Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Memphis - Miami (eind mei) tips en bezienswaardigheden

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Memphis - Miami (eind mei) tips en bezienswaardigheden

Bericht door pelsmaker »

Na 3 keer de westkust en 1 keer New York gaan we eens iets anders bekijken. M'n vrouw wou naar Florida en omdat ik een grote Johnny Cash fan ben, zag ik Tennessee meer zitten. Dus nu doen we een beetje van beiden.

Het zou een grote hulp zijn mochten jullie mij een paar interessante plaatsen onderweg kunnen geven, want mijn kennis van de oostkust is niet bijster groot.

1. Brussel - Memphis
2. Memphis
3. Memphis
4. Memphis - Nashville
5. Nashville
6. Nashville - Great Smokey mountains (westkant)
7. Great Smokey Mountains (oostkant)
8. Great Smokey Mountains - Savanah (lange rijdag ingelast om snel naar Florida te kunnen)
9. Savanah - Cocoa Beach
10. Cocoa Beach - Orlando
11. Orlando (geen pretparken vanwege een prothese in de nek)
12. Orlando - Fort Myers Beach
13. Fort Myers - Florida City
14. Florida City - Key West
15. Key West - Key Largo
16. Key Largo - Miami
17. Miami
18. Miami - Brussel

Alvast bedankt
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Memphis - Miami (eind mei) tips en bezienswaardigheden

Bericht door Roosuithoorn »

Hallo,

Ik denk dat jullie zeker geen spijt zullen krijgen van deze reis! Vooral de Smokey Mountains vond ik geweldig. Het is het drukst bezochte park van Amerika, maar daar merk je niet veel van. Het is heuul groot. Wat wij altijd doen is het Visitor Centre bezoeken. Bij de Smokey Mountains hebben ze ons weer heel goed geholpen. Ze hebben ons tips gegevens voor wandel- en auto routes. Wij hadden er echt een toptijd! Wij logeerde in Gatlinburg. Het is touristisch, maar ik vond het heel gezellig. Er was ook elke avond gratis live muziek, heel leuk. Je kan er ook met een kabelbaantje de berg op, ook leuk om 's avonds te doen.
In Memphis zijn we naar Graceland geweest (niet echt mijn ding, maar mijn zus vond het geweldig). We hebben er ook Bealestreet bezocht. Hoewel het niet echt mijn muziek is, vond ik de bands die in BB's Bluesclub optraden echt geweldig. Het eten was ook erg lekker.
Een aangename verrassing was voor ons Lookout Mountain bij Cattanooga. Je hebt er de Incline Railway (erg steile personentrein), Ruby Falls (een ondergrondse, erg mooie waterval) en Rock City. Dat laatste is een heel bijzonder aangelegd natuurpark, met mooie paadjes, bruggetjes en fantastische uitkijkpunten.
Savanna heeft een prachtig oud centrum, met van die bomen met hangend mos.

Als je het leuk vind kun je mijn blogs bekijken voor meer tips. Vorig jaar zijn we in het diepe zuiden geweest en dit jaar hebben we een stukje oostkust gedaan (wij nemen er altijd heel uitgebreid de tijd voor).
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
harryvanrooy
Amerikakenner

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
Als je naar Beale street wil gaan, kun je best op zaterdag gaan. Anders kan het er soms heel stilletjes zijn, het is niet echt Bourbon street. Als het er druk is is het wel echt de moeite om een avond door te brengen. Verder de Sun Studio, rock and soul museum en niet te vergeten het Stax museum, ligt in een beetje een rare buurt maar met de auto wel veilig. Graceland En het Lorraine motel en de walk of the ducks in het Peabody hotel. Je kunt een boottochtje doen, maar dat is niet zo spectaculair. Rij ook eens door South of Beale, een hippe wijk waar er gebouwen gerenoveerd worden in plaats van platgegooid, kun je de sfeer van vroeger opsnuiven, er zijn goede restaurantjes en cafe's
LauraJ
Amerika-ontdekker

Bericht door LauraJ »

Wij zijn deze zomer van NY - Key West gegaan. Memphis hebben we niet gedaan, Nashville wel. Misschien is het handig om erbij te zeggen dat wij geen country liefhebbers zijn, maar Nashville vonden we echt tegenvallen, het centrum althans. Het is eigenlijk gewoon 1 straat, vol met bars, waar er wel live muziek is (wat leuk is als je van country houdt!) maar vooral zeer veel gedronken wordt, heel de dag door... We vonden het eerlijk gezegd allemaal een beetje ordinair, maar waarschijnlijk is dat gewoon persoonlijk! Wat wél heel leuk was, is dat wij verbleven bij mensen via Air BnB in East Nashville, en dat was een superleuke buurt! Rustig met allemaal leuke huizen, en nogal 'upcoming', er zijn dus veel leuke cafés en restaurants, was echt heel leuk! We zijn daar wel ook naar Hermitage Plantation gegaan, en was wel leuk! Toen wij er waren regende het ook, we zijn dan naar Opryland Mall gegaan: een aanrader om te shoppen ;-).

Great Smoky Mountains was heel leuk, inderdaad heel druk maar in het park zelf zie je daar niet veel van. Hebben daar enkele beren gespot en er zijn veel leuke wandelingen. In schril contrast daarmee staat Gatlinburg, wat gewoonweg vreselijk was. Zeer druk en schreeuwerig, voor kinderen waarschijnlijk leuk maar heel 'tacky'. Wat mij opviel: er was daar geen enkel gewoon restaurant, allemaal fastfood-ketens. Wij verbleven in een heel mooi hotel buiten het centrum, waar het wel heel rustig was: Eight Gables Inn, een echte aanrader!

Mbt De Keys: ik zou persoonlijk niet in Key Largo overnachten, aangezien dat echt niet veel voor stelt. Wij zijn in 1 keer van Everglades NP naar Key West gereden, en hoewel dat een lange rit was, waren we heel bij! Key Largo is quasi niks te zien, daar vonden wij trouwens ook geen hotels die prijs kwaliteit oké waren. Key West daarentegen is wel heel leuk, heel levendig en veel om te blijven slapen! Ik zou dus geen nacht 'verspillen' in Key Largo. Trouwens: als je terug vliegt op Miami moet je nog eens terug, dus je kan op de weg van Key West nog altijd stoppen in Key Largo. Wij zijn gaan snorkelen in John Pennenkamp NP in Key Largo, was leuk, maar ik moet zeggen dat we in Bali veel meer onder de indruk waren.

Zo, ik hoop dat ik je hier iets mee vooruit heb kunnen helpen!
pelsmaker
Amerikafan

Bericht door pelsmaker »

Al bedankt voor de tips en roosuithoorn, ik zal één dezer je blog eens lezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer