh ja ik zag in het reisverslag van A3 dat hij naar Gatorland is geweest. Is dit leuk? waar ergens ligt dat?
Dank alvast.
Sana
Nu willen we een aantal parken gaan doen (max 3) ivm mijn zwangerschap.
We hebben toen MGM, Seaworld en Magic Kingdom gedaan.
Dit jaar willen we Seaworld, Animal Kingdom en Epcot gaan doen. Is dat leuk voor een 6 jarige, en dan bedoel ik met name Epcot.
Ook willen we aan het eind 1 dag naar een waterpark, ik zag al dat er verschillende zijn, waaronder Aquatica bij Seaworld.
Welke is aan te raden?
Universal slaan we bewust over omdat we die al in LA hebben gedaan.
Als er nog meer tips zijn, dan houd ik mij graag aanbevolen.
Oh ja ik zag in het reisverslag van A3 dat hij naar Gatorland is geweest. Is dit leuk? waar ergens ligt dat?
Dank alvast.
Sana
Re: Welk park in Orlando?
Hoi,
Gatorland is geweldig, en zeker voor een 6 jarige wel indrukwekkend. Het ligt vlakbij Orlando en je bent er met een uurtje of 3 wel klaar.
Universal in LA is heel anders dan in Florida.
Ik denk ook dat MK leuker is voor een 6-jarige dan Epcot (wij vonden Epcot heel erg tegenvallen maar ik ben ervan overtuigd dat 90% van de mensen hier het daar niet mee eens is
)
Er zijn natuurlijk meerdere waterparken en wij hebben alleen Typhoon Lacoon gedaan en dat was erg leuk, alleen jammer dat het begon te onweren, dan moet iedereen vertrekken.
Seaworld blijft natuurlijk geweldig en Animal Kingdom lijkt me ook een prima keus.
Gatorland is geweldig, en zeker voor een 6 jarige wel indrukwekkend. Het ligt vlakbij Orlando en je bent er met een uurtje of 3 wel klaar.
Universal in LA is heel anders dan in Florida.
Ik denk ook dat MK leuker is voor een 6-jarige dan Epcot (wij vonden Epcot heel erg tegenvallen maar ik ben ervan overtuigd dat 90% van de mensen hier het daar niet mee eens is

Er zijn natuurlijk meerdere waterparken en wij hebben alleen Typhoon Lacoon gedaan en dat was erg leuk, alleen jammer dat het begon te onweren, dan moet iedereen vertrekken.
Seaworld blijft natuurlijk geweldig en Animal Kingdom lijkt me ook een prima keus.

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Nee, inderdaad, niet mee eenspaula58 schreef:wij vonden Epcot heel erg tegenvallen maar ik ben ervan overtuigd dat 90% van de mensen hier het daar niet mee eens is![]()

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Universal in LA kun je beslist niet vergelijken met Universal in Orlando. Bovendien heeft Universal in Orlanda 2 verschillende pretparken, vooral Island of Adventure is erg leuk, ook voor een zesjarige. Er zijn een heleboel fantastische attracties, en de aankleding is met al die tekenfilm-figuren voor een kind heel aansprekend. Het is mijn favoriete park in Orlando!
Verder is Animal Kingdom ook erg leuk! Je kunt er veel fantastische attracties doen, ook als je zwanger bent, en de aankleding is er geweldig. Deze 2 parken zou ik zeker in je vakantie opnemen als je die nog niet eerder hebt gezien! Epcot vind ik persoonlijk ook erg leuk, maar voor een 6-jarige vind ik persoonlijk IoA leuker!
Verder is Animal Kingdom ook erg leuk! Je kunt er veel fantastische attracties doen, ook als je zwanger bent, en de aankleding is er geweldig. Deze 2 parken zou ik zeker in je vakantie opnemen als je die nog niet eerder hebt gezien! Epcot vind ik persoonlijk ook erg leuk, maar voor een 6-jarige vind ik persoonlijk IoA leuker!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoor inderdaad diverse verhalen over Epcot, de een vindt het geweldig de ander weer wat minder.
Goh ik dacht echt dat US van La identiek waren aan die van Orlando. Nu begin ik toch te twijfelen, om Epcot te laten voor wat het is en naar US te gaan.
Magic Kingdom zijn we al eens geweest (4 jaar geleden) en Adam is vorig jaar Naar Disneyland Parijs geweest (niet helemaal vergelijkbaar, maar toch).
Ik denk dat we dan toch voor Seaworld, Animal Kingdom en Universal gaan.
Bedankt voor het meedenken. Nu alleen nog kijken welk waterpark we gaan doen?
Goh ik dacht echt dat US van La identiek waren aan die van Orlando. Nu begin ik toch te twijfelen, om Epcot te laten voor wat het is en naar US te gaan.
Magic Kingdom zijn we al eens geweest (4 jaar geleden) en Adam is vorig jaar Naar Disneyland Parijs geweest (niet helemaal vergelijkbaar, maar toch).
Ik denk dat we dan toch voor Seaworld, Animal Kingdom en Universal gaan.
Bedankt voor het meedenken. Nu alleen nog kijken welk waterpark we gaan doen?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je kiest voor Universal, kies dan wel voor het pretpark Island of Adventures, het andere park lijkt wel op het park in LA (veel dezelfde attracties, maar niet volledig hetzelfde).Souraia schreef:Ik denk dat we dan toch voor Seaworld, Animal Kingdom en Universal gaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
bedankt Jacqueline.
Weet iemand toevallig welke kaarten ik het beste kan kopen. We gaan dus 1 dag Animal Kingdom, 1 dag Seaworld, 1 dag Universal Studio en we willen graag dan nog 1 dag naar een waterpark.
Kan ik dan het beste de kaarten daar terplekke kopen, of via American Estates?
Ik zie wel op de site dat Seaworld niet in de Base tickets zitten, dus ik vraag mij dan af of het in ons geval goedkoper is.
Weet iemand toevallig welke kaarten ik het beste kan kopen. We gaan dus 1 dag Animal Kingdom, 1 dag Seaworld, 1 dag Universal Studio en we willen graag dan nog 1 dag naar een waterpark.
Kan ik dan het beste de kaarten daar terplekke kopen, of via American Estates?
Ik zie wel op de site dat Seaworld niet in de Base tickets zitten, dus ik vraag mij dan af of het in ons geval goedkoper is.
- butterfly
- Amerika-expert
Wij gaan over een paar weken, en ik heb de tickets niet van tevoren geboekt. Als ik de prijzen van bijvoorbeeld American Estate vergelijk met de losse tickets daar (tegen de koers van nu) ben ik veel voordeliger uit om ze daar te kopen.( de gunstige koers is nl niet doorberekend in de tickets als je ze hier koopt) Volgens mij is dat nu alleen rendabel als je een meerdaagse ticket koopt. Maar misschien heeft een ander een andere mening hierover.
Groetjes, Ilse
Groetjes, Ilse
Hoi hoi,
In juli vlieg ik naar Florida toe. Ik start samen met 2 vrienden in Miami en gaan een rondreis maken waarna we weer eindigen in Miami.
Voordat we weer teruggaan naar Miami gaan verblijven we een paar nachten in Orlando. Daar gaan we ook parken bezoeken natuurlijk.
Wij hebben gepland om naar Universal Studio's, Dysney magic Kingdom en wet and Wild te gaan. Verder gaan we daarvoor ook nog naar Bush Gardens. Zijn dit allemaal parken die worden aangeraden? Voor zover ik heb gezien en gelezen lijkt het me wel mooi, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee??
Groetjes Teunie
In juli vlieg ik naar Florida toe. Ik start samen met 2 vrienden in Miami en gaan een rondreis maken waarna we weer eindigen in Miami.
Voordat we weer teruggaan naar Miami gaan verblijven we een paar nachten in Orlando. Daar gaan we ook parken bezoeken natuurlijk.
Wij hebben gepland om naar Universal Studio's, Dysney magic Kingdom en wet and Wild te gaan. Verder gaan we daarvoor ook nog naar Bush Gardens. Zijn dit allemaal parken die worden aangeraden? Voor zover ik heb gezien en gelezen lijkt het me wel mooi, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee??
Groetjes Teunie
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Universal Studio's bestaat uit 2 verschillende parken in Florida. Vooral het nieuwste, Island of Adventure, vinden wij helemaal geweldig! Dat park staat hoog boven in mijn persoonlijke top 10.Teunie schreef:Wij hebben gepland om naar Universal Studio's, Dysney magic Kingdom en wet and Wild te gaan. Verder gaan we daarvoor ook nog naar Bush Gardens. Zijn dit allemaal parken die worden aangeraden? Voor zover ik heb gezien en gelezen lijkt het me wel mooi, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee??
Busch gardens vind ik ook geweldig, staat ook in mijn top 10. Geweldig!
Magic Kingdom vind ik persoonlijk niet het mooste park van Disney in Florida. Ik zou zelf kiezen voor een van de andere parken, afhankelijk van je voorkeuren. Animal Kingdom vind ik super! En ook Epcot en MGM (die heet nu Hollywood Studios?)
Wet & Wild zijn wij niet binnen geweest, de ligging vind ik niet zo geweldig. EN ik vond het park van de buitenkant erg klein uitzien. Ik denk zelf dat Blizzard Beach van Disney mooier is, ook qua aankleding en thema, en misschien zelfs groter. Ik vond BB in elk geval helemaal geweldig!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Er zijn nog wel meer plekken waar je tickets kunt kopen. In het algemeen is van te voren kopen toch echt goedkoper.butterfly schreef:Wij gaan over een paar weken, en ik heb de tickets niet van tevoren geboekt. Als ik de prijzen van bijvoorbeeld American Estate vergelijk met de losse tickets daar (tegen de koers van nu) ben ik veel voordeliger uit om ze daar te kopen.( de gunstige koers is nl niet doorberekend in de tickets als je ze hier koopt)
Maar dat begint pas te tellen als je meer dan 3 dagen gaat. Neem je de tax wel mee bij je berekeningen?
Misschien dat je hier wat aan hebt: Disney Tickets: Een prijsvergelijking.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- butterfly
- Amerika-expert
Dat schreef ik de zin daarvoor ook, dat het pas rendabel is vanaf 3 daagse passen. Wij zijn inmiddels alweer een week terug, en voor ons was het goedkoper om de tickets daar aan te schaffen, omdat wij maar 2 dagen disney deden. We hebben het trouwens met een paar tickettaanbieders vergeleken hoor, maar natuurlijk vast niet allemaal.( die tax was ik inderdaad even vergeten in mijn berekeningNjit schreef: In het algemeen is van te voren kopen toch echt goedkoper.
Maar dat begint pas te tellen als je meer dan 3 dagen gaat.

Groetjes, Ilse
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Het heeft dus geen zin om 2 of 3 daagse passen online te gaan kopen want daar krijg je dus geen korting op (nergens, alleen bij Timeshare)
Maar voor een 5 of 7-dagen kaart kan het je wel degelijk heel veel schelen.
Maar voor een 5 of 7-dagen kaart kan het je wel degelijk heel veel schelen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik twijfel nog steeds welk park wij moeten kiezen, Epcot of Universal? moeilijk hoor.
- butterfly
- Amerika-expert
Wij hebben 2 weken geleden 3 parken, en 1 waterpark gedaan. (onze kinderen waren de laatste keer 8 maanden, en 3 jaar, dus wisten er ook niks meer van) Wij hadden gekozen voor Animal kingdom, Magic Kingdom en Universal. Als ik nu vraag welk park ze het leukst vonden zeggen ze Universal. Maar wij waren nog nooit in Universal geweest, dus ik kan me voorstellen dat je voor jezelf ook wel iets wilt zien waar je nog nooit bent geweest. In Epcot ben ik nooit geweest. Wij hadden Aquatica als waterglijbanenpark gedaan.
Groetjes, Ilse
Groetjes, Ilse
-
- Amerikafan
Vorig jaar zaten wij 7 dagen in orlando en hebben veel parken gedaan. Wij vonden Epcot toch de minste van allemaal en Island of Adventure verreweg het leukst! Dat kan ook te maken hebben met de enorme hitte die wij daar hadden. In Island of Adventure zijn relatief veel waterattracties, waardoor je de hele dag lekker nat rondloopt....en dat is echt heerlijk hoor bij 40 graden! Onze kinderen van 10 en 12 vonden Island of Adventures zo leuk dat we er zelfs 2 keer naar toe zijn gegaan....
Nog even een tip: Universel heeft een Valid Parking service. Dit werkt echt geweldig....Je rijd met je auto tot bijna in het park, geeft je auto af ( dacht 10 dollar) en binnen een minuut ben je binnen. Als je terug komt staat je auto binnen een mum van tijd weer voor je klaar! Wij vonden dit echt een ideale oplossing. Vaak ben je na zo'n dagje park redelijk gesloopt en moet je nog zo'n eind in die brandende zon naar je auto terug.
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt,
groetjes Sunny
Nog even een tip: Universel heeft een Valid Parking service. Dit werkt echt geweldig....Je rijd met je auto tot bijna in het park, geeft je auto af ( dacht 10 dollar) en binnen een minuut ben je binnen. Als je terug komt staat je auto binnen een mum van tijd weer voor je klaar! Wij vonden dit echt een ideale oplossing. Vaak ben je na zo'n dagje park redelijk gesloopt en moet je nog zo'n eind in die brandende zon naar je auto terug.
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt,
groetjes Sunny
Even over dat Aquatica. Wij zijn daar een aantal malen langsgereden en elke keer stonden er politieauto's voor de ingang. Of dat verband hield met het slechte weer weet ik niet maar het park leek me vaak dicht te zijn.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi peeps, even uitleggen waarom er aan Aquatica veel politieauto's te zien waren.
Aquatica is pas sinds eind maart geopend en geniet enorme belangstelling van het publiek.
Geregeld moet het park de toegang sluiten omdat het max aantal bezoekers bereikt wordt.
Omdat Interantional Drive een zeer drukke weg is en om opstoppingen aan de ingang en dus ook
files te voorkomen wordt de ingang door de politie geregeld.
Als je Seaworld en Aquatica wil bezoeken kan je (online of ter plaatse) combinatie tickets kopen.
Maak gebruik van de "funcard" van Seaworld: het bied de mogelijkheid om "gratis" een tweede
bezoek aan het park te brengen.
Even een tip: onmiddellijk na de ingang vind je een stand met park maps waarop ook de show-schedules.
Neem even een paar minuutjes om je bezoek te plannen, het zal je later veel heen en weer geloop
besparen alsook het risico een show te missen. Believe in Shamu stadium mag je zeker niet missen.
Mijn echtgenote en ik hebben season passess voor Seaworld, wij zijn dus geregelde bezoekers, misschien
lopen we mekaar daar wel tegen het lijf. :welcome:
Aquatica is pas sinds eind maart geopend en geniet enorme belangstelling van het publiek.
Geregeld moet het park de toegang sluiten omdat het max aantal bezoekers bereikt wordt.
Omdat Interantional Drive een zeer drukke weg is en om opstoppingen aan de ingang en dus ook
files te voorkomen wordt de ingang door de politie geregeld.
Als je Seaworld en Aquatica wil bezoeken kan je (online of ter plaatse) combinatie tickets kopen.
Maak gebruik van de "funcard" van Seaworld: het bied de mogelijkheid om "gratis" een tweede
bezoek aan het park te brengen.
Even een tip: onmiddellijk na de ingang vind je een stand met park maps waarop ook de show-schedules.
Neem even een paar minuutjes om je bezoek te plannen, het zal je later veel heen en weer geloop
besparen alsook het risico een show te missen. Believe in Shamu stadium mag je zeker niet missen.
Mijn echtgenote en ik hebben season passess voor Seaworld, wij zijn dus geregelde bezoekers, misschien
lopen we mekaar daar wel tegen het lijf. :welcome:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1422 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-