Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Moon29: 2016 Florida +..... Van Miami naar Atlanta

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Moon29: 2016 Florida +..... Van Miami naar Atlanta

Bericht door moon29 »

Oh wat leuk!!
Hebben jullie ook al vliegtickets? En ook in juli?
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jessicaenfam »

Ja we hebben vliegtickets, we gaan van 23 juli tm 20 augustus.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oh wat heerlijk lang!! :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Druk bezig met mijn roadbook stuit ik op de volgende 2 vragen waarbij ik graag gebruik maak van jullie kennis/ervaring/advies:
- De dag dat we van Gatlinburg naar Atlanta rijden beginnen we de dag heel vroeg door eerst te gaan fietsen in Cades Cove. Hoe adviseren jullie om vervolgens naar Atlanta te rijden? (via Chattanooga of via Tallulah Gorge State Park of.......)
- Op onze volle dag in Gatlinburg denk ik smorgens eerst te gaan raften op de Pigeon River. Wat zijn de mooiste dingen om dan nog in de middag te doen? Clingmans dome? Newfound Gap Rd? Roaring Fork? Grotto Falls? En wat is te combineren/ te realiseren op 1 dag? Watervallen zijn niet zo favoriet bij mijn gezinsleden, of het moet echt iets heel bijzonders zijn. Een avontuurlijke wandeling van een uurtje nog op de middag zou wel leuk zijn. Zeker in beren gebied.
Biekie
Amerika-ontdekker

Bericht door Biekie »

Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt vanuit Washington door de natuurparken Shenandoah en GSM naar het duiden, een stukje door Florida en langs de Oostkust weer terug naar Washington. Wij hebben genoten van die reis. Misschien vind je in ons blog nog wat nuttige informatie? http://biancadekkers2015oostusa.blogspot.nl/
Veel voorpret- en vakantieplezier!
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Bedankt!
Leuk blog, en leuk om al lezend heerlijk in de vakantie sfeer te komen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Inmiddels begint ons roadbook steeds meer invulling te krijgen wat planning voor iedere dag betreft.

Zouden jullie eens mee willen kijken of er dagen bij zitten die echt niet haalbaar zijn? Of waar we misschien beter iets anders (mooier/leuker) kunnen doen dan wat we er nu ingepland hebben staan:

18 juli: Zaventem - Miami (aankomst 16.45), doorrijden naar Islamorada (hotel: Pelican Cove Resort)
19 juli: Tarpons voeren bij Robbie's Marina- turtle hospital, Marathon - Bahia Honda SP - Big Pine Key (indien tijd) - fietsen Key West - zonsondergang Mallory Square, daarna terugrijden naar Islamorada (hotel: Pelican Cove Resort)
20 juli: snorkelen John Pennekamp - Coral Gables - Key Biscaine - Star Island (hotel Odyssey on South Beach)
21 juli: te voet: Holocaust Memorial - Ocean Drive - Lincoln Road - strandhuisjes. Per auto: via Venetian Causaway - Sawgrass Mills - en eventueel nog naar Fort Lauderdale. Slapen weer in Miami South Beach
22 juli: naar St Augustine, stuk tot Daytona snelweg, vandaar verder over A1A. Voor zover mogelijk onderweg de volgende dingen meepikken: Palm Beach, Merrit Island, vervolgens highlights St. Augustine bekijken (hotel: Jaybirds Inn)
23 juli: Huguenot Memorial Park - Big Talbot Island state park (hike van 1 mile) - Amelia Island - Kingsley Plantation - Fernandina Beach - Driftwood Beach op Jekyll Island - St Simons Island - overnachten in Savannah in B&B Dresser Palmer House
24 juli: 's morgens wandeling langs highlights in Savannah, 'smiddags Bonaventura cemetery - Wormsloe Plantation (zelfde B&B)
25 juli: dupont state forest (hooker falls, tripple falls) - wandeling naar Moore cove falls en dan door naar Gatlinburg (cabin via tripadvisor)
26 juli: Roaring Fork Motor Nature Trail - Grotto Falls Trail - Newfound Gap Road en verder kiezen of we nog Clingmans dome doen bijv of nog willen gaan raften. 's avonds Gatlinburg zelf bekijken (cabin)
27 juli: van 7 tot 10 fietsen in Cades Cove (dan gesloten voor auto's) - Tallulah Gorge SP (hike) - Atlanta (Hampton Inn Atlanta Tech Downtown)
28 juli: World of Coca Cola - Olyplic Park - lunchen in Sun Dial restaurant (Westin Peachtree Plaza hotel) - Martin L. King memorial - 's avonds Stone Mountain SP (zelfde hotel)
29 juli: Ichetucknee SP - Crystal River (eco trail) (Holiday Express)
30 juli: 6.00 am zwemmen met manatees - daarna homosassa of silver springs SP (??) - villa Kissimee
31 juli: Islands of Adventure (minst drukke dag, van de dagen dat wij er zijn)
1 aug: nog in te vullen (shoppen, relaxen)
2 aug: Universal Studio's
3 aug: nog in te vullen (natuur, relaxen)
4 aug: naar Sarasota (nog in te vullen), deel villa via AirBNB
5 aug: nog in te vullen, zelfde AirBNB
6 aug: naar Sanibel Island (nog in te vullen), hotel Song of the Sea
7 aug: via Everglades naar Miami waar we 's avonds vlucht hebben

Alle tips zijn van harte welkom!
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

we gaan in juli een gelijkaardige rondreis maken. Waarom combineren jullie de Everglades niet met Key West ?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@kustbewoner: ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat je bedoelt.
Op 19 juli ook nog de Everglades erbij is niet haalbaar lijkt me...
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat weet ik wel zeker. 19 juli zit vol genoeg op deze manier, daar kun je de Everglades niet meer bij doen.
Ik vind het zelfs op de laatste dag al wat karig maar dat is jullie eigen keuze. Zou er zelf meer tijd voor uittrekken.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@Vito
We vliegen die dag wel pas om 8.50pm terug.
En als we voor Everglades meer tijd uit zouden trekken :ten koste van wat zou je dat dan doen?
M.a.w. wat is minder de moeite waard.
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Ik bedoelde niet om dit op dezelfde dag te doen. Ik vroeg me gewoon af waarom je Everglades niet in het begin nam als je van de Keys kwam
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oh,
Omdat we dan naar Miami gaan en niet richting de Everglades. Die liggen beter op de route van Sanibel naar Miami.
Hoe wordt jullie route? Jullie doen 3 weken Florida toch?
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

heb ben pas deze week tickets geboekt, dit WE beginnen we te plannen. Wij vertrekken op 6 juli, retour 29 juli. Gaan ongeveer dezelfde route als jullie doen. We zouden wel graag een plantage gaan bezoeken in Georgia, weten allen nog niet waar. Van zodra ik een reisschema heb zet ik dit online. Ga wel een beetje plagiaat plegen van jullie :geek:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Haha, dat geeft niet, kunnen we zien hoe het bij jullie verloopt voor we zelf vertrekken :wink:
Wij willen ook een plantage bezoeken en ik heb (gezien de route) gekozen voor Wormsloe Platation (24 juli)
Carla-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Carla-USA »

Hoi,

Je zal het vast al tegen zijn gekomen in een aantal reisverslagen. Maar als het lukt met de planning moet je op Islamorada echt gaan eten bij Morada Bay. Dat is geweldig. Zowel het eten als het uitzicht. Wit strand en eten onder de palmbomen.

Als je de dag bij Sanibel Island bent, kan je ook nog naar Naples. En dan naar de pier voor de zonsondergang. Als je geluk hebt zie je dan ook nog dolfijnen.

In 2012 zijn we in Florida geweest en dit vonden we allemaal erg leuk. Ook Key West is erg leuk.

En dankzij een tip op dit forum heb ik 2 weken geleden goedkope tickets naar Miami kunnen boeken en gaan we komende zomer weer. Heerlijk!

Gr. Carla
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wat heerlijk dat jullie ook weer gaan Carla!
Er komen de laatste weken inderdaad mooie ticket prijzen langs!

Morada Bay heb ik inderdaad al in mijn roadbook genoteerd staan. Al zal het alleen voor een drankje en het uitzicht zijn denk ik, want rond etenstijd zijn we niet in de buurt.

Ook de zonsondergang bij Naples pier (dolfijnen) stond al genoteerd :D (fijn te ontdekken dat ik goed bezig ben geweest :lol: )

Ik ben erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen na 2 jaar op een rij naar het westen!

Gr. Monique
Carla-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Carla-USA »

Vorig jaar hebben wij ook een rondreis door het zuid-westen gemaakt en dat is totaal iets anders dan Florida. Niet met elkaar te vergelijken. Maar ook Florida is erg leuk. Ik weet zeker dat jullie het daar ook leuk gaan vinden. Ook veel afwisseling met mooie stranden, Key West, natuurparken en natuurlijk ook Orlando met Disney en Universal. Celebration is trouwens ook leuk om naar toe te gaan als je in Orlando bent.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Je moet het gewoon zien als een totaal andere vakantie. Wij vonden de eerste keer Florida na de Westkust enorm tegenvallen. Inmiddels gaan we alweer voor de vijfde of zesde keer die kant op. Ik zou zeker niet vergelijken.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat is ook precies de bedoeling dat het na de vorige 2 reizen weer een keer heel wat anders is, dus komt vast goed :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer