Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laatste weekje strand. Waar in florida???
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wat een prachtige foto's Jacqueline. Wij willen volgend jaar ook die kant op. Maar als ik zo naar die foto's kijk, wil ik nu al.!!! Trouwens kan je vanuit sarasota ook leuke dagtochten maken.? Wij willen vanuit Orlando naar Sarasota en daar een beetje in de buurt rondtouren, naar b.v. Clearwater beach, Tampa enz. Als we dan een paar dagen een hotel in Sarasota boeken hoeven we niet elke keer op te krassen en kunnen we in 1 hotel blijven.
Nogmaals de foto's zijn top
:doublethumb:
Groetjes Marja
Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Thnx voor het compliment, ik ga ervan blozenNoa schreef:Wat een prachtige foto's Jacqueline. Wij willen volgend jaar ook die kant op. Maar als ik zo naar die foto's kijk, wil ik nu al.!!! Trouwens kan je vanuit sarasota ook leuke dagtochten maken.? Wij willen vanuit Orlando naar Sarasota en daar een beetje in de buurt rondtouren, naar b.v. Clearwater beach, Tampa enz. Als we dan een paar dagen een hotel in Sarasota boeken hoeven we niet elke keer op te krassen en kunnen we in 1 hotel blijven.
Groetjes Marja

Vanuit Sarasota kun je prima dagtochten maken, het ligt heel centraal precies tussen Ft. Myers en Tampa in (beiden een uurtje rijden vanuit Sarasota).
In Sarasota zelf heb je het Ringling Estate dat zeer de moeite waard is, en vlakbij Sarasota vind je het Myakka River State Park.
Vlakbij Tampa heb je nog een aantal mooie stranden, en ook Ft. Myers is de moeite waard. En in Ft. Myers heb je nog hetEdison en Ford Winter house dat ook zeer de moeite schijnt te zijn. Toen wij er waren was het helaas gesloten omdat het veel schade had door de orkaan die net over Florida was geraast.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In november 2006 heb ik met een vriendin een weekje aan de Floridiaanse westkust doorgebracht (ik wou dat ik er nu weer zat op deze koude dag!). Begonnen in Clearwater Beach en dan afgezakt naar Naples, via Sarasota (reisverslag). Afgelopen juni hebben we een week een huisje gehuurd in Indian Rocks Beach, tussen Clearwater en St. Petersburg (reisverslag). Echt een heel mooi en leuk gebied, je hebt er zo een week vol! Ik raad ook heel erg het Ding Darling natuurpark op Sanibel Island aan, daar zie je roze lepelaars, heel bijzonder! Mijn foto's van die vakanties staan hier en hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hartelijk dank voor jullie tips. Ik ben bezig met de route voor volgend jaar. Ik heb hem al een beetje in mijn hoofd zitten, maar zat met nog wat kleine vraagjes. Wij willen na Orlando, naar Sarasota, daar een aantal dagen "de boel verkennen" Wat dagtochtjes maken, lekker relaxen aan het strand en zwembad. Daarna afzakken naar Naples, Key West, zo naar Miami en daar nog een paar dagen blijven. De bottlenek in mijn planning zit hem na Orlando. We willen een centraal punt waar vanuit wij dagelijks het een en ander kunnen doen. Dus vandaar mijn vraag.
Nog meer tips zijn welkom
Groetjes Marja
P.S.Petra ik heb genoten van je reisverslag en je foto's. Helemaal top :doublethumb:
Nog meer tips zijn welkom

Groetjes Marja
P.S.Petra ik heb genoten van je reisverslag en je foto's. Helemaal top :doublethumb:
Fan of the U.S.A.
- RDGR
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dan zou ik kiezen voor St. Petersburg. Vanaf daar heb je alles bij de hand. Je kunt naar de stranden van St. Pete, Clearwater, maar je bent ook zo in Tampa. Je hebt dan eigenlijk alles bij de hand; zon/strand/zee/attracties/natuur. Genoeg mogelijkheden met St. Petersburg als uitvalsbasis.Noa schreef:Hartelijk dank voor jullie tips. Ik ben bezig met de route voor volgend jaar. Ik heb hem al een beetje in mijn hoofd zitten, maar zat met nog wat kleine vraagjes. Wij willen na Orlando, naar Sarasota, daar een aantal dagen "de boel verkennen" Wat dagtochtjes maken, lekker relaxen aan het strand en zwembad. Daarna afzakken naar Naples, Key West, zo naar Miami en daar nog een paar dagen blijven. De bottlenek in mijn planning zit hem na Orlando. We willen een centraal punt waar vanuit wij dagelijks het een en ander kunnen doen. Dus vandaar mijn vraag.
Nog meer tips zijn welkom![]()
Groetjes Marja
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Als je echt voor het strand gaat, dan zou ik voor Sarasota gaan. We komen hier al jaren (in oktober nog geweest) en het is ons favoriete plaats aan de Westkust van Florida. We blijven altijd in het Helmsley Sandcastle. Het hotel ligt perfect aan het strand (sommige gebouwen bijna op het strand). Het personeel is erg vriendelijk; sommige werken er al jaren (zo'n 14 jaar geleden voor het eerst gezien en nu in 2007 werken ze er nog).
Foto's Helmsley Sandcastle en strand

Foto's Helmsley Sandcastle en strand

Re: Laatste weekje strand. Waar in florida???
Ik kan uit ervaring echt St. Pete of Clearwater aanbevelen. Zijn pracht stranden en de golf van mexico is als een badkuip!! Heerlijk!!
Ik verheug me er alweer op!!

De Tanzertjes!!
Op een ander Forum schreef iemand dat de boulevard van Clearwater Beach momenteel een bouwput is. Ik heb het zelf (nog) niet gezien, volgene maand rijdt ik er wel langs.
Er staan 3 webcams continu aan in Clearwater Beach met beelden vanaf Pier 60. Alleen kan ik er nu nauwelijks iets van de mogelijke bouwput zien: het is nog donker in Florida.
Als je een rustig, mooi strand zoekt zou ik in ieder geval richting de westkant gaan, de Golf van Mexico. Rustige zee. Naples is een zeer rustig plaatsje met leuke mogelijkheden om uit eten te gaan en zo. Sarasota en Ft. Myers / Sanibel Island zijn ook erg rustig. St. Pete Beach weer wat levendiger.
Info over een aantal stranden / plaatsen vind je hier. En op http://www.visitflorida.com vind je nog meer info.
Er staan 3 webcams continu aan in Clearwater Beach met beelden vanaf Pier 60. Alleen kan ik er nu nauwelijks iets van de mogelijke bouwput zien: het is nog donker in Florida.
Als je een rustig, mooi strand zoekt zou ik in ieder geval richting de westkant gaan, de Golf van Mexico. Rustige zee. Naples is een zeer rustig plaatsje met leuke mogelijkheden om uit eten te gaan en zo. Sarasota en Ft. Myers / Sanibel Island zijn ook erg rustig. St. Pete Beach weer wat levendiger.
Info over een aantal stranden / plaatsen vind je hier. En op http://www.visitflorida.com vind je nog meer info.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik weet niet of je de pier van John Pass Boardwalkbedoeld, maar die gaat op 9 februari weer open. Voor prachtige stranden zijn de beaches, zoals o.a. Treasure Island en Madeira Beach, voor de kust van St. Petersburg en Clearwater fantastisch. Sowieso heeft de westkust van Florida aan de Golf van Mexico schitterende witte stranden met Palmbomen, mooie ondergaande zon, heerlijke temperaturen enz. Ook omgeving Sarasota is prachtig.michael66 schreef:Op een ander Forum schreef iemand dat de boulevard van Clearwater Beach momenteel een bouwput is. Ik heb het zelf (nog) niet gezien, volgene maand rijdt ik er wel langs.
Ik ben ook aan div. stranden aan de Atlantische kust (oostkant van Florida) geweest en ook tijd doorgebracht op de stranden van enkele Keys, maar het mooist zijn toch de beaches aan de Golf van Mexico.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
FT Meyers beach , Sanibel en/of Captiva island!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1670 Weergaves
-
Laatste bericht door MattRob
-
- 11 Reacties