Mies2301 schreef: ↑17 feb 2023, 07:06
Volcano Bay vind ik ook echt te gek! Wat een mooi park is dat. Typhoon Lagoon en Blizzard Beach van Disney worden hier en daar wat geüpgraded. Typhoon Lagoon is nu dicht en wanneer die open gaat is de verwachting dat BB dicht gaat voor onderhoud + upgrades.
@Annama Waarom van alle parken naar Epcot als ik vragen mag?
En dat is het mooie van een mening toch

.
Universal is meer gericht op Tieners, Jurassic Park, Harry Potter en Simpsons gedeelte enzo geven echt wel sfeer maar het is net wat je zoekt.
Magic Kingdom is wel mooi, maar als je kijkt hoe stervens druk het daar is haalt voor mij een stuk van het plezier er af hoor. begrijp me niet verkeerd, het is echt nog heel mooi, maar future land heeft echt een opknapbeurt nodig daar en ik begreep dat ze splash mountain aan het verbouwen zijn. Fairytale gebied is wel heel mooi gemaakt imho. het is mooier dan Parijs, maar als je daar al een paar keer bent geweest, hoef je voor de attracties in ieder geval niet perse naar MK Orlando.
Wat Pascal ook aangeeft je moet de keuze maken voor de sfeer en maar net wat je leuk vindt.
Ik bedoel met prijs/kwaliteit dat de prijs voor Disney gewoon 2x de prijs van Universal is en als je daar bent zijn beide een unieke ervaring, of je nu "team Disney" bent of niet. Als ik 14 dagen onbeperkt Universal neem ben ik 335,- p/p kwijt waar ik bij Disney 550 p/p kwijt ben en dan ook nog vooraf moet reserveren welk park en als je niet op locatie slaapt je ook nog de pech kunt hebben dat jouw voorkeur vol is omdat degene die bij Disney slapen eerder mogen reserveren (zelfde met eten, skip the line, etc.)
Disney is echt een hele ervaring maar dan zou ik toch echt meerdere parken doen wil je het goed ervaren. ze hebben allemaal mooie stukken, maar ook gebieden waar je zo voorbij loopt.
Wat betreft de attracties : Disney = meer gericht op familie. Ik heb Tron, Guardians en Star Wars nog niet gezien dus dat zal wel anders zijn. Universal, ja je hebt er veel 3d (stuk of 8 ) en verder veel Rollercoasters, maar nogmaals maar net wat je leuk/mooi vindt

Waterpark blijft toch echt mijn nr1 Volcano Bay, die steekt gewoon met kop en schouders boven de rest uit.
Maar gelukkig is dit topic daar ook voor bedoeld, om keuzes te maken
overigens ik snap ook niet goed waarom je alleen Epcot wilt doen, het is er mooi, maar ik vond het niet echt de Disney Vibe geven

Daarnaast is een kaartje voor 1 park de hoofdprijs (geloof 155,- online) voor 1 dag.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida