Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route tips: Fort Lauderdale - Miami

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
stefan9
Amerika-ontdekker

route tips: Fort Lauderdale - Miami

Bericht door stefan9 »

Beste forumleden,

Wij hebben een route in gedachte, graag horen wij hierover jullie mening.

Tickets zijn al geboekt, op za. 6 oktober landen wij rond half 7 's avonds op Fort Lauderdale en op 15 Oktober vertrekt onze cruise vanuit Miami.

Za 6: Aankomst FLL rond 18:30 - overnachting Islamorada
Zo 7: Key West - overnachting Islamorada
Ma 8: Via Everglades - overnachting Naples
Di: 9: Clearwater
Wo: 10: Orlando; outlet
Do: 11: Orlando; Magic Kindom
Vr 12:
Za 13: Orlando - Miami
Zo 14: Miami
Ma 15: Cruise vertrekt om 16:00 uur

We hebben dus nog een dag over, wat is nog een must see (Universal heb ik in Los Angeles gezien).

Alvast bedankt voor de reacties!
tosca
Amerika-expert

Re: route tips: Fort Lauderdale - Miami

Bericht door tosca »

stefan9 schreef:We hebben dus nog een dag over, wat is nog een must see (Universal heb ik in Los Angeles gezien).
Los Angeles en Orlando zit wel een groot verschil tussen. Sowieso heb je in Orlando 2 parken en zijn dat meer attractieparken dan de studio's in Los Angeles. Ik vond het in ieder geval erg leuk.

Verder vond ik Seaworld ook een leuk park om te bezoeken, maar daar moet je natuurlijk wel van houden :)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

stefan9 schreef:Za 6: Aankomst FLL rond 18:30 - overnachting Islamorada
Zo 7: Key West - overnachting Islamorada
Alleen "even" op-en-neer naar Key West zou ik niet doen. Je mist dan de gehele sfeer op Mallory Square tijdens de zonsondergang...

En op de aankomst dag al helemaal naar Islamorada te rijden is ook behoorlijk zwaar. Je komt aan om 18.30 uur, dan is het voor je lichaam 00.30 uur. Voordat je dan buiten staat (douane, koffers halen, auto ophalen) ben je toch zeker wel een uur tot anderhalf uur verder.

Persoonlijk zou ik dat niet doen...

En wat een must see is, is natuurlijk énorm persoonlijk. De één houdt van achtbanen en de ander van de sfeer van Disney. Weer een ander houdt van dieren...
Wat zoek je precies? Waar ligt de voorkeur?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Livestrong
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Livestrong »

Hoi, wij gaan 16 januari voor een week naar Orlando. En gaan dan een dag naar Islands of Adventure. Dit schijnt toch wel de moeite ward te zijn. Vooral het nieuwe Harry Potter gedeelte.
stefan9
Amerika-ontdekker

Bericht door stefan9 »

SpaceAce schreef: En op de aankomst dag al helemaal naar Islamorada te rijden is ook behoorlijk zwaar. Je komt aan om 18.30 uur, dan is het voor je lichaam 00.30 uur. Voordat je dan buiten staat (douane, koffers halen, auto ophalen) ben je toch zeker wel een uur tot anderhalf uur verder.

Persoonlijk zou ik dat niet doen...
Ik had nog niet vermeld dat we van uit New York komen, dus al enkele dagen voordat we landen op Fort Lauderdale al in Amerika zijn.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Persoonlijk vind ik Magic Kingdom wel leuk, maar het lijkt heel sterk op Disneyland Parijs. Animal Kingdom en Epcot zijn totaal anders.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
stefan9
Amerika-ontdekker

Bericht door stefan9 »

Waar liggen onze voorkeuren:

-1 a 2 dagen pretpark
- zon, zee en strand
- natuur (moet wel bijzonder zijn zoals de everglades)
- dag outlet mall
- steden bezoeken
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

En wat zoek je in een pretpark? Achtbanen, sfeer of dieren? ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
stefan9
Amerika-ontdekker

Bericht door stefan9 »

Dat is moeilijk te zeggen, universal vond ik in california geweldig. Seaworld viel me zwaar tegen.
BartF
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BartF »

Kennedy Space Center is ook erg de moeite! Perfect te doen op 1 dag vanuit Orlando
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

stefan9 schreef:Dat is moeilijk te zeggen, universal vond ik in california geweldig. Seaworld viel me zwaar tegen.
Universal Orlando vind ik ook erg leuk, al moet ik eerlijk zeggen dat ik persoonlijk die in California leuker vond. Dus met zo'n aanbod aan pretparken, zou je die wellicht al af kunnen vinken :)
Seaworld vond ik juist die in Orlando leuker dan die in San Diego... Maar puur in verband met het aanbod van achtbanen :lol: (de enige overeenkomst qua achtbanen is Journey of Atlantis, maar de versie in Orlando vind ik leuker) en dan heeft Orlando ook nog Kraken en Manta! Maar als je shows van Seaworld tegen vond vallen, dan zou ik ook dit park (puur vanwege het grote aanbod in de regio) laten vallen.

Houdt je over:
- Disney's Animal Kingdom
- Disney's Hollywood Studios
- Disney's Epcot
- Disney's Typhoon Lagoon (zwempark)
- Disney's Blizzard Beach (zwempark)
- Universal Islands of Adventure
- Aquatica (zwempark)

En mijn persoonlijke toppers zijn toch wel: Animal Kingdom, Epcot, Typhoon Lagoon en Islands of Adventure.
En dan is het de keuze voor jou: ga je voor de sfeer van disney of ga je voor de achtbanen bij IoA? Je gaat natuurlijk al naar Magic Kingdom. Wellicht dat je het dan bij Disney kunt laten en een tweede Disneypark eraan toe kunt voegen? Of juist totaal wat anders en dan naar IoA gaan, zodat je het nieuwe Harry Potter gedeelte kunt zien (wat overigens écht geweldig en uniek is).

Dat is gewoon echt een persoonlijke keuze :)
stefan9
Amerika-ontdekker

Bericht door stefan9 »

Universal Islands of Adventure lijkt ons ook wel leuk.

Ik ben nog aan het kijken, of ik gelijk na aankomst naar Islamorada rijdt. Hoe laat is het donker begin oktober in omgeving Miami?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer