Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

St Petersburg? Wie is er geweest? Wat is er te doen?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
sasbok
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

St Petersburg? Wie is er geweest? Wat is er te doen?

Bericht door sasbok »

Wij willen in oktober/november als wij in Orlando verblijven eens een paar andere plaatsen in Florida gaan bezoeken (zie ook mijn draadje "Dagtrips vanuit Orlando") en nu zou ik graag wat meer willen weten over St Petersburg. Het enige wat ik weet, is dat er een pier is die je kunt bezoeken. Of ik deze pier kan vergelijken met de pier in Scheveningen (vlakbij waar ik woon) of niet, weet ik niet. Wat er nog meer te doen is in St Petersburg al helemaal niet. Zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen? Alvast bedankt!
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: St Petersburg? Wie is er geweest? Wat is er te doen?

Bericht door Marjolein1972 »

Wij waren er vorig jaar oktober op onze laatste dag in Florida. We hebben lekker gezeten aan de pier, terrasje gepikt en de Skyway bridge overheen gereden en weer terug, alvorens de vlucht vanuit Tampa naar huis te nemen. Die brug was erg indrukwekkend!
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Zelf ben ik kort in St. Petersburg geweest. Het was begin december, alles al gezellig in kerstsfeer. Hoewel ik er maar kort ben geweest had ik het gevoel dat er op zich niet heel veel te doen was. We zijn een aantal keren naar de Pier geweest. Deze wordt 's avonds in afwisselende kleuren verlicht. Op en rondom de Pier heb je veel pelikanen en je kunt er eten. Maar verder heb ik niet zoveel bezigheid kunnen ontdekken in St. Petersburg. Desondanks vond ik het er erg leuk, het was nl. de eerste keer dat ik in Amerika was, met 'zomer in de winter'. Heerlijk!

In St. Petersburg staat ook een Dali museum. Had zelf het Dali museum in Spanje al eens bezocht, dus voelde niet de behoefte om er naartoe te gaan, dus kan je helaas niet vertellen of dat museum de moeite waard is.

Vlakbij St. Petersburg heb je Tampa. Ook daar ben ik slechts 1 dag geweest en heb daar alleen de WalMart en de International Plaza Mall bezocht. Deze mall vond ik erg mooi, veel mooie (dure) winkels. De WalMart was 24 u open.
Omdat het mijn eerste WalMart ervaring was, vond ik dat erg leuk: was onder de indruk van de grootsheid. Ben sindsdien wel 'verslaafd' aan de WalMart haha.

Misschien heb je wat aan deze info.
Laatst gewijzigd door Florida op 30 aug 2012, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik vond het Dali museum de moeite waard. Wij waren onderweg naar Tampa en hebben behalve dat museum verder niks bezocht daar, maar het museum was leuk, met een leuke museumwinkel.
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

Sunken Gardens, niet zo ver van het Dali museum. Vonden we erg leuk (je moet wel van botanische tuinen houden...).

Het Dali museum zelf natuurlijk. Hele mooie collectie en interessant gebouw. Loop zeker even de tuin in!
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Ook wij hebben vorig jaar 2 nachten in St Petersburg doorgebracht.
Wij hadden de pech dat het uitgerekend die 2 dagen regende,zit je aan de golf van Mexico met zijn zonsondergangen en dan zie je alleen wolken.

De Skyway bridge moet je zeker een keertje overheen gereden hebben...daar zijn de brugjes hier in Nederland niks bij hahaha.
Verder hebben we niet veel actie gezien in St Petersburg.

Wij zelf zijn naar de best buy winkel gegaan om onze creditcard leeg te shoppen aan tablets en andere prullaria.

Het hotel waar wij in zaten heeft als enige in St Petersburg een 360graden roterend restaurant op de bovenste verdieping.
Hier kun je ook rustig heen gaan om een drankje te drinken of om koffie met gebak te eten.Ook zeker een aanrader bij helder weer of savonds als het donker is.
Kijk maar eens op http://www.grandplazaflorida.com/spinne ... urant.html

En verder is St Petersburg in mijn ogen vooral een badplaats waar mensen komen om op het strand te hangen.In het vlakbij gelegen Tampa is meer te doen.
sasbok
Amerika-ontdekker

Bericht door sasbok »

Kennelijk ben ik al eens in St Petersburg geweest. In 1997, toen wij nog geen rijbewijs hadden en een busreis door Florida deden (onze eerste kennismaking met Amerika) zijn we eens over de Sunshine Skyway Bridge gereden. Volgens mij waren we toen onderweg naar Sarasota. Wist ik veel dat dat in St Petersburg was, die brug! Inderdaad een indrukwekkende brug wel. Ik heb er nog een foto van genomen toen we 'm eenmaal overgestoken waren. Het stadje zelf deden we niet aan en ik begrijp dus nu waarom, er is kennelijk niet heel veel te doen voor de gemiddelde toerist. Dank jullie wel weer voor de tips! Tampa maar eens wat naderbij bekijken dan maar. Ik ben er al geweest maar eigenlijk alleen voor Busch Gardens.
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Ik ken het alleen een beetje als tussenstop op weg naar Orlando.

Als nodeloze toevoeging en trivia:
Naast de brug en de pier (beide wel de moeite waard) heb ik St. Petersburg vooral onthouden als een plaats waar in de suburbs geen grasspriet verkeerd staat en geen steen verkeerd ligt. Dat kan natuurlijk net het stukje geweest zijn waar wij doorheen reden, maar ik kan me nog herinneren (2008) dat we bijna de neiging hadden om onze schoenen uit te doen, zo brand- en brandschoon was het.
an25
Amerika-newbie

Bericht door an25 »

De pier en de brug zijn leuk, verder was er idd niet zoveel in St Petersburg.. wij zijn er nu 2x een middag geweest en dat was wel voldoende ..
sasbok
Amerika-ontdekker

Bericht door sasbok »

Nou we zullen het wel beleven. Ik heb toch een reden gevonden om naar St Petersburg te gaan. We hebben tickets voor Kooza, een nieuwe show van Cirque du Soleil die binnenkort in premiere gaat in St Petersburg (die in Orlando, La Nouba, hebben we vorig jaar gezien en we waren zo onder de indruk dat we dit jaar best nog een show wilden zien). Het is een matinee voorstelling dus voor en na de show kunnen we dan nog even St Petersburg in, de pier eens gaan bekijken bijvoorbeeld. Dank voor alle reacties!
ellen1977
Amerikafan

Bericht door ellen1977 »

Wij zijn een paar weken geleden in St. Petersburg geweest. De pier is erg leuk om vroeg in de avond even te kijken en op het dakterras een hapje te eten. Het stikt van de pelikanen en wij hebben daar wilde dolfijnen gezien.
Vanuit St. Petersburg zijn we een dagje naar Clearwater Beach geweest. Prachtig strand, ook een leuke pier en van daaruit kun je dolfijnen spotten met een boot. Dit kan overigens ook vanuit St. Petersburg. Wij zijn met Little Toot geweest in Clearwater Beach.
Voor onze ervaringen: http://www.robertellenenrubennaarflorida.blogspot.nl/
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Klinkt als een mooie combinatie om even de stad te bekijken. Kennissen van me waren erg enthousiast over de Segway tour in St Petersburg. http://www.stpetesegwaytours.com
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

ellen1977 schreef:Vanuit St. Petersburg zijn we een dagje naar Clearwater Beach geweest. Prachtig strand, ook een leuke pier en van daaruit kun je dolfijnen spotten met een boot. Dit kan overigens ook vanuit St. Petersburg. Wij zijn met Little Toot geweest in Clearwater Beach.
Voor onze ervaringen: http://www.robertellenenrubennaarflorida.blogspot.nl/
Leuke blog, en leuke video met de dolfijnen! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer