Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rocket launch
Rocket launch
Op een van de dagen dat wij in juni in Orlando zijn, staat er ook ook raketlancering op Cape Canaveral gepland. Het lijkt ons heel erg mooi om dat een keer in het echt te zien. Op de site van Nasa staat een overzicht waar je de lancering het beste kan bekijken. We willen de lancering combineren met een bezoek aan het Kennedy Space Center.
Ik ben benieuwd of er anderen zijn die ervaring hebben met een rocket launch. Vanaf welke plek kan je die het beste bekijken? Hoe vroeg van te voren moet je er zijn /hoe druk is op het op die plekken? Is het Kennedy Space Center extra druk op zo'n dag?
Ik ben benieuwd of er anderen zijn die ervaring hebben met een rocket launch. Vanaf welke plek kan je die het beste bekijken? Hoe vroeg van te voren moet je er zijn /hoe druk is op het op die plekken? Is het Kennedy Space Center extra druk op zo'n dag?
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Re: Rocket launch
Vaak moet je extra betalen als er een launch is.
Maar vanaf onderstaande lokatie is het ook goed te zien. Toevallig van de week nog bekende heen gestuurd en waren erg blij met deze plek.
Kennedy Point Park
4915 S Washington Ave
Titusville, FL 32780
Verenigde Staten
Even goed vragen wat het extra kost en wat je die dag allemaal niet kan zien ivm de launch. Kaartjes zijn vaak wel 2 dagen geldig.
Maar vanaf onderstaande lokatie is het ook goed te zien. Toevallig van de week nog bekende heen gestuurd en waren erg blij met deze plek.
Kennedy Point Park
4915 S Washington Ave
Titusville, FL 32780
Verenigde Staten
Even goed vragen wat het extra kost en wat je die dag allemaal niet kan zien ivm de launch. Kaartjes zijn vaak wel 2 dagen geldig.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het bij lanceringen van raketten gaat, maar bij de lancering van de space shuttle een week nadat ik er was waren er naar schatting tussen de 750.000 en de 1 miljoen mensen rond Kennedy Space Center. Nu zal het met een 'gewone' raketlancering wel veel minder zijn, maar ik denk dat het KSC zelf echt enorm druk gaat zijn.We willen de lancering combineren met een bezoek aan het Kennedy Space Center.
Je zou er even achter moeten komen van welke launchpad er zal worden gelanceerd of je aan de noord of zuidkant gaat staan. Ik weet wel dat het op Cocoa Beach vaak ook erg druk is, maar dat je daar van de space shuttle wel een goed beeld kreeg.Alleen de filmpjes van cocoa beach zijn wel vaak van erg ver af..
Dit is van Playalinda Beach Florida van eerder dit jaar.
[youtube]p87mAcM1XIQ[/youtube]
Bedankt voor de reacties
Ik ga wel even uitzoeken hoe het zit met de prijs van de tickets op launchdagen.
Het gaat om een Atlas V raket vanaf launchpad 41. Die ligt aan de noordkant van Cape Canaveral. Dan lijkt Playalinda Beach het meest dichtbij. Is dat strand gewoon toegankelijk tijdens lanceringen?
Kennedy Point Park is wat verder weg, maar wel ten hoogte van launchpad 41. Zou je het denk ik ook goed moeten zien.
Cocoa Beach ligt aan de zuidkant. Spaceshuttles waren wel een stukje groter.
Ik ga wel even uitzoeken hoe het zit met de prijs van de tickets op launchdagen.
Het gaat om een Atlas V raket vanaf launchpad 41. Die ligt aan de noordkant van Cape Canaveral. Dan lijkt Playalinda Beach het meest dichtbij. Is dat strand gewoon toegankelijk tijdens lanceringen?
Kennedy Point Park is wat verder weg, maar wel ten hoogte van launchpad 41. Zou je het denk ik ook goed moeten zien.
Cocoa Beach ligt aan de zuidkant. Spaceshuttles waren wel een stukje groter.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond het toen ik er voor stond qua grootte wat tegenvallen. Of tegenvallen? Ik had het iig wat groter verwacht. Zo'n Apollo die ze daar hebben hangen, dat was pas een apparaatSpaceshuttles waren wel een stukje groter.
Ja, die Apollo-raketten zijn nog twee keer zo groot!
Hou vooral de planning in het oog op de website van nasa, want de geplande dagen en uren kunnen op de laatste moment veranderen omwille van weer of technische redenen ...M & M schreef:Op een van de dagen dat wij in juni in Orlando zijn, staat er ook ook raketlancering op Cape Canaveral gepland.
Daar gaan we zeker doen! Als het slecht weer is, kan het zo een dag later worden en hebben we pech gehad.
- flexer
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Kijk hier maar eens: http://www.launchphotography.com/Delta_ ... ewing.html
en hier: http://www.spaceflightnow.com
Veel informatie over het bekijken van lanceringen bij Kennedy Space Center / Cape Canaveral.
en hier: http://www.spaceflightnow.com
Veel informatie over het bekijken van lanceringen bij Kennedy Space Center / Cape Canaveral.
Groet, Flexer
Ik was gister op KSC en de gids vertelde mij dat kaartjes voor a.s. woensdag rond de 20 dollar zaten en dat er nog genoeg kaarten te krijgen waren.M & M schreef:Bedankt voor de reacties
Het gaat om een Atlas V raket vanaf launchpad 41. Die ligt aan de noordkant van Cape Canaveral. Dan lijkt Playalinda Beach het meest dichtbij. Is dat strand gewoon toegankelijk tijdens lanceringen?.
Ik vermoed dat de launch aan de noorkant is want vanaf vandaag is het stuk boven de NASA KT afgesloten.
Wij zitten a.s. woensdag zelf aan de westkant van Florida, ik hoop dat we het dan ook kunnen zien.
Vandaag zag ik op de KSC-website dat 'onze' launch van 16 juni niet meer plaatsvindt. Hij is uit de lijst gehaald. Zie 'm ook niet meer terug op de site van NASA. Jammer maar helaas. Bedankt voor alle tips in elk geval!
- Simonrio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hou toch nog even de lanceerdata in de gaten. Die satelliet moet toch een keer omhoog gaan he.
Overigens is het hierboven gegeven Kennedy Point Park een aanrader. Vanaf daar heb ik naar de lancering van een Delta IV raket gekeken. Was verrassend goed zichtbaar en prima foto's van te maken.

Overigens is het hierboven gegeven Kennedy Point Park een aanrader. Vanaf daar heb ik naar de lancering van een Delta IV raket gekeken. Was verrassend goed zichtbaar en prima foto's van te maken.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel jammer dat die launch verplaatst is. Maar hou het idd in de gaten.
We blijven het zeker in de gaten houden!