Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ilse en gezin naar Florida 2009

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Ilse en gezin naar Florida 2009

Bericht door Petra/VS »

Als je jongste bangig is van 3D attracties zou ik zeker Epcot kiezen. Daar is veel meer leuks te doen voor hem, dan. De IllumiNations show (veel meer dan alleen vuurwerk!) in Epcot begint om 9 uur, dus niet zo laat als bij de Magic Kingdom. Ik heb het al vele malen gezien en het blijft prachtig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik lees in een van de reacties om het Everglades park over te slaan, waarom?? Wij hebben veel parken in het westen en midwesten bezocht en hebben daar goede herinneringen aan. Wij hebben de Everglades ook op ons lijstje staan.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het is natuurlijk een heel persoonlijke mening, maar ik vond de Everglades niet zo bijzonder als de parken in het Westen van het land. Het is wel mooi hoor, maar niet super, en ik vond het -achteraf bezien- niet de moeite van het omrijden waard. Op eigen gelegenheid kun je niet zo heel veel van het park bekijken, in Shark Valley kun je wel met het trammetje een gedeelte van het park bezoeken. Na een half uur hadden we dat wel gezien, de uitzichten zijn steeds hetzelfde. Je ziet inderdaad hier en daar een alligator, en als je houdt van vogels zie je vast ook een heleboel verschillende soorten, maar verder vonden wij het vooral heel saai. Mwah, een kwestie van smaak dus.

De parken in het westen komen stuk voor stuk allemaal in de buurt van natuurwonderen, daar kun je de Everglades -in mijn ogen- niet mee vergelijken. Het is wereldwijd wel een heel belangrijk moeras- en vogelgebied, maar daar heb ik zelf gewoon niet zoveel mee.

Wij zijn in het najaar van 2007 naar het Parque Nacional de Donana geweest in Spanje, dat park is voor een deel vergelijkbaar met de Everglades, maar dat vond ik persoonlijk veel mooier. Hier kun je ook alleen onder begeleiding het park bezoeken. De tocht -met een soort grote bus-jeep- duurt 4 uur, maar je ziet wel veel meer verschllende soorten landschappen. Erg indrukwekkend, veel mooier dan de Everglades. Maar nogmaals, het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en voorkeuren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik denk inderdaad dat we de everglades overslaan. Wel zitten we te kijken of we een keertje naar dolfijnen zullen kijken. We hebben dit ook weleens bij Grassy Key gedaan. Dus niet met ze zwemmen, maar zo dichtbij kunnen kijken naar een soort dolfijnenshow, met een man of 15. Vonden we ook wel erg leuk. ( ja, zwemmen met de dolfijnen lijkt mij ook geweldig, maar dan willen de kinderen dat ook, en voor 4 personen vind ik dat toch echt een beetje te duur worden)
Wie heeft dit ook weleens gedaan. Kunen wij dat beter in Key Largo doen, of in het Miami seaquarium? De laatste heeft natuurlijk officieelere shows, maar in zo'n privé sfeertje heeft het ook wel wat. wie weet wat leuker is? En het winkeltje met dolfijnenspullen die bij Dolphins plus in key Largo hoort, kun je daar ook alleen naar binnen om iets te kopen, of moet je dan wel eerst entree betalen als bezoeker om in het winkeltje te kunnen komen? ( ik heb 9 jaar geleden een haarklem gekocht die precies de goeie maat heeft, en zag op de site dat ze die nog steeds verkopen, dus vandaar)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer