Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 weken pretparken: Hoeveel dagen per pretpark?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
liesjea1984
Amerika-ontdekker

2 weken pretparken: Hoeveel dagen per pretpark?

Bericht door liesjea1984 »

Hey,

Wij zijn van plan om in augustus 2 weken naar orlando te gaan puur en alleen voor de pretparken.
We zouden graag weten hoeveel tijd je best per pretpark spendeert zodat we een planning kunnen opstellen.
Iemand ook goedkope degelijke hotels in de buurt van de parken?
En dan is er ook nog het vervoer? Bus, gratis shuttles bij hotels, scooterke?

Alle tips zijn welkom dank u!

De pretparken die we van plan zijn te doen:
* Magic Kingdom Park
* Epcot
* Disney's Hollywood Studios
* Disney's Animal Kingdom
* Disney’s Typhoon Lagoon Water Park*
* Disney’s Blizzard Beach Water Park*
* Universal Studios Florida
* Universal's Islands of Adventure
* SeaWorld Orlando
* Aquatica
* Busch Gardens Tampa Bay
* Wet and Wild
Linda & Patrick
Amerika-ontdekker

Re: 2 weken pretparken: Hoeveel dagen per pretpark?

Bericht door Linda & Patrick »

Wij zijn enorme Orlando fans!
Hoeveel tijd je per park besteed is wel echt iets persoonlijks.
Zo vonden wij Sea World best aardig,maar 1 bezoek vonden wij genoeg en Aquatica hebben wij zelf maar een paar uurtjes volgehouden,terwijl wij van deze 2 parken 14 dagen onbeperkt gebruik hadden kunnen maken en andere mensen helemaal lyrisch zijn over deze parken.
Voor de beide Universal parken heb je naar onze mening zeker meer als 1 dag nodig.
Dit geldt ook voor Magic Kingdom en Disney Hollywood Studio's,zoveel te doen en ten ien...wij hebben daar echt meer dagen voor nodig gehad.
Maar je moet je ook bedenken dat de tijd waarin je Orlando bezoekt bepalend is voor hoeveel dagen je nodig hebt!
Denk eventuele wachttijden,wat in hoogseizoen behoorlijk opkan lopen,waardoor je simpelweg niet alles kúnt doen op 1 dag!
Wij denken persoonlijk dat voor 2 weken wel heel veel parken op jullie lijstje staan...

Een leuke goede suggestie voor een hotel is het Fairfield Inn in Marriot Village @ Lake Buena Vista.
Goed hotel,betaalbaar,incl.ontbijtje én shuttle naar Disney Parken!
Let wel op!Bij sommige toeroperators zit het vervoer er niet bij inbegrepen en moet je gewoon peer rit betalen als je van de shuttle gebruik wilt maken.

Veel plezier met de voorbereidingen en we hopen dat jullie net zo van het geweldige Orlando zullen genieten als wij doen!

Groetjes Pat en Lin
Laatst gewijzigd door Linda & Patrick op 24 mar 2011, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Counting 'till Texas 2015!
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Dat wordt een aardig sommetje aan toegangsprijzen! :wink:
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Zoals eerder ook al gezegd moet je de nodige dagen in calculeren voor de pretparken, zeker als je alle attracties wil doen.

Zorg in ieder geval dat je bij de opening van het park al aanwezig bent, je kan dan de wat grotere attracties meteen doen zonder al te lange wachttijden en dat scheelt je al heel veel tijd.

Verder is een auto een must in Florida, je kan wel gebruik maken van de shuttles die sommige hotels je bieden maar dat kost je enorm veel extra tijd en je komt niet overal. Overigens kosten de auto's op zich niet zoveel in Florida, kijk maar eens bij bv. USAreisen.de.

Vergeet ook de shopping malls niet, dat is ook een aanrader om te doen en je kledingkast eens goed te vullen met goedkope merkkleding.

Buiten het Florida gedeelte op dit forum zijn er ook nog twee specifiekere fora's, te weten floridaforum.nl en orlandotips.nl waar je ook nog even kan kijken en zoeken naar meer informatie.

Overigens ga ik er zelf ook elk jaar naar toe maar wij maken nooit een planning vooraf qua parken, wij kijken altijd waar we die dag zin in hebben en gaan dan naar dat park toe.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wat een super vooruitzicht, 2 weken in augustus naar de pretparken.
Ook wij zijn dol op Orlando en pretparken.
Wij zijn vorig jaar augustus 3 weken geweest en hebben de Disney parken, Universal en Sea World bezocht met daar tussenin ook wat rust/shop dagen.
Volgens mij ben je bekaf als je echt alleen maar 2 weken pretparken bezoekt want het is ook behoorlijk warm in augustus.
Wat misschien handig is is om te kijken naar de crowd calendar zodat je een beetje een idee hebt welk park je het beste op welke dag kunt bezoeken.
Dit is oa een handige link http://touringplans.com/

Op deze site http://www.attractionticketsdirect.de/ kun je allerhande pretparktickets vinden.
Heel veel plezier en succes met de voorpret
Anita
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zo dat is een rijtje.. de rekening zal navernant zijn. WIj hebben ooit (1993) in een week 4 pretparken/ thema parken bezocht en dat was toen de duurste week van 9 wk reizen. Ik vraag me wel af.. wordt je niet pretparken moe net als rode rotsen moe? :wink: Wij vonden Universal toen heel erg leuk. En ook het bezoek aan Cap Carnaval vonden we erg interessant.. minder pretpark.

Disney Magic kingdom is grotendeels (was toen iig) gelijk aan Disneyland LA en Paris. Ik zou eigenlijk gewoon voor alles een dag uittrekken. Vroeg starten is een heel goed plan en het volkslied van USA oefenen. Bij Sea World (SD) werd klokslag 10 uur bij opening het volkslied gespeeld. En iedereen stond stil vaak met hand op borst. Epcot heeft 's avonds (nog steeds) vuurwerk dat vonden wij heel erg mooi.

Veel plezier
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
liesjea1984
Amerika-ontdekker

Alvast bedankt voor al de reacties.
Qua bekaf zijn. Dat heb ik er wel voor over :) en we kunnen toch 's avonds uitrusten want er zijn toch een deel van die parken die op een fatsoenlijk uur sluiten (6à7u) en dan noem ik de waterpretparken ook ontspanning om tussen door te doen
Qua prijs valt het nog goed mee vind ik. Alleen die auto lijkt me zeer duur te worden. Zowel een auto huren als al die parkings moeten betalen?
Op de site van een hotel staat dat deze gratis shuttles hebben. En dat deze toch redelijk goed zijn...
Voor de tickets betalen we 500 euro per persoon voor alle parken die ik opsomde, en die kunnen we dan allemaal onbeperkt bezoeken gedurende 2 weken.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

En dan mis ik in het rijtje: Discovery Cove :wink: Niet zo zeer een pretpark wel een (dure maar prachtige) belevenis. Ook Kennedy Space Center is een bezoek waard, zeker als een van jullie interesse heeft in techniek. Persoonlijk had ik het na een uurtje of 2 wel bekeken. Maar mij boeit die hele ruimtevaart niet zo. :lol: Mijn man daarentegen was als een kind in een snoepwinkel en had er wel dagen kunnen blijven in de hoop dat iemand hem spotte als de nieuwe Wubbo.

In elk park kan ik me zeker een volle dag vermaken. Ik verwacht trouwens dat de meeste parken in die periode tot een uur of 9 of langer open zullen zijn. Uitzonderingen zullen wellicht de waterparken en Animal Kingdom zijn. Bedenk dat augustus heet is en onweer gevoelig. Dus je zult vroeg willen starten, siesta willen houden in je hotel en dan 's avonds terugwillen voor een show of iets dergelijks. Bij onweer zullen waterpretparken over tijdelijk of voor de rest van de dag (afhankelijk van de voorspelling) sluiten.

Het openbaar vervoer en shuttles is in Orlando te doen, alleen kost het meer tijd met wachten en mis je wat vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt. Hou er wel rekening mee dat ook de afstanden naar restaurants, winkelcentra, supermarkten etc. best groot kan zijn. En of je nou alles wat je nodig hebt in en om het hotel het kan vinden, is nog maar de vraag.
Frannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frannie »

Wij zijn afgelopen jaar ook drie weken naar Orlando geweest om daar de pretparken te bezoeken.
Alle Disney parken, de twee van Universal, Seaworld en Aquatica, Wet'n Wild en Kennedy Space Center.
Wij probeerde het zo in te plannen dat we de ene dag naar een park gingen en de volgende dag wat langer konden slapen en dan s'middags naar een waterpark of shoppen.
Twee dagen parken achter elkaar is echt vermoeiend! Ook als de parken rond 6 à 7 uur dichtgaan. Na een hele dag slenteren en wachten ben je echt gesloopt.
En dan hebben we het wachten nog beperkt door zeer vroeg naar het park te gaan en dan de drukst bezochte attracties als eerste te doen. (zo vroegen wij aan de medewerker van bijv. Universal wat de drukstbezochte attracties waren, hij raadde aan eerst the Forbidden Journey te doen, toen we aankwamen was er 10 min. wachttijd doordat andere ons al voorbij gerend!! waren om als eerste bij de attractie te komen, maar toen wij eruit kwamen stond er een wachttijd van al 60 min!!)

Wat betreft vervoer; wij hadden geen auto omdat we onder de 25 jaar zijn en de kosten voor een auto dan al snel hoog oplopen.
Wij sliepen dan ook in een hotel aan de International Drive met inderdaad shuttles naar Disney, Universal en Seaworld.
De Disney shuttle was top inderdaad, ging s'ochtends vroeg weg zodat we voor openingstijd bij het park stonden. Ook waren er drie verschillende ophaaltijden, ik meen me te herrineren 6 uur (deze namen wij altijd) half 8 en 9 uur. Als we vuurwerk wilden zien dan gingen we met de lokale bus naar het hotel (prima te doen).
De Universal shuttle en Seaworld shuttle gingen echter pas om half 12 weg!
Naar Universal gingen wij dan ook met de bus (die voor ons hotel stopte) en naar Seaworld met de trolley (ook stop voor het hotel). Werkte prima. De bussen rijden al vroeg en vaak, we hadden altijd plek en de bus had een goede airco. Naar de shoppingmalls gingen we ook met de bus, duurde hooguit 20 minuten.
We hadden wel het geluk dat al deze bussen of voor de deur van ons hotel stopte of nog geen vijf minuten lopen er vandaan.

De Walgreens en 7/11 zaten naast en tegenover ons hotel. De trolley had een stop bij de Publix en de bus bij de Walmart.
Restaurants zijn er bovendien ook genoeg te vinden op de International Drive.

Ik hoop dat je wat hebt aan de info en alvast een fijne reis!
liesjea1984
Amerika-ontdekker

Ik heb enorm veel aan je reactie.
Welk hotel hadden jullie op international drive?
Frannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frannie »

Wij zaten in Days Inn, je hebt er volgens mij twee op de inernational drive, maar die van ons zat bij trolleystop 7.
Wij waren erg tevreden met het hotel, het was schoon, dagelijks nieuwe handdoeken en een koelkast.
Het Four Points Sheraton hotel zit er tegenover, dus ook daar zit je goed.
De bus naar Universal stopt dus tegenover Days Inn (en dus voor Sheraton), ik dacht dat het de 37 was (helaas heb ik het document met busnummers niet meer) en die rijdt in nog geen 10 min. naar de parkeergarages van Universal. Voor de weg terug stap je daar ook weer op.
Voor meer businfo kun je terecht op de Lynx site maar ook bij het Visitors Center op de International Drive (daar hebben wij tijdens onze verkenning over de I-Drive de eerste dagen ook nog wat info gevraagd en folders met bustijden gehaald)
Echt naast het hotel zit de 7-eleven en daarnaast zit Wet 'n Wild. De Walgreens en Ihop zitten naast het Sheraton, dus schuin tegenover de Days Inn. (richting trolley stop 8)
En aan de andere kant richting trolleystop 6 zit een Subway en Sweet Tomatoes (heerlijke salades, pasta, foccacia's en als toetje ijsje, heerlijke brownies en fruit).

Veel Plezier!
liesjea1984
Amerika-ontdekker

Hey Frannie,

En geraakte je van daaruit ook gemakkelijk aan de Disneyparken?

Groetjes,
Annelies
Frannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frannie »

De Disneyparken deden we met de shuttle van het hotel, die vertrok volgens mij kwart voor 8. Je haalt dan wel eerst nog wat mensen op bij andere hotels (het ritje duurt daardoor 45 min --> tegenover zo'n 25 met de auto), maar je bent voor openingstijd bij het park.
S'avonds waren er drie tijden om terug te gaan; zes uur (die namen wij meestal), half 9 en 10 uur dacht ik.
De shuttle brengt je naar Epcot en van daaruit kan je de disneybussen of monorail pakken naar de andere Disneyparken, waterparken of Downtown Disney.
Wij zijn twee keer voor vuurwerk gebleven, één keer in Magic Kingdom, toen hebben we de locale bus terug gepakt naar I-drive (ik meen de 111) en een keer in Epcot maar dan konden we de laatste shuttle terupakken. Dus al met al vonden wij de shuttle goed te doen.
Misschien is het handig om het hotel te mailen en dan te vragen naar de shuttletijden (wij zijn natuurlijk vorig jaar geweest, weet niet of de tijden inmiddels zijn veranderd).
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Reneeinfrankrijk »

Wij zijn ook niet moe te krijgen hoor. Uitrusten kan ik thuis ook, bovendien, we slapen en rusten dan ook uit :D .

Wij zijn zowel in 2008 als in 2010 3 weken in Florida geweest en doen 4 Disneyparken, 2 Universal parken, Seaworld, Discovery Cove en Busch Gardens (deze laatste in 2010 niet).
We kopen 10 daagse tickets voor Disney (geen hopper) en gaan naar elk park 2 keer en naar 2 parken nog een 3e keer. Heerlijk. Maar, wij zijn bij opening daar en rond de lunch hebben we alles gedaan (TOURINGPLANS) en gaan dan weer. In de middag doen we dan wat anders: wat winkelen, minigolf, lunchen, Boggy Creek, Gatorland, etc. We zijn ook naar Kennedy Space Center geweest, St. Augustine en Clearwater. Onze dagen zitten dus helemaal vol en zo willen we het ook. Heel af en toe zitten we een uurtje aan het zwembad maar ik vind dat zo zonde van mijn dure tijd daar. Nou wonen wij in Frankrijk dus ik kan hier ook aan het zwembad zitten.
Ons idee is gewoon, het kost veel geld en dan halen we eruit wat erin zit.
Naast die dagen Disney, zijn we 1 dag in Universal en 1 dag in Islands of Adventure geweest. En 1 dag Busch. Plus zwemmen met de dolfijnen.
Op onze "reiswebsite" staat wat wij hebben gedaan en de planning voor volgend jaar staat er ook al op.
Geniet ervan hoor!!
http://www.schoutenjanssen.nl voor mijn reisverslagen
liesjea1984
Amerika-ontdekker

Wat is dat van die touring plans?
Ja we zijn ook nog jong dus we kunnen wel wat aan (denk ik dan toch ;))
En ja zo'n waterpretpark is toch wat meer ontspannend dan een seaworld lijkt me toch
en zwemmen met de dolfijnen heb ik er ook nog bij geregeld
Och we doen dit waarschijnlijk (hopelijk niet) maar 1 keertje en dan moeten we er toch volop van genieten
liesjea1984
Amerika-ontdekker

Ik heb op internet de touring plans gevonden.
Klopt het dat je hier voor moet betalen of is er ook een andere manier?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer