Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida met een camper?
-
bartholomeus
- Amerika-newbie
Florida met een camper?
Hoi,
Nog nooit in Florida geweest, maar ik heb indruk dat meeste rondreizen per (gewone) auto gaan.
Wie heeft ervaring met rondreizen in een camper (met 2 kinderen, 7 en 9) en hoeveel tijd moet je er voor uittrekken om dan de relevante highlights te zien (excl. pretparken)? En is het gebruikelijk om een rondje te rijden van Orlando en langs oostzijde af te zakken naar Miami, dan na Key West westelijk weer terug naar Orlando?
Merci,
Bart.
Nog nooit in Florida geweest, maar ik heb indruk dat meeste rondreizen per (gewone) auto gaan.
Wie heeft ervaring met rondreizen in een camper (met 2 kinderen, 7 en 9) en hoeveel tijd moet je er voor uittrekken om dan de relevante highlights te zien (excl. pretparken)? En is het gebruikelijk om een rondje te rijden van Orlando en langs oostzijde af te zakken naar Miami, dan na Key West westelijk weer terug naar Orlando?
Merci,
Bart.
Re: Florida met een camper?
2 weken is voldoende, Florida is vrij klein en 2 kids en geen pretparken?
-
bartholomeus
- Amerika-newbie
Dank je. Met 2 kids is bedoeling wel pretparken te bezoeken, maar ik bedoelde rondreistijd zonder parkdagen.Texas Boy schreef:2 weken is voldoende, Florida is vrij klein en 2 kids en geen pretparken?
Enig idee of camper interessant is of ligt personenauto meer voor de hand?
Omdat Florida niet echt bekend staat om zijn Nationale parken met mooie campings zou ik gewoon met een ruime personenauto gaan, het is vaak goedkoper in combinatie met hotels en je bent flexibeler.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb geen ervaring met Florida, wel met een camper met kinderen in ongeveer dezelfde leeftijd. Afgelopen zomer zijn wij in NO USA geweest. De kinderen vonden het concept van een camper geweldig. Het gevoel van vrijheid is erg leuk en het is gewoon leuker om in een bos te staan, dan ergens in een betonnen bak een kamer te huren. Bovendien leef je, als je van motel naar motel gaat, echt uit de koffer. Maar al met al zal een camper wel wat duurder zijn dan een auto met motels, denk ik. Het heeft allebei zo zijn voor en nadelen. Wij willen in december 2 weken Florida doen en twijfelen nog tussen camper en auto.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
je kan ook met een personen auto naar KOA's gaan of fish camping net houten huisjes en in Florida zijn veel leuke hotels aan het strand. Ik vind in Florida juist dat je minder vrijheid hebt met een camper, ga maar eens 's avonds naar Disney, moet je dat grote gevaarte meenemen en in het donker je camping zoeken, alles weer aansluiten
Andere vakanties zijn juist weer mooier met een camper.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben een echte camperfan, maar voor Florida zou ik ook kiezen voor de auto met hotels.
Key West bijvoorbeeld heeft helemaal geen campings echt dichtbij de stad en parkeren is er een crime. Bovendien betaalden we er de hoofdprijs voor een nachtje op de KOA op Sugarloaf Key (meer dan 100 dollar). Ik weet echter niet hoe het bij Disney zit, maar in San Diego konden wij bij Seaoworld bijvoorbeeld wel goed parkeren met de camper.
Florida is wat mij betreft geen staat voor een echte natuurreis, wat voor mij wel een beetje bij camper hoort. Alleen de Everglades, die vond ik wel erg gaaf! Maar wederom, bijna geen parkeerruimte met de camper.
Key West bijvoorbeeld heeft helemaal geen campings echt dichtbij de stad en parkeren is er een crime. Bovendien betaalden we er de hoofdprijs voor een nachtje op de KOA op Sugarloaf Key (meer dan 100 dollar). Ik weet echter niet hoe het bij Disney zit, maar in San Diego konden wij bij Seaoworld bijvoorbeeld wel goed parkeren met de camper.
Florida is wat mij betreft geen staat voor een echte natuurreis, wat voor mij wel een beetje bij camper hoort. Alleen de Everglades, die vond ik wel erg gaaf! Maar wederom, bijna geen parkeerruimte met de camper.
Wij lezen even mee. Zijn bezig met het plannen van een rondreis door Florida van 2 weken met een camper.
We vragen ons af of het nog wat uitmaakt in welke periode je gaat. April/mei is nog voorseizoen nemen wij aan. Scheelt dat nog?
Key West lijkt ons niet zo handig te bezoeken met een camper. Het zou nog kunnen schelen om een scooter te huren, zodat je toch mobiel bent.
Campings schelen nogal in prijs: eentje met faciliteiten tussen 60-120 dollar.
Een hotel daar kost volgens mij ook al gauw 125 dollar per nacht?
Groeten,
Nico en Marieke
We vragen ons af of het nog wat uitmaakt in welke periode je gaat. April/mei is nog voorseizoen nemen wij aan. Scheelt dat nog?
Key West lijkt ons niet zo handig te bezoeken met een camper. Het zou nog kunnen schelen om een scooter te huren, zodat je toch mobiel bent.
Campings schelen nogal in prijs: eentje met faciliteiten tussen 60-120 dollar.
Een hotel daar kost volgens mij ook al gauw 125 dollar per nacht?
Groeten,
Nico en Marieke
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij stonden op de KOA op Sugarloaf Key en konden voor 17 dollar per persoon me hun ahuttlebusje naar Key West. Ze gaan echt een hele dag, is ons prima bevallen!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die kost wel tussen de $ 80 en $ 100 per dag fink geld voor een nachtje campground.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het seizoen ligt iets anders in het zuiden van Florida plus dat er mogelijk nog heel wat snowbirds (overwinterraars) op de campgrounds staan.Niomio schreef:We vragen ons af of het nog wat uitmaakt in welke periode je gaat. April/mei is nog voorseizoen nemen wij aan. Scheelt dat nog?
Groeten,
Nico en Marieke
Ik zie er ook niet bepaald goedkope hotels... en dan moet je nog uit eten ook.Rob schreef:Die kost wel tussen de $ 80 en $ 100 per dag fink geld voor een nachtje campground.
Al met al denk ik meer dat het er om gaat welke voorkeur je hebt qua reizen en verblijf.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
En waar denk je dat onze voorkeur naar uitgaat
maar dat soort bedragen zijn wij nog nooit kwijt geweest voor een campground.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was onze duurste campground ooit, maar veel goedkoper vind je daar je niet. En stampvol hoor, half februari. Ik zou Florida nooit meer met een camper doen. Druk en steenduur. Maar ja, ik ga toch niet meer naar Florida. Niet mijn ding 
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat gevoel hebben wij op de Everglades NP na ook.
Als we er weer komen zal het de westkust (Gulf of Mexico) zijn.
Als we er weer komen zal het de westkust (Gulf of Mexico) zijn.
We staan voor alles open. Wat denken jullie, na zo'n onuitwisbare indruk die West-USA op ons heeft gemaakt... geef eens een tip 
Wij zijn nogal gevoelsbeslissers als het om vakanties gaat. Als we ergens een goed gevoel over hebben, dan hakken we de knoop in een paar minuten door.
Met Florida zitten we al een tijdje te 'rommelen'
We houden van natuur, ruimte, rust, mooi weer en een stad bezoeken vinden we ook leuk. En met een camper reizen haha.
We houden niet van: pretparken en shoppingmalls.
Dus kom maar op met die goede ideeën haha.
Groeten,
Marieke
Wij zijn nogal gevoelsbeslissers als het om vakanties gaat. Als we ergens een goed gevoel over hebben, dan hakken we de knoop in een paar minuten door.
We houden van natuur, ruimte, rust, mooi weer en een stad bezoeken vinden we ook leuk. En met een camper reizen haha.
Groeten,
Marieke
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb genoten van het zuidweaten, noordwesten en noordoosten van de USA. Texas vond ik ook super, maar Florida deed me niks. Ook niet aan de Golf van Mexico.
Ik ben een mens van natuur, bergen, rust en af en toe een grote stad, maar het platte Florida was niets voor ons. Het was net als hier aan de Spaanse kust, dat hoeft voor mij ook maar af en toe.
Ik ben een mens van natuur, bergen, rust en af en toe een grote stad, maar het platte Florida was niets voor ons. Het was net als hier aan de Spaanse kust, dat hoeft voor mij ook maar af en toe.
Dat is waar wij ook een beetje aan twijfelen. We hebben in Italië aan de kust gezeten onder Napels, dat was bergachtig en wat hoger bij Toscane. Franse en Spaanse kust hebben we ook gezien.nieuwenoord schreef:Het was net als hier aan de Spaanse kust, dat hoeft voor mij ook maar af en toe.
Zal het ons niet 'vervelen'... We zouden dan vooral voor de Everglades gaan, dat lijkt ons erg gaaf. Maar dat is misschien het enige echte natuur-park daar?
Juist afwisseling van veel natuur en af en toe een stad, heeft ons erg verrast in West-USA. We kunnen nog niet echt zeggen dat we overlopen van enthousiasme voor Florida.
We zijn wel nieuwsgierig hoe het daar is. Maar dat geldt eigenlijk voor een groot deel van USA, zeg maar alles behalve West-USA
En ja.. dat rijden met een camper. We hebben die 30 dagen onafgebroken een SMILE op ons gezicht gehad. Vooral toen we een nacht op het strand stonden bij Lone Rock Beach in Glen Canyon National Recreation Area bij Page. Voor 10 dollar
Wat een geweldige sterrenhemel. Zoiets hadden we nog nooit gezien!
@Nieuwenoord, we gaan je site even lezen. USA trekt ons erg, maar we weten nog niet goed welk gebied het meeste trekt voor onze volgende trip.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik dit zo lees, zou ik jullie ook niet adviseren naar Florida te gaan, zeker niet met een camper. Na West-USA, en jullie voorkeuren lezend, zou ik zelf kiezen voor het Noordwesten van Amerika, evt. met een stukje Canada erbij, of voor het Zuidoosten (maar niet Florida). Het Zuidoosten zou ik trouwens ook niet met een camper doen. Ik zou met een camper vooral kiezen voor gebieden met uitgestrekte natuur, en niet voor steden trouwens.Niomio schreef:We staan voor alles open. Wat denken jullie, na zo'n onuitwisbare indruk die West-USA op ons heeft gemaakt... geef eens een tip
Groeten,
Marieke
Vooral het noordwesten heeft alles: fantastische steden (Seattle en Vancouver !!!), prachtige natuur en prima voor een camper. Echt een aanrader! Het is mijn favoriete gebied in Amerika. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld Olympic National Park, of Vancouver Island, veel mooier dan de Everglades trouwens.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 13742 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan & Silvia
-
- 21 Reacties