Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door vinceG »

Kletskous schreef:Pffttt...eng hoor die orkaan Matthew!
Hopelijk komt het land er daarna snel bovenop!

Is ook wat hè, boek je zo'n verre reis, krijg je zo'n orkaan. Hopelijk staat alles er volgend jaar nog, zei mijn man al... we zullen zien...
?
Het is Haiti niet hoor. Ik denk dat je in Florida er volgend jaar niet eens wat van terug kan vinden. Florida is hard geraakt, maar voornamelijk water overlast. En iets opbouwen kunnen ze goed in de USA!

Het lijkt me eigenlijk best spannend om mee te maken! Je gaat op een plek op vakantie waarvan je weet dat het voor kan komen. De meeste hotels zijn stevig genoeg om zo'n orkaan te doorstaan gelukkig.
Zelfde als op vakantie gaan in het zuidwesten nu de kans op de grote aardbeving steeds groter word.
Gast

Bericht door Gast »

Spannend om mee te maken? Het is toch echt geen Disney attractie, hoor, zo'n orkaan. Je zou er maar wonen, en je hele huis staat onder water.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou ook liever niet ergens zijn waar een orkaan woedt. Vraag me af wat er spannend aan is om er tussen te zitten.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ik denk dat er weinig aan is maar ben stiekem ook wel benieuwd hoe het is om een keer mee te maken. Maar de laatste twee orkanen raakten alleen de oostkust, dus als je je onveilig voelt kun je altijd naar de kant van de staat rijden waar de orkaan niet is, je weet lang genoeg van tevoren dat er een aankomt.
Gast

Bericht door Gast »

Ramptoerisme. :o
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Ik woon in Florida, het is weer eens wat anders dan de zinderende zomerhitte :p Ik zou er minder enthousiast van worden op vakantie.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Nee hoor is geen ramptoerisme.

Wij hebben familie in florida. In st Augustine en daar hebben ze het flink zwaar gehad. Het ene deel van de familie is geëvacueerd en het andere deel is thuis gebleven aangezien zij een huis hebben van steen en niet van hout.
Het ging buiten flink tekeer en ze hadden geen stroom. Ze hebben bij kaarslicht spelletjes gedaan en elkaar verhalen voorgelezen. Nou dit lijkt me best spannend om eens mee te maken en heeft niets te maken met ramptoerisme.
Gewoon bewondering en respect voor de natuur! Indrukwekkend om eens mee te maken hoe heftig zo'n natuurverschijnsel kan zijn.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Wie kan me helpen, ik baal ontzéttend!

Ik wilde kijken of ik stoelen kon reserveren bij Airberlin, dus ik gaf de 6-cijferige code in. Vervolgens zie ik dat er geen heenvlucht meer bij staat. Alleen de terugvlucht stond erin (via Iberia).
Ik belde met Tix.nl waar ik bij geboekt heb, om opheldering te vragen. Bij navraag bleek inderdaad dat deze vlucht eruit gehaald is. Ze zou eea uitzoeken.
Nu kregen we te horen dat American Airlines, bij wie de vluchten geboekt zijn, geen zaken meer doet met Airberlin.

Als alternatieve heenreis bieden ze dit:

19/07/2017:
Dusseldorf 07:20 - Londen Heathrow 07:50
Londen Heathrow 09:45 - Miami 14:10

Als we deze vlucht, met overstap, niet accepteren kunnen we volledige restitutie krijgen.

Wat moet ik nou doen...?? Ik heb speciaal deze vlucht uitgekozen zodat we in elk geval heen een rechtstreekse reis hadden en op de heenreis in elk geval geen stress. Als ik een overstap had gewild, had ik dat zo wel geboekt en had ik veel goedkoper gekund! Scheelde een paar honderd euro. Maar dat wilden we niet en dat was dus een zeer bewuste keuze.

En alles annuleren en zelf opnieuw vluchten zoeken is ook zowat of niet? Ik zit nu vast aan de data 19 juli heen en 11 aug terug want alles is al geboekt (parkeerplaats DUS, hotels, villa's etc) en daar ga ik echt niet meer in wijzigen.

Godsamme, ik baal zo. Ik vond het allemaal al spannend genoeg om voor de eerste keer zoiets zelf te regelen en dan krijg ik dit.

Is het geboden alternatief oké? Qua overstaptiiden etc? Is er iets op London om rekening mee te houden qua douane, papierwerk ofzo?

Wie kan me helpen? We gaan zometeen opnieuw Tix bellen om te overleggen.
Ik zie dat er wel een latere vlucht (uurtje later) van Airberlin op die dag is, maar dat zal ik dus wel niet kunnen regelen als AA geen zaken meer met ze doet.
Maar ja, daar kan ik toch niks aan doen. Maar ik wordt er wel de dupe van.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat is dus de reden dat ik liever rechtstreeks bij de maatschappij boek. Maar daar heb jij niets aan nu.

Ik zou zelf kijken wat tickets kosten als je ze zelf boekt evt. rechtstreeks via AirBerlin of met een overstap en als je goedkoper uit kunt zijn, restitutie vragen. Ben je aan Miami gebonden of kun je die overnachting nog annuleren ?
Anders zou je ook kunnen kijken naar vluchten naar Tampa, Fort Lauderdale of Fort Myers.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik ben inderdaad wel gebonden aan Miami. Tuurlijk zou evt dat nog wel omgezet kunnen worden, maar dan heb ik nóg meer gedoe. Dus liever niet, dat wil ik gewoon zo laten.
Dus gebonden aan DUS-MIA.

Rechtstreeks va Airberlin kan, maar dat is dan voor een retour ca. 500,00 duurder dan ik nu heb. Ik vind althans nergens een vergelijkbare vlucht van heen rechtstreeks en terug een overstap.

Ik vind nog wel een vlucht via OneTwoTrip (gevonden op Momondo) met tussenstops op Parijs. Overstaptijd heen 3.20 minuten en terug 1.40 minuten. Alles uitgevoerd door Airfrance.
Dat zou ca. € 350,00 schelen t.o.v. de prijs die ik nu betaald had.
Maar is onetwotrip lijkt me niet betrouwbaar en is weer allemaal in het duits.
Met Kiss&Fly kan ook, dat scheelt € 225,00.
Via Airfrance zelf boeken is weer een stuk duurder.

Tix liet weten dat we alleen via American Airlines een alternatied kunnen krijgen omdat daarbij geboekt is, dus dan is er nagenoeg geen keuze:flexibiliteit.

Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Hoeveel was je kwijt voor je huidige tickets?
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik heb nu € 2.750,00 betaald. Voor 4 personen (waarvan 2 kinderen dan 10 en 13 jaar).
En ik heb express de goedkopere aanbiedingen óók met overstap niet gedaan, omdat ik het allemaal al spannend vind. En ik was daarom zo blij met deze tickets, met in elk geval één rechtstreekse vlucht op de heenweg.
Dus ja, ik baal....

Ik heb elders ook een alternatieve vlucht opgevraagd, voor ongeveer dezelfde prijs:
1*AF3614V 19JUL WE DUSATL 1025 1412
2 DL1697V 19JUL WE ATLMIA 1620 1825
3 DL1689L 11AUG FR MIAATL 1400 1607
4*AF3551Q 11AUG FR ATLDUS 1750 0840 #1

Vluchten AF uitgevoerd door Delta.
Ik gok dat dit een overstap is op Atlanta Amerika? Is een tussenstop van ca. 2 uur dan voldoende? Is er dan iets met extra tijd langs de douane of zoiets?

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heen heb je inderdaad paspoortcontrole en douane in Atlanta. Ook dien je de bagage van de band te halen en na de douane weer in te leveren bij een speciale balie. Terug heb je in Amerika geen US Immigrations en douane en wordt je bagage doorgestuurd naar Düsseldorf. Heen is ruim 2 uur overstaptijd voldoende tenzij er vertraging is of het heel druk is. Terug is de ruim 1u 40m overstaptijd ruim voldoende.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Oké, dat is goed om te horen. Ik twijfelde al een beetje of het lang genoeg zou zijn, zeker voor de heenweg. Ik heb nog nooit een overstap gehad, dus vind dat best spannend.

Deze vlucht wordt me aangeboden door American Estates, waar ik ook de autohuur en alle hotels heb geregeld. Dus dat zou ook wel een pluspunt zijn, dan is nagenoeg alles, behalve de villa's, via hun geregeld en dan heb ik één aanspreekpunt. Neem ik wel in mijn overweging mee. Al heb ik liever nog goedkopere tickets nauturlijk, als ik dan tóch een overstap moet......
Lastige keuze dus...

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je hebt genoeg opties volgens Google Flights

€2,501
round trip
8:00 AM – 8:05 PM
Iberia · Iberia Express
18h 05m
AMS-MIA
1 stop
5h 55m in MAD

€2,502
round trip
9:40 AM – 5:45 PM
Swiss · United, Lufthansa
14h 05m
DUS-MIA
1 stop
2h 25m in ZRH

€2,521
round trip
Airline tip: Fly with WOW if you return on Thu, Aug 10
Return 1 day earlier

€2,525
round trip
7:45 AM – 2:10 PM
American, British Airways · Finnair
12h 25m
AMS-MIA
1 stop
1h 45m in LHR

€2,525
round trip
10:15 AM – 5:00 PM
American, British Airways · Finnair
12h 45m
AMS-MIA
1 stop
1h 45m in LHR

€2,613
round trip
3:15 PM – 11:00 PM
Delta · KLM
13h 45m
AMS-MIA
1 stop
1h 52m in DTW

€2,666
round trip
8:25 AM – 2:50 PM
Lufthansa · United
12h 25m
DUS-MIA
1 stop
1h 30m in FRA

1 dag eerder vertrekken levert je EUR 106 op:

Tue, Jul 18

9:40 AM – 10:55 AM Düsseldorf (DUS) – Zürich (ZRH)
Swiss 1017 · Economy Class · Airbus A320
Below average legroom (29")
1h 15m

Layover in Zürich ZRH2h 25m

1:20 PM – 5:45 PM Zürich (ZRH) – Miami (MIA)
Swiss 64 · Economy Class · Airbus A330
Average legroom (31")
10h 25m

Return flight Fri, Aug 11

7:30 AM – 10:28 AM Miami (MIA) – Newark (EWR)
United 1527 · Economy Class · Boeing 737
Average legroom (30")
2h 58m
Layover in Newark EWR6h 07m

4:35 PM – 6:10 AM+1 Newark (EWR) – Düsseldorf (DUS)
Lufthansa 409 · Economy Class · Airbus A330
Average legroom (31")
Overnight flight
7h 35m

Total incl taxes & fees for 3 adults, 1 child · Additional bag fees may apply.
€2,394
Book with United
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Dank voor het meezoeken Roel, maar ik zie andere prijzen via Google Flights.
Ik kan niet annuleren bij de parkeerplaats, wel omboeken voor andere tijd.
Dus ik ben gebonden aan Dus-Miami en aan de vertrekdata....

SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ik weet niet wat die parkeerplaats kost, maar anders zou je die ook kunnen laten zitten en dan goedkopere tickets vanaf Amsterdam pakken. Wellicht komt dat in totaal dan zelfs nog goedkoper uit (goedkopere tickets vanaf Amsterdam, plus parkeren bij Amsterdam, plus 'virtueel' parkeren bij Dusseldorf) :)

Ik kom overigens op momondo uit op:
(diverse tijden mogelijk - dat zou dus 2500 euro zijn. Dat zou een verschil zijn van 250 euro dus. Voor dat geld moet je toch zeker wel kunnen parkeren op Schiphol én de parkeerplaats in Dusseldorf kunnen laten gaan?)

Afbeelding
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ahhh lief dat je meezoekt!

Er staat echt bij de parkeerplaats dat je niet kan annuleren, alleen eenmaal gratis omboeken naar een andere tijd.

En als ik dan vanaf een andere luchthaven vertrek ben ik die 120,00 euro aan parkeren al kwijt.Dus dan moet het verschil vanaf Amsterdam echt wel enkele honderden euro's zijn wil ik dat de moeite vinden.
Met jouw voorbeeld levert me dat inderdaad 250 euro op, maar minus de parkeerkosten is dat voordeel nog maar 130,= euro en dat vind ik niet echt de moeite. Plús dat ik ook weer parkeerplek bij AMS dan moet regelen. EN bij jouw optie heb ik dan nóg 3 verschillende maatschappijen wat voor mij, als leek, achteraf ook niet zo handig bleek te zijn :) .

De vluchten vanaf AMS moeten dus echt nog een stuk voordeliger zijn, wil ik daarnaar kijken, maar die heb ik nog niet gevonden...
Dus voorlopig zoek ik toch vanaf Düsseldorf...

SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

N bij jouw optie heb ik dan nóg 3 verschillende maatschappijen wat voor mij, als leek, achteraf ook niet zo handig bleek te zijn :)
Zijn op zich drie dezelfde maatschappijen. Vallen onder één noemer, zeg maar. Daar heb je als vakantieganger bijna geen last van.

Wij boekten ooit zo bij British Airways, vlogen we alleen maar met American Airlines. Is van hetzelfde :)
Maar ik kan het me ergens wel voorstellen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou alvast die vlucht via LHR niet kiezen, die heeft een krappe overstap tijd, en met jouw stresslevel lijkt me dat geen goed idee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer