Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drie weken Florida ??

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Drie weken Florida ??

Bericht door boonens »

Wij waren in december 2014 drie weken in Florida (excl. de panhandle, i.v.m. het verschil in temperatuur) en wij hebben ons geen moment verveeld. Misschien heb je iets aan ons schema hieronder. Let wel, dag 4 is onlogisch qua route, maar dit was niet anders te plannen i.v.m. een gewenst bezoek aan een NBA wedstrijd.

1: Vlucht Amsterdam - Tampa, huurauto ophalen, boodschappen doen
2: Tampa (Caladesi Island, Tarpon Springs, 's avonds naar de film in Tampa Theate)
3: Tampa (St Petersburg, Fort De Soto, Sunshine Skyway Bridge, Gamble Plantation Historic Park, Bubba Gump Madeira Beach :lol:)
4: Tampa > Orlando > Fort Myers (Orlando Premium Outlets, wedstrijd NBA (Orlando Magic))
5: Fort Myers (Corkscrew Swamp Sanctuary, Naples)
6: Fort Myers (Sanibel Island, Captiva Island)
7: Fort Myers > Miami (Everglades City airboat tour, Ten Thousand Island Tour, Shark Valley)
8: Miami (Fort Lauderdale, cruise met Carrie B, lunchen bij 15th Street Fisheries, Sawgrass Mill Mall)
9: Miami (wedstrijd NFL (Miami Dolphins), Miami)
10: Miami
11: Miami > Islamorada (Key Largo, John Pennekamp Coral Reef SP snorkel tour)
12: Islamorada (kayakken naar Indian Key SP, hangen bij Morada Bay Beach Cafe)
13: Islamorada (Turtle Hospital, Bahia Honda SP, lunchen bij No Name Pub)
14: Big Pine Key (Key West)
15: Big Pine Key > Daytona (snorkeltrip Bahia Honda SP, rit naar Daytona met onderweg lopen Anhinga Trail)
16: Daytona( Matanzas National Monument, St Augustine (Castillo de San Marcos, Flagler College tour))
17: Daytona (Kennedy Space Center)
18: Daytona > Orlando (Daytona Beach, Daytona Speedway tour, Blue Spring SP)
19: Orlando (Disney)
20: Orlando (rondkijken International Drive, Celebration, Gatorland, Outlets)
21: Orlando > Crystal River (tour met Manatees in Paradise, Homosassa Springs SP)
22: Crystal River > Tampa (Tampa, Ybor City)
23: Vlucht Tampa - Amsterdam
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

Wij landen in de vooravond In Miami. We willen s'avonds al wat van de sfeer van Miami opsnuiven en ik vermoed dat de hotels bij de luchthaven hiervoor niet ideaal zijn. In welke regio zoek ik het best ? We hebben wel al de huurwagen ter beschikking
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Sfeer in Miami ?, ga naar Ocean drive Miami beach. :thumbup:
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Wij zijn vorige maand rond 17.00 geland op Miami airport door al het wachten bij de controles reden wij pas om 20.30 de garage uit bij Alamo. We hadden allemaal nog net de puff om wat te eten ons op te frissen en in bed te storten. Ik had er niet aan moeten denken om nog van alles te moeten doen.
Denvin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Denvin »

Denk dat ik in 3 maanden nog te weinig tijd zou hebben.
Wij zijn alleen al 3 weken in Orlando geweest met tripjes met de auto naar oost, west kust, miami.
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Zit met een 2 vragen mbt onze route.
Op 8 juli hebben we een hele dag uitgetrokken om de Everglades te bezoeken.
We verblijven de nacht van 7 op 8 juli in een hotel in Homestead.
Is het aan te raden om ook de nacht van 8 op 9 juli in Homestead te verblijven en de dag daarna naar Naples te rijden of rijden we ineens naar Naples op 8 juli en bezoeken we de Everglades onderweg?
Op 12 juli willen we in Tampa zijn, en we zouden graag onderweg langs de golf van Mexico een dagje strand / rust inplannen en 2 nachten op dezelfde locatie verblijven.
We hadden eerst Crystal River voorzien, maar dit ligt uit onze route. Tips ?
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

De Everglades bezoeken onderweg van Homestead naar Naples is prima te doen. Begin bij de ingang van Homestead voor de Anhinga trail. Rijd daarna via de Tammiami Trail (US 41) naar Naples en voor zaken als Shark Valley, een airboattour en de Loop Road. Het is zonde om dan weer terug te rijden naar Homestead. Overigens is je dag dan wel goed gevuld.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij zijn net terug van een roadtrip door Florida (het noorden en de Panhandle). Twee jaar geleden zijn we er 5 weken geweest en andere keren gemiddeld 3 weken per keer. We hebben nog steeds niet alles gezien en gedaan. En wij zijn mensen die véél doen op een dag.
Bekijk onze verslagen eens voor ideeën:
http://www.schoutenjanssen.nl/
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pim & Narelle »

Beetje late reactie misschien, maar wij gaan over een maand 3 weken naar Florida en pakken o.a. Savannah en New Orleans mee. Dit is onze route, misschien heb je er nog wat aan:

http://www.wegvanhetnoorden.nl/wegvanam ... uth-route/
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Persoonlijk vind ik het niet te doen om in 1 dag de Everglades goed te beleven.Wij hebben gisteren nog gefietst bij Shark Valley en de loop road gereden, maar als je dan ook nog het gedeelte bij Homestead wilt doen en een airboattour bij Everglades City wordt het wel nachtwerk. Wij waren om kwart voor 9 al in Shark Valley vanuit Miami dus niet dat we rustig aan hebben gedaan. ;)
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Goed dat je zo'n ervaring ook even aangeeft :). Ik kijk alleen maar naar onze ervaring en wat veel andere hier zeggen. Toch lijkt terugrijden naar Homestead me niet ideaal. Dat is een uur terug op dezelfde weg die je de dag daarna naar Naples rijdt.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dat ben ik ook met je eens. Wat een optie is, is om 7 juli al het gedeelte bij Homestead te doen en dan 8 juli Shark Valley, Loop Road en de airboottocht bij Everglades City. Dat is wel haalbaar om daarna door te rijden naar Naples.
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

ik ga dit zo inplannen, 7 juli gedeelte Homestead, 8 juli de rest. Nog tips voor onze stop/route tussen Naples (8 juli) en Tampa (12 juli) ?
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

In Amerika zal je je nooit vervelen denk ik :lol:
Misschien heb je nog iets aan mijn blog over Florida. Daar heb ik ook natuurparken in kaart gebracht:
http://www.stripesandstars.nl/11-redene ... emming-is/

Wij reden trouwens ook vanuit Naples naar de Everglades en van daaruit naar Key Largo. Het ligt eraan wat je allemaal wilt doen, Wij deden alleen een tour met een airboat.

Veel voorbereidingsplezier!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Hier alvast onze eerste (voorzichtige ) poging voor onze route. De reden dat we Orlando twee keer aandoen is omdat er op 16 juli een drag race is in Gainesville, en we op 20 juli willen raften in GMSP. Kinderen willen absoluut nog eens de avondshow zien in Seaworld, en ons ticket is 2 weken geldig. Weet niet of ik Savannah moet opnemen in de route .

6/07/2016 Aankomst Miami (aankomst 18:15+ Ophalen auto)
7/07/2016 Homestead - Key West (Tarpons voeren bij Robbie's Marina. Bezoek Key West)
8/07/2016 Key West -Homestead (Bahia Honda SP, Islamorada,snorkelen, Turtle Hospital)
9/07/2016 Homestead (Everglades hikes+ autorace Homestead)
10/07/2016 Homestead - Sanibel (Everglades airboat, + bezoek Ft Myers en Napels (dolfijnen))
11/07/2016 Sanibe (Dagje strand +schelpen zoeken)
12/07/2016 Orlando (Kelly Parc + Shoppen)
13/07/2016 Orlando (Busch Garden)
14/07/2016 Orlando (Seaworld)
15/07/2016 Orlando (Discovery Cove)
16/07/2016 Orlando - Gainesville via Ocala (Horse Farm Tour - Drag Race)
17/07/2016 Gainesville - Atlanta (Universiteit + rijden, Bezoek Atlanta Downtown)
18/07/2016 Atlanta (Coca Cola, CNN)
19/07/2016 Atlanta -Gatlinburg (rijden (nog in te vullen))
20/07/2016 Gatlinburg (Raften + wandelen)
21/07/2016 Gatlinburg - Charleston (rijden (nog in te vullen))
22/07/2016 Charleston (Bones Plantation, verkennen Charleston)
23/07/2016 Charleston -St-Augustine (rijden + St Augustine)
24/07/2016 St-Augustine - Orlando (Daystone speedway, Daytona Beach, St Augustine)
25/07/2016 Orlando (Aquatica + Seaworld (avondshow))
26/07/2016 Orlando (Shoppen + Kennedy Space Center,)
27/07/2016 Orlando- Cocoa Beach - Miami (Palm Beach, Fort Lauderdale )
28/07/2016 Miami (Bezoek Miami,Hop on Hop off bus)
29/07/2016 Vertrek Miami (Vertrek 11:00 + Afleveren auto)
30/07/2016 aankomst Brussel
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Pffff.... Wat een druk schema. Het zou mijn vakantie niet zijn, maar ieder het zijne.
Busch Gardens ligt overigens niet in Orlando maar in Tampa, dus dat kun je beter doen tussen Sanibel en Orlando en daar nog een overnachting plannen.
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Ben er nog niet helemaal uit of ik Charleston wel in de route opneem, of dat ik dit laat vallen en de tijd gebruik voor Savannah, St- Augustine of eventueel een extra dag GMSP
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

@Vito wat zou je aanpassen om wat meer ademruimte te hebben ?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vind dat je erg veel uren rijden ingebouwd heb in de route, terwijl dat in feite onnodig is, omdat je:

1) zoveel tijd hebt om er een redelijk relaxte vakantie van te maken
2) op kortere rijafstand zoveel mooie en leuke plekken te zien zijn

Zonde.....Waarom helemaal naar Atlanta en Gatlinburg? Van Orlando naar Gainesville is ruim 7 uur rijden. Dat wordt echt een volle rijdag. Is het nog realistisch om dan onderweg nog een Horse Farm Tour te doen? 7 Uur rijden is in de praktijk altijd langer, ivm stops om te tanken, te lunchen, plaspauzes en oponthoud onderweg. Van Gatlinburg naar Charleston is ook weer ongeveer 6 uur rijden.
De tijd die je uittrekt voor de Keys vind ik ook bijzonder krap, tenzij je je beperken zou tot Islamorada/Key Largo en Key West skipt. Van Homestead naar Islamorada is een uur rijden. Maar Key West ligt vanaf Islamorada weer een krappe 2 uur verder rijden. Met al die activiteiten die jij noemt (o.a. de snorkeltour, daar moet je toch een dagdeel voor uittrekken) ga je dat nooit redden. In ieder geval niet op een leuke, relaxte manier. Van Homestead op 1 dag naar Everglades City voor de boottocht en dan door naar Sanibel is ook weer een redelijk volle dag, en het wordt al gauw onrealistisch als je onderweg ook Naples nog wilt bezoeken en nog naar Ft Myers wilt.

Ik zou het hele Atlanta/Gatlinburg-deel uit je route schrappen, Charleston en Savannah beiden bezoeken, meer tijd aan Key West en de Gulf Coast besteden. En uiteraard zou ik ernstig schrappen in het aantal dagen in Orlando, maar ik kan me slecht inleven in mensen die het leuk vinden om dágen achter elkaar pretparken te bezoeken, simpelweg omdat ik er totaal niets mee heb. 1 Dag zou ik nog wel leuk vinden, hooguit 2 dagen als het moest :wink: :wink: :wink:
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik sluit me helemaal bij RiverCola aan, ook voor wat betreft de pretparken. :lol:
Leuk voor een dagje, misschien 2 maar dag na dag ??? Ik ben na 1 dag Efteling slenteren en wachten er al klaar mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer