Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Orlando -> Miami / April -> Mei

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Orlando -> Miami / April -> Mei

Bericht door Lilo »

Ook nog leuk op de Keys om te stoppen is Bahia Honda SP.
Aventura mall vind ik ook heel goed, maar nog beter is het Dolphin mall in Miami.
Wat wij ook altijd doen als we in Florida zijn is een avondje naar the dog tracks. Is heel leuk, je kijkt er naar windhonden die achter een pluchen konijn lopen en je kan voor een paar $ gokken op de winnaar. Het is in elk geval iets wat je hier niet hebt.

Lilo

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Buup
Amerika-ontdekker

Bericht door Buup »

@ PSVwally
Ik ben er nog niet uit een huisje of een hotel...wil eigenlijk iets proberen te boeken via Priceline...niet te duur maar toch luxe aangezien we hier langer zitten en we voor het eerst sinds langere tijd vakantie hebben...
Wat betreft pretpark keuze: Ik denk dat we toch voor Magic kingdom gaan, wij zijn niet van de film kijkers dus bij MGM zullen wij, denk ik, weinig herkennen...maar we moeten daar nog steeds even samen voor gaan zitten !!

@ SpaceAce
Old Town: Er zijn meerder soorten shows op verschillende dagen, mijn vriend is gek van Amerikaanse Auto's vandaar dat we 2 keer gaan ;)
Morada Bay Café: Kun je ergens op de site zien of ze inmiddels open zijn op dinsdag ? Anders zou ik hier ook op de terug weg langs kunnen om te lunchen...wellicht een beter idee ?
Al je andere tips, bedankt daarvoor, het zijn er een hoop, ga ik bekijken en wellicht toevoegen in mijn planning !!

@ Lilo
Welke mall is het beste in de omgeving van Miami ??
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Buup schreef: Welke mall is het beste in de omgeving van Miami ??
Voor ons is dat een nek aan nek race tussen Aventura mall en Dolphin mall. Wij hebben ons zot geshopt in allebei! Is een heel moeilijke keuze!
Aventura mall is zo'n 17 mile van Miami, Dolphin mall zo'n 12 mile.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Buup schreef:Wat betreft pretpark keuze: Ik denk dat we toch voor Magic kingdom gaan, wij zijn niet van de film kijkers dus bij MGM zullen wij, denk ik, weinig herkennen...maar we moeten daar nog steeds even samen voor gaan zitten !!
En ook nog gekeken naar de andere twee Disneyparken welke PSVwally voorstelden (Animal Kingdom en Epcot)? Bedoel, wat hij zegt: Magic Kingdom lijkt ontzettend op die van Parijs. Al kunnen de attracties zelf qua detail wat anders zijn (bv Space Mountain of Big Thunder Mountain). Maar qua concept zijn de twee parken inderdaad hetzelfde (kasteel in het midden en ook een adventureland, tomorrowland etc).

En als je dan niet van films houdt (al heeft Hollywood Studios f.k.a. MGM Studios veel meer te bieden dan films), kun je overwegen om een uniek Disneypark te bezoeken. Animal Kingdom en Epcot heb je nérgens anders ter wereld :) Bedoel, in Ecpot heb je Testtrack, Mission Space en Soarin. Drie geweldige toppers! En het World Showcase gedeelte is erg relaxt (en veel lekker eten ;)). Animal Kingdom heeft bv als toppers: Expedition Everest, Dinosaur of de Kilimanjaro Safaris!

Maar deze keuze is inderdaad persoonlijk...

En verder weet ik niet of ze inmiddels alweer open zijn op de dinsdag. Toen wij er waren in oktober stond dat ook nergens op hun website aangegeven. Ik had gelezen op een ander forum dat het op dinsdagen gesloten was. Dus toen zelf ook nog even gaan kijken op die dinsdag dat wij er waren. Inderdaad: gesloten, morgen weer open. Dus toen twee dagen later op de terugweg daar geluncht :) (al moet ik persoonlijk eerlijk zeggen dat ik het totaal niet waard vond: innieminnie lunch voor een behoorlijk bedrag en onvriendelijk personeel. Maar wellicht hadden wij het gewoon niet goed getroffen).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Buup
Amerika-ontdekker

Bericht door Buup »

Weet iemand een grote Wallmart en Target in Orlando ?
Buup
Amerika-ontdekker

Bericht door Buup »

Inmiddels ben ik weer een stapje verder;

Vrijdag 20 april
Vertrek Nederland 16:55
Aankomst Orlando 00:16
Ophalen huurauto bij Alamo
Overnachting, Best Western Plus Orlando Gateway

Zaterdag 21 april
Verkennen & Relaxen (Orlando)
Winkels, Target & Walmart & Crate & Barrel
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken

Zondag 22 april
Pretpark, toch voor Magic Kingdom gekozen, voor ons is het 15 jaar geleden dat we voor het laatst in Parijs zijn geweest.
Overnachting: Best Western Plus Orlando Gateway

Maandag 23 april
Bezienswaardigheid, Kennedy Space Center
Plaats, Christmas
Shoppen, International Dr. Premium Outlets

Dinsdag 24 april
Waterpark, Typhoon Lagoon

Woensdag 25 april
Shoppen, Florida Mall
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken

Donderdag 26 april
Vertrek Orlando
via Celebration, Segway tour door Celebration, Kilwin's (ijsje eten)
via Tampa, John's Pass
via Sunshine Skyway Bridge
Aankomst St. Petersburg & Clearwater
Overnachting: Nog boeken

Vrijdag 27 april
Verkennen & Relaxen (St. Petersburg & Clearwater)
* Bezienswaardigheden nog uitzoeken
Overnachting: Nog boeken St. Petersburg

Zaterdag 28 april
Vertrek St. Petersburg & Clearwater
- Saturday Morning Market, St. Petersburg
Via Sarasota,
- Myakka River State Park (wandeling tussen de boomtoppen)
Via Sanibel en Captiva Islands,
- Pineland, Pittoreske post kantoor, Shell Museum, Sanibel Island (schelpen zoeken)
Aankomst Naples, overnachting La Quinta Inn, Naples

Zondag 29 april
Verkennen & Relaxen (Naples)
Tin City
Overnachting, La Quinta Inn, Naples

Maandag 30 april
Vertrek Naples
Everglades
- Visitor Center
- Airboat tour (tip van ruud2004 Everglades City voor de brug links bij de 3e boattour)
- Shark valley per fiets of met de tram
- Tamiami trail
(eventueel s’avonds Florida Keys Premium Outlets)
Overnachting: toch voor een tussen stop gekozen, Budget Host Inn, Florida City, dit omdat we dan de volgende ochtend de weg naar Key West op ons gemak kunnen afleggen.

Dinsdag 1 mei
Vertrek Florida City
Onderweg Snorkelen,
Duval Street
Verkennen Key West
Overnachting: Nog boeken Key West

Woensdag 2 mei
Verkennen & Relaxen (Key West)
Duval Street
Overnachting: Nog boeken Key West

*ik zit heel erg te twijfelen tussen 1 of 2 nachten Key West

Donderdag 3 meiVertrek Key West
Onderweg Moradabay
Shoppen Aventura Mall of Dolphin Mall
Overnachting: Nog boeken Miami

Vrijdag 4 mei
Bayside Marketplace
Boottocht langs de rich & famous
Art Deco Tour
Eten Jerry's Famous Deli

Zaterdag 5 mei
Venetian pool

Zondag 6 mei
Espanola Way
Little Havana
Miami Design District
Miracle Mile
Ocean Drive
South Beach

* Hoe kan ik mijn dagen Miami zo handig mogelijk indelen ?

Maandag 7 mei
Cruise nog boeken

Dinsdag 8 mei
Cruise nog boeken

Woensdag 9 mei
Cruise nog boeken

Donderdag 10 mei
Cruise nog boeken

Vrijdag 11 mei
Vertrek Miami 17:50

Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland 12:55

Als jullie nog tips/opmerkingen hebben hoor ik het graag...voornamelijk met de * opmerkingen van mijzelf ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Donderdag 26 april
Vertrek Orlando
via Celebration, Segway tour door Celebration, Kilwin's (ijsje eten)
via Tampa, John's Pass
via Sunshine Skyway Bridge
Aankomst St. Petersburg & Clearwater
De sunshine skyway bridge passeer je 2 dagen later als je richting sarasota gaat. Niet als je van Orlando via Tampa richting Clearwater gaat. Het is niet zo heel ver rijden vanaf Orlando naar st Petersburg, dus ik zou die dag lekker verder in clearwater doorbrengen.
De dag erna op je gemakje langs de kust richting st Petersburg rijden en bij fort desoto beach nog wat rondkijken/liggen. Volgens mij moet je op de Pinella's bayway wel even 50ct tol betalen.
In dat gebied heb je diverse mooie natuurparken, de pier en goede stranden en in st Petersburg diverse musea waar je evt naartoe zou kunnen gaan.

Let in Miami wel even op dat Little Havana niet zo'n heel lekker buurtje is. Volgens mij zitten die dammende oudjes hier, maar zo heel speciaal vond ik het (maar dat is persoonlijk) bepaald niet.

Als ik het goed zie kom je 3 mei later op de dag in Miami aan en heb je heel 4, 5 en 6 mei daar te spenderen (afhankelijk van waar je cruise vertrekt en je mss je laatste nacht bv in Fort Lauderdale zou moeten doorbrengen, wat vlakbij ligt)
Het indelen is vaak een persoonlijke keuze. Wil je 1.5e dag wat doen en 1.5 dag op het strand liggen? Wil je helemaal niet op het strand liggen.
Ik zou iig wel zorgen dat je niet te laat de boottocht langs de huizen van de rich en famous pakt (volgens mij begint dat altijd vanaf een uur of 11) en gelijk daarna de bayside marketplace doen. Daarvoor is daar nog weinig te doen nl. Dan zou ik daarna naar coral gables/coconut grove rijden, de shopping mall meepakken en het vanderbilt en de venetian. Dan heb je die dag het zuidstuk al helemaal gehad. Evt nog even langs little havana.
Je zou de dag erna een dag south beach + art deco tour + Lincoln road etc, dus eigenlijk het deel miami beach kunnen doen en de dag erna nog even lekker lui wat rondkijken en het strand/zwembad kunnen pakken.
Ik heb zelf de metromover gepakt en heb een heel rondje gemaakt door downtown miami in het donker en ben bij die lichtgevende wolkenkrabber (merk je wel als je er bent) uitgestapt en heb daar een stuk opname van CSI Miami bekeken. Het is maar wat je tegenkomt, maar je gaat een leuk avontuur te gemoed!!

En aangezien het ook voor jou al dichtbij komt, een hele fijne reis gewenst!
Buup
Amerika-ontdekker

Bericht door Buup »

PSVwally, super bedankt voor je tips !!
Zeker wat betreft Miami is het een slimme manier om zo op te lossen...
Zag dat jij over 5 dagen vertrekt ? Jij ook super veel plezier !!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer