Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over reis naar Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
fransje
Amerika-ontdekker

Re: Vragen over reis naar Orlando

Bericht door fransje »

Katja schreef:Ik heb op dit moment een blessure aan mijn rechterbeen. (beide enkelbanden gescheurd een aantal maanden terug) in Nederland is autorijden nog altijd een ramp maar in deze omgeving kom ik er goed mee weg omdat het remmen en gas geven veel minder is waardoor ik het grootste gedeelte op de cruisecontrol kan rijden.
he wat goed van je dat je toch kan rijden daar.
dan moet het mij toch ook wel gaan lukken he, en alleen gas geven en remmen lijkt me heel makkelijk.
de wond die ik heb van de operatie is nog niet dicht en mag zeker niet open gaan voordat ik naar de VS ga anders kan ik het wel vergeten en moet ik me dan toch behelpen met de bus of taxi
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Extra motivatie om je netjes te gedragen tot vertrek. Succes met je herstel.
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

Katja schreef:Extra motivatie om je netjes te gedragen tot vertrek. Succes met je herstel.
ja dat zal ik zeker doen .
dank je anita
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

is er iemand die me kan vertellen of ik mijn snorkel mee moet nemen voor clearwater.
ik weet nl niet of er veel te zien is in de zee ,
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha eerst lees ik net dat verhaal over een open beenwond en dan ineens over een snorkel ;)

Je zou een snorkel mee kunnen nemen als je het water inkan. Ik ben zelf niet in clearwater geweest, maar in fort desoto en st pete's beach en daar stikte het van de rays. Zelfs in het water bij Miami Beach zaten vissen. Maar ik vind het persoonlijk niet hetzelfde als (uit eigen ervaring) in het water liggen in Curacao of dergelijke
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

had je niet gelezen dat ik een dochter van 15 jaar mee neem ?
die heeft gesnorkeld in egypte en nu met deze vraag komt.
en mama moet het dus uitzoeken hahhah
Laatst gewijzigd door Rob op 17 nov 2011, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het lijkt mij dat als er duiktrips worden aangeboden aldaar dat je er ook kan snorkelen.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat is niet altijd waar, als de riffen diep liggen dan is duiken geweldig maar zie je met snorkelen niets. Ik heb geen ervaring met snorkelen in Florida dus kan je niet helpen.
moonlight91
Amerika-ontdekker

Bericht door moonlight91 »

ikheb ook geen ervaring met snorkelen in clearwater
maar om daar nu op het strand het na kijken te hebben is echt geen straf hoor, clearwater is een heerlijke rustige strandplaats
....kan niet wachten om er weer naar toe te gaan
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gewoon meenemen dus, zie je niets, dan heb je pech, egypte en bv dus curacao lijken me mooiere duikplekken, maar ook deze vraag van je kun je zelf google-en en dan krijg je oa van dit soort antwoorden :
Snorkeling in Clearwater offers several options. You can snorkel on your own at Clearwater Beach or Sand Key Park. For guided tours, a variety of boat tours are available in the area. Windsong Sailing Charters takes visitors snorkeling over a local reef as well as a sunken shrimp boat. Captains Now and Hubbards Marina provide tours to Egmont Beach, where you'll snorkel over a sunken Spanish American war fort.

Read more: About Snorkeling in Clearwater Beach, Florida | eHow.com http://www.ehow.com/about_4574210_snork ... orida.html
of
I'm no expert on snorkeling, but will try to help as much as I can. People do snorkel off the coast here at Clearwater/St. Pete Beach area. The water here is not nearly as clear as, say, Key West, or Bahamas for instance, but people do snorkel. My thinking is the water will be about the same in Clearwater or the Sarasota area.
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

juist ik neem hem mee en zie het daar wel.
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

graag wil ik jullie advies wat ik kan doen met mijn probleem.
ik ben nl sinds 3 maanden ontslagen van mijn baan, dat betekent dat ik op dit moment in de bijstand zit.
mijn reis naar orlando heb ik voor die tijd geboekt.
ik las dat het erg makkelijk zou zijn om een creditcard aan te vragen, dus heb dat gedaan .
maar nu ,,ik krijg hem niet omdat ik geen vast werk meer heb.
ik vind het zo n onzin stel dat ik werk, ik krijg de creditcard, en word dan ontslagen???
ik weet nu niet of ik dollards mee moet nemen voor de hele vakantie, of zoals me bij de bank is gezegt dat ik 1x per dag kan pinnen met mijn bankpas.
zoals ik heb begrepen kan ik in 9 van de 10 winkels niet pinnen met mijn mastrokaart.
kan iemand mij advies hierover geven.
bedankt vast
anita
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zonder creditcard in de USA is niet onmogelijk maar wel lastig. Normaal gesproken moet het wel lukken om elke dag een bedrag uit de muur te pinnen. Hangt er ook van af wat je allemaal gaat uitgeven tijdens je vakantie. Met een heel pak geld over straat lopen lijkt me niet verstandig. Wellicht dat je wel alvast voor vertrek wat US dollars inkoopt in Nederland om de eerste dagen te overbruggen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het klopt inderdaad dat je in de meeste winkels met je gewone bankpas niet kan pinnen. Je kan wel bij een pinautomaat geld eruit halen.
Zelf heb ik altijd geld gepind in de VS zelf en nooit geld vantevoren meegenomen. Maar ik had ook altijd een creditcard bij me, dus minder reden om te pinnen. Ik denk dat alvast wat dollars meenemen een goed idee is.

En inderdaad, het werkt erg krom met creditcards. Er wordt enkel gekeken naar je financiële en arbeidssituatie op het moment van aanvragen, daarna eigenlijk niet meer, zolang er geen problemen zijn.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Er is hier op het forum al veel geschreven over oplossingen als je geen credit card kunt aanvragen dus ik zou even zoeken als ik jou was.
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

hoi
ik heb even jullie raad nodig.
mijn been geneest niet zo goed als gedacht , dus dat auto rijden kan ik wel schudden .
ik heb het hele forum afgezocht over alles wat met openbaarvervoer is te regelen.
ik ben al een heel eind gekomen richting clearwater, maar er schijnt helemaal geen bus of iets te gaan naar de andere kant , ik bedoel dan cocoabeach.
ik zou het erg fijn vinden als iemand mij hier meer info over kan geven.
zelfs met google-maps kom ik niet verder.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als je die OV-verbinding niet kan vinden dan zou het kunnen dat die verbinding er helemaal niet is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik hoop voor je dat je reis je wat opmonterd, want ik heb het idee dat het je niet echt meezit de laatste tijd. Wat me wel een beetje onduidelijk is is waarom je persé naar die stranden wilt, of is dat puur voor je dochter? Want het lijkt me ook niet bepaald gezellig om in je lange broek aan het strand te gaan zitten als je met dat been niets kunt...
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

ja , ik wil er voor mijn dochter heen.
of het goed weer is om even in zee te gaan weet ik niet .
de stranden lijken me erg mooi en daar geniet ik al van , ik ben erg snel tevreden .
VANDAAG de tickets opgehaald, zo SPANNEND.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zou niet voor een specifiek strand gaan maar gewoon kijken waar je heen kunt met de bus en eventueel een stukje taxi. Maakt alles een stuk makkelijker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer