Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida en de Bahamas

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Florida en de Bahamas

Bericht door Staceybeesie »

Old Town is erg leuk. Allemaal kleine smalle straatjes en kleine winkeltjes.
Fort Morrow is ook wel grappig. Vanaf het fort zie je de Bacardi fabriek aan de overkant ;-)

Afbeelding

Die torentjes zijn wel heel tekenend voor San Juan.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Precies wat wij ervan verwachten. Smalle oude straatjes en winkeltjes!
En hopelijk een paar goede lokale restaurantjes!
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hallo Steson wij zijn terug van ons 5 dagen cruise naar de bahamas. Konden de dag van vertrek om 12u al inschepen. alles verliep heel goed en snel. Vertrek was om 5u van uit Miami .ondertussen kon je gaan eten op dek 11 waar de zwembaden waren het was buffet zeker eenaanrader.de tweede dag s'morgens aangekomen op het eilandGrand Bahamas Island ,daar heb je heel de dag tijd om het eiland te verkennen,hadden een prive gids .en rond 17u vaar je weer de nacht naar het volgende eiland nu dus Nassau.Ook daar een gids genomen om het eiland te gaan bekijken waren nu voor 25$ pp bijna 3uur weg zelfs naar het hotel Atlantis geweest met de gids .weer heel de nacht varen om op dag 4 het prive eiland Stirrup Cay aan te komen daar word je met eenandere boot naar het eiland gevaren deze vaart om de 15min.uit en terug .hier kan je vanalles doen ,de vissenzwemmen zo rond je bennen dat je enkel maar eenduikbril nodig hebt.S'middags is er dan een groot buffet op het strand .was zeker goed hoor De laatste dag ben je al zeer vroeg terug in Miami waar je per kleur van je bagage lebel van boord mag . het eten aan boot was zeer leker wij hebben bijna iedere keer op dek 11 gaan eten daar was bufet en kon je buiten zitten .De shows s'avonds aan boord waren echt heel goed .Je kamer wordt s'morgens opgeruimd en tegen 19 U waren de lichten op je kamer aan en op het bed lagen dieren gemaakt van badhanddoeken. Kan alleen maar zeggen voor herhalling vatbaar wij, gaanzeker nog met de Norwegian Nog een ding hoop voor u dat je niet op dek 10 slaapt wandt dan lig je juist onder het dektrras van het buffetresterant. Hoop dat er wat aan hebt aan mijn verhaal ben daar niet zo goed in om zoveel te schrijven .Als er nog vraagen zijn hoor ik het wel.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Woooowww! Dat klinkt heerlijk!
Wij gaan bijna de cruise voor volgend jaar boeken, en na dit verhaal ben ik er helemaal zeker van da ik het niet wil missen,

Mag ik 1 vraag stellen? Ik zie dat je zelf de gidsen heb geregeld? Ben je in onderhandeling met ze gegaan? Staan ze te wachten als je van het cruise schip af komt?

Leukd at je het zo naar je zin hebt gehad! :thumbup:
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hallo Sel. Enkel in Nassau stonden de gidsen aan de haven en je moet wel goed luisteren wat ze zoal te bieden hebben.

in Grand Bahama Island hadden we de gids op voorhand al via internet besteld.Als je wil zoek ik het wel even op .
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Hoi Kiamzo !!

Hmmm....... wij zitten dus wel op dek 10 de achterste kamer aan de aft-zijde...... Maar dat restaurant is toch niet 's nachts open zeker ????
Ach, anders de doppen in de oren.....

Klinkt voor de rest echt super ! Wij hebben voor de tweede dag een excursie geboekt: de Blue Lagoon Beach Day. Wij hadden niet zo'n zin om Nassau in te gaan.

Even een vraagje: wij hebben in Hampton Inn een combinatie overnachting/cruise-shuttle. Maar hoe weten we in welke terminal we moeten zijn of waar we ons moeten melden ???? Ik zie het nergens op de reispapieren. We hebben wel al online ingecheckt en alle documenten binnen gekregen via de email.

Bedankt voor je reactie, we vertrekken vrijdag naar Florida !!!
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Top wij gaan ook begin juni :thumbup: Wij zitten op dek 9. (tenminste als dat #9204 is Norwegian Sky)

Heb je nog meer tips voor ons?
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Hoi Kiamzoo! Als je het op zou willen zoeken graag!
En die tip over dek 10 onthou ik ook meteen! Zou dek 9 wel dus gewoon kunnen aftzijde?
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

hallo steson je moet de dag opvoorhand de shuttle bestellen in het hotel ,en daar vragen ze met welke maatschapij je vaart .De volgende dag word je afgezet bij de juiste boot . Zodra je nog maar de shuttle uitstapt staan ze al klaarvoor je koffers aantenemen ,je moet je kamernummer geven en dan worden de koffers gelebeld en moet je er niet meer naar om kijken,ze staan zo rond 5u voor je kamerdeur.

Het buffet restaurant is toch zeker open tot 22u ,maar er is s'avonds nog zoveel te doen op de boot.
Wens je een goede reis en maak evenveel pret als wij.

Hallo jurgh kamernummer 9204 ligt op dek 9 wij hadden nr.9003

Hallo Sel zal het morgen op mijn werk opzoeken ,mijn nicht heeft dit allemaal geregeld omdat het kado's waren voor mijn man en mijn zus.heb ik hierthuis er niets van liggen.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Super! Hartstikke bedankt Kiamzo!
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Hey Kiamzo !

Bedankt voor de uitleg..... We hebben online al ingecheckt en de documenten geprint. Dus we zijn er helemaal klaar voor !!! We gaan eerst nog 3 weken door Florida.

Hey Jurgh !

Ga jij ook 3 juni met de Sky ????

Wij dus met vertrek op vrijdag 3 juni. Wij zitten in #0266 op dek 10.
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

@steson

Nee helaas :( wij gaan de 6e tot en met de 10e) jammer, was leuk als je 'bekenden' van het forum zou tegenkomen :)

Gaaf krijg er steeds meer zin in :) Er was gisteren een leuke documentaire op Discovery HD over deze cruiseschepen op de Bahama's. #zinin
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Zojuist onze cruise voor volgend jaar geboekt.
We zitten op dek 9, aftzijde, 9078.
Nu nog een jaar en 2 dagen wachten :roll: :lol:

Maar alvast veel plezier gewenst voor jullie!
gent
Amerika-ontdekker

Bericht door gent »

hey, ik ga naar florida(miami) van de 2de juni tot de 13de, graag zou ik voor 1dag naar de bahamas willen gaan met de boot maar mijn reispas loopt tot eind november(geen 6maanden dus) mijn vraag is zou ik de bahamas in kunnen of is dit onmogelijk?

alvast bedankt AA-vrienden
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

@Jurgh

Ik zit inmiddels in een hotel op South beach en heb net de Norwegian Sky zien afvaren..... Als het goed is met jullie erop !! Wij zijn net van de cruise af en alles ging inderdaad vanzelf, behalve het inchecken.
We kregen een kamer aan de zijkant, omdat er onderhoud nodig was voor de kamers aan de achterkant op dek 10. Wij zijn hier niet mee akkoord gegaan (ze kwamen ons ook niet echt tegemoet) en aan boord zagen we dat de kamer inderdaad wel ernstige probemen had gehad (sprinklers hadden alles zeiknat gemaakt), maar we hebben het hoofd van de afdeling gesproken en voordat we gingen afvaren was onze kamer klaar (compleet met nieuwe vloerbedekking) en zijn we verhuisd !!! Gelukkig maar, want wij vonden de kamer aan de zijkant echt een downgrade, en dat is echt niet tof.... Nee, ik had de kamer aan de aft-zijde voor geen goud willen missen !!!!
Free Style Cruising is trouwens top !
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Cruisen is zowiezo top; ik heb nu 2x RCCL gedaan, maar wat een ervaring... :thumbup:
Nu nog 2 jaar wachten voor ik weer mag...pff, dat zijn nog een heleboel nachtjes maar heb er nu al zin in!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Wat leuk dat het zo goed bevallen is Steson!!
Ik zou wel een beetje in de stress zitten als dat bij mij zou gebeuren met die kamer! Maar gelukkig hebben jullie alsnog de aftzijde kamer gekregen!

Was het eten e.d. ook goed bevallen?
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hallo teston hoop dat je cruice is meegevallen . en niet te veel last gehad van het dek 11??; Voor de rest nog een goed vervolg voor je reis.
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Ha ha, stress is een klein woord !! Wij waren echt heel boos, want wij keken er vanaf Kerst al naar uit en het was ons huwelijksjubileum !! Ze konden er niets aan doen dat de kamers op dek 10 zeiknat waren geworden, maar gewoon geen gebaar maken van tegemoetkoming, niks !
En ja, de aft-zijde is echt helemaal top en we hebben totaal geen last gehad van dek 11 (buitenrestaurant) ! De wanden van de balkons lopen schuin af (geeft je een vrij gevoel), dus je staat een soort van buiten en als je naar boven kijkt zie je de mensen over de railing staan kijken. Maar niet hinderlijk, want als je gaat zitten zien ze jou niet. Misschien geeft deze foto een idee:
CIMG0030.JPG
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Heerlijk zeg! Helaas moet ik nog heel lang wachten!
Jullie gaan nu nog rondreizen toch?

Gefeliciteerd met jullie jubileum trouwens! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer