Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Naples naar Key Islamorada

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
derlagen
Amerika-ontdekker

Van Naples naar Key Islamorada

Bericht door derlagen »

Dag USA liefhebbers,
3 juli gaan mijn vriend en ik op honeymoon naar NYC/Florida
De tickets/hotels/auto zijn al geboekt.

Orlando 3 nachten
Sanibel 2 nachten
Naples 2 nachten, van daar uit naar Key Islamorada (2nachten, van daaruit naar Miami 4 nachten)
Onze vraag is, is de route van Naples naar Key Islamorada via de 90/41 weg mooi? Dan rij je door de Everglades, zijn er op die weg leuke excursies?
Misschien Airboat tour, of zijn die meer buiten het park?

Alvast bedankt,
Annechien
guinevere
Amerika-expert

Re: Van Naples naar Key Islamorada

Bericht door guinevere »

Hoi Annechien,

Alvast gefeliciteerd met jullie trouwen! De weg door de Everglades is prachtig! Op mijn blog staat een uitgebreid foto verslag van dat deel van onze vakantie.

De airboat tours zijn binnen het park niets toegestaan, omdat ze erg slecht voor de omgeving zijn. Reden voor ons om er vanaf te zien, maar als je het toch graag wil doen zijn erg genoeg aanbieders vlak buiten het park. Overal staan grote borden dus je kan het niet missen en hoeft van tevoren niks te reserveren.

Waarom gaan jullie trouwens maar tot Islamorada? Op Key West is veel meer te beleven dan op Islamorada. Als je de hotels nog kan wijzigen zou ik van Naples naar Miami rijden, dan de volgende dag naar Key West (2 nachten) en dan weer terug naar Miami (3 nachten). Dan heb je nog steeds totaal 4 nachten Miami en 2 nachten op de Keys.
Afbeelding
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

bedankt voor je reactie!
ik zal je blog lezen!
we kiezen voor 2 overnachtingen op islamorada omdat dat wat kleiner is. We hebben 1 volle dag daar, dan willen we nr key west rijden en er een volle dag van maken..
eerst miami, dan de keys dan weer miami kan, maar we willen niet teveel hotels (inpakken/uitpakken ;)) Daarom deze keus.
het zal prachtig maar HEET worden denk ik!!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Hey - ik persoonlijk ben niet zo weg van Key West - leuk voor een dag maar het is er mij te toeristisch en te druk - en zou mijn route net zo doen als die van jullie. Sanibel is mooi, zeker naar Darling National Wildlife Refuge gaan als je van vogels houdt want er sjouwen een enorme lading roze lepelaars rond.

Rt. 41 is mooi, zeker door Big Cypress. Regelmatig stoppen want er ligt/loopt/zwemt/hangt vanalles in en rond het kanaaltje naast de weg. Tussen Big Cypress National Preserve en Shark Valley zijn er ontzettend veel airboat ride bedrijfjes. Dichterbij Miami wordt het een beetje eentonig, maar daar is Shark Valley erg mooi om te bezoeken. Ik ben een vogelliefhebber en wat ik zo bijzonder vind in de Everglades is dat er zoveel vogels die in de rest van de wereld zeldzaam zijn, hier schouder-aan-schouder staan.

Tussen Miami en Islamorada, is de Anhinga Trail lopen ook erg mooi, vind ik. En als je naar Shark Valley bent geweest, dan hoef je bij de Royal Palm Visitor Center niet weer te betalen maar even je bonnetje voor Shark Valley laten zien.
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

Bedankt voor je tips!
Ik heb er zo'n zin in!! Ik ben ook blij met de keuze van onze trip!
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

derlagen schreef:3 juli gaan mijn vriend en ik op honeymoon naar NYC/Florida
Onze vraag is, is de route van Naples naar Key Islamorada via de 90/41 weg mooi? Dan rij je door de Everglades, zijn er op die weg leuke excursies?
hai, ontmoeten we elkaar weer in een ander topic!!!
Zo grappig dat we tegelijk op honeymoon zijn en blijkbaar ook op zoek naar dezelfde info!
Wij hebben die weg in januari 2010 gereden en ik vond het echt erg mooi. Wij hebben toen een airboat tour gemaakt bij één of andere Indiaan die echt ontzettend leuk en veel kon vertellen. Ik zal even opzoeken hoe dat ook alweer heette en het hier plaatsen. Hij gaf de alligators ook geen marshmallows, zoals de meesten dat wel doen. Liet de beesten echt met rust en dat vonden wij wel prettig, niet zo'n commerciele instelling.
Verder zijn wij het National Parc in geweest en hebben de tram genomen door het parc. Ik vond het erg de moeite waard, had het niet willen missen.
Ook zijn wij naar het John Pennekamp State Park op Key Largo geweest, hebben daar gesnorkeld op het koraalrif. was echt prachtig!(http://www.pennekamppark.com)

Jullie gaan echt een te gekke honeymoon krijgen!
Leuk hè, al dat voorbereiden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer