Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

[TR] Twee weken Orlando door de ogen van een pretparkfan

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: [TR] Twee weken Orlando door de ogen van een pretparkfan

Bericht door Simonrio »

Voor de pretparkfanaat die enkel uit is op de grootste adrenaline kick is in Orlando op het verkeerde adres. Op een uurtje rijden van Orlando ligt echter het enige park in de regio wat zich een beetje mag vergelijken met Six Flags. Busch Gardens heeft namelijk een flink collectie aan achtbanen.

Afbeelding

Klokslag 10u lopen we het park binnen en dat heb ik geweten. Amerikaans patriotisme is best grappig, maar op het moment dat mij gevraagd wordt om nog niet naar binnen te gaan ivm "het eerbied voor het volkslied" gaat mij dat echt wat te ver. Gelukkig had ik mijn kaartje al gescand en 'moest' ( ;) ) ik dus naar binnen, want ik wil de ochtend rush naar de eerste achtbanen niet missen. Die ochtend rush ging ik maken naar Cheetah Hunt, het capaciteits zorgenkindje van het park.

Afbeelding

Daar is hij dan, dicht! Iets verder lopen naar Montu? Ook dicht!

Afbeelding

Naar Gwazi dan maar? Nee hoor, ook dicht. Het hele park was nog dicht, wat is het punt dan om om 10u al open te gaan vroeg ik lacherig aan een medewerker? De medewerkers namen mijn vraag echter erg letterlijk en verwezen mij door naar de infobalie waar ze wel wat konden regelen. En ja hoor, ik stond daarna buiten met 2 fastpasses per persoon. Slecht openingsbeleid, goed opgelost.

Afbeelding

Om 10.50u ging de eerste baan open, SheiKra beginnen we mee.

Afbeelding

Toppertje hoor. :thumbup:

Afbeelding

Heeeerlijk nat!

Afbeelding

Hak hem in 2en en je hebt wat de Efteling in 2015 bouwt. :)

Afbeelding

Niet de beste baan van het park, maar alsnog een beest van een machine.

Afbeelding

Een kinderbaantje

Afbeelding

Next up, Gwazi. Nog zo'n zorgenkindje van het park. Sinds 2012 is 1 kant van deze dualling coaster permanent dicht en heeft de slechtste operations die ik ooit gezien heb bij een houten achtbaan. Gelukkig hebben we deze in de ochtend gedaan, waardoor we maar 20 minuten hebben staan wachten.

Afbeelding

In 2011 heeft Gwazi 4 nieuwe treinen gehad. Twee daarvan hebben precies 1 jaar gereden en zijn daarna onderdeel donor geworden voor de overgebleven treinen.

Afbeelding

Ik moet zeggen dan de rit mij mee viel, ik ken veel slechtere woody's.

Afbeelding

Iemand ziet spoken. ;)

Afbeelding

1 kant van Gwazi was dus al permanent gesloten sinds 2012. De 2de baan is sinds 1 februari 2015 echter ook voorgoed gesloten. De baan staat momenteel nog wel in het park in afwachting van slopen of verbouwen. (Er is de laatste jaren een succesvol opkomend bedrijf genaamd Rocky Mountain Construction uit Idaho wat oude houten achtbanen ombouw tot nieuwe achtbanen. Geruchten gaan dat hun Gwazi onder handen gaan nemen)

Afbeelding

Busch Gardens ligt midden in een woonwijk, maar in het park is dat totaal niet te merken. The place is huge!

Afbeelding

Tijd voor de volgende achtbaan. Montu wordt bejubeld als potentieel de beste inverted coaster ter wereld, zou dat waar zijn?

Afbeelding

Achtbaan verveelt nooit

Afbeelding

Busch Gardens heeft helaas netzoals haar zusterpark klusjesbeleid. Voor elke achtbaan moesten je je spullen in een betaald kluisje stoppen. De kluisjes waren dan opvallend genoeg wel twee keer zo goedkoop als in Seaworld.

Afbeelding

Ik heb helaas maar twee ritjes kunnen maken, de baan had de dag van mijn bezoek veel te kampen met storingen.

Afbeelding

Wachtrijen vielen gelukkig erg mee. Nergens meer dan 20 minuten gezien, op Gwazi en Cheetah Hunt na.

Afbeelding

Is Montu echt de ultieme Inverted Coaster? Nee, naar mijn mening niet. Daarvoor werd de baan te veel afremt net voor de Batwing. Is het een goede baan? Absoluut!

Afbeelding

Ze hebben ook nog een mooi aangelegde rapid.

Afbeelding

Een oude Schwarzkopf (=beroemde Duitse achtbanen fabrikant uit de jaren '70 en '80) is niet het eerste wat je verwacht in een park vol grote moderne achtbanen. Geweldig dat ze zo goed zorgen voor deze oude Scorpion.

Afbeelding

De beste loopings blijven die van de heer Schwarzkopf.

Afbeelding

De skyride was tussendoor zeer welkom, Busch Gardens Tampa is namelijk groter dan de Efteling.
Laatst gewijzigd door Simonrio op 13 apr 2015, 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Afbeelding

Voor het eerst in meer dan een maand was er leven in Falcons Fury, helaas wel alleen maar testritjes. Maar ik mag nog van geluk spreken, van de 5 grote 'nieuw in 2014' attractie's die ik dit jaar gedaan heb was dit de enige die nog niet open was.

Afbeelding

Daar valt hij, zag er indrukwekkend uit. Toen ik er langs liep maakte het mij niet zoveel uit dat hij nog dicht was, maar toen ik de eerste beelden van softopenings zag 3 weken na mijn bezoek deed toch wel een beetje zeer. :( ;)

Afbeelding

Ze hadden ook nog een muisbaantje.

Afbeelding

Langzaam vliegen we naar Cheetah Hunt.

Afbeelding

In 2011 verrees deze achtbaan in Busch Gardens.

Afbeelding

De baan is een beetje vreemd. Aan de enige kant zit er een inversie in, aan de andere kant is de baan best tam. Hangt een beetje tussen een thrill en een family in, maar door de inversie kan je het ook weer niet als family bestempelen.

Afbeelding

En ook deze baan heeft operations van niets. Standaard stonden hier alle treinen achter elkaar te wachten. De achterste van de vijf treinen staat dan 8 minuten te branden in de Floridaase zon. (ervaringsdeskundige hier) Cheetah Hunt had dan ook de langste wachtrij van de dag met 60 minuten, gelukkig had ik die fastpasses nog waardoor we er in 10 minuten backseat inzaten.

Afbeelding

Fotogeniek is de baan wel.

Afbeelding

Dieren en toffe achtbanen is de formule van Buch Gardens.

Afbeelding

Tijd voor het hoofdgerecht van vandaag, Kumba!

Afbeelding

Beslist de beste baan van het park. Wat heeft deze baan een power zeg! :thumbup:

Afbeelding

Achtbanen zijn tof

Afbeelding

En daarmee is het rondje Busch Gardens Tampa rond. Tijd voor de rerides! ;)

Afbeelding

Ik vind het wel wat hebben die torens.

Afbeelding

Zo'n val blijft indrukwekkend.

Afbeelding

Busch Gardens is een prachtig park met een stevige collectie achtbanen. Maar het park laat ook flinke steken vallen kwa operations. Steken die bijvoorbeeld zelfs Six Flags niet maakt. En door het wereldklasse beleid dat ze in WDW voeren wordt het hier nog eens extra duidelijk. Heb je niets met dieren en goede achtbanen? Dan kan je beter in Orlando blijven. Maar voor elk beetje achtbaanfan moet Busch Gardens Tampa op het to do lijstje staan als ze in Orlando zijn. Is het niet voor de geweldige Kumba, dan is het wel voor Montu, SheiKra en Scorpion.
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Weer top geschreven. Als ik je post zie, pak ik me broodje erbij en genieten maar. Je hebt me maandag een heel stuk verbeterd!

Mvg,
Anton
Myloki
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Myloki »

is er in Bush Garden ook een Single Riders row? aangezien mijn vriendin en ik met onze 2 jarige zoon naar Florida gaan aankomende zomer.
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Myloki schreef:is er in Bush Garden ook een Single Riders row? aangezien mijn vriendin en ik met onze 2 jarige zoon naar Florida gaan aankomende zomer.

Geen Single Rider Lines helaas in Busch Gardens. Maar ze hebben wel een hele handige Child Swap lees ik zojuist op hun site. Kan je serieus tijd besparen als je meerdere van die kaartjes tegelijkertijd haal. :o http://www.buschgardenstampablog.com/bu ... wap-policy
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als de kinderen wat groter zijn wil ik ook weer! Blijf vooral verslagen plaatsen, zo geniet ik toch wat mee! :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Heel leuk verslag :thumbup: Ik was bijna zelf weer in The Bush Gardens aant wandelen :)
Toen ik aan het aanschuiven was voor The Sheikra dacht ik van " bwa zo hoog is die val niet " Maar toen ik daar boven hing vond ik het toch echt hoog. Had je dat gevoel niet?
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
SATO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SATO »

Super verslag!
Ons bezoek vorig jaar is zo goed bevallen dat we dit jaar nog een keer terug gaan :D
Jammer dat inmiddels Gwazi is gesneuveld maar er is nog genoeg ander leuks!
En met mijn 2.04 kon ik wonderbaarlijk genoeg in iedere coaster.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Dank mensen voor de leuke reactie's. :thumbup:
Kurt10 schreef: Toen ik aan het aanschuiven was voor The Sheikra dacht ik van " bwa zo hoog is die val niet " Maar toen ik daar boven hing vond ik het toch echt hoog. Had je dat gevoel niet?
Mwa, noem het gewenning, vond het wel meevallen. Met 400+ coasters and counting raak je er op een gegeven moment wel aan gewend. :lol: Ik heb afgelopen zomer ook Cedar Point in Ohio bezocht, daar staat een achtbaan die twee keer hoger is dan Sheikra. (Sheikra is 61m hoog, onderstaande coaster is 128m hoog)

Afbeelding
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

:shock: dat is niet normaal ... Ja dan is de Sheikra inderdaad niet hoog :D
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Erg herkenbaar TR :D Hier nog een pretpark aka achtbaan fan! :geek:
Mijn telling staat inmiddels op 539 achtbanen.

Ga door met posten... erg leuk!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

'The place where dreams come true'

Afbeelding

In deze vroege ochtend stappen wij iets voor 8u aanboort van een veerboot. Niet de veerboot van het Dordtse Kop van 't Land naar Werkendam die slechts een enkele kilometer van mijn huis ligt. Maar de veerboot van The Transportation and Ticket center over de Seven Seas Lagoon naar het Magic Kingdom!

Afbeelding

Reden van dit vroege uur van de dag? Disney's nieuwste speeltje Seven Dwarfs Mine Train! Fastpass+ voor Seven Dwarfs Mine Train was weken van te voren al uitverkocht dus kwamen we vroeg om de grootste drukte voor te zijn.

Afbeelding

En we waren niet de enige die het idee hadden om vroeg te komen. De ene helft loopt naar Seven Dwarfs Mine Train, de andere helft naar Queen Elsa en Princes Anna. Wachttijd voor een foto met deze twee characters van Frozen loopt namelijk ook al snel naar de 2u!

Afbeelding

Het is even wennen, maar ook dit is een mooi kasteel. Wel iets minder groot dan ik verwacht had.

Afbeelding

We bezochten het Magic Kingdom verspreid over twee dagen. Het verslag is dus niet helemaal chronologisch op sommige punten.

Afbeelding

Damn :( Seven Dwarfs Mine Train was dicht ivm technische problemen en zou pas later openen. En het zag er niet uit dat het binnen 5 minuten verholpen zou zijn dus we lopen door.

Afbeelding

Dan maar verder het park verkennen. Er is namelijk genoeg te doen hier, zoals deze twee Dumbo molens. Twee molens moeten een hemel zijn voor elke ouder die een kind heeft met de Dumbo-or-Die instelling. Wij lopen echter iets verder door naar het echte werk.

Afbeelding

Naar The Barnstormer bijvoorbeeld. Een standaard kiddycoaster zoals die ook met precies dezelfde layout in de Julianatoren staat. Maar Disney zou Disney niet zijn als ze er niet wat aan hebben aangepast. Deze kiddycoaster heeft namelijk niet 1, niet twee, maar drie treinen! Er kunnen er maar maximaal twee tegelijk werken, de 3de is voor als 1 trein in storing valt of in onderhoud is.

Afbeelding

Central Plaza was helaas een grote bouwput.

Afbeelding

Gezien Seven Dwarfs nogsteeds dicht is lopen we naar Discovery Tomorrowland. Die verwisseling heb ik vaak gemaakt. :B

Afbeelding

Ik had twee dagen van te voren Fastpass+ gereserveerd voor alle drie de Mountains in het Magic Kingdom. Maar gezien Space Mountain in Orlando twee banen heeft moet die natuurlijk twee keer gedaan worden. Space Mountain kan erg druk worden, dat heeft onze tweede dag in het Magic Kingdom toen het Fastpass+ systeem uitviel wel bewezen. Toen stond er op een gegeven moment 3u wachtrij! Al was dat een uitzondering, meestal stond er rond een uur wachtrij. In de vroege ochtend is het nog rustig, dus direct al de eerste baan gedaan. Topbaan, vooral frontseat.

Afbeelding

Naast Space Mountain vind je de Carrousel of Progress. Een attractie met een lange geschiedenis. In 1964 heeft deze attractie gestaan op de New York world fair. Daarna is die ingepakt en verscheept naar Disneyland Anaheim waar hij van 1967 tot 1973 gestaan heeft. In 1975 heropende de attractie in het Magic Kingdom. De Carrousel of Progress is doordat die uit Anaheim komt de oudste attractie van het hele resort en de enige attractie in WDW die Walt Disney ooit zelf gezien heeft.

Afbeelding

Van de oudste attractie naar 1 van de nieuwste. Monsters, Inc Laugh Floor is een humoristische attractie en gebruikt dezelfde techniek als Stitch Live in Parijs. Buzz Lightyear's Space Ranger Spin bevind zich ernaast en blijft ook een leuke shooter. De PeopleMover was helaas dicht voor onderhoud.

Afbeelding

Under the Sea - Journey of the Little Mermaid is de nieuwste dark ride van het Magic Kingdom en is geopend in 2012 als onderdeel van New Fantasyland. Ik vind het prachtig dat Disney nog steeds klassieke darkrides bouwt. Niets geen 3D, gewoon lekker in een karretje langs scene's rijden. Samen met de prachtige muziek van The Little Mermaid zorgt het voor een erg leuke rit.

Afbeelding

En het hele gebied ziet er fabuleus uit.

Afbeelding

Afbeelding

Disney flikt het gewoon keer op keer om mij te verbazen.

Afbeelding

Het enige jammere punt aan Fantasyland is toch echt dit. Kinderwagens zover het oog reikt. Hier in de buurt bevind zich ook Mickey's Philharmagic, 1 van de leukere 3D films.

Afbeelding

Auw, duidelijk te zien waar ze gestopt zijn met New Fanatsyland. Bovendien is dit de grootste bottleneck van het Magic Kingdom, het is hier altijd koppen lopen. Peter Pan aan de linkerkant is bijna hetzelfde als in Parijs en heeft ook bijbehorende wachtrijen. Hoe grote fan ik vroeger ook was van Peter Pan, ik ga er nu echt niet meer een uur voor wachten. Ik sloeg hem dus zonder pijn in het hart over.

Afbeelding

It's a small World is ook even wennen. Geen grote voorgevel, maar weggestopt in een gebouw.

Afbeelding

Blijft leuk

Afbeelding

Nederland is ook vertegenwoordigt.

Afbeelding

Tijd voor de volgende FP+. Ik had ze allemaal in de ochtend gepland. Want op het moment dat je al je FP+'en hebt gebruikt mag je steeds 1 nieuwe reserveren bij de Fastpass+ kiosken. Dat weet niet iedereen en daarom hebben wij aardig wat attractie's met Fastpass+ kunnen bezoeken.

Afbeelding

Je weet dat het altijd minder dan in Parijs is. Maar ook deze Big Thunder Mountain valt mij zeer in de smaak. Vooral het trick track gedeelte waar in Parijs de splash zit verraste mij!

Afbeelding

Had ik al gezegd dat het druk was? Maar met slim plannen en wat geluk hebben we niet langer dan 30min staan wachten vandaag.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Afbeelding

Afbeelding

Als er 1 attractie in Disney is waar ik altijd gek van blijf is het Big Thunder Mountain. :)

Afbeelding

Afbeelding

In the tiki, tiki, tiki, tiki, tikiroom vinden wij welkome verkoeling. Een klassieker die je in Parijs niet zal vinden.

Afbeelding

En hetzelfde geldt voor deze. De Jungle Cruise neemt je mee langs plastic dieren in het bos met een overenthousiaste Skipper. De Amerikanen vinden het geweldig, voor de Europeanen is het maar goed dat ze deze attractie alleen buiten Europa te vinden is. Zeker met de geweldige Kilimanjaro Safaris net om de hoek in het Animal Kingdom is dit maar een aanfluiter.

Afbeelding

It's the backside of the water! Ehm, right....

Afbeelding

The Haunted Mansion is hier een statig landhuis gelegen in het gebied Liberty Square.

Afbeelding

The Haunted Mansion heeft door de jaren heen vele opknapbeurten gehad en is daardoor helemaal bij de tijd voor een attractie uit 1971.

Seven Dwarfs Mine train was ondertussen open gegaan en had een wachtrij van 2u, auw. Maar gezien het weer in Central Florida wouden we deze baan gedaan hebben voor 16u, gezien dan de onweersbuien los barsten. We wilden dan toch maar aanschuiven tot het moment waarop ik een castmember bij de ingang hoor zeggen dat er nog Fastpass+ beschikbaar zijn voor vandaag als we die zouden regelen via de FP+ kiosk. Dat laat ik mij niet twee keer zeggen en ik ga vlug naar de FP+ kiosk bij Philharmagic. Daar werd helaas gezegd dat ze de hele dag nog geen FP+ voor Seven Dwars Mine Train hadden gezien. Ze vertelde ook dat ze bij het My Magic+ Service center in de City Hall voor mij wel een FP+ voor Seven Dwars Mine Train op een andere dag zouden kunnen reserveren. De service centers hebben namelijk meer optie's wat betreft FP+ reserveren dan de app en kiosken.

Zo gezegd, zo gedaan. Niet dus. ;) Ook in City Hall konden ze geen Fastpass+ voor ons reserveren. Maar omdat we door het halve park waren gestuurd met valse beloftes kregen we een papieren fastpass. :D En omdat een Amerikaanse vrouw met een hele show vanaf de achterkant van de rij direct aan de buurt wou zijn omdat ze toch echt niet netjes in de rij kon wachten om haar creditcard te koppelen aan haar Magic Band kregen we voor het ongemak ook nog ongevraagd een bon voor gratis ijs. Amerikaanse Disney service en vriendelijkheid op zijn best. :)

Afbeelding

Dat ijs hebben we op het terras van Plaza Ice Cream Parlor in Main Street gegeten, het was heerlijk! Ondertussen kwam de parade ook nog langs, perfect timing.

Afbeelding

Hoe mooi de wachtrij er ook uitziet, ik ben heel blij dat ik er niet 2u in gestaan heb.

Afbeelding

We stappen backseat in en de rit kan beginnen. De rit begint met een drop direct uit het station. Wat volgt is een erg leuke familiebaan. Het indoor deel is prachtig, maar kort.

Afbeelding

Het schommelen merk je verrassend goed en is een erg leuke en speelse toevoeging aan de rit. Klasse werk van Disney en Vekoma. (=Nederlandse achtbaan producent)

Afbeelding

Splash Mountain mag zicht de best gethematiseerde log flume ter wereld noemen.

Afbeelding

Prachtig station

Afbeelding

De eerste rit waren we er vrijwel droog uitgekomen. Dus zonder vrezen stapte we de 3de keer voorin in, nou dat hebben we geweten. ;)

Afbeelding

Hoe nat was je dan de 2de keer geworden? Nou niet.

Afbeelding

Want we lagen in storing net voor de eerste drop. :P Gelukkig zat we in de schaduw en niet daar in de brandende zon.

Afbeelding

Na een kwartiertje werden we geëvacueerd. De trap naast de drop af, door de splashzone van de drop naar buiten toe.

Afbeelding

Is this the laughing place?

Afbeelding

Liberty Square. The Hall of Presidents in dit gebied hebben we maar overgeslagen, we waren al genoeg geAmerikaniseerd in The American Adventure in Epcot. ;)

Afbeelding

Country Bear Jamboree lijkt simpel in het begin, maar verraste mij toch.

Afbeelding

Met de Riverboat even een tochtje maken.

Afbeelding

Ehem Kapitein, weet je zeker dat we nog in het Magic Kingdom zijn?

Afbeelding

De avond valt. Pirates viel hier tegen, veel kleiner en ik was maar aan het wachten op de 2de grote drop die nooit kwam. Wij hebben het zo slecht nog niet in Disneyland Parijs.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Afbeelding

The Main Street Electrical Parade kwam voorbij rijden. Lang geleden dat ik die gezien had in Disneyland Parijs, er is veel verandert.

Afbeelding

Disney presenteert deze avond drie grote avondshows.

Afbeelding

Voor als je vergeten was in welk land we waren...

Afbeelding

Next up was Celebrate The Magic. Een show met projectie's op het kasteel en een klein beetje vuurwerk. Het hoogtepunt draait rond "Let it Go" van Frozen.

Afbeelding

De afsluiter van de avond was Wishes.

Afbeelding

Wishes is best een rustige show. Illuminations viel mij meer in de smaak.

Afbeelding

Afbeelding

En deze eindknal luid het einde van onze dag in.

Afbeelding

Magic Kingdom is in mijn ogen niet 's werelds beste park, maar toch nog steeds ontzettend goed. De vergelijking met Disneyland Parijs is zoals je merkt snel gemaakt. Het park in Parijs is kwa attractie's en themagebieden op de meeste punten sterker. Maar het Magic Kingdom vaagt Disneyland Parijs weg op gebieden als onderhoud, capaciteit, vriendelijk en service. Daarbovenop komt het veel grotere aanbod van attractie's in Orlando. New Fantasyland heeft mij overdondert in haar pracht en praal. Voor ieder die zegt dat je het Magic Kingdom kan overslaan in Orlando omdat het toch hetzelfde is als in Disneyland Parijs nodig ik graag uit om toch eens een kijkje te nemen in het Magic Kingdom. Het is namelijk verrassend anders!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer