Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis maximpie: rondreis maart 2015
Reis maximpie: rondreis maart 2015
Hallo allemaal,
Graag had ik met jullie eens afgetoetst of het door mij opgestelde reisschema haalbaar is voor onze rondreis in Florida in maart 2015.
Wij zouden vliegen met Jetairfly van en naar Miami tussen 9/3 tot 20/3 (goeie deal nu: 199 euro pp enkele reis).
Dag 1: Vlucht Brussel - Miami
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami (zijn 2 volle dagen voldoende)?
Dag 4: Miami - John pennenkamp NP - Bahia honda SP - Key west
Dag 5: Key west
Dag 6: Key west - Everglades bezoeken - Naples
Dag 7: Naples - Sanibel island - Orlando
Dag 8: Orlando - Universal studios
Dag 9; Orlando - Islands of adventure (of Universal & Islands of adventure op 1 dag? + Seaworld 1 dag?)
Dag 10: Orlando - outlet shopping (Premium outlets?)
Dag 11: Orlando - Kennedy Space center - Fort lauderdale (andere leuke tussenstop aan de oostkust?) - Miami (eventueel nog enkele dingen bezoeken in Miami als onze 2 eerste volledige dagen niet voldoende waren)
Dag 12: Vlucht Miami - Brussel
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Maxim
Graag had ik met jullie eens afgetoetst of het door mij opgestelde reisschema haalbaar is voor onze rondreis in Florida in maart 2015.
Wij zouden vliegen met Jetairfly van en naar Miami tussen 9/3 tot 20/3 (goeie deal nu: 199 euro pp enkele reis).
Dag 4: Miami - John pennenkamp NP - Bahia honda SP - Key west
Dag 6: Key west - Everglades bezoeken - Naples
Dag 7: Naples - Sanibel island - Orlando
Dag 8: Orlando - Universal studios
Dag 9; Orlando - Islands of adventure (of Universal & Islands of adventure op 1 dag? + Seaworld 1 dag?)
Dag 10: Orlando - outlet shopping (Premium outlets?)
Dag 11: Orlando - Kennedy Space center - Fort lauderdale (andere leuke tussenstop aan de oostkust?) - Miami (eventueel nog enkele dingen bezoeken in Miami als onze 2 eerste volledige dagen niet voldoende waren)
Dag 12: Vlucht Miami - Brussel
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Maxim
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Rondreis maart 2015
Behoorlijk ambitieuze planning voor 11 dagen. Kun je niet vanaf Orlando terug vliegen? Scheelt je weer een flinke rit. Op een dag van Key West naar Naples rijden en dan ook nog de Everglades verkennen, zou voor mij te veel van het goede zijn. Ook van Miami naar Key West en dan zowel John Pennekamp als Bahia Honda aan doen, lijkt me ook veel. Als je na een lange reisdag dan in Naples aankomt, ga je gelijk de volgende dag weer een flinke rit doen naar Orlando. KSC is volgens mij ook groot genoeg om een groot deel van de dag door te brengen. Om dan ook op dezelfde dag van Orlando naar Miami te rijden en zelfs nog een tussenstop te maken... Het zou mij allemaal te gehaast zijn.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis maximpie: rondreis maart 2015
Dag 11 kan wel, heb in 2010 het omgekeerde gedaan. Maar je bent echt pas tegen of in de avond in Ft. Lauderdale of Miami, dus daar ga je geen tijd meer voor hebben die dag.
Dag 6.. sja, het kan wel als je alleen een airboat tour doet ofzo. Als je wat meer van de Everglades wilt zien moet je vooral dag 7 eigenlijk nog een flink deel van de dag rond en onder Naples doorbrengen. Prachtig gebied. Ook is je plan om dag 7 direct door te rijden naar Orlando. Ik zou je echt aan willen raden wat meer tijd voor de golf van mexico te nemen, is echt heel mooi.
Je reis doet me een beetje aan mijn reis denken. Het was voor mij de 1e keer Amerika, dus geboekt via een reisbureau. Ik had 14 dagen, maar had alleen voor Miami meer dan genoeg tijd, voor de rest had ik veel te weinig tijd.
Dag 6.. sja, het kan wel als je alleen een airboat tour doet ofzo. Als je wat meer van de Everglades wilt zien moet je vooral dag 7 eigenlijk nog een flink deel van de dag rond en onder Naples doorbrengen. Prachtig gebied. Ook is je plan om dag 7 direct door te rijden naar Orlando. Ik zou je echt aan willen raden wat meer tijd voor de golf van mexico te nemen, is echt heel mooi.
Je reis doet me een beetje aan mijn reis denken. Het was voor mij de 1e keer Amerika, dus geboekt via een reisbureau. Ik had 14 dagen, maar had alleen voor Miami meer dan genoeg tijd, voor de rest had ik veel te weinig tijd.
Bedankt voor jullie feedback. Ik kan het ook zo doen:
Dag 4: Miami - John pennenkamp NP - Key west
Dag 6: Key west - Bahia honda state park - Homestead
Dag 7: Homestead - Everglades - Naples
Dag 8: Naples - Sanibel - Orlando
Dag 9: Orlando - Universal studios
Dag 10; Orlando - Islands of adventure (of Universal & Islands of adventure op 1 dag? + Seaworld 1 dag?)
Dag 11: Orlando - outlet shopping (Premium outlets?)
Dag 12: Orlando Sanford - Brussel
Is dit beter?
Dag 4: Miami - John pennenkamp NP - Key west
Dag 6: Key west - Bahia honda state park - Homestead
Dag 7: Homestead - Everglades - Naples
Dag 8: Naples - Sanibel - Orlando
Dag 9: Orlando - Universal studios
Dag 10; Orlando - Islands of adventure (of Universal & Islands of adventure op 1 dag? + Seaworld 1 dag?)
Dag 11: Orlando - outlet shopping (Premium outlets?)
Dag 12: Orlando Sanford - Brussel
Is dit beter?
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat ziet er al een stuk rustiger uit. Een stop bij Morada Bay Beach cafe voor een drankje of hapje onderweg van Key West naar Homestead is een aanrader. Echt een paradijsje. Wij hebben een volle dag in IoA en een volle dag aan Seaworld besteed. Twee parken op een dag kan natuurlijk, maar dan moet je een aantal attracties links laten liggen, denk ik.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
Qua pretparken zou ik het nu als volgt doen:
- Dag 9: Universal studios + Islands of adventure. Dit met Expresspass om zo het maximale te doen.
- Dag 10: Animal kingdom (tot rond 15u) en dan naar Epcot voor enkele grote attracties in Future world (Soarin', test track, mission space, spaceship earth) + Vlug rondlopen in bepaalde landen van de world showcase (bv frankrijk & duitsland kennen we toch al goed genoeg dus niet nodig
). Afsluiten met om 21u de Illuminations show.
Wat denken jullie?
- Dag 9: Universal studios + Islands of adventure. Dit met Expresspass om zo het maximale te doen.
- Dag 10: Animal kingdom (tot rond 15u) en dan naar Epcot voor enkele grote attracties in Future world (Soarin', test track, mission space, spaceship earth) + Vlug rondlopen in bepaalde landen van de world showcase (bv frankrijk & duitsland kennen we toch al goed genoeg dus niet nodig

Wat denken jullie?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je 2 enorm drukke dagen gaat hebben. Over Universal kan ik niets zeggen, want daar ben ik niet geweest.
Ik heb alle 4 de disneyparken in 2 dagen gedaan, wat zonder dat het echt druk was (behalve epcot) gewoon onmogelijk is.
Ik heb bij Soarin bijna 2u in de wachtrij gestaan en voor Spaceship Earth meer dan 1 uur. Mission Space en Test Track beide ruim 45min. In Animal Kingdom zat ik 's morgens in de eerste rit van de Safari aan het einde van het park en heb daarna 4x Expeditie Everest kunnen doen (single row) met minder dan 5 min wachttijd. Voor de shows was het even wachten, maar ook allemaal hooguit 15min.
Maar als het heel druk is ga je het in 1 dag echt moeten vliegen door de parken om het allemaal te kunnen zien.
Ik heb alle 4 de disneyparken in 2 dagen gedaan, wat zonder dat het echt druk was (behalve epcot) gewoon onmogelijk is.
Ik heb bij Soarin bijna 2u in de wachtrij gestaan en voor Spaceship Earth meer dan 1 uur. Mission Space en Test Track beide ruim 45min. In Animal Kingdom zat ik 's morgens in de eerste rit van de Safari aan het einde van het park en heb daarna 4x Expeditie Everest kunnen doen (single row) met minder dan 5 min wachttijd. Voor de shows was het even wachten, maar ook allemaal hooguit 15min.
Maar als het heel druk is ga je het in 1 dag echt moeten vliegen door de parken om het allemaal te kunnen zien.
Thx voor je feedback.PSVwally schreef:Ik denk dat je 2 enorm drukke dagen gaat hebben. Over Universal kan ik niets zeggen, want daar ben ik niet geweest.
Ik weet dat ik niet alles zal kunnen zien en denk dat dit belangrijk is om met zo'n verwachtingen te vertrekken als ik het op deze manier wil doen. Aangezien er nu met fastpass+ 3 reservaties kunnen gemaakt worden op voorhand, zou ik dan mijn fastpassen voor de epcot attracties houden en in animal kingdom dan geen fastpassen gebruiken. Lijkt dit je een goed idee?
De laatste dag hebben wij onze vlucht vanuit Orlando Sanford naar Brussel om 15.25. We verblijven op international drive dus op ongeveer 45min rijden van de luchthaven.
Hebben jullie een ideetje om nog iets te doen die dag op weg naar of rondom Orlando Sanford (Daytona beach of Kennedy space center haalbaar?)
Hoeveel zouden we op voorhand moeten zijn in de luchthaven?
Bedankt!
Maxim
Hebben jullie een ideetje om nog iets te doen die dag op weg naar of rondom Orlando Sanford (Daytona beach of Kennedy space center haalbaar?)
Hoeveel zouden we op voorhand moeten zijn in de luchthaven?
Bedankt!
Maxim
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kennedy Space Center of Daytone lijken mij persoonlijk onhaalbaar op die dag. Je moet toch je auto inleveren en inchecken, dus je moet echt wel een uur of 3 van te voren aanwezig zijn (bv bij de autohuur). Ik zou lekker rustig opstaan en evt. nog wat laatste souvenirs halen of shoppen in de ochtend voor je naar het vliegveld gaat.
Kennedy moet je minimaal een uur of 4 voor rekenen en dan zou je nog heen en terug moeten.
Over Disney. Ik zou dat echt ter plekke allemaal bekijken. Misschien heb je geluk en is het niet overdreven druk, dan ga je van beide parken best veel kunnen doen op 1 dag hoor.
En overigens, zonder stranddagen ga je in 2 dagen heel veel van Miami kunnen zien, dat is in prinicipe voldoende voor de highlights.
Kennedy moet je minimaal een uur of 4 voor rekenen en dan zou je nog heen en terug moeten.
Over Disney. Ik zou dat echt ter plekke allemaal bekijken. Misschien heb je geluk en is het niet overdreven druk, dan ga je van beide parken best veel kunnen doen op 1 dag hoor.
En overigens, zonder stranddagen ga je in 2 dagen heel veel van Miami kunnen zien, dat is in prinicipe voldoende voor de highlights.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wat wil je precies in de Everglades gaan doen ? Ik zou vanuit Key West in ene via de Tamiami trail (US 41) naar Naples gaan en dan Shark Valley of wildloop nemen. Je kunt ook nog een airboat tour doen ( alleen buiten de Everglades beschikbaar)
Hallo,
We dachten om eerst het stuk rond homestead te doen met de Anhinga & Gumbo limbo trail.
Daarna door via US41 naar de buurt rond Shark valley voor de tram tour of fietstocht. Ook een airboat tour zouden we graag doen maar ik ben er nog niet uit of ik dat best toe in het deel dichtst bij Miami of eerder dicht bij Everglades city. Suggesties?
Als we dan doorrijden naar Naples en daar nog eens naar de Pier gaan & 5th Avenue denk ik dat dat een voldoende gevuld dagje is.
Niet?
We dachten om eerst het stuk rond homestead te doen met de Anhinga & Gumbo limbo trail.
Daarna door via US41 naar de buurt rond Shark valley voor de tram tour of fietstocht. Ook een airboat tour zouden we graag doen maar ik ben er nog niet uit of ik dat best toe in het deel dichtst bij Miami of eerder dicht bij Everglades city. Suggesties?
Als we dan doorrijden naar Naples en daar nog eens naar de Pier gaan & 5th Avenue denk ik dat dat een voldoende gevuld dagje is.
Niet?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht