Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tropische storm bedreigt vliegverkeer zuiden VS

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tropische storm bedreigt vliegverkeer zuiden VS

Bericht door Amerikanist »

dimona schreef:Hoezo maken de media het erger dan het is/was? Ten eerste ligt Miami 1000 km verwijderd van de plek waar Isaac aan land is gekomen, ten tweede had Isaac tot dat moment nog geen orkaankracht en ten derde kun je een orkaan bij het nemen van voorzorgsmaatregelen nooit overschatten. Windsnelheden van 130 km/uur, ok, we hebben het wel eens erger gezien, maar ik begrijp dat de dijken in NO inmiddels beginnen te overstromen vanwege de zware regenval.
De media was al dagen aan het doemroepen en toen de storm eenmaal Zuid-Florida passeerde kreeg iedere afgebroken tak een eigen item in het nieuws. Dat je het niet moet onderschatten ben ik het helemaal mee eens, maar voor Florida was het in ieder geval geen ramp te noemen. Key West werd op een paar kilometer gepasseerd door het oog van de storm, en zelfs daar viel het me mee.

Het is zeker waar dat NO en omstreken het nu een stuk zwaarder te verduren hebben, maar ik denk dat het in het niet valt vergeleken Katrina.
Ziva
Amerika-expert

Re: Tropische storm bedreigt vliegverkeer zuiden VS

Bericht door Ziva »

Dit slaat natuurlijk nergens op jouw redenering. Omdat een tropische storm de potentie heeft uit te groeien tot een orkaan vind je dat de de media het niet erger moet maken dan het was omdat het uiteindelijk geen Katrina was? (Wat je ook pas nu achteraf kunt zeggen omdat je ongetwijfeld anders had gereageerd als Isaac uiteindelijk Katrina maal 20 was geweest).

Misschien kun je het beter omkeren en zeggen dat je blij was dat het gebied waar jij je op dat moment bevond niet zo zwaar getroffen is als andere gebieden die duidelijk wel de "zware" waarschuwing nodig hadden om zoveel mogelijk mensen te redden (waarbij er helaas alsnog slachtoffers gevallen zijn).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer