Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alleen in Florida, veilig?
Alleen in Florida, veilig?
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het voorbereiden van een rondreis door Florida (Orlando, Miami, Keys etc) maar zit nog met een aantal vragen ivm veiligheid van alleen reizen (vrouw, 23 jaar). Is dit met de auto te doen in Florida? Zijn er nog bepaalde wegen die ik echt moet vermijden? Bijvoorbeeld wegen die heel erg afgelegen zijn? Of valt dit allemaal wel mee en kan er op de weg weinig gebeuren? (Ongelukken uitgezonderd natuurlijk)
Ook had ik een vraag over koffers in de auto. Op dagen dat ik van hotel naar hotel rij wil ik uiteraard ergens stoppen om iets te bekijken. Kan ik dan veilig mijn koffer achterin de auto laten? Doen wel meer mensen dit of is dit echt vragen om problemen? En zijn er verder nog dingen waar je op moet letten als je alleen reist?
Ik ben bezig met het voorbereiden van een rondreis door Florida (Orlando, Miami, Keys etc) maar zit nog met een aantal vragen ivm veiligheid van alleen reizen (vrouw, 23 jaar). Is dit met de auto te doen in Florida? Zijn er nog bepaalde wegen die ik echt moet vermijden? Bijvoorbeeld wegen die heel erg afgelegen zijn? Of valt dit allemaal wel mee en kan er op de weg weinig gebeuren? (Ongelukken uitgezonderd natuurlijk)
Ook had ik een vraag over koffers in de auto. Op dagen dat ik van hotel naar hotel rij wil ik uiteraard ergens stoppen om iets te bekijken. Kan ik dan veilig mijn koffer achterin de auto laten? Doen wel meer mensen dit of is dit echt vragen om problemen? En zijn er verder nog dingen waar je op moet letten als je alleen reist?

-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Alleen in Florida, veilig?
Hallo alleen,
Tuurlijk is het te doen (heb het zelf ooit gedaan toen ik 18 was ..mensen in de Bronx NY keken alleen een beetje vreemd toen ik alleen uitstapte en wat ging kopen
.
Kijk alleen in bepaalde wijken van Miami zou ik sávonds niet heen gaan en uitstappen om de weg te vragen bv. South beach geen probleem. Keys geen probleem.
Orlando Old town ook OK.
Wegen die afgelegen zijn is ook geen probleem als je maar zorgt dat je genoeg gas hebt en niet stopt om de weg te vragen ..dus Tom Tom kopen met kaartje VS !
Maar gedraag je gewoon en dus niet als supertoerist met dikke Nikkon/Canon om je nek en je moneybelt om ...hahaha
Ik liet ook altijd de koffers in de auto ..zou je ze anders heel de tijd achter je aan willen slepen ?
Fijna vakantie !! En hou ons op de hoogte !!
Tuurlijk is het te doen (heb het zelf ooit gedaan toen ik 18 was ..mensen in de Bronx NY keken alleen een beetje vreemd toen ik alleen uitstapte en wat ging kopen
Kijk alleen in bepaalde wijken van Miami zou ik sávonds niet heen gaan en uitstappen om de weg te vragen bv. South beach geen probleem. Keys geen probleem.
Orlando Old town ook OK.
Wegen die afgelegen zijn is ook geen probleem als je maar zorgt dat je genoeg gas hebt en niet stopt om de weg te vragen ..dus Tom Tom kopen met kaartje VS !
Maar gedraag je gewoon en dus niet als supertoerist met dikke Nikkon/Canon om je nek en je moneybelt om ...hahaha
Ik liet ook altijd de koffers in de auto ..zou je ze anders heel de tijd achter je aan willen slepen ?
Fijna vakantie !! En hou ons op de hoogte !!
Je begrijpt ook wel dat je voortdurend in de gaten moet houden waar je bent en wat er om je heen gebeurd.
Afficheer jezelf niet teveel als toerist.
Zelf ben ik wat beduchter (dan K.K.) wat betreft veiligheid, ik denk dat er in de US aardig wat gestoorden rondlopen.
Een tip die ik jaren geleden hoorde en waar ik me altijd aan houdt: parkeer nooit met de bestuurderszijde naast een gesloten busje, zeker niet als het getinte ramen heeft. Staat er opeens een naast mijn auto, dan stap ik via de passagierszijde in.
Zorg dat familie je rondreis heeft, welke plaatsen je aandoet, en spreek ook af dat je je alle dagen of om de dag even zult melden, email of tel.
Je kunt koffers in de auto laten als er geen officiële documenten inzitten of kostbaarheden, de koffers niet te zien zijn, en de auto een goed alarm heeft.
De auto ergens neerzetten in het volle zicht is ook een goed idee.
Ik zou inderdaad vrij afgelegen wegen vermijden al was het alleen maar omdat wanneer je een ernstig ongeluk krijgt het te lang kan duren voor men je vindt.
Neem altijd mee: eerste hulp doos, water ! en nog meer water ! energie-repen.
Veder natuurlijk zonnebrand en een goede zonnebril. Als je brildragend bent, neem een reserve bril mee, anders mag je officieel niet autorijden als je je bril kwijtraakt.
Verder het is nog niet te laat een cursus zelfverdediging te doen.
Afficheer jezelf niet teveel als toerist.
Zelf ben ik wat beduchter (dan K.K.) wat betreft veiligheid, ik denk dat er in de US aardig wat gestoorden rondlopen.
Een tip die ik jaren geleden hoorde en waar ik me altijd aan houdt: parkeer nooit met de bestuurderszijde naast een gesloten busje, zeker niet als het getinte ramen heeft. Staat er opeens een naast mijn auto, dan stap ik via de passagierszijde in.
Zorg dat familie je rondreis heeft, welke plaatsen je aandoet, en spreek ook af dat je je alle dagen of om de dag even zult melden, email of tel.
Je kunt koffers in de auto laten als er geen officiële documenten inzitten of kostbaarheden, de koffers niet te zien zijn, en de auto een goed alarm heeft.
Ik zou inderdaad vrij afgelegen wegen vermijden al was het alleen maar omdat wanneer je een ernstig ongeluk krijgt het te lang kan duren voor men je vindt.
Neem altijd mee: eerste hulp doos, water ! en nog meer water ! energie-repen.
Veder natuurlijk zonnebrand en een goede zonnebril. Als je brildragend bent, neem een reserve bril mee, anders mag je officieel niet autorijden als je je bril kwijtraakt.
Verder het is nog niet te laat een cursus zelfverdediging te doen.
Waarschijnlijk ben ik een beetje naief maar waarom is dit?oortjes schreef: Een tip die ik jaren geleden hoorde en waar ik me altijd aan houdt: parkeer nooit met de bestuurderszijde naast een gesloten busje, zeker niet als het getinte ramen heeft. Staat er opeens een naast mijn auto, dan stap ik via de passagierszijde in.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als vrouw alleen is net wat anders dan als man alleen,maar als je zelf geen gekke dingen doet valt het allemaal wel mee lijkt mij. Ik heb 2jr geleden in mn eentje echt een topvakantie gehad. Als je niet alleen maar in je auto zit ontmoet je wel mensen die je ter plekke ook nog tips geven. Let in de steden (voornamelijk miami beach) goed op als je evt. niet direct aan het strand zit en wat west-oost wegen moet nemen. Je loopt dan vaak langs diverse steegjes waar best wel wat rare figuren zitten. Vooral in het donker kanik begrijpen dat sommigen het een beetje creepy vinden. Verder, zorg dat je een dichte kofferbak hebt, of anders een zwarte doek of dergelijks over je koffers/tassen hebt liggen. Kost 5 dollar bij een walmart. De meeste auto's hebben net als hier een hoedenplank of getintte ramen, maar anders helpt zo'n doek vaak al als je je auto uit wil,maar het niet helemaal vertrouwd met je koffers achterin. Ik heb me in heel Florida nergens onveilig gevoeld. Het is ook niet meer zo crimineel als in het verleden. Er zijn in de grote steden (orlando,miami) wel een aantal wijken waar je gewoon niet moet wezen, maar verder niet teveel aan denken en gewoon veel plezier maken!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 34
- Contacteer:
Overdag laat ik gerust alles achter in de auto. Als je rondreist en je bezoekt iets dan is het natuurlijk geen doen van alles mee te nemen. Wel neem ik in de regel een rugzak mee met de reispapieren maar ook weer niet altijd. Bijv. als ik een mall of walmart bezoek. Als ik ergens overnacht haal ik wel alles van waarde uit de auto.oortjes schreef:Je kunt koffers in de auto laten als er geen officiële documenten inzitten of kostbaarheden, de koffers niet te zien zijn, en de auto een goed alarm heeft.
Een auto met alarm is mooi maar lang niet standaard op een huurauto. Dat hebben wij dus niet voor het zeggen.
Voor de rest heb ik als tip voor TO: gebruik je gezond verstand. Je merkt het snel genoeg als je ergens rijdt waar het 'wat minder is'. Dat hoeft niet meteen het ergste betekenen maar mijd zulke buurten als het niet goed voelt. Ik heb al vele reizen alleen naar Amerika gemaakt en ben zelf niet bang uitgevallen maar ben in de beginjaren wel eens in een buurt geweest waarvan ik dacht, als ik nu de winkel inga staat mijn auto straks op 4 blokken...
Vind het overigens wel stoer dat jij als 23-jarige vrouw zo'n reis alleen gaat doen.
Succes met de voorbereidingen!
Roland
Ik ben dan inmiddels wel alweer een beetje ouder dan jij (ahum..44) maar ik herken je zorgen wel.
Zelf reis ik altijd alleen met mijn zoon en wat voorgaande schrijvers zeiden; vertrouw op je gezond verstand.Als je ergens geen goed gevoel over heb, rijd wat door tot de volgende supermarkt, tankstation o.i.d. Over het algemeen heb ik mij altijd heel veilig gevoeld als vrouw alleen - veel aanspraak gehad, wat de reizen (zeker toen zoon nog jonger was en alleen sprak over Lego, Star Wars en dinosaurussen) ook een stuk leuker maakten.
Geniet ervan, maak je niet teveel zorgen vooraf en vertrouw op jezelf! Zoals Roland al schreef, als je zo'n plan opvat om alleen te gaan reizen door de US ben je al heel ondernemend en dan komt het vast goed!
Zelf reis ik altijd alleen met mijn zoon en wat voorgaande schrijvers zeiden; vertrouw op je gezond verstand.Als je ergens geen goed gevoel over heb, rijd wat door tot de volgende supermarkt, tankstation o.i.d. Over het algemeen heb ik mij altijd heel veilig gevoeld als vrouw alleen - veel aanspraak gehad, wat de reizen (zeker toen zoon nog jonger was en alleen sprak over Lego, Star Wars en dinosaurussen) ook een stuk leuker maakten.
Geniet ervan, maak je niet teveel zorgen vooraf en vertrouw op jezelf! Zoals Roland al schreef, als je zo'n plan opvat om alleen te gaan reizen door de US ben je al heel ondernemend en dan komt het vast goed!
Gekke dingen kunnen overal gebeuren. En de meeste mensen zijn gelukkig normaal en betrouwbaar.
We maken ons zelf bang door vooral de rare berichten te lezen en idiote films te zien.
Mooi voorbeeld: In 2001 hebben we rondgetrokken in de bergen van Canada en overnacht op backcountry campings.
Geweldige vakantie was dat!! Terug gekomen vertelde ik een goede kennis van me dit verhaal en haar reactie was:
Ben je niet bang geweest?
eh,.. voor wat.
Nou,.. voor die verkrachters!!
Ik heb gezegt en gevraagd: Waarom zal een verkrachter in godsnaam de moeite nemen om ons op de zoeken in de bergen??
tja,.. daar had ik wel iets.
In Canada heb ik vele fietsers gezien en de grootste gedeelte was: Vrouw en alleen.
We maken ons zelf bang door vooral de rare berichten te lezen en idiote films te zien.
Mooi voorbeeld: In 2001 hebben we rondgetrokken in de bergen van Canada en overnacht op backcountry campings.
Geweldige vakantie was dat!! Terug gekomen vertelde ik een goede kennis van me dit verhaal en haar reactie was:
Ben je niet bang geweest?
eh,.. voor wat.
Nou,.. voor die verkrachters!!
Ik heb gezegt en gevraagd: Waarom zal een verkrachter in godsnaam de moeite nemen om ons op de zoeken in de bergen??
In Canada heb ik vele fietsers gezien en de grootste gedeelte was: Vrouw en alleen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor jullie reacties, goed om te lezen! Ik las de tip om 's avonds niet in bepaalde wijken te lopen of de weg te vragen maar ik ben van plan om sowieso 's avonds niet meer op pad te gaan. Ik ben geen type die van uitgaan houd dus ik dacht 's avonds gewoon lekker veilig bij het hotel in de buurt te blijven.
Of mis ik dan van alles?
De tip van PSVwally van een doek over de koffers is ook een goede!
Nog even over die afgelegen wegen..als ik overdag van Orlando naar Miami rij (of andersom) via de turnpike of I95 is er toch weinig te vrezen? Ik heb echt geen idee hoe die wegen zijn haha! En de weg naar Key West is neem ik aan toch ook wel redelijk druk?
Of nouja een angsthaas... ik ben me van de meeste gevaren bewust (dankzij Investigation Discovery
) en daarom misschien iets voorzichtiger/op m'n hoede. Maar de wil is sterker dan de 'angst' dus vandaar!
Nogmaals bedankt voor jullie tips!
Dit vind ik een hele goede bedankt! Dit is denk ik zodat je niet zo snel uit het zicht een busje wordt ingetrokken?oortjes schreef: Een tip die ik jaren geleden hoorde en waar ik me altijd aan houdt: parkeer nooit met de bestuurderszijde naast een gesloten busje, zeker niet als het getinte ramen heeft. Staat er opeens een naast mijn auto, dan stap ik via de passagierszijde in.
Hahaha nee ik moet er niet aan denken vooral niet op het strand!kaap koraal schreef:
Ik liet ook altijd de koffers in de auto ..zou je ze anders heel de tijd achter je aan willen slepen ?![]()
Nog even over die afgelegen wegen..als ik overdag van Orlando naar Miami rij (of andersom) via de turnpike of I95 is er toch weinig te vrezen? Ik heb echt geen idee hoe die wegen zijn haha! En de weg naar Key West is neem ik aan toch ook wel redelijk druk?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik best wel een angsthaas ben!Coyote schreef: Vind het overigens wel stoer dat jij als 23-jarige vrouw zo'n reis alleen gaat doen.Dan durf je ook wel dingen te ondernemen en ben je vast niet heel bang uitgevallen.
![]()
Nogmaals bedankt voor jullie tips!
Laatst gewijzigd door md89 op 11 mei 2012, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Essepes fijn om te lezen dat je je veilig hebt gevoeld! Stelt me alweer wat geruster!

Dat van jezelf bang maken door rare berichten te lezen/films te kijken klopt idd helemaal. Zoals ik hierboven ook schreef kijk ik nogal veel naar Investigation Discovery en lees ik veel true crime boeken. Misschien toch maar wat minderen want ik ben daar best gevoelig vooryarrah schreef:Gekke dingen kunnen overal gebeuren. En de meeste mensen zijn gelukkig normaal en betrouwbaar.
yarrah schreef:Ik heb gezegt en gevraagd: Waarom zal een verkrachter in godsnaam de moeite nemen om ons op de zoeken in de bergen??

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Tips genoeg denk ik zo. Ik heb er nog één, pas op met het rijden/instellen van je navigatie/Tom Tom. Die zoekt vaak de kortste weg en dat is niet altijd de veiligste. Afgelopen zomer stuurde de Tom Tom ons door wijken waar je eigenlijk niet wil komen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ga ook alleen op vakantie in Oktober, ik ben wel een man & 28 jaar, maar laten we zeggen dat ik er niet bepaald angstaanjagend uit zie
Mijn moeder zegt altijd: "Als een overvaller jou ziet, dan wil ie volgens mij alleen maar een knuffel", dat zegt dus genoeg over mijn stoerheidsfactor
Mijn andere familieleden & vrienden verklaren me dan weer gek: "WAT?! Alleen??? Ben je gek?!"
Die denken dus echt dat ik overvallen ga worden, de verkeerde mensen ga tegenkomen, etc
Ik bekijk't langs de positieve kant, gewoon je ding doen & zien dat je je altijd comfortabel voelt, want de vakantie draait uiteindelijk alleen om je zelf.
Niets doen waar je geen zin in hebt, anders zit je constant na te denken & te piekeren of over dingen, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ook wel een beetje je doppen open houden & zien dat je geen super domme dingen doet, zoals bijvoorbeeld:
- Je autosleutels verliezen op een vrij afgelegen locatie (of tout court in ieder geval
)
- Niet genoeg water meenemen op een lange hike
- Het eventuele uursverschil niet in de gaten hebben & ergens te laat aankomen (meestal doet iemand anders je daar wel aan denken
)
- Hitchhikers oppikken (al zou je het waarschijnlijk wél graag hebben als je bv autopech hebt natuurlijk
)
- Met dure dingen te koop lopen in een wat "mindere" buurt
Ook nog een tip, neem 2 credit cards mee! En liefst van verschillende maatschappijen, ik neem bv één VISA en één Mastercard mee.
Je weet nooit of er eentje niet meer werkt of als je em verliest, dan je heb je nog altijd een backup!
Ik zeg dit wel in de veronderstelling dat je natuurlijk geen honderden of duizenden dollars aan cash bij hebt natuurlijk
Maar dat zou je dan ook alweer bij de domme dingen kunnen plaatsen :p
Mijn moeder zegt altijd: "Als een overvaller jou ziet, dan wil ie volgens mij alleen maar een knuffel", dat zegt dus genoeg over mijn stoerheidsfactor
Mijn andere familieleden & vrienden verklaren me dan weer gek: "WAT?! Alleen??? Ben je gek?!"
Die denken dus echt dat ik overvallen ga worden, de verkeerde mensen ga tegenkomen, etc
Ik bekijk't langs de positieve kant, gewoon je ding doen & zien dat je je altijd comfortabel voelt, want de vakantie draait uiteindelijk alleen om je zelf.
Niets doen waar je geen zin in hebt, anders zit je constant na te denken & te piekeren of over dingen, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ook wel een beetje je doppen open houden & zien dat je geen super domme dingen doet, zoals bijvoorbeeld:
- Je autosleutels verliezen op een vrij afgelegen locatie (of tout court in ieder geval
- Niet genoeg water meenemen op een lange hike
- Het eventuele uursverschil niet in de gaten hebben & ergens te laat aankomen (meestal doet iemand anders je daar wel aan denken
- Hitchhikers oppikken (al zou je het waarschijnlijk wél graag hebben als je bv autopech hebt natuurlijk
- Met dure dingen te koop lopen in een wat "mindere" buurt
Ook nog een tip, neem 2 credit cards mee! En liefst van verschillende maatschappijen, ik neem bv één VISA en één Mastercard mee.
Je weet nooit of er eentje niet meer werkt of als je em verliest, dan je heb je nog altijd een backup!
Ik zeg dit wel in de veronderstelling dat je natuurlijk geen honderden of duizenden dollars aan cash bij hebt natuurlijk
Maar dat zou je dan ook alweer bij de domme dingen kunnen plaatsen :p
Reisblog: thisisfraa.be
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb altijd maar één pinpas en één creditcard mee. Mocht ik één van beide verliezen dan ben ik hoogstwaarschijnlijk ook de andere kwijt, ze zitten nl. bijelkaar.Fraaa schreef:Ook nog een tip, neem 2 credit cards mee! En liefst van verschillende maatschappijen, ik neem bv één VISA en één Mastercard mee.
Omdat ik alleen reis ben ik met dat soort zaken extra voorzichtig. En mocht één van beide geblokkeerd raken dan zie ik dat terplekke wel. Je kunt er van alles aan doen maar soms komt het zoals het komt. Ik heb de telefoonnummers van mijn bank bij de hand dus dan zal er op dat moment ook wel een mouw aan te passen zijn.
Maar goed, ik weet dat je via de ANWB een VISA kon/kan aanvragen die pas in werking treedt bij het eerste gebruik. Ik kies daar bewust niet voor omdat ik één creditcard voldoende vindt.
Roland
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja ik snap 't hoor, maar ik ga dus ook die 2 CC's op 2 verschillende plaatsen proberen te bewaren natuurlijk, anders heeft't niet veel zin
Verder heb dus mijn gewone VISA, via de bank & die Mastercard is een VikingCard, prepaid dus.
Daar staat maar iets van 50€ op momenteel, maar voor ik op reis vertrek stort ik er wat geld op, puur als backup.
Verder heb dus mijn gewone VISA, via de bank & die Mastercard is een VikingCard, prepaid dus.
Daar staat maar iets van 50€ op momenteel, maar voor ik op reis vertrek stort ik er wat geld op, puur als backup.
Reisblog: thisisfraa.be
De Turnpike tussen Miami en Orlando is prima te doen, op de rustplaatsen is het altijd erg druk. Ook ik heb vaak alleen gereist in Florida, samen met mijn toen jonge dochter (tussen 5-10 jaar destijds), nooit wat overkomen.
Nu woon ik er en ben nooit bang. Let wel in de grote steden op de straatnamen, de tip die hubby, zelf Afro-American, mij altijd geeft: als je ergens een ML King Blvd/ Ave of Booker T Washinton Blvd/Ave tegenkomt, wees dan alert en tank daar niet, vaak zit je dan in of vlakbij de "hood" , waar je niet wilt stoppen als alleenstaande reiziger. Ook als je plotseling huizen ziet met tralies voor de ramen, rijd door...je wilt in Miami echt niet in Little Haiti terecht komen....
Zorg ervoor dat je nooit met een lege tank rijd, tank vlakbij de afritten van de snelwegen, daar is het meestal behoorlijk druk en veel mensen die zelf onderweg zijn. Ook sluit ik altijd de auto af, als ik tank en houd de sleutels in mijn zak.
In de drukke steden zorg ik er altijd voor dat alle deuren op slot zitten, zodat bij een stoplicht oid niemand onverwacht naast je kan instappen.
Hoop dat je hier wat aanhebt, ook de anderen hebben goede tips gegeven en veel plezier met voorbereiden!
Nu woon ik er en ben nooit bang. Let wel in de grote steden op de straatnamen, de tip die hubby, zelf Afro-American, mij altijd geeft: als je ergens een ML King Blvd/ Ave of Booker T Washinton Blvd/Ave tegenkomt, wees dan alert en tank daar niet, vaak zit je dan in of vlakbij de "hood" , waar je niet wilt stoppen als alleenstaande reiziger. Ook als je plotseling huizen ziet met tralies voor de ramen, rijd door...je wilt in Miami echt niet in Little Haiti terecht komen....
Zorg ervoor dat je nooit met een lege tank rijd, tank vlakbij de afritten van de snelwegen, daar is het meestal behoorlijk druk en veel mensen die zelf onderweg zijn. Ook sluit ik altijd de auto af, als ik tank en houd de sleutels in mijn zak.
In de drukke steden zorg ik er altijd voor dat alle deuren op slot zitten, zodat bij een stoplicht oid niemand onverwacht naast je kan instappen.
Hoop dat je hier wat aanhebt, ook de anderen hebben goede tips gegeven en veel plezier met voorbereiden!
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tegenwoordig springen de deuren automatisch in het slot als je wegrijdt met de (huur)auto's in Amerika. Tot nu toe alle huurauto's die ik heb gehad deden dat. Is volgens mij ook vanwege bovengenoemde reden gedaan.wiepster schreef:In de drukke steden zorg ik er altijd voor dat alle deuren op slot zitten, zodat bij een stoplicht oid niemand onverwacht naast je kan instappen.
Roland
Klopt, maar je kan het zelf uitzetten; sommigen vinden het lastig. Ze zal net een huurauto treffen die niet meer standaard ingesteld is.
Tegenwoordig? Is dat niet sinds de Ford T? 
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
misschien heb ik t mis ofzo hoor, maar ik lees op dit forum soms wel eens dingen die vast en zeker zeer goed bedoelt zijn. Maar waarvan ik denk... Overdrijven we niet een beetje?Nog even over die afgelegen wegen..als ik overdag van Orlando naar Miami rij (of andersom) via de turnpike of I95 is er toch weinig te vrezen? Ik heb echt geen idee hoe die wegen zijn haha! En de weg naar Key West is neem ik aan toch ook wel redelijk druk?
De turnpike kan ik niet beoordelen, maar de 95 is een goede weg waar je buiten de steden goed door kunt rijden tot aan cape canavaral toe. Als je moet stoppen om wat te eten of te tanken moet je vd snelweg af, maar onder aan de afrit worden hotels, foodketens en tanktations vaak dubbel op een bord gezet. Eerst dat ze er zijn en daarna of je links of rechts moet en hoever.
In de grote steden voornl 's.avonds sommige wijken mijden, maar de meeste kun je gewoon doorheen rijden,maar daar moet je niet uitstappen, gewoon lekker doorrijden.
Je moet het goed voorbreiden, maar af en toe heb ik het idee dat sommige het wat te ver doordrijven en net doen of op elke hoek een boeman ligt. Ik zeg, bereidt alles goed voor maar houdt ruimtr voor verrassing. Florida alleen is net zo veilig als je zelf toelaat
Bedankt weer voor jullie tips allemaal! Zitten weer goede tussen waar ik op ga letten
. Het is dan wel niet zo'n spontane vakantie meer maarja dat vind ik niet zo heel erg. Het is ook meer de 'angst' voor het onbekende denk ik..dat ik ergens terecht kom waar ik echt niet wil zijn. Maar goed dat heb je natuurlijk ook helemaal zelf in de hand!
Sommige vragen van mij zijn idd wel een beetje ver gezocht maar ik ben graag goed voorbereidPSVwally schreef:
misschien heb ik t mis ofzo hoor, maar ik lees op dit forum soms wel eens dingen die vast en zeker zeer goed bedoelt zijn. Maar waarvan ik denk... Overdrijven we niet een beetje?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 8256 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 173 Reacties