Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoe een week in Miami best spenderen zonder auto

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Wackicky
Amerika-ontdekker

hoe een week in Miami best spenderen zonder auto

Bericht door Wackicky »

Binnen een drietal weken ga ik voor een week met een vriendin naar Miami beach Art deco wijk, vlakbij Lincoln Rd . We hebben die reis heel goedkoop kunnen boeken en aangezien ik wat schrik heb om met andere auto te rijden, zijn we niet van plan om daar een auto te huren.
Nu met wat opzoekwerk, merk ik dat iedereen toch zegt dat je er zeker een auto moet hebben.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben over wat we er toch allemaal kunnen doen zonder auto.
Ter info: we schrikken er zeker niet voor terug voor lange wandelingen en zijn beide wel sportief ingesteld.
Kunnen we de bekende populaire plaatsen eventueel bereiken met bus?
Zijn er ook boottochten die vanuit Miami beach vertrekken?
Wat zijn de dingen die we er zeker moeten gedaan/gezien hebben?

Alvast bedankt voor de tips!
mtl
Amerika-expert

Re: hoe een week in Miami best spenderen zonder auto

Bericht door mtl »

Er rijden stadsbussen en metro's in Miami.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Het is eenzijdig maar met een auto ben je veel meer flexibel dan zonder. Als je alleen op SoBe verblijft kan je het lopend af maar wil je bijvoorbeeld naar de Venetian Pool dan is een auto het snelst en het makkelijkst.

Volgens mij vertrekt Ducktours ook vanaf SoBe. Verder is mij niets bekend.

Auto rijden in Amerika is makkelijker dan in Nederland.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Misschien is de Hop-On Hop-Off bus iets voor jullie? Grayline heeft die mogelijkheid in Miami. Volgens mij kun je dan vrij veel zien van Miami, zonder auto.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

De plaats waar jullie zullen vertoeven kun je gerust doen zonder auto, maar vergeet niet dat je vrij snel overal rond bent op deze plaats.
Het hangt natuurlijk af van jullie interesses, ik kan gerust 3 dagen vertoeven rond lincoln road, maar niet langer.
Er rijden ook heel veel taxi's, dus daar kan je ook gebruik van maken.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een weekje auto hure is zo duur niet en je mist veel als je het niet doet
Wallstreet
Amerikakenner

Je moet niet bang zijn om met een andere auto te rijden. Zoals ik al eerder zei, je kan er 3 dagen zonder auto.
Voor de rest ben ik het eens met Ned in MO. Je mist heel wat als je geen auto huurt, voor de prijs waarvoor je een auto huurt, kan je beter de schrik
opzij schuiven.
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

ik overweeg nu wel om toch een auto te huren en mij over mijn schrik te zetten ;-)
Is Miami druk om te rijden?
We zouden dan ook eens naar the everglades gaan. Alle tips over wat we in Miami en omgeving allemaal kunnen doen zijn altijd welkom, want ik ben nog nooit in Florida geweest ;-)
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Een auto huren is natuurlijk veel makkelijker dan wanneer je zonder auto reist, maar dat je zonder auto veel mist ben ik het niet mee eens. Ik ben vrij regelmatig in Miami geweest en heb mij er zonder auto goed weten te vermaken en ook erg veel gezien en gedaan. Mijn vakanties zitten altijd bomvol leuke activiteiten en ik heb nooit het idee gehad dat ik iets heb gemist omdat ik geen auto had. Je moet je er alleen op instellen dat je er met ov wat langer over doet.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Wallstreet
Amerikakenner

Wackicky schreef:ik overweeg nu wel om toch een auto te huren en mij over mijn schrik te zetten ;-)
Is Miami druk om te rijden?
We zouden dan ook eens naar the everglades gaan. Alle tips over wat we in Miami en omgeving allemaal kunnen doen zijn altijd welkom, want ik ben nog nooit in Florida geweest ;-)
Miami is volgens mij niet drukker dan andere grootsteden. Hangt er een beetje vanaf wanneer je rijd en zo. De Everglades bereik je na ongeveer een dik uurtje rijden.
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Hey die hey,

Wij zijn nu 2 keer in miami beach geweest,laatste keer was 3 weken geleden,en hebben altijd een auto gehad.
Ook voor mensen die geen rijervaring hebben in Amerika zou ik toch aanraden om een auto te huren maar ik begrijp dat als je je niet prettig voelt om te rijden dan is dat vervelend.
Kun je vertellen welke luchthaven jullie landen?Afhankelijk van de luchthaven kun je vanuit de parkeergarage misschien eerst een rustige buurt opzoeken om vertrouwd te raken met de auto,verkeer,omgeving.
Laat maar even horen als je wilt.

Vanaf Art decor district is veel op loopafstand te doen,echter niet heel Miami.
Wat je kunt doen is een rondrit nemen door de stad Miami en een boottocht.
Er zijn ook dagritten te boeken die je een dagje meenemen door de Everglades heen,een airboat rit maken en weer terug brengen.
Je kunt boottochten over de zee maken,snorkeltochten maken..noem maar op.
Dan zul je wel naar de haven moeten komen maar daar bestaan taxi's voor.

Hou er wel rekening mee dat je na 2,maximaal 3 dagen uitgekeken bent bij het art decor district,tenzij je de hele dag op het strand wilt liggen natuurlijk.
En als je al die taxi's,tourtjes en tochtjes bij elkaar op gaat tellen dan ben je vele malen duurder uit dan toch een auto huren.

Mocht je iets willen weten over onze tijd in Miami dan kun je de blog nalezen van vorig jaar en dit jaar.
(http://www.penesite.blogspot.nl)
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Ik ben net terug uit Florida. Ik heb al vaker in grote steden gereden in Amerika en Miami is niet anders. Ik moet zeggen dat je er heel snel aan went. Ik ben wel altijd blij met mijn gps. Die gebruik ik vooral in de steden. Die geeft dan op tijd aan welke rijbaan je het beste kunt nemen, dat vind ik best handig. Buiten de grote steden is alles heel gemakkelijk te doen zonder gps.
ReizenDoorAmerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door ReizenDoorAmerika »

Autorijden in Amerika is erg relaxed!
Een GPS is idd wel aan te bevelen en de verkeersregels even checken voordat je vertrekt zou ik ook even doen.

Wij zijn dit jaar 3 dagen in Miami South Beach geweest en hebben onze huurauto daar niet gebruikt, maar voor een week zou ik ook zeker een auto huren.

Heel veel plezier!
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

We zouden voor 3 dagen een auto huren voor de verdere onbereikbaardere plaatsen en de overige dagen wat dingen doen die in de buurt liggen.
Is het nodig om hiervoor speciaal rijbewijs aan te vragen om daar te mogen rijden? (voor Belgen)
Is het mogelijk om vanuit art deco wijk, naar Miami stad te gaan met bus en daar dan hop on hop off bus te nemen om zo de populairste plaatsen van Miami te zien?
Een boottocht zouden we zeker graag doen, wat is er zo aan te raden?
Ik heb ook gelezen dat je er met dolfijnen kunt zwemmen, heeft iemand dit al gedaan?
Seaquarium zouden we ook graag doen, is dit de moeite om te zien?
En is het shoppen er duur? Of is dit goedkoper (ook gezien met de huidige dollarkoers)
thanks voor de tips ;-)
Wallstreet
Amerikakenner

Over rijden met een huurwagen kan ik zeggen dat mijn Belgisch rijbewijs voldoende was.
Shoppen duur? Ja er zij heel dure shops, maar ook minder dure. Hangt allemaal af van wat je zoekt.
Bus nemen tot de stad is volgens mij mogelijk, alhoewel ik er niet zeker van ben.
Boottochten en dolfijnen eveneens geen ervaring mee.
Wel dat je in toeristenwinkels dode babyhaaien kan kopen in een bokaal. :wink:
Al vind ik dit pure mishandeling en niet respectvol en zou ik dit nooit, maar ook nooit kopen.
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Een rijbewijs afgegeven in Europa is genoeg om in Amerika te mogen rijden,vergeet hem dus niet mee te nemen!!!
Wat bedoel je met shoppen??? gewone boodschappen?? merk kleding??outlet stores??rommelmarkt spul??

Bus nemen heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over vertellen.
Boottochten en dolfijnen tochten zijn er genoeg,zoek maar eens op google.

@ Wallstreet...een dode babyhaai in een potje zou ik ook zeker niet kopen...al is het alleen maar omdat je problemen ermee kunt krijgen bij terugkomst op Schiphol(of waar je dan ook op vliegt)
Wallstreet
Amerikakenner

Het gaat hem ook alleen al om het idee. Ik vind het luguber. Er zullen misschien wel mensen zijn die dat kopen, maar ik toch niet.
Jakkes, :mrgreen:
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

Daar zou ik nu inderdaad ook nooit aan denken om zo'n dode haai in bokaal te kopen.
Wel erg eigenlijk dat ze dat zo aanbieden.
Ivm het shoppen heb ik het over kledij.
Maar evengoe zijn tips welkom over het eten. Ons geboekte hotel is zonder maaltijden. Dus als jullie adresjes weten waar we kunnen ontbijten/middagmaal/avondmaal die qua prijs/kwaliteit goed is. Let me know ;-)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Heb je een smartphone? Dan kun je de city guide van Tripadvisor erop zetten en zie je welke restaurants met goede beoordelingen in de buurt zitten en hij wijst je er ook naartoe zonder dat je internet nodig hebt.
Wallstreet
Amerikakenner

Qua eten ga je niets te kort komen, Lincoln road is puur bars en restaurantjes.
Er zijn er zelf zoveel dat ik de namen niet weet. Misschien weten anderen op het forum wel iets voor je.
Kledij is moeilijk, naar wat ben je op zoek? Trendy, betaalbaar, casual, klassiek, dure merken?
Ik kijk meer naar casual kledij zoals polo's, T-shirts,... prijzen voor Tommy Hilfiger en the Northface liggen wel wat lager.
Maar er komt als je iets koopt altijd salestax bij, dus bij een goede euro-dollar koers doe je niets verkeerd.
Maak je in ieder geval geen zorgen, je vind er alles wat je nodig hebt. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer