Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Everglades: waar mooi om foto's te maken van de natuur?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Dana
Amerika-ontdekker

Everglades: waar mooi om foto's te maken van de natuur?

Bericht door Dana »

Wat is het mooist ? Flamingo visitor center of Shark Valley visitor center ?
Of liever nog een ander ?
Het gaat me vooral om foto's te nemen van de natuur en de vogels.
Laatst gewijzigd door markro op 11 feb 2013, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Nikkie1974
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Everglades: waar mooi om foto's te maken van de natuur?

Bericht door Nikkie1974 »

Ik kom net terug uit Florida en ben naar Shark Valley geweest en heb veel mooie foto's kunnen maken van diverse vogels, schildpadden en alligators. Vorige keer was ik er in de zomermaanden en toen heb ik geen alligator kunnen ontdekken. Ook veel alligators gezien langs de US 41 (Tamiami trail).
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

sunset bij anhinga trail is heel mooi.
Dana
Amerika-ontdekker

Bericht door Dana »

Bedankt hoor..
Die Anhinga trail gaan we zeker doen. Ik had ook dit nog gevonden:
http://www.dianarobinsonphotos.com/blog/?p=708
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Hoi Dana,

huur een fiets om Shark Vally Loop te doen en je hebt ook tijd om wat mooie foto's te nemen (halverwege heb je Observation Point).
Anhinga Trail is niet echt spannend, maar je ziet er wel wat heel wat vogels. Verder heb je in de buurt van Anhinga nog wel wat viewpoints die de moeite lonen.
Onze ervaringen vind je hier. Veel plezier!

http://kokomode.wordpress.com/2013/02/2 ... it-stands/
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Wij zijn in 2011 naar Flamingo gereden en dat was het op één na leukste (jetskiën op Key West won het nipt) dat we die reis gedaan hebben. De rit er naar toe loopt over 1 lange weg, maar je kan steeds een afslag nemen naar een meer, trail of mooi uitzicht. Halverwege stond iemand op een parkeerplaats van een trail een grote telescoop uit te laden. Hij vertelde dat er die avond een hoop mensen zouden komen sterrenkijken. Toen we na het diner in Flamingo terugreden, kwamen we er weer langs en zijn naar de parkeerplaats gereden. Er stonden wel 15 grote auto's met hierbij nog grotere telescopen.
We mochten bij iedereen door de telescoop kijken en op de laptops naar foto's. Maar ook met het blote oog kon je zoveel zien. Wat een boel sterren, zo mooi.
Deze route was heel leuk om te rijden (je kan op het uiterste puntje ook kamperen of BBQ-en) en het was erg gevarieerd. Al met al een hele leuke ervaring.
Ook SharkValley (met de bus en een hele goede gids die veel kon vertellen) was erg mooi en leuk. Onder de uitkijktoren ligt een meer met ontzettend veel dieren. Enig minpuntje is dat we eerst langs een aantal aligatoren moesten (maar volgens de gids hadden ze net gegeten :wink: ).
Veel plezier met plannen.
Afbeelding
Dana
Amerika-ontdekker

Bericht door Dana »

Ok bedankt !
In het westen was ik ook zinnens om de sterrenhemel te fotograferen maar (enkel op gebied van sterren) was dit een teleurstelling. In Monument Valley bijna geen ster te zien, het was wel volle maan toen, en dat heeft ook wel iets.
Hopelijk heb ik nu in de Everglades meer geluk dan. De mooiste sterrenhemel ooit was op safari in Kenya, echt prachtig :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer