Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar Florida gaan in september i.v.m. het orkaanseizoen?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
dinne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Naar Florida gaan in september i.v.m. het orkaanseizoen?

Bericht door dinne »

Na alweer een mooie reis naar het Noordwesten van Amerika vorige september, zouden we nu graag Florida gaan verkennen. Zouden jullie dit echter riskeren om vast te leggen in September? Of wat is jullie limietdatum van vertrek ifv het orkaanseizoen?
Thx 4 t advice!
mtl
Amerika-expert

Re: Florida

Bericht door mtl »

September lijkt me wel een maand waarin orkanen kunnen voorkomen. Maar orkanen laten zich niet voorspellen op de lange termijn. Ik hou zelf voor Florida de periode dec-mrt aan.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Florida

Bericht door asv60 »

Orkaanseizoen loopt van juni t/m november.
Wij zijn 2x in augustus geweest en beide keren kwam er een orkaan aan, die gelukkig op het laatst toch afboog zodat we er geen/weinig last van hadden.
Wil je zeker zijn dat je geen kans hebt op een orkaan, dan zou je buiten deze periode moeten gaan.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
recidivist
Amerikafan

Re: Naar Florida gaan in september i.v.m. het orkaanseizoen?

Bericht door recidivist »

Wij gaan de afgelopen jaren altijd in september/oktober naar Florida en hebben nog nooit grote last van orkanen gehad. Wel eens een of twee dagen regenachtig maar altijd het grootste deel van de tijd zeer aangenaam (niet te klef, gewoon lekker warm) weer. Als je eerder gaat dan is het al snel erg warm, ga je later dan begint het 's avonds al weer snel erg fris te worden.

Voor ons dus geen enkele belemmering om niet te gaan, temeer omdat orkanen lang van tevoren te volgen zijn en je bij twijfel meer dan genoeg tijd hebt om weg te trekken, mocht het nodig zijn.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Naar Florida gaan in september i.v.m. het orkaanseizoen?

Bericht door PSVwally »

2 jaar geleden de laatste dag van september een trooische storm op mn dak gehad in Miami Beach. Dat is wel wat anders al een regenbuitje hier. Ook zo nu en dan een megaplensbui, maar over het algemeen heerlijk weer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer