Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Florida september 2012

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Rondreis Florida september 2012

Bericht door Maksim »

Hallo iedereen

Onze planning naar New Mexico wordt waarschijnlijk opzijgeschoven voor een meer relaxte vakantie in Florida. Mijn vriendin bezocht reeds verschillende van onze stopplaatsen op een voorgaande reis, maar voor mij is het allemaal nieuw!
De volgende ruwe planning werd opgesteld:

do 1 Bru > Orlando
vr 2 Orlando (pretpark)
za 3 Orlando (pretpark)
zo 4 Orlando > Cape Caneveral > overnachtingsplaats

ma 5 overnachtingsplaats > Everglades NP visitor center > overnachtingsplaats
di 6 overnachtingsplaats > Key West
wo 7 Key West
do 8 Key West > Miami Beach
vr 9 Miami Beach
za 10 Miami > Brussel
zo 11 Brussel

Ik heb mijn voornaamste vragen hieronder gebundeld:
[*]In Orlando denk ik dat een verblijf ergens op de I-drive het meest logische is om 1 of 2 dagen pretparkbezoek vlot te laten verlopen. Zijn er aanraders tussen de verschillende hotels? Is de trolley service gemakkelijk genoeg om mijn huurauto 2 dagen later op te halen?[/*]
[*]Zo veel pretparken dat we het bos niet meer door de bomen zien. Disney World lijkt me een logische keuze. Voor ons zijn rollercoasters absoluut niet noodzakelijk. Epcot hoor ik veel goeds van.[/*]
[*]Onze route hangt af van welk visitor center in de Everglades we kiezen om te bezoeken: Shark Valley en/of Gulf Coast visitor centers, ofwel doorrijden naar Flamingo. Misschien is een boat tour de moeite? De tramrit in Shark Valley deed mijn vriendin reeds een vorige keer en was niet echt indrukwekkend zei ze...[/*]
[*]Rit naar Key West, volgens google maps een 4tal uur. Tips voor interessant stoppplaatsen zijn welkom! Ik had een goede ervaring met Old Town Trolley tours in San Diego. Is dit de moeite in Key West?[/*]
[*]Bezoek aan Dry Tortugas vanuit Key West: vrij duur en ongeveer 4,5uur op een boot zitten, maar lijkt me wel uniek. Iemand ervaring met deze ferry service en het bezoek aan Dry Tortugas?[/*]

Alvast bedankt voor de info en tips!

Maksim
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Rondreis Florida september 2012

Bericht door Ta2 Gerrit »

Maksim schreef:Hallo iedereen

Ik heb mijn voornaamste vragen hieronder gebundeld:
[*]In Orlando denk ik dat een verblijf ergens op de I-drive het meest logische is om 1 of 2 dagen pretparkbezoek vlot te laten verlopen. Zijn er aanraders tussen de verschillende hotels? Is de trolley service gemakkelijk genoeg om mijn huurauto 2 dagen later op te halen?[/*]
De I-Ride is erg handig als je in een hotel op I-Drive zit, maar brengt je niet naar Disney. Nu hebben veel hotels wel shuttles naar de parken, maar dan ben je wel aan hun tijden gebonden. Dus ik zou de auto maar gewoon vanaf dag 1 erbij nemen, dan heb je veel meer vrijheid, denk daarbij ook aan outlet en/of mallbezoek (al kan het eerste ook prima met de I-Ride.
Voor Disney zou je ook kunnen kijken naar hotels op Lake Buena Vista of Kissimmee. Ben je een stuk dichterbij WDW.

[*]Zo veel pretparken dat we het bos niet meer door de bomen zien. Disney World lijkt me een logische keuze. Voor ons zijn rollercoasters absoluut niet noodzakelijk. Epcot hoor ik veel goeds van.[/*]
Magic Kingdom is natuurlijk het WDW centrum, en zou je een keer gezien moeten hebben. Maar onze voorkeur gaat meer uit naar Epcot, en als goede tweede Seaworld. Maar het blijft keuzes maken tussen het bos (8) van themeparks rond Orlando.

[*]Onze route hangt af van welk visitor center in de Everglades we kiezen om te bezoeken: Shark Valley en/of Gulf Coast visitor centers, ofwel doorrijden naar Flamingo. Misschien is een boat tour de moeite? De tramrit in Shark Valley deed mijn vriendin reeds een vorige keer en was niet echt indrukwekkend zei ze...[/*]
Als je er toch langs komt (en dat is bij de vele aanbieders langs Tamiami Trail haast onvermijdelijk) zou ik zeker zo'n tocht doen.

[*]Rit naar Key West, volgens google maps een 4tal uur. Tips voor interessant stoppplaatsen zijn welkom! Ik had een goede ervaring met Old Town Trolley tours in San Diego. Is dit de moeite in Key West?[/*]
Wij hebben (ooit) die Trolley Tour gedaan, en vonden het leuk, en vooral makkelijk door het hop-on hop-off principe. Als je iets leuks ziet, en je wil het uitgebreidt bekijken, hup, eraf, en met de vogende weer verder.

[*]Bezoek aan Dry Tortugas vanuit Key West: vrij duur en ongeveer 4,5uur op een boot zitten, maar lijkt me wel uniek. Iemand ervaring met deze ferry service en het bezoek aan Dry Tortugas?[/*]
Geen idee.

Alvast bedankt voor de info en tips!

Maksim
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

[quote]Zo veel pretparken dat we het bos niet meer door de bomen zien. Disney World lijkt me een logische keuze. Voor ons zijn rollercoasters absoluut niet noodzakelijk. Epcot hoor ik veel goeds van.[/*]

Ik zou SeaWorld niet overslaan

Je moet die route niet met dat trammetje doen, maar lekker gaan fietsen. Hartstikke leuk, en je ziet veel meer wildlife !!

Veel plezier met de voorbereiding
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Bedankt voor de reacties!

Het gaat waarschijnlijk ofwel Magic Kingdom + Seaworld worden, ofwel beide Universal parken. We zijn er nog niet helemaal uit :) omdat we vorig jaar Universal Studio's in Hollywood bezochten, een vele attracties zijn exacte copies...

Ivm de Everglades heb ik de opties nog eens bekeken: komend van Cape Canaveral is de route inderdaad hetzelfde tot aan Tamiami. Vanaf daar ga ik van 2 opties uit:
  • Route west richting Shark Valley en uiteindelijk Gulf Coast visitor center. Heen en terug naar Tamiami is 3u rijden. Naar de volgende stopplaats (Key Largo) is 1u . In totaal dus ±4u rijden.
  • Route zuid richting Flamingo (via Homestead) en zo naar Key Largo is ook ±4u.
Heeft iemand ervaring met Flamingo en de mogelijkheden daar? Van wat ik gelezen heb is het nogal primitief en voornamelijk hiking trails en wat boottochten.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Maksim schreef:omdat we vorig jaar Universal Studio's in Hollywood bezochten, een vele attracties zijn exacte copies...
Is dat zo? Ik vind dat persoonlijk nog wel meevallen...

Bedoel, dezelfde attracties zijn Shrek, Simsons en The Terminator (al weet ik niet zeker of dit inderdaad de éxacte kopiën zijn).
Revenge of the Mummy is bv wel anders... (de versie in Orlando duurt 2.57 mins, de versie in Hollywood 2 minuten. Scheelt toch weer bijna een minuut. En verder is de versie in Orlando ook wat sneller).

En Universal Orlando heeft natuurlijk nog twee achtbanen: Hollywood Rip Ride Rocket en Woody Woodpecker :)
En verder heeft Orlando ook nog wat andere attracties: Disaster, ET, Men in Black, Twister... en Islands of Adventure heeft natuurlijk ook nog een boel andere attracties (alhoewel deze dan wel weer een Jurassic Park heeft, hahaha! Maar ook een Spider-Man en Harry Potter :thumbup: )

Maar... Magic Kingdom en Seaworld zijn ook erg leuk :D
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Shrek, Simpsons, Terminator, Jurassic Park, Mummy ... We gaan ook niet echt voor rollercoasters. De andere attracties lijken mij wel de moeite, maar ik weet niet of ik 2 dagen gevuld krijg?

Heeft iemand trouwens ervaring met een bezoek aan Dry Tortugas NP via boot of vliegtuig?
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

http://www.yankeefreedom.com/ lijkt mij wel de moeite om Dry Tortugas te bezoeken. Helaas heb ik maar 1 volledige dag in Key West, en twijfel dus om deze volledig op te offeren aan het bezoek. Je moet reeds aanwezig zijn om 7:15 en bent pas terug in Key West om 17:15. Ik kan me voorstellen dat je daarna niet veel meer doet :)
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Aangepaste route:

woe 1 Bru > Orlando
do 1 Orlando (pretpark)
vr 2 Orlando (pretpark)
za 3 Orlando > Cape Canaveral > Tamiami
zo 4 Tamiami > Everglades NP(Shark Valley visitor center) > Key Largo

ma 5 Key Largo > Key West
di 6 Key West
wo 7 Key West (Dry Tortugas NP)
do 8 Key West > Miami Beach
vr 9 Miami Beach
za 10 Miami Beach
zo 11 Miami > Bru
ma 12 aankomst Bru

In Orlando zijn we op zoek naar outlets/malls, keuze genoeg maar welke heeft jullie voorkeur?
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Maksim schreef:Aangepaste route:

za 3 Orlando > Cape Canaveral > Tamiami
zo 4 Tamiami > Everglades NP(Shark Valley visitor center) > Key Largo

In Orlando zijn we op zoek naar outlets/malls, keuze genoeg maar welke heeft jullie voorkeur?

Ik neem aan dat je op die Zaterdag van Cape Canaveral zuidwaarts gaat, naar het eind van de Tamiami Trail, dus Miami (D) ?
Anders wordt het wel een heel verre reis op 1 dag, eerst naar CC (B) - oostkust, en dan weer terug richting Tampa (C) - westkust.

Afbeelding

In Orlando zou ik zeker de Florida Mall bezoeken, en voor de koopjes één van de twee Premium Outlets.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Ta2 Gerrit schreef: Ik neem aan dat je op die Zaterdag van Cape Canaveral zuidwaarts gaat, naar het eind van de Tamiami Trail, dus Miami (D) ?
Anders wordt het wel een heel verre reis op 1 dag, eerst naar CC (B) - oostkust, en dan weer terug richting Tampa (C) - westkust.

Afbeelding[/img]
Klopt! We volgen dus niet het kaartje. Het plan is om die dag reeds vroeg in Orlando te vertrekken, een klein uurtje te rijden tot aan het space center en daar de tour te doen. In de late namiddag (± 15u) de rit naar Tamiami via de oostkust met eventueel een (plas)pauze zodat we rond 19u aankomen.

We kunnen ook minder lange rit doen en meer noordelijker een slaapplaats zoeken, maar de volgende dag zou ik graag naar het Shark Valley visitor center en dan lijkt mij een verblijf kort bij Tamiami aangeraden.
Afbeelding

Ta2 Gerrit schreef:In Orlando zou ik zeker de Florida Mall bezoeken, en voor de koopjes één van de twee Premium Outlets.
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Hey Maksim,

Leuk dat jullie ook naar Florida gaan dit jaar.
Welke datums gaan jullie?

Vorig jaar ben ik samen met mijn partner en mijn ouders 14 dagen in Florida geweest,
Miami beach-Key largo-everglades-Naples-st Petersburg- Davenport (villa huur voor 1 week)

*Miami beach hebben we een coach/boat tour gedaan(ben helaas de naam kwijt van de maatschappij)
Erg relaxt...lekker in een busje rondgereden worden langs allemaal plekken in Miami die we met de auto nooit gevonden zouden hebben en nog uitleg krijgen ook nog.
Daarna de boot op om langs de ex-huizen van beroemdheden te varen.
Kortom...in 1 keer de belangrijkste plekken van Miami gezien.

*Key largo hebben we niet veel gedaan,mijn moeder heeft watervrees dus een boottochtje zat er niet meer in...1 was genoeg in miami. hahaha.

*Onderweg naar Naples hebben we de Shark valley treintour genomen...Best leuk om te zien,paar alligators zien liggen en als je geluk hebt steekt er een grote slang over(dat geluk hadden wij dus)
Mijn moeder volledig in paniek en die wou eigenlijk alleen nog maar terug naar de auto.De muppet. hahahaha.
Als je een leuke gids hebt dan is de trein toer wel leuk,anders kan die nog wel eens erg lang en saai worden.En vergeet NIET om een fles water mee te nemen!!!!
Wil je het spannender maken dan huur je daar gewoon een fiets..ik heb mensen op 2 meter afstand van een alligator zien fietsen met een klein kind achterop en tja...dat is dan ook weer niet echt mijn ding. hahaha.

Vervolg van onze vakantie heeft geen betrekking op je vraag dus dat laat ik maar weg.

Zoals ik in het begin al zei gaan we dit jaar weer naar Florida en weer een rondreis maar dit keer met mijn schoonouders en andere volgorde dan jullie gaan doen.
Eerst weer een weekje rondrijden en daarna weekje relaxten bij Orlando.

Wij gaan zaterdag 15 sept.Amsterdam-fort Lauderdale en slapen 2 nachten in zelfde hotel in Miami beach als vorig jaar.
daarna 2 nachten key west,1 nacht Homestead,2 nachten Naples(zelfde hotel als vorig jaar) en daarna rijden we door naar Davenport en blijven we 1 week in een gehuurde villa.

P.S. ik heb me opnieuw ingeschreven op dit forum dus heb me opnieuw even voorgesteld en mijn vakanties neergezet.

Gr PenE
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer