Klokslag 10u lopen we het park binnen en dat heb ik geweten. Amerikaans patriotisme is best grappig, maar op het moment dat mij gevraagd wordt om nog niet naar binnen te gaan ivm "het eerbied voor het volkslied" gaat mij dat echt wat te ver. Gelukkig had ik mijn kaartje al gescand en 'moest' (

Daar is hij dan, dicht! Iets verder lopen naar Montu? Ook dicht!

Naar Gwazi dan maar? Nee hoor, ook dicht. Het hele park was nog dicht, wat is het punt dan om om 10u al open te gaan vroeg ik lacherig aan een medewerker? De medewerkers namen mijn vraag echter erg letterlijk en verwezen mij door naar de infobalie waar ze wel wat konden regelen. En ja hoor, ik stond daarna buiten met 2 fastpasses per persoon. Slecht openingsbeleid, goed opgelost.

Om 10.50u ging de eerste baan open, SheiKra beginnen we mee.

Toppertje hoor.

Heeeerlijk nat!

Hak hem in 2en en je hebt wat de Efteling in 2015 bouwt.

Niet de beste baan van het park, maar alsnog een beest van een machine.

Een kinderbaantje

Next up, Gwazi. Nog zo'n zorgenkindje van het park. Sinds 2012 is 1 kant van deze dualling coaster permanent dicht en heeft de slechtste operations die ik ooit gezien heb bij een houten achtbaan. Gelukkig hebben we deze in de ochtend gedaan, waardoor we maar 20 minuten hebben staan wachten.

In 2011 heeft Gwazi 4 nieuwe treinen gehad. Twee daarvan hebben precies 1 jaar gereden en zijn daarna onderdeel donor geworden voor de overgebleven treinen.

Ik moet zeggen dan de rit mij mee viel, ik ken veel slechtere woody's.

Iemand ziet spoken.

1 kant van Gwazi was dus al permanent gesloten sinds 2012. De 2de baan is sinds 1 februari 2015 echter ook voorgoed gesloten. De baan staat momenteel nog wel in het park in afwachting van slopen of verbouwen. (Er is de laatste jaren een succesvol opkomend bedrijf genaamd Rocky Mountain Construction uit Idaho wat oude houten achtbanen ombouw tot nieuwe achtbanen. Geruchten gaan dat hun Gwazi onder handen gaan nemen)

Busch Gardens ligt midden in een woonwijk, maar in het park is dat totaal niet te merken. The place is huge!

Tijd voor de volgende achtbaan. Montu wordt bejubeld als potentieel de beste inverted coaster ter wereld, zou dat waar zijn?

Achtbaan verveelt nooit

Busch Gardens heeft helaas netzoals haar zusterpark klusjesbeleid. Voor elke achtbaan moesten je je spullen in een betaald kluisje stoppen. De kluisjes waren dan opvallend genoeg wel twee keer zo goedkoop als in Seaworld.

Ik heb helaas maar twee ritjes kunnen maken, de baan had de dag van mijn bezoek veel te kampen met storingen.

Wachtrijen vielen gelukkig erg mee. Nergens meer dan 20 minuten gezien, op Gwazi en Cheetah Hunt na.

Is Montu echt de ultieme Inverted Coaster? Nee, naar mijn mening niet. Daarvoor werd de baan te veel afremt net voor de Batwing. Is het een goede baan? Absoluut!

Ze hebben ook nog een mooi aangelegde rapid.

Een oude Schwarzkopf (=beroemde Duitse achtbanen fabrikant uit de jaren '70 en '80) is niet het eerste wat je verwacht in een park vol grote moderne achtbanen. Geweldig dat ze zo goed zorgen voor deze oude Scorpion.

De beste loopings blijven die van de heer Schwarzkopf.

De skyride was tussendoor zeer welkom, Busch Gardens Tampa is namelijk groter dan de Efteling.