Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

orlando-parken met express-pas

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
barkelboys
Amerika-newbie

orlando-parken met express-pas

Bericht door barkelboys »

Eind juli zijn wij met ons gezin in Orlando voor 3 dagen. Keuze valt op Universal Studio en I.O.A. . Voor welk park is de fast-pas het meest zinvol. Verwachten grote drukte en willen toch wel alles zien en meemaken.
Welke ticket dan aan te raden?
kendor
Amerikakenner

Re: orlando-parken met express-pas

Bericht door kendor »

Afgelopen augustus 2010 naar Universal geweest.
Vantevoren ook express-passen aangekocht. Ondanks de drukte hebben we alles makkelijk in 1 dag kunnen doen.
Je hebt een eigen ingangslijn voor elke attraktie zodat je bijna altijd als eerste naar binnen kunt.
Wij vonden de extra uitgave het zeker waard! :thumbup:
Frannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frannie »

Wij zijn vorig jaar juli naar beide parken geweest zonder express pass, maar hebben beide dagen in 1 dag kunnen bezichtigen zonder al te lang wachten, het langst wat we hebben gewacht is 25 minuten. Allereerst stonden we natuurlijk al voor het park voordat het opengaat, om als eerste de drukstbezochte attracties in te gaan (beetje eigen onderzoek en vragen aan Universal-medewerkers, zo kregen we te horen dat we als eerste naar het Harry Potter gedeelte moesten om de Forbidden Journey in te gaan, wij konden zo doorlopen, maar toen we eruit kwamen stond er al een wachtrij van 40 minuten!) Dus naar mijn mening heel goed te doen zonder express pass.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Wachtrijen van gemiddeld vijfendertig minuten tot meer dan een anderhal uur. Dan zullen wij wel pech hebben gehad in augustus...tenminste de andere bezoekers die geen express-pass hadden.
Daar moet ik wel bij vermelden dat wij niet om 0900 uur al aan de poort staan (1030 uur) en ook niet om 2300 uur of zo naar huis gaan.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Ik kan het niet direct vinden, maar wat is de extra kost juist voor een express pass?
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Heet eigenlijk Universal expressline pas. Hoogseizoen $69,95 pp voor 1 dag...2 parken. Hoogseizoen voor 1 dag...1 park $ 59,95
Kijk maar op de website van universal florida..Tickets...onder enhanche your day...skip the regular lines :thumbup:
Prijzen zijn afhankelijk van het seizoen en beperkt te krijgen!
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Officieel heet het eigenlijk Universal Express Plus Pass en de prijs is inderdaad afhankelijk van het seizoen. In het laagseizoen kost het zo'n $25.- voor beide parken, in het hoogseizoen $70. Nadeel van deze pas is dat het beperkt te krijgen is en dat je het per attractie maar 1 keer mag gebruiken. Wil je een tweede keer in een attractie, dan zal je in de gewone rij moeten staan. Persoonlijk vind ik het zonde van het geld. Ik ga altijd in oktober naar Universal, tijdens de Horror nights, een vrij drukke periode. Ik hoef nooit langer te wachten dan 20/30 minuten en kan makkelijk beide parken op een dag doen! Als je geen Express Plus pass wilt kopen, dan kan je ook gebruik maken van het zgn Express systeem. Dit is gratis en werkt ongeveer hetzelfde als de Fastpass in Disney. Bij de express wachtrij laat je je normale dagkaart zien, die vervolgens wordt gescant. Je krijgt dan een tijd dat je kan terugkomen (bijv. Je laat om 10:00 uur je kaartje scannen bij The Mummy en kan tussen 11:00 en 12:00 uur terug komen. Dan heb je zeg maar een uur, anderhalf uur de tijd om iets anders te doen en kan daarna met minimale wachttijd The Mummy doen). Een aantal attracties hebben ook 'Single Rider Lines', waarbij er vrijwel nooit een wachtrij staat. Nadeel hiervan is dat als je samen bent, je niet naast elkaar zit. Maar als er zeg maar een uur wachttijd voor The Mummy staat, en je hoeft bij de single rider line maar 10 minuten te wachten, dan is het denk ik niet zo erg als je niet naast elkaar zit. Veel plezier en geniet ervan!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Bovenstaande mee eens. Alleen willen wij nergens wachten (minimaal) en spenderen wij geen hele dag (lees- 0900 2400 uur) in een park. Fast pass is a-oke....alleen ben je ook aan tijden gebonden. Single ride is alternatief...maar ook weer alleen voor een aantal atrakties. Blijft natuurlijk persoonlijk wat je wilt betalen.....
Voor ons blijft de express pass een ideaal alternatief,daar wij geen dagen willen spenderen aan 1 park. Jammer genoeg kent Disney deze vorm niet,anders hebben wij dat er graag voor over.
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Haha! De tijd dat ik voor openingstijd voor de poorten stond is alweer enige jaren voorbij! Ik ga altijd met de shuttle van het hotel naar Universal en ben dus vrijwel nooit voor 11:00 uur in het park. Daar komt bij dat tijdens Horror Nights, Universal al om 17:00 uur dichtgaat (IOA blijft nog wel wat langer open, maar aangezien ik altijd naar HHN ga, zit ik ver voor 17:00 uur al in Universal). Ik huppel altijd vrolijk door beide parken, kan alle attracties doen die ik wil en heb ruim de tijd om hier een colaatje te drinken, daar een funnel cake te eten, tussendoor een ijsje halen en tot slot te genieten van een pizza met een biertje. Als ik ergens een kwartier moet wachten vind ik dat helemaal niet erg, dit hoort er voor mij bij. Ik kan me heel goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die 5 minuten al te lang vinden en zoveel mogelijk attracties op een dag willen doen, en dan is de Express PLUS pas een uitkomst. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn (mijzelf inclusief) die 70 dollar extra op een kaartje dat wellicht al $120.- heeft gekost, veel te duur vinden. Voor deze mensen zijn er gratis alternatieven, zoals de gewone express pas en de single riders line. Verder zou ik mij ook niet te druk maken of je alles kan zien en doen op een dag. Want ook met een Express PLUS pas, zal dat niet lukken. Daarvoor is er gewoon zoveel te zien en doen! Ik zou een lijstje maken met alle attracties die je echt niet wil overslaan en verder gewoon heerlijk rustig aan doen en genieten! Florida is uitermate verslavend, dus grote kans dat je toch weer terugkomt. ;)

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

kendor schreef:Heet eigenlijk Universal expressline pas. Hoogseizoen $69,95 pp voor 1 dag...2 parken. Hoogseizoen voor 1 dag...1 park $ 59,95
Kijk maar op de website van universal florida..Tickets...onder enhanche your day...skip the regular lines :thumbup:
Prijzen zijn afhankelijk van het seizoen en beperkt te krijgen!
Mja, toch een hoge extra kost voor iets wat niet echt nodig blijkt te zijn? We hebben nog meer dan een halve dag extra in orlando, dus kan koop ik beter een 2-day ticket denk ik, dat kost maar 15 dollar extra per persoon...
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Nogmaals..net wat je wilt.... :wink:
Kost je ook weer een extra dag. Dan sta je 2 dagen in de rij.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

kendor schreef:Nogmaals..net wat je wilt.... :wink:
Kost je ook weer een extra dag. Dan sta je 2 dagen in de rij.
Das waar, maar had nog een halve dag over... :)
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Welke attracties vonden jullie het meeste de moeite in de studios en in IoA? Dan kan ik eventueel prioriteiten stellen indien dat nodig zou zijn.
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Hier een lijstje van mijn persoonlijke favorieten.

Universal Studios:
1. Revenge of the Mummy
2. The Simpsons Ride
3. Hollywood Rip Ride Rockit
4. Terminator
5. Blues Brothers Show
6. Universal Horror Make Up Show
7. Jaws
8. E.T.

Islands of Adventure:
1. Harry Potter and the Forbidden Journey
2. The Amazing Adventures of Spiderman
3. Jurassic Park River Adventure
4. Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges
5. The Incredible Hulk
6. Caro-Seuss-El
7. Cat in the Hat
8. Dragon Challenge

Het zal je misschien opvallen dat er een aantal populaire rides missen, waaronder Men in Black, Shrek 4D en Dudley Do-Right's Ripsaw Falls. Deze rides zijn zeker leuk om te doen, maar hier heb ik persoonlijk niet zoveel mee en sla ik eigenlijk standaard over. Een simpele carousel vind ik altijd erg leuk, vandaar dat die wel op mijn lijstje staat.
Het is ook allemaal heel persoonlijk... Sommige mensen gaan puur voor de thrill rides, terwijl anderen het liefst naar de shows gaan. Hoe dan ook, ik zou me niet te druk maken of je wel alles kan zien en doen. Dat lukt nl niet in anderhalve dag. Ook niet als je een Express Plus Pass hebt. Want naast alle rides is er nog zoveel te zien! De parken zijn prachtig aangekleed en het zou zonde zijn om daar snel doorheen te lopen om maar zoveel mogelijk attracties te kunnen doen. Gewoon lekker gaan genieten! En alles wat je nu niet hebt gedaan, bewaar je voor een volgende keer! Heb je meteen een goede reden om weer terug te komen (niet dat je een reden nodig hebt, Florida is zalig!)

ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Figment schreef:Hier een lijstje van mijn persoonlijke favorieten.

Universal Studios:
1. Revenge of the Mummy
2. The Simpsons Ride
3. Hollywood Rip Ride Rockit
4. Terminator
5. Blues Brothers Show
6. Universal Horror Make Up Show
7. Jaws
8. E.T.

Islands of Adventure:
1. Harry Potter and the Forbidden Journey
2. The Amazing Adventures of Spiderman
3. Jurassic Park River Adventure
4. Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges
5. The Incredible Hulk
6. Caro-Seuss-El
7. Cat in the Hat
8. Dragon Challenge
Harry Potter is inderdaad een enorme aanrader, echt een verrassende sensatie! Heb hem gelukkig twee maal kunnen doen alvorens de rest van het park te bezoeken! Spiderman is iets zeer gelijkaardig, en dus ook zeker wel de moeite om voor aan te schuiven. Aangezien het hete weer waren voor ons ook alle water attracties erg aangenaam, maar daar werd je dan weer HEEL erg nat in, goed mee gelachen! Cat in the Hat daarentegen vond ik erg stom... Ook ET viel me wat tegen, maar The Mummy en The Simpsons bijvoorbeeld waren dan weer erg de moeite. Al bij al zeer leuke parken om te bezoeken, maar als je ze beide op een dag wil doen, zoals wij, kan je maar beter een expresspas kopen. Ze zijn in het hoogseizoen erg duur, maar ze zijn hun geld wel zeker volledig waard!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer