Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naar Florida met baby 12 maanden
Naar Florida met baby 12 maanden
Hallo allemaal,
Mijn schoonouders hebben ons meegevraagd maar Florida.
We zijn hier eerder geweest, alleen toen zonder onze zoon.
Heeft iemand ervaring met vliegen met een baby, en het tijdsverschil.
We twijfelen namelijk erg of we het moeten doen.
Zelf willen we natuurlijk. Erg graag, maar twijfelen of we onze zoon er echt plezier mee doen.
Alle tips zijn welkom!
Mijn schoonouders hebben ons meegevraagd maar Florida.
We zijn hier eerder geweest, alleen toen zonder onze zoon.
Heeft iemand ervaring met vliegen met een baby, en het tijdsverschil.
We twijfelen namelijk erg of we het moeten doen.
Zelf willen we natuurlijk. Erg graag, maar twijfelen of we onze zoon er echt plezier mee doen.
Alle tips zijn welkom!
Re: Naar Florida met baby 12 maanden
De consultatiebureau arts vindt vliegen onder het jaar onverstandig. Voor de rest hangt het toch af van je eigen kind met zijn eigen "problemen". Sommigen hebben nergens last van. Zeker weten zal je het nooit. Het hangt ook denk ik af waar je zit en wie er om je heen zit. Sowieso moet je schipperen met de voedingstijden. Mijn nichtje is pas naar Costa Rica geweest en heeft 2 weken in de rimboe rondgetrokken met hun 1 1/2 jaar oude zoon. Heenreis ging perfect, terug 1 doffe ellende. Het tijdsverschil ging redelijk goed. Dus hoe graag wil jezelf en wil je dat een kind " aandoen" ? Het weer zal allicht beter zijn dan in Scheveningen maar voor een kind is strand,strand! Als je gaat veel plezier.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Onze gynaecoloog spreekt dat dan weer tegen en zegt hoe jonger de baby, hoe beter! Dus we gaan in april met onze 10 weken oude baby 
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Even rekenen.. Je baby moet dan nog geboren worden, denk,ik? In zo'n geval zou ik toch echt eerst de geboorte afwachten alvorens wat vast te leggen...
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Nee hoor dat niet. Ze willen over een maand die kant op.
Op het laatste moment een beetje nog.
Hij word in maart 1 jaar.
Op het laatste moment een beetje nog.
Hij word in maart 1 jaar.
Hoi Manon,
Wij zijn net terug uit de USA met een zoon van 13 maanden. Hij heeft totaal geen last gehad van jetlags of tijdverschil.
Wat wij wel hebben gedaan is hem laten slapen in ons bed; lekker knus en gezellig. De meeste jonge kinderen slapen en drinken veel in het vliegtuig door de droge lucht en de prettige zoem van de motoren. Dit was bij ons ook zo. Toen we in Houston aankwamen, was het inmiddels begin van de avond en na 15 minuten wat moeite om de slaap te vinden, viel hij in slaap en werd smorgens om 6.30u (13:40 NL tijd!) wakker. De dag erop volgend was hij soms wat meer hangerig, maar dat viel bijna niet op.
Ook de terugweg ging heel goed. Was een vlucht vanuit Florida naar Dusseldorf. Vertrek was om 16:20u en aankomst 7.00u lokale tijd. De vlucht duurde 8.30u dus het was voor hem een korte nacht. Hij sliep daarom overdag wat langer tijdens zijn middagslaap.
Belangrijkste is denk ik dat je zelf ontspannen moet zijn en je vooral niks aantrekken van de medepassagiers mocht hij een keer wat huilen oid.
En bovenal: geniet van de reis en de tropische warmte!
Wij zijn net terug uit de USA met een zoon van 13 maanden. Hij heeft totaal geen last gehad van jetlags of tijdverschil.
Wat wij wel hebben gedaan is hem laten slapen in ons bed; lekker knus en gezellig. De meeste jonge kinderen slapen en drinken veel in het vliegtuig door de droge lucht en de prettige zoem van de motoren. Dit was bij ons ook zo. Toen we in Houston aankwamen, was het inmiddels begin van de avond en na 15 minuten wat moeite om de slaap te vinden, viel hij in slaap en werd smorgens om 6.30u (13:40 NL tijd!) wakker. De dag erop volgend was hij soms wat meer hangerig, maar dat viel bijna niet op.
Ook de terugweg ging heel goed. Was een vlucht vanuit Florida naar Dusseldorf. Vertrek was om 16:20u en aankomst 7.00u lokale tijd. De vlucht duurde 8.30u dus het was voor hem een korte nacht. Hij sliep daarom overdag wat langer tijdens zijn middagslaap.
Belangrijkste is denk ik dat je zelf ontspannen moet zijn en je vooral niks aantrekken van de medepassagiers mocht hij een keer wat huilen oid.
En bovenal: geniet van de reis en de tropische warmte!
Hallo!
Als het goed is zitten wij volgende week met onze 8.5 maanden oude dochter in Florida!
Ik denk dat iedereen wel voors en tegens kan opnoemen.
Wij hebben een super makkelijke baby en het lijkt ons nu makkelijker dan als ze 1 is of ouder.
Zelf al een paar keer naar Amerika geweest, ene keer wel last van jetlag, andere keer viel t mee. Is vast ook zo bij kinderen. Ik zou gewoon doen wat jullie goed lijkt, jullie kennen inmiddels jullie kindje het beste!
Als het goed is zitten wij volgende week met onze 8.5 maanden oude dochter in Florida!
Ik denk dat iedereen wel voors en tegens kan opnoemen.
Wij hebben een super makkelijke baby en het lijkt ons nu makkelijker dan als ze 1 is of ouder.
Zelf al een paar keer naar Amerika geweest, ene keer wel last van jetlag, andere keer viel t mee. Is vast ook zo bij kinderen. Ik zou gewoon doen wat jullie goed lijkt, jullie kennen inmiddels jullie kindje het beste!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Wij hebben 4 kinderen, en ze reizen al met ons mee sinds de oudste 8 maanden was. Eerst vanuit Europa hierheen vliegen, nu roadtrips naar Texas. De vraag of je je kind er een plezier mee doet...ja, tuurlijk! Vakantie met oma en opa, tuurlijk zal je kleintje dat heerlijk vinden! En vliegen valt meestal mee, er zijn frustrerende momenten, maar goed, dat heb je ook als je met de bus gaat.
Als ik naar m'n kinderen luister zijn ze allemaal blij dat ze veel gezien hebben. Niet dat ze zich iets kunnen herinneren van toen ze 1 waren, maar ze horen er graag verhalen over.
Moet ik er trouwens wel even eerlijk bij melden dat reizen met m'n oudste zoon (tweede kind) vaak heel moeilijk was. Arm manneke had ernstige reflux en dat maakte het leven vaak ingewikkeld. Toen hij klein was zag ik wel vaak tegen reizen op. De autoritten van Stuttgart naar Nederland waren moeilijk! Maar geen spijt van, m'n ouders konden de rit naar ons toe niet doen en we wilden hun en vrienden toch af en toe zien.
Op zich vind ik reizen met kinderen zeker de moeite waard, maar soms is het allemaal een beetje ingewikkelder en moet je meer plannen. Zoals schone outfits voor kind en ouders.
Als ik naar m'n kinderen luister zijn ze allemaal blij dat ze veel gezien hebben. Niet dat ze zich iets kunnen herinneren van toen ze 1 waren, maar ze horen er graag verhalen over.
Moet ik er trouwens wel even eerlijk bij melden dat reizen met m'n oudste zoon (tweede kind) vaak heel moeilijk was. Arm manneke had ernstige reflux en dat maakte het leven vaak ingewikkeld. Toen hij klein was zag ik wel vaak tegen reizen op. De autoritten van Stuttgart naar Nederland waren moeilijk! Maar geen spijt van, m'n ouders konden de rit naar ons toe niet doen en we wilden hun en vrienden toch af en toe zien.
Op zich vind ik reizen met kinderen zeker de moeite waard, maar soms is het allemaal een beetje ingewikkelder en moet je meer plannen. Zoals schone outfits voor kind en ouders.
Ik zou ook niet twijfelen! Vaak valt het reizen met een baby/dreumes heel erg mee, soms is het hard werken (als hij/zij niet slaapt en de hele reis vermaakt moet worden. Maar hoe lang is het naar Florida, 8 uur? Dat gaat dus ook weer voorbij. Ik vond zelf de nachtvlucht altijd wel makkelijker dan de dagvlucht, niet alle 1-jarigen slapen goed in het vliegtuig overdag, maar 's nachts slapen ze meestal ook echt wel een hele tijd door als ze eenmaal slapen. Jetlag hebben mijn kinderen eigenlijk nooit echt last van gehad, de een wel wat meer van de ander, maar hoe jonger ze waren, hoe minder last. Juist als ze ook overdag nog slapen passen ze zich razendsnel aan, door gewoon eens een uurtje extra ergens te slapen.
Ik heb zelf gevlogen met kinderen van alle leeftijden, vanaf 6 weken, en ik moet zeggen dat ik de periode 0,5 tot 2,5 jaar het lastigst vind. Maar die vlucht is maar 2x een dag wat afzien, en daar krijg je een geweldige vakantie (of bij ons vaak familiebezoek) voor terug, absoluut de moeite waard.
Ik heb zelf gevlogen met kinderen van alle leeftijden, vanaf 6 weken, en ik moet zeggen dat ik de periode 0,5 tot 2,5 jaar het lastigst vind. Maar die vlucht is maar 2x een dag wat afzien, en daar krijg je een geweldige vakantie (of bij ons vaak familiebezoek) voor terug, absoluut de moeite waard.
Terug in Texas!
Goedemorgen,
Wat een goede reacties allemaal!
Ze stellen me erg gerust, we hebben de knoop doorgehakt,
En we gaan het gewoon doen.
Het is misschien even afzien met vliegen, maar dat merken we wel.
En voor hetzelfde geld gaat het harstikke goed.
We gaan kijken hoe het loopt, maar het word vast genieten voor iedereen!
Dank jullie voor de reacties!
Wat een goede reacties allemaal!
Ze stellen me erg gerust, we hebben de knoop doorgehakt,
En we gaan het gewoon doen.
Het is misschien even afzien met vliegen, maar dat merken we wel.
En voor hetzelfde geld gaat het harstikke goed.
We gaan kijken hoe het loopt, maar het word vast genieten voor iedereen!
Dank jullie voor de reacties!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hier kan je een topic mee vol schrijven, de meningen zullen verdeeld zijn. Onze drie kids zijn ook klein geweest en in een vliegtuig nooit iemand tot last geweest. Helaas voorbeelden zat gezien van "ouders", die maar wat doen en zich absoluut niet hebben ingesteld op een lange vlucht met tijdverschil. Gelukkig ook voorbeelden dat je bij de landing pas merkt dat er kleine kids achter je zitten. Maar, zoals Elwin schrijft, als je zelf ontspannen bent gaat het vast wel goed!elwin schreef: Belangrijkste is denk ik dat je zelf ontspannen moet zijn en je vooral niks aantrekken van de medepassagiers mocht hij een keer wat huilen oid.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Als dit een reactie is op wat ik heb gepost, dan moet je ten eerste beter leren rekenen en ten tweede mij vooral niet vertellen wat ik volgens jou best moet doen.analogkid schreef:Even rekenen.. Je baby moet dan nog geboren worden, denk,ik? In zo'n geval zou ik toch echt eerst de geboorte afwachten alvorens wat vast te leggen...
Voor korter dan drie weken doe ik het niet meer, zoveel tijdverschil. Niet omdat de kinderen het niet trekken (die hebben nergens last van), maar omdat ik het zelf tegenwoordig te zwaar vind met de jetlag.
Wij hebben altijd gevlogen met de kinderen, al vanaf korte ritjes als naar Londen (met een baby van 10 weken) tot met onze toen vierjarige een maand naar China en drie weken later een maand V.S. En alles daar tussenin. Waardevolle herinneringen. Draagdoek/zak mee, iPad mee, niet denken aan wat ze onderweg "horen" te eten/drinken en wanneer ze "moeten" slapen en gáán.
Wij hebben altijd gevlogen met de kinderen, al vanaf korte ritjes als naar Londen (met een baby van 10 weken) tot met onze toen vierjarige een maand naar China en drie weken later een maand V.S. En alles daar tussenin. Waardevolle herinneringen. Draagdoek/zak mee, iPad mee, niet denken aan wat ze onderweg "horen" te eten/drinken en wanneer ze "moeten" slapen en gáán.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Da's goed advies. Ik zie vaak dat ouders zich koppig vasthouden aan de routine. Kinderen MOETEN om zo en zo laat eten/slapen/spelen en als dat niet goed gaat is er stress bij iedereen.
Tuurlijk moeten de kinderen eten, en tuurlijk moeten ze slapen, maar het is voor iedereen leuker als je een beetje ontspant. Gezond en verstandig komt thuis wel weer.
Tuurlijk moeten de kinderen eten, en tuurlijk moeten ze slapen, maar het is voor iedereen leuker als je een beetje ontspant. Gezond en verstandig komt thuis wel weer.
Goed om te lezen wij gaan over een goede 3 weken naar Florida met onze kleine die bijna zijn eerste verjaardag gaat vieren. Ik ben erg zoekende wat we allemaal mee mogen en kunnen nemen in het vliegtuig of voor vermaak in het vliegtuig (wij vliegen overdag).
Ook hoop ik dat er daar ook het eea is wat hij leuk vind al snap ik heel goed dat hij zich daar later niets van zal herinneren
Ook hoop ik dat er daar ook het eea is wat hij leuk vind al snap ik heel goed dat hij zich daar later niets van zal herinneren
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Pfoeee.. lange tenen zeg!. Ten derde moet jij dan wat beter lezen, want ik vertel je niet wat je moet doen, maar ik vertel je wat ik zou doen.pollyblue schreef:Als dit een reactie is op wat ik heb gepost, dan moet je ten eerste beter leren rekenen en ten tweede mij vooral niet vertellen wat ik volgens jou best moet doen.analogkid schreef:Even rekenen.. Je baby moet dan nog geboren worden, denk,ik? In zo'n geval zou ik toch echt eerst de geboorte afwachten alvorens wat vast te leggen...
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Onze zoon was net 2 jaar toen wij in 2012 naar de USA vertrokken. Dat is prima verlopen, de eerste twee nachten liepen we om 3.00 uur wandelend door Harlem NYC. De vlucht ging perfect, check onze site die hieronder wordt vermeld voor meer tips en tricks.
Bovenal enjoy!
Bovenal enjoy!
Bedankt Mads2010! Nuttige tips gelezen. Is het boek ook al leuk voor een net 1jarig mannetje? Jullie hebben kindival gebruikt, ook ivm de jetlag? Of? Ik zit er erg over na te denken om deze ook te gaan halen..
Kindival zijn heeeeeeel dure calciumtabletten. Haal een potje daarvan bij het Kruidvat: dat helpt net zo min tegen jetlag of verveling in het vliegtuig, maar is tien keer goedkoper. Als je gevoelig bent voor het placeboeffect van dergelijke homeopatische geneesmiddelen zou ik vitamine c tabletten nemen, die vinden kinderen lekkerderBlijebij schreef:Jullie hebben kindival gebruikt, ook ivm de jetlag? Of? Ik zit er erg over na te denken om deze ook te gaan halen..
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik pretendeer zeker niet dat het heeft geholpen. Feit is wel dat hij zich prima heeft vermaakt, zowel op heen- als terugreis. Werking van dergelijke middelen is lastig te peilen. Gezien het feit dat het homeopathisch is hebben wij besloten het te gebruiken.Kindival zijn heeeeeeel dure calciumtabletten. Haal een potje daarvan bij het Kruidvat: dat helpt net zo min tegen jetlag of verveling in het vliegtuig, maar is tien keer goedkoper. Als je gevoelig bent voor het placeboeffect van dergelijke homeopatische geneesmiddelen zou ik vitamine c tabletten nemen, die vinden kinderen lekkerder
Dit jaar zullen we weer naar de USA afreizen dit keer gaan we het zonder doen, alle vertrouwen in!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3842 Weergaves
-
Laatste bericht door WM-USA
-
- 14 Reacties