Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida on a budget
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Florida on a budget
SpaceAce van het forum is een enorme pretparkliefhebber, zij kan je wellicht vertellen over andere pretparken die er in de diverse staten zijn (heeft er door heel de VS veel bezocht).
Ik vond het een beetje shocking toen ik erachter kwam dat Universal in LA 80 dollar pp kostte. Dat vond ik wel erg duur vergeleken bij de entree van bv de Efteling. De Disney-parken in de VS zijn nog veel duurder. Ik zou het er zelf niet voor over hebben, maar ach, iedereen is anders.
Ik vond het een beetje shocking toen ik erachter kwam dat Universal in LA 80 dollar pp kostte. Dat vond ik wel erg duur vergeleken bij de entree van bv de Efteling. De Disney-parken in de VS zijn nog veel duurder. Ik zou het er zelf niet voor over hebben, maar ach, iedereen is anders.
Ik vond Disney in LA echt geweldig!
Ik hoef ook niet naar andere parken, Discovery Cove is puur voor de dolfijnen. Sarasota ziet er gezellig uit. Ik ben trouwens bang voor krokodillen / alligators dus ga die niet opzoeken.
Ik hoef ook niet naar andere parken, Discovery Cove is puur voor de dolfijnen. Sarasota ziet er gezellig uit. Ik ben trouwens bang voor krokodillen / alligators dus ga die niet opzoeken.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou een airboatride toch echt wel aanraden. Even uitwaaien op een andere manier.Ik ben trouwens bang voor krokodillen / alligators dus ga die niet opzoeken.
Ik durf in de dierentuin niet eens langs ze dus weet niet of dat geschikt is
. Maar bedankt voor de tip.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Niet gaan twijfelen! Alle tips die hier genoemd zijn is allemaal goed bedoeld hoor. Maar als jij "gewoon" 3 weken in een villaatje met zwembad wil relaxen en af en toe een uitstapje maakt naar een pretpark, dan is dit prima te doen voor jouw budget!SuzieQ schreef:Bedankt voor de input tot nog toe.
Ik heb echt geen idee waar te beginnen voor een evt rondreis.
Ik ken "Florida" voornamelijk van de boekjes / televisie over Miami en Orlando.
Omdat ik zeker pretparken wil bezoeken dacht ik dat het "makkelijk" zou zijn om gewoon drie weken daarheen te trekken en dan behalve af en toe een pretpark, lekker te relaxen bij het zwembad.
Maar nu ga ik twijfelen!
En dan zou ik het zeker niet laten. En doe vooral wat je zelf graag zou willen.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Jouw budget is echt voldoende voor 2 personen. Ik heb zelf net geluk gehad met de tickets van BA naar Florida in juli. Een rondreis zou ik zeker doen. Miami en Key West zijn wel leuke plekken om mee te nemen, maar de prijzen zijn daar wel prijziger, zo ook Fort Lauderdale, dat is dus goed zoeken en vroeg boeken. Vanuit Orlando/Kissimmee kun je goed uitstapjes maken (ook naar beide kusten) en daar zijn wel goedkopere hotelprijzen te vinden.
Op booking.com kun je ook kijken naar huisjes en condo's voor Orlando/Kissimmee. De grootste kostenpost is inderdaad de toegangsprijzen van Disney/Universal/Seaworld. Als je naar Disney wilt pak dan een meerdaagse pas met waterparkoptie erbij (kijk bv bij American Estates, daar hebben wij ze ook een keer gekocht).
Op booking.com kun je ook kijken naar huisjes en condo's voor Orlando/Kissimmee. De grootste kostenpost is inderdaad de toegangsprijzen van Disney/Universal/Seaworld. Als je naar Disney wilt pak dan een meerdaagse pas met waterparkoptie erbij (kijk bv bij American Estates, daar hebben wij ze ook een keer gekocht).
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik had de pech dat onze terugreis datum niet beschikbaar was bij ba. Uiteindelijk wel maar toen waren die prijzen er niet meer. Is accomodatie in fort lauderdale dan zo lastig?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- RiverCola
- Amerika-expert
SuzieQ: je wilt toch pas volgend jaar zomer gaan? Dan lijkt me dat je nog meer dan voldoende tijd hebt om goed geprijsde tickets te vinden. Omdat je in het hoogseizoen wilt reizen zou ik wel een soort van deadline aanhouden: bv uiterlijk december/januari de tickets boeken. De kans dat je daarna nog een stunt gaat vinden voor juli/augustus wordt dan alleen maar steeds kleiner.
En overweeg ook eens een fly+drive te boeken, bv van Tui. Die hebben nog weleens gunstige prijzen voor ticket+huurauto (hebben wij in 2014 ook gedaan). In sommige gevallen ben je dan goedkoper uit dan los boeken. Je zou nu al eens op hun website kunnen kijken voor volgende zomer.
En overweeg ook eens een fly+drive te boeken, bv van Tui. Die hebben nog weleens gunstige prijzen voor ticket+huurauto (hebben wij in 2014 ook gedaan). In sommige gevallen ben je dan goedkoper uit dan los boeken. Je zou nu al eens op hun website kunnen kijken voor volgende zomer.
Tui heeft absoluut mijn voorkeur niet ivm hun 3 zitters. Wij hebben voor dit jaar eind december geboekt en toen de hoofdprijs betaald. Zodra de tickets dus rond de 500 komen wil ik boeken. Eerst maar eens kijken of het nu dan toch een rondreis wordt of niet.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- RiverCola
- Amerika-expert
3-zitters? Bedoel je de vliegtuigen??
Twee jaar geleden met Tui gevlogen en toen vlogen ze met een oud toestel, maar dat was gewoon een 3-4-3 toestel, als ik het me goed herinner, en vanaf 2015 vliegen ze metde splinternieuwe Dreamliner op Florida. Maar ja.....
Twee jaar geleden met Tui gevlogen en toen vlogen ze met een oud toestel, maar dat was gewoon een 3-4-3 toestel, als ik het me goed herinner, en vanaf 2015 vliegen ze metde splinternieuwe Dreamliner op Florida. Maar ja.....
- Mark & Martine
- Amerikakenner
6000,- met zijn 2en lukt wel hoor. Dat halen wij met zijn 4-en in de zomervakantie ook inclusief disney tickets.
gators overslaan
niet doen hoor! Je hoeft er natuurlijk niet met je neus bovenop te gaan staan, maar het is wel een gaaf gezicht om ze door het water te zien sneaken 
gators overslaan
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Ik had gelezen dat de dreamliner alleen stoelen in 3 zitters heeft. Hoe doen jullie dat voor 6000 euro Martine?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Maar wat is het probleem met 3 zitters??
Als je specifiek zoekt op 2 zitters ofzo dan kan je het vergeten.
Als je specifiek zoekt op 2 zitters ofzo dan kan je het vergeten.
Ik zit liever alleen naast mijn man om gedoe te voorkomen......(een tweezitter dus) Bij Tui kan dat dus niet. Mijn man is nog steeds bang dat Florida te benauwd is qua luchtvochtigheid(astma).
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik heb op een trans-Atlantische vlucht nog nooit een toestel gezien met enkel twee plaatsen naast elkaar, eerlijk gezegd.
Waarmee ben jij dan naar het zuidwesten gevlogen?
En ja, hou rekening met erg broeierige warmte. In Charleston was het in augustus rond de 32 graden destijds en ik heb nog nooit meegemaakt dat 32 graden zó ontzettend heet was!
Waarmee ben jij dan naar het zuidwesten gevlogen?
En ja, hou rekening met erg broeierige warmte. In Charleston was het in augustus rond de 32 graden destijds en ik heb nog nooit meegemaakt dat 32 graden zó ontzettend heet was!
Zomers in Florida zijn heet en benauwd. Je zweet al als je knipoogt! Als je daar bang voor bent dan kan je beter in de winter gaan.
Met Air Canada in 2-4-2 en 1x 5 uur in 3-3. Ik weet dat het heet is, dat was het natuurlijk in zuid westen ook alleen dan zonder benauwdheid en extreem zweten( al was die warme fohn ook apart).
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- RiverCola
- Amerika-expert
Die 3-3 zal dan het laatste deel van je vlucht geweest zijn: een binnenlandse vlucht (of vanuit Canada de VS in)? Op een binnenlandse vlucht van NYC naar Denver, los geboekt via American Airlines, hebben wij dat ook weleens meegemaakt. Maar dat was 1 keer. Verder nooit, niet in vier vluchten van Europa naar de VS en terug en ook niet in de twee reizen die we naar Azië gemaakt hebben.
Zijn er hier vliegtuigliefhebbers die daar het fijne van weten? Volgens mij komt dat nauwelijks voor. Ik zou het eerlijk gezegd uit je hoofd zetten óf dieper in de buidel tasten en business class vliegen.
Zijn er hier vliegtuigliefhebbers die daar het fijne van weten? Volgens mij komt dat nauwelijks voor. Ik zou het eerlijk gezegd uit je hoofd zetten óf dieper in de buidel tasten en business class vliegen.
-
Gast
Dan moet je in de eerste klas gaan zitten. Veel minder gedoe. Maar ja, dat is dan weer niet 'on a budget'.SuzieQ schreef:Ik zit liever alleen naast mijn man om gedoe te voorkomen.....
En ja, het kan enorm benauwd zijn in de zomer in een groot deel van de VS (niet alleen in Florida). Misschien even langs bij de huisarts voor advies?
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Air Berlin had volgens mij ook 2-4-2, die gaan rechtstreeks naar Florida vanaf Düsseldorf. Wij waren daar heel tevreden over
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties