Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ivy84: New York & Florida! Tips zijn welkom!!
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Tips gevraagd, the Keys, Everglades en westkust Florida
Wij hebben deze trip verleden jaar gemaakt. Het verslag met de plaatjes staan op mijn site.
Reisverslag 2011
misschien heb je er wat aan.
Reisverslag 2011
- moonlight91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
je kunt in florida city (tussen everglades en keys ) overnachten
daar zit een prima hoteletje `Travelodge floridacity`, en super netjes!!!,en ideal gelegen
wij hebben er afgelopen jaar 2x overnacht (de vooravond naar key west en op de terugweg van de keys)
wij hebben key largo op de heen weg bezocht, en een stop gemaakt op de de big pine key(hertjes kijken)
wij zijn 2 dagen op key west gebleven, daarna op Islamorada overnacht (limetree resort) en gegeten in morada bay cafe
de volgende dag theater of the sea bezocht en daarna met enkel stops terug gereden naar florida city
om de volgende dag naar de everglades te vertrekken ..
na een dagje everglades zijn we in naples gebleven voor een overnachting
we troffen daar in florida city veel nederlandse gezinnen (meivakantie), die daar een nacht of enkele dagen overnachten bleven ivm de ideale ligging voor de everglades
daar zit een prima hoteletje `Travelodge floridacity`, en super netjes!!!,en ideal gelegen
wij hebben er afgelopen jaar 2x overnacht (de vooravond naar key west en op de terugweg van de keys)
wij hebben key largo op de heen weg bezocht, en een stop gemaakt op de de big pine key(hertjes kijken)
wij zijn 2 dagen op key west gebleven, daarna op Islamorada overnacht (limetree resort) en gegeten in morada bay cafe
de volgende dag theater of the sea bezocht en daarna met enkel stops terug gereden naar florida city
om de volgende dag naar de everglades te vertrekken ..
na een dagje everglades zijn we in naples gebleven voor een overnachting
we troffen daar in florida city veel nederlandse gezinnen (meivakantie), die daar een nacht of enkele dagen overnachten bleven ivm de ideale ligging voor de everglades
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Echt ideaal voor de Everglades vind ik Everglades City, maar dat past niet zo goedi n jullie schema. Je kan vandaaruit laat in de middag, als de meeste toeristen al weg zijn, nog een aantal boardwalks en riviertjes bezoeken. En 's ochtends in alle vroegte een kayaktocht maken, een van de lekste ervaringen van onze reis.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
We rijden op maandag van Miami naar Key West, we moeten wel van te voren hotels gaan boeken omdat we 5 kamers nodig hebben. Fietsen op Key West ga ik zeker even op mijn to do lijsjte zetten, leuk om zo het eiland te verkennen, is het niet onwijs groot dat Key West? John pennekamp gaan wij ook een dag aan doen en hoord eidd dat het snorkelen daar beter is of bij Bahia Honda SP !!asv60 schreef:Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar op de keys zijn de hotels meestal in het weekend een stuk duurder.
Dus als het mogelijk is kan je daar misschien rekening mee houden.
Wij hebben vorig jaar gefietst en gesnorkeld op Key West. Het eiland rondfietsen is heel leuk. Het snorkelen vonden wij zelf wat tegen vallen.
Weinig te zien onder water. Maar misschien is het op Key Largo bij John pennekamp beter.
Bedankt voor je reactie !!
Dat snorkelen bij Bahaia Honda state kan dat vanaf het strand of moet je met een bootje gaan varenJostravels schreef:Van Key West naar Napels in 1 dag én ook nog van de Everglades genieten is wel druk. Je zou ook de avond vantevoren al in de buurt van Key Largo kunnen slapen.
Tussen Miami en Key West zou ik zeker even gaan snorkelen in Bahia Honda SP.

Jhaaaaa jullie zijn bij honneymoon island en Caladesie geweest, wat kan je mij hierover vertellen, alle tips zijn welkomhdeweert schreef:Wij hebben deze trip verleden jaar gemaakt. Het verslag met de plaatjes staan op mijn site.
Reisverslag 2011

* Is het echt zo mooi als men zegt * Is caladesie alleen per boot te bereiken, dat wisten wij dus niet eens

Hoop dat je me wat kan vertellen, zag helaas geen foto's op je weblog

Bedankt alvast !!
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Hey Ivy,
Wij zijn afgelopen jaar ook in dezelfde regio geweest met z'n tweeën (26 & 24 jaar).
We zijn toen van Miami eerst naar Biscayne NP geweest om te gaan kayakken en hopen van die manatees tegen te komen, ze zaten er wel, maar helaas geen gespot naast de kayak....
Daarna zijn we bij het John Pennekamp Park wezen snorkelen, we zijn toen met een boot naar een rif toe gevaren en dat was de moeite waard!
We zijn 's avonds aangekomen in Key West, maar helaas hadden we hier maar een avond + ochtend/middag op de dag erna. Was wel wat kort, maar toch leuke dingen gedaan en gezien!
We zijn die dag naar Florida City gereden en hebben daar twee nachten overnacht om Everglades te bezoeken. Ik denk dat je Key West vertrekken + Everglades + doorrijden naar Naples niet helemaal relaxt kunt doen. Dat is alleen al 8 uur rijden over 530km, zie http://g.co/maps/77wm6
Je zou iets kunnen doen in te trend van:
Dag 1: Vertrek Miami + snorkelen JP + Key West
Dag 2: Key West
Dag 3: Key West + Everglades + Florida City
Dag 4: Florida City - Naples
Dag 5: Naples - St. Petersburg/Clearwater
Dag 6: St. Petersburg/Clearwater - Kissimmee
Wij hebben destijds nog een blog bijgehouden, dus kijk gerust eens! http://steve-patty.blogspot.com
Groetjes,
Steve
Wij zijn afgelopen jaar ook in dezelfde regio geweest met z'n tweeën (26 & 24 jaar).
We zijn toen van Miami eerst naar Biscayne NP geweest om te gaan kayakken en hopen van die manatees tegen te komen, ze zaten er wel, maar helaas geen gespot naast de kayak....
Daarna zijn we bij het John Pennekamp Park wezen snorkelen, we zijn toen met een boot naar een rif toe gevaren en dat was de moeite waard!
We zijn 's avonds aangekomen in Key West, maar helaas hadden we hier maar een avond + ochtend/middag op de dag erna. Was wel wat kort, maar toch leuke dingen gedaan en gezien!
We zijn die dag naar Florida City gereden en hebben daar twee nachten overnacht om Everglades te bezoeken. Ik denk dat je Key West vertrekken + Everglades + doorrijden naar Naples niet helemaal relaxt kunt doen. Dat is alleen al 8 uur rijden over 530km, zie http://g.co/maps/77wm6
Je zou iets kunnen doen in te trend van:
Dag 1: Vertrek Miami + snorkelen JP + Key West
Dag 2: Key West
Dag 3: Key West + Everglades + Florida City
Dag 4: Florida City - Naples
Dag 5: Naples - St. Petersburg/Clearwater
Dag 6: St. Petersburg/Clearwater - Kissimmee
Wij hebben destijds nog een blog bijgehouden, dus kijk gerust eens! http://steve-patty.blogspot.com
Groetjes,
Steve
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2013 - Las Vegas
Moonlight & Jostravels, bedankt voor jullie tip, everglades city en florida city ik zal het van het weekend even bekijken, maar we zitten nu ook te denken om op key largo te gaan slapen, dus het ziet er nu zo uit ....
Dag 1 Miami - Key West
Dag 2 Key West
Dag 3 Key Largo
Dag 4 Ergens tussen Key Largo en Everglades of verder omhoog
Dag 5 Toch misschien Caladesie en honneymoon island
Dag 1 Miami - Key West
Dag 2 Key West
Dag 3 Key Largo
Dag 4 Ergens tussen Key Largo en Everglades of verder omhoog
Dag 5 Toch misschien Caladesie en honneymoon island
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb het verhaal hierover maar even op mijn site geplaatst
het verhaal
de foto´s
zeeziek word je er niet van daar is het stukje varen te kort voor en blijf je in rustig water.
het verhaal
de foto´s
zeeziek word je er niet van daar is het stukje varen te kort voor en blijf je in rustig water.
@ Steve, zooooo wat een leuke en vooral lange reis hebben jullie gemaakt. NYC gaan wij ook heen, net even je dagen in NYC gelezen onwijs leuk en ik moest zo lachen om die foto van ik denk jou vriendin van haar aankopen in victoria secret, ik ken het helemaal, wij waren vorig jaar in Californie en de jongens werden helemaal gek van ons geshop in die winkel
Maar ga van het weekend even goed je hele verslag lezen, top bedankt !!
@ Hdeweert, nouuuuuuu ik kan me nog goed Monterey herinneren, na 20 minuten zat ik al op de plee haha, maja toen hadden we ook hele hoge golven en als dit gewoon een korte overtocht is zal het hopelijk wel mee vallen
super van die foto's die kon ik net even niet vinden !!! Bedankt ...

Maar ga van het weekend even goed je hele verslag lezen, top bedankt !!
@ Hdeweert, nouuuuuuu ik kan me nog goed Monterey herinneren, na 20 minuten zat ik al op de plee haha, maja toen hadden we ook hele hoge golven en als dit gewoon een korte overtocht is zal het hopelijk wel mee vallen

- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ivy,
NYC was ook echt briljant
! Je kunt er inderdaad goed los gaan in de VC's
. Patty heeft er inderdaad flinkt geshopt haha en dat was nog niet eens alles...
Je mag als vriend alleen niet mee in de US om te zien 'of het staat' haha...
Groetjes,
Steve
NYC was ook echt briljant

Je mag als vriend alleen niet mee in de US om te zien 'of het staat' haha...
Groetjes,
Steve
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
2013 - Las Vegas
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Reis Ivy84: New York & Florida! Tips zijn welkom!!
Tips voor de keys samengevoegd met het oorspronkelijke reistopic om de vlotte leesbaarheid te behouden.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 5299 Weergaves
-