Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Masch: New York + Florida 2013

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Masch
Amerikafan

Reis Masch: New York + Florida 2013

Bericht door Masch »

Hallo iedereen,

Wij zijn ons aan het oriënteren om in 2013 een reis van +- 3 weken te maken naar New York en Florida. Ons reisgezelschap zal bestaan uit 3 mensen, wijzelf (beide 32) en ons kind van 2 (dan 3) jaar. We hebben al de nodige ervaring in het westen van Amerika, maar zijn toen met z'n tweeën weg geweest. Wij zaten te denken aan onderstaande route:

1 Amsterdam - New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York
6 New York - Orlando
7 Orlando
8 Orlando
9 Orlando
10 Orlando
11 Orlando --> ???
12 ???
13 ???
14 ???
15 ???
16 ???
17 Miami
18 Miami
19 Miami
20 Miami -Amsterdam
21 Terugreis

We weten nog niet goed hoe we de dagen tussen Orlando en Miami in willen richten. Hebben jullie hier goede ideeën over? We willen naast het pretpark (Orlando) en strand (Miami), ook nog wat natuur zien. We zaten te denken aan de Everglades (waar overnachten?), Key West (snorkelen, zwemmen met dolfijnen) en staan open voor tips. We willen het liefst overnachten in hotels (liefst met zwembad) en reizen met een midsize SUV.

Daarnaast nog een heleboel vragen:

- Hoe lang is genoeg om in New York te blijven?:
- Wat is de beste periode om naar Florida te reizen?
- Hebben jullie goede tips voor (budget) hotels in Orlando?
- Wat zijn de beste pretparken voor een kind van 3?
- Goede tips voor budget hotels in Miami?
- Goede tips voor budget hotels in andere plaatsen.
- Is ons budget (€ 4500,-- voor vliegreis, hotels, verzekeringen & auto in Florida) te doen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,

Maikel
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Masch: New York + Florida 2013

Bericht door Yeehaw »

Ik kan de meeste vragen niet beantwoorden omdat wij niets om pretparken geven en Orlando er voor ons alleen is om op te vliegen. Je tijd voor New York zou voor ons ook lang genoeg zijn. De beste tijd van het jaar vonden wij april en october/november voor Florida en mei of september voor NY.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

wij zijn in mei 2009 in Florida geweest, begin van het regenseizoen en dat hebben we ook geweten, temp was zeker goed en warm, maar wat kan het ertropisch regenen. Keys erg mooi, wij zijn in 1 keer van Key West naar Orlando gereden, maar das een monstertocht geworden,
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

- Hoe lang is genoeg om in New York te blijven?
Ik ben in 2008 een dag of 5 in New York geweest in totaal, en ik vond dat te kort. Er is gewoon zoveel te zien/doen in New York. Maar goed, ik vermaakte me daar al een hele dag door alleen maar te lopen en te kijken. Ik moet er wel bijzeggen dat wij geen kind hebben, en ik kan me voorstellen dat je met een kind andere dingen doet.
- Goede tips voor budget hotels in Miami?
- Goede tips voor budget hotels in andere plaatsen.
Houd gewoon de 'standaard' hotelsites in de gaten, zoals booking.com en hotels.com en expedia.com etc. Daar word je echt doodgegooid met aanbiedingen.
- Is ons budget (\u20ac 4500,-- voor vliegreis, hotels, verzekeringen & auto in Florida) te doen?
Ligt helemaal aan je zelf, maar ik zou zeggen dat het meer dan genoeg is.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Inmiddels al weer een stuk verder, na veel uitzoek en leeswerk :) Ook bij een drietal firma's offertes aangevraagd.

We gaan waarschijnlijk het onderstaande doen:

+- 4 nachten New York (hotel)
+- 8 nachten Orlando (appartament of condo)
+- 1 nacht Clearwater (hotel)
+- 2 nachten Fort Myers (hotel)
+- 2 nachten Key Largo (hotel)
+- 1 nacht Key West (hotel)
+- 3 nachten Miami Beach (hotel)

Een aantal vragen:

- Missen we iets in bovenstaande route?
- Zijn in maart de verschillende waterparken al open en is het dan al warm genoeg om hier te zwemmen? Of is het beter om in april/ mei te gaan?
- Wat betekend de Waterpark Fun en More option bij Disney. Als je dit toevoegt bij bijvoorbeeld een 2 day ticket, heb je dan 2 extra visits in de waterparken, of moet dit alles in 2 dagen gebruikt worden. Is het scenario 1 of 2?
Scenario 1: 2 dagen naar een waterpark en 2 dagen naar een pretpark voor +- $ 200,-- pp
Scenario 2: 1 dag naar een waterpark en 1 dag naar een pretpark voor +- 200,-- pp

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
2013 -- Rondreis Florida
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Leuke vakantie zo hoor!!

Ik vraag me alleen af waarom je 2 nachten op Key largo wilt blijven en 1 nacht op Key west.
Als het om financiën gaat dan begrijp ik het want Key largo is duurder maar op Key west is wel meer te doen/bekijken dan op Key largo dus qua bezienswaardigheden zou ik het omdraaien(2 nachten Key west,1 nacht Key largo)

Maart is in Florida een hele lekkere temperatuur hoor dus ik ga ervan uit dat alle waterparken dan vol op open zijn.
Kijk eens op dezehttp://disneyworld.disney.go.com/calendars/ site van alle Disney parken...daar staan de openingstijden van vandaag tot 10 dagen verder en er staat bij wanneer attracties gesloten zijn ivm onderhoud.En ik zie over het algemeen oktober t/m januari staan.

Het was even zoeken aangezien je geen link van de betreffende tickets in je bericht had gezet maar kep het gevonden.
http://disneyworld.disney.go.com/faq/ti ... bCategory5
Wat ik eruit haal is als je 1 dag ticket voor Disney hebt dan heb je 2 entrees voor een waterpark.(als je de extra optie erbij koopt)
Kijk maar naar het antwoord op de 5e vraag..hier word gevraagd hoeveel parken je mag bezoeken en als voorbeeld word gegeven dat je recht hebt op 2 waterparken bij aankoop van 1 disneydag incl fun and more.
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Kaat&Sven »

Hey,

Wij zijn 2 jaar terug ook naar Orlando en Miami geweest.
Voor de pretparken ( universal (beide parken), sea world (aanraader ook met kinderen!!!) en water pretparken (zoals wet'n wild) hadden wij een flex ticket, http://www.travelcitydirect.com/attract ... lexticket/ . Wel opletten ze zijn maar enkele weken achtereen geldig, maar dat zal bij jullie geen probleem zijn, eens opzoeken dus!
Daar bespaar je heel veel mee uit, dan alles apart te kopen, enkel disney zit daar niet in, en voor disney kun je dan ook online como tikets kopen, disney world bestaat uit verschillende parken.

Grtjs!
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hoi wij zijn meerdere keren in New york geweest.
De laatste keer een hele week en het verveeld nooit.
Seaworld is echt een aanrader en dan een flexticket voor het waterpark erbij.
Het waterpark van Seaworld vonden we ontzettend leuk.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Clearwater is vrij priizig om te overnachten.
Vanuit Orlando rijd je er makkelijk heen voor een dagje strand.
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Thanks voor alle reacties. We gaan er waarschijnlijk voor kiezen om New York niet te doen. Daarnaast wordt het waarschijnlijk later in het jaar, omdat we het verlof niet rondkrijgen :cry:
2013 -- Rondreis Florida
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Hallo iedereen,

Inmiddels heb ik de laatste offerte binnen.

We willen het onderstaande gaan doen, met onze kleine van 3, in mei.

Dag 1 t/m 12 --> Orlando, appartement met 2 slaapkamers
Dag 12 t/m 15 --> Fort Myers
Dag 15 t/m 16 --> Key Largo
Dag 16 t/m 17 --> Key West
Dag 17 t/m 20 --> Miami

We hebben voor de gehele periode een midsize SUV. We hebben bewust gekozen om niet teveel te reizen met de kleine. Daarnaast verblijven we niet al te lang op de keys, dit ivm ons budget. Wat vinden jullie van de bovenstaande reis? Kosten zijn +- €4000,--, dit lijkt me ook wel redelijk?
2013 -- Rondreis Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer