Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vraagjes over Orlando
-
- Amerika-ontdekker
Wat vraagjes over Orlando
Hoi hoi
Wij gaan in september voor de vierde keer naar Amerika en het wordt de derde keer Orlando.
We beginnen in Chicago en eindige onze reis in Orlando wij zijn er zes dagen nu willen natuurlijk shoppen en een pretpark.
Maar misschien ook naar Ocala is dit de moeite waard en wat kan je er allemaal doen?
En St. Augustine? Of andere plaatsen in de buurt van Orlando.
Alle andere tips over de minder bekende uitjes zijn ook welkom.
We zijn met z'n drieën mijn vriend, mijn zus en ik.
Alvast bedankt groetjes illiebillie
Wij gaan in september voor de vierde keer naar Amerika en het wordt de derde keer Orlando.
We beginnen in Chicago en eindige onze reis in Orlando wij zijn er zes dagen nu willen natuurlijk shoppen en een pretpark.
Maar misschien ook naar Ocala is dit de moeite waard en wat kan je er allemaal doen?
- recidivist
- Amerikafan
Re: Wat vraagjes over Orlando
In Ocala zal je niet veel bijzonders vinden. Het is een stad(je) als zoveel andere in Florida met de nodige malls en eetgelegenheden. Het iets noordelijk gelegen Gainesville vind ik persoonlijk zelf nog minder aantrekkelijk dan Ocala, alhoewel in de eerstgenoemde wat meer ' leven' lijkt te zijn omdat het een studentenstad is (een deel van de University of Florida zit in Gainesville -go Gators, go-)
St. Augustine is, als je van een stukje historie houdt, leuker. Maar ook een stuk toeristischer (en dus ook druk). Je kan je er prima een dag vermaken. Lekker een dagje touren over de weg A1A...
Voor de rest:
- al eens met de auto over het strand van Daytona gereden?
- Cape Canaveral al eens bezocht?
- Zwemmen met mannatees of een dagje zeevissen in Crystal River?
St. Augustine is, als je van een stukje historie houdt, leuker. Maar ook een stuk toeristischer (en dus ook druk). Je kan je er prima een dag vermaken. Lekker een dagje touren over de weg A1A...
Voor de rest:
- al eens met de auto over het strand van Daytona gereden?
- Cape Canaveral al eens bezocht?
- Zwemmen met mannatees of een dagje zeevissen in Crystal River?
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- Dutchkathy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Hallo Ielliebillie,
Wij zijn ook al een aantal keer in Orlando geweest en hebben rondom Orlando aardig wat gezien. Het ene is wat boeiender dan het andere, ligt natuurlijk ook aan wat je zelf leuk vindt.
- Bezoekje aan Old Town; je vind er vaak live music
- Bezoekje aan Celebration: oorspronkelijk gebouwd door Disney als een ideale old community town. Hier zit ook een Starbucks en een goede Sushi zaak.
- Bezoekje aan het Fantasy of Flight museum
- Airboat tochtje op een van de meren in de omgeving van Orlando
- Tampa bezoeken
- Speedboat tochtje vanuit Clearwater Beach
- Kennedy airspace in Cape Canaveral
- Varen met een platte boot en naar Manatees kijken (zeekoeien) aan de oostkant van Florida bij Cocaobeach
- Zwemmen met manatees in de crystal river
- Bezoek aan het wat verder gelegen Ichetucknee springs park
en nog veel meer...... veel succes met plannen van je reis
Wij zijn ook al een aantal keer in Orlando geweest en hebben rondom Orlando aardig wat gezien. Het ene is wat boeiender dan het andere, ligt natuurlijk ook aan wat je zelf leuk vindt.
- Bezoekje aan Old Town; je vind er vaak live music
- Bezoekje aan Celebration: oorspronkelijk gebouwd door Disney als een ideale old community town. Hier zit ook een Starbucks en een goede Sushi zaak.
- Bezoekje aan het Fantasy of Flight museum
- Airboat tochtje op een van de meren in de omgeving van Orlando
- Tampa bezoeken
- Speedboat tochtje vanuit Clearwater Beach
- Kennedy airspace in Cape Canaveral
- Varen met een platte boot en naar Manatees kijken (zeekoeien) aan de oostkant van Florida bij Cocaobeach
- Zwemmen met manatees in de crystal river
- Bezoek aan het wat verder gelegen Ichetucknee springs park
en nog veel meer...... veel succes met plannen van je reis
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
-
- Amerika-ontdekker
Hoi hoi
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie er zitten echt super tips tussen.
En het national forest Ocala Is dat de moeite waard?
Groetjes illiebillie
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie er zitten echt super tips tussen.
En het national forest Ocala Is dat de moeite waard?
Groetjes illiebillie
- recidivist
- Amerikafan
Wat voor de een de moeite waard is, is voor de ander niets...
Je kan er prima vogels spotten, hiken, kanoën. Even weg uit de grote stad dus.
Als je vaker State Parks hebt bezocht, dan zal het je waarschijnlijk nogal tegenvallen.
Je kan er prima vogels spotten, hiken, kanoën. Even weg uit de grote stad dus.
Als je vaker State Parks hebt bezocht, dan zal het je waarschijnlijk nogal tegenvallen.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij vonden Ocala National Forest geweldig. Heerlijk canoeen in super helder water. Een aanrader voor een dagje weg van de hectiek van de parken in Orlando 

1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Lake Kissimmee vond ik weinig boeiend, net als de sebring speedway. Misschien is bush gardens tussen lakeview en tampa iets? Wel hele lompe achtbanen iig!
Wij zijn ook al diverse keren in Florida geweest maar ontdekken iedere keer weer wat nieuws.Illiebillie schreef:Hoi hoi
We hebben deze keer o.a. een kano gehuurd in Wekiwa Springs, het gezellige plaatsje Mount Dora bezocht, tubes gehuurd in Kelly Park en een wijnproeverij bezocht.
Ook hebben we een aantal leuke restaurants bezocht.
Als je het leuk vindt kun je misschien wat tips halen uit ons blog.
Heel veel plezier gewenst.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4085 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-