Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida en de Bahamas

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Ingrid26
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Florida en de Bahamas

Bericht door Ingrid26 »

Is het vanuit Florida te doen om een paar dagen Bahamas mee te pakken?
Ben benieuwd wie dit gedaan heeft, hoe lang het varen is en wat de kosten zijn voor zo'n boottocht.
Hoop dat iemand mij meer kan vertellen!
14 juni tot 7 juli 2007: Toronto en West-USA (http://amerika2007.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
16 juni tot 9 juli 2009: New York en (Noord)West-USA (http://amerika2009.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Florida en de Bahamas

Bericht door Grandu »

Ik vond dit op google: http://www.miamibeach411.com/cruiseguid ... y-trip.htm
Je zit dus voornamelijk op de boot maar leuk lijkt het me wel! De prijzen vallen ook nog mee vind ik.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ingrid26
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ingrid26 »

Bedankt voor je tip. Ik kom zelf alleen maar meerdaagse cruises vinden, maar zo'n 1 dagtocht is natuurlijk ook een optie!
Iemand ervaring mee?
14 juni tot 7 juli 2007: Toronto en West-USA (http://amerika2007.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
16 juni tot 9 juli 2009: New York en (Noord)West-USA (http://amerika2009.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Ja hebben wij 22 jaar geleden gedaan met Discovery. Is wel aardig zo een dag op en neer....verwacht er niet teveel van. Je kunt van boord af om bijvoorbeeld naar het strand te gaan.
Het is een oude boot....dus geen vergelijking met de moderne schepen van hedentendage. Er is hier nog ergens een topic over op het forum.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik ben benieuwd hoe dit werkt met de grensovergang. Kun je als Europeaan in Amerika zijnde met je paspoort gewoon de grens naar de Bahamas oversteken?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat lijkt mij in principe wel, tenzij je een bepaald visum moet hebben voor de Bahama's. Het zal verder niet veel anders zijn als mensen die een paar dagen naar Canada gaan tijdens hun reis. Op de terugweg zal je weer door immigrations moeten, maar je hoeft je deze keer geen eens meer zorgen te maken over je I-94W die je op de heenweg bij je moet houden. Mensen die op visum reizen moeten natuurlijk wel letten op hun I-94.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Je kunt gewoon naar de Bahamas met je paspoort 8) Zijn er 5 weken geleden nog geweest.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Terug moesten wij weer langs de imm.officer
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Bericht door Sandra & Bjorn »

Ik zit een beetje te kijken naar de Disney Cruise Line, die bieden 4-daagse cruises aan naar de Bahamas volgens mij.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

6foot6 schreef:Terug moesten wij weer langs de imm.officer

Dat is altijd.... :(
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Een visum heb je niet nodig voor de Bahama's. Hoe het precies met de boot zit weet ik niet maar op het vliegveld van Nassau zit al de immigration dus ik zou me voor kunnen stellen dat dat met de boot ook zo is.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

ik heb geen paspoort moeten tonen toen we naar de bahama's gingen vanuit de VS. Alleen bij terugkomst aan de amerikaanse officer.

Indien je een tour boekt die dezelfde dag weer teruggaat (closed circuit tour geloof ik dat ze t noemen) hoef je helemaal niet meer langs immigrations.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

NEEN NIET DOEN MET DISCOVERY !!!!

IS VRESELIJK DE LAASTE TIJD !

Wij zijn een paar maanden geleden met ze naar Bahama's gegaan en op de terugweg hebben we uren moeten wachten totdat we door Immigration waren in Fort Lauderdale !

Zie hier mijn verslagen daarvan !

VERSLAG 1

En ook hier in het NEderlands
VERSLAG 2
Sandra & Bjorn schreef:Ik zit een beetje te kijken naar de Disney Cruise Line, die bieden 4-daagse cruises aan naar de Bahamas volgens mij.
ABSOLUUT NIET DOEN !

Gewoon vliegtuig pakken als je naar Bahama's wilt !

Zie mijn andere reactie met links ook !

Dit was mijn verslag van paar maanden geleden over DISCOVERY !

Dscovery Cruise naar Bahama's NIET DOEN !!!!
Afgelopen weekend zijn we met Discovery Cruises naar de Bahama's gegaan vanuit Fort Lauderdale. We hadden voor 3 dagen geboekt wegens de verjaardag van mijn vrouw. Vrijdag vertrekken vanaf Port Everglades en dan zondagavond weer terug vanaf Freeport naar Port Everglades in Fort Lauderdale. Op het eiland zouden we 2 nachten in Hotel Pelican Bay verblijven.
Het inchecken op vrijdag morgen verliep a; heel chaotisch. Was niet echt duidelijk allemaal wat je waar moest doen, maar na 1.5 uur in allerlei rijen staan waren we eindelijk aan boord. Daar ontbeten wat op zicht redelijk was. Rond 14.00 uur kwamen we in Freeport Bahama's aan en daar begon het eerste lange wachten. Om 16.00 uur waren we eindelijk van de boot en konden we een taxi pakken naar ons hotel.
Dat hotel. Pelican Bay, was prima! Vlakbij zee , 3 zwembaden, ontbijt aan t water in de ochtend inbegrepen. Echt top ! Op de Bahama's zelf is niet veel te zien maar dat wisten we en we gingen om lekker uit te rusten.
Toen zondag terug ! Het inchecken duurde weer meer dan 1 uur ! Daarna was de boot zo druk dat je 2 uur moest wachten voordat er eindelijk plaats was in het restaurant om te eten. Eten was niet echt om over naar huis te schrijven maar ach we hadden iets op. Verder was t gezellig op de terug weg met 2 disco's waarop gefeest werd ! Drank is inbegrepen in je tickets maar half uur voor aankomst gaan alle bars dicht en is er NIETS meer te krijgen.
Om 23.15 meerden we aan in Fort Lauderdale. NA EEN UUR Wachten mochten de eerste mensen van boord die alleen maar een dagtrip hadden geboekt. Die waren te herkennen omdat ze een geel bandje om hun pols hadden. Een uur later waren die allemaal van boord. Wij moesten toen nog steeds wachten in een van de restaurants aan boord waar niks meer geserveerd werd. T was ondertussen 1 uur snachts. Na nog een uur dus om 2 uur mochten we beetje bij beetje van boord en kwamen aan land in een andere ruimte waar je in de rij moest staan en weer kon gaan wachten. Zelfs bellen was er niet toegestaan en je werd niet echt vriendelijk behandeld door bewaking van de Cruise Line daar. Weer een uur totaal gestaan. Ook mensen met kleine kinderen, oude mensen, zwangere vrouwen konden daar allemaal gewoon blijven staan en wachten ! Echt TE GEK VOOR WOORDEN ! Eindelijk rond 3 uur s'morgens waren we aan de beurt bij 1 van de 3 Immigration Officers om onze paspoorten en mijn Greencard te laten zien. Toen eindelijk naar huis ! Dus totaal 4 uur gewacht voordat we door IMMIGRATION waren ! Bleek dat er maar 3 officers waren die heel de boot, schat zo'n 1300 a 1600 mensen, moesten controleren ! Echt absurd !
Dus mijn advies, als je vanaf Florida naar de Bahama's wil neem een vliegtuig OF boek een andere Cruise Line maar zeker geen Discovery Cruises !!

Lees de verslagen maar eens op TRIP ADVISER
Laatst gewijzigd door Clint op 08 okt 2010, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als je vlak achter elkaar dingen wil toevoegen aan je post, kan je gebruik maken van het 'edit' of 'bewerk' knopje. Ik heb je posts samengevoegd en de rest verwijderd.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vervelend verhaal, maar Sandra & Bjorn denken over Disney Cruise Lines, niet Discovery, twee heel verschillende bedrijven. Over Disney Cruises heb ik niets dan lof gehoord van mensen in onze omgeving, die er een gemaakt hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Bericht door Sandra & Bjorn »

Inderdaad, heb echt niks dan goeds gehoord over de Disney Cruise Line.
Discovery heb ik geen ervaring mee, vervelend dat het voor jullie zo gelopen is...
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wij hebben in 2007 een cruise gemaakt van Disney en het was helemaal geweldig! Van het moment dat je aan boord ging totdat we een week later weer van boord af gingen (de tussenstops niet meegerekend ;)) word je in de watten gelegd. Disney heeft trouwens een prachtig privé-eiland op de Bahama's.

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Disney is wel één van de duurdere cruise maatschappijen, Carnival weer één van de goedkopere. Zelf zou ik nooit met Carnival varen, Disney misschien als ik kleine kids heb. Heb zelf goede ervaring met Royal Caribbean die ook korte cruises naar de Bahama's aanbieden, alles zeer goed verzorgd, niet te duur en ook RCI heeft een prachtig privé eiland op de bahama's (cococay).
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

wij zijn sinds 2 maanden weer terug va neen half jaar rond gereisd te hebben in de US.
Vreselijke verhalen gehoord over de eendaagse trip naar Bahamas. Je betaalt ongeveer 110 dollar per persoon voor 1 dag. Je zit lang op het water en op de Bahama's zelf is weinig te doen. Natuurlijk kan je het op strand liggen, maar miami beach doet niet onder voor de stranden van de Bahamas. Je mist niks als je niet naar de Bahamas gaat
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ben ik niet met je eens Jur.
Ik ben in onze vakantie op zowel Miami beach als de bahama's geweest, en er is dus WEL een verschil.
Behalve dat het op de bahama's een stuk rustiger is, vond ik het er ook mooier, schoner en bovendien kreeg ik daar nog meer een vakantiegevoel. En wees eerlijk, als je er zo dichtbij bent... waarom zou je het niet doen? Wie droomt er niet van om eens naar de bahama's te gaan. Al moet ik wel zeggen dat ik er geen 110$ p.p. voor zou betalen als ik maar 1 dag ging!

Afbeelding
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

Misschien was ik erop het verkeerde moment. vond het wel behoorljk duur. Maar is voor iedereen persoonlijk natuurlijk :)
Maar als ze er geweest is hoor ik graag wie gelijk had.. haha.
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer