Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sander1602: Route advies Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
sander1602
Amerika-ontdekker

Reis sander1602: Route advies Florida

Bericht door sander1602 »

Hoi allemaal
Na vorig jaar onze huwelijksreis(http://sander1602.reisdagboek.net/dagbo ... t/pagina-6) in de USA gedaan te hebben gaan we dit jaar weer alleen dan naar Florida(ja wij zijn ook verliefd :lol: :roll: ).
Na weer een hoop gelezen te hebben zijn we tot deze route uitgekomen.

donderdag 22 april 2010 aankomst in Orlando
Auto ophalen/Slapen
vrijdag 23 april 2010 Orlando-Tampa-St Petersburg
Bush Gardens
zaterdag 24 april 2010 St Petersburg-Sarasota
Fort Desoto Park/Salvadore Dali/Scrap winkels/Prime Outlet in Ellenton
zondag 25 april 2010 Sarasota-Naples
Myakka River State Park /Miromar Outlets in Ernesto/Prime Outlet in Naples
maandag 26 april 2010 Naples-Key Largo
snorkelen
dinsdag 27 april 2010 Key largo- Key West
Beetje winkelen, Mallory Square voor zonsondergang
woensdag 28 april 2010 Key West-Homestead(Everglades)
kajakken???(als we tijd hebben)
donderdag 29 april 2010 Homestead(Everglades)
Airboat Tour
vrijdag 30 april 2010 Homestead-Miami
Miami Zoo
zaterdag 1 mei 2010 Miami
Ducktours, rusty pelican
zondag 2 mei 2010 Miami
Fairchild Tropical Garden/ venetian pool(coral gabel)/Coconut Grove /Vizcaya
maandag 3 mei 2010 Miami
Art Deco District
dinsdag 4 mei 2010 Miami
Monkey Jungle, Holocaust Memorial
woensdag 5 mei 2010 Miami-Fort Pierce
japanse tuin(+-3uur)
donderdag 6 mei 2010 Fort Pierce-Cape Carnaval
Kennedy Space Center (Tour doen)
vrijdag 7 mei 2010 Cape Carnavel – merrit
merritt island national wildlife refuge gebied
zaterdag 8 mei 2010 Merrit – orlando
Shoppen /Villa sleutel ophalen -Marcel/Esmay ophalen(Laatste week samen in villa parken bezoeken)
zondag 9 mei 2010 Orlando
Animal Kingdom
maandag 10 mei 2010 Orlando
Magic Kingdom
dinsdag 11 mei 2010 Orlando
zwembad m&s shoppen e&b/midgetgolf
woensdag 12 mei 2010 Orlando
Epcot
donderdag 13 mei 2010 Orlando
Disney Studio's
vrijdag 14 mei 2010 Orlando
Seaworld(Dit wordt verplaatst omdat er die dag een lancering is op Cape carnaval)
zaterdag 15 mei 2010 Orlando
uitrustdag, outlet? Scrapspullen, car parade in old town
zondag 16 mei 2010 Vertrek vertrek uit villa voor 11 uur -
Barbara/Sander vertrekken
maandag 17 mei 2010 Aankomst in 020

We hebben besloten om toch een nachtje op merrit te blijven, om een beetje rust in te bouwen.
Ik heb onder de dagen gezet wat we kunnen gaan doen maar dit staat niet allemaal vast als we geen zin hebben of we redden het niet helaas volgende keer missschien :D

Tussen de parken door gaan we een dagje shoppen/zwemmen maar ik heb nog goed niet naar de planning van de parken gekeken. dit laten we dus afhangen van de shows die er zijn.

We huren in orlando een villa en zijn nu aan het kijken of we een condo kunnen huren om miami beach(iemand tips), dat lijkt ons wel wat, 's morgens gelijk het strand op kunnen stappen

Als jullie nog advies/tips/kritiek hebben horen wij het graag!!

Bedankt alvast
gr Sander
Laatst gewijzigd door sander1602 op 17 feb 2010, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
sander1602
Amerika-ontdekker

Re: Reis sander1602: Route advies Florida

Niemand een reactie dan neem ik aan dat de route goed is. :lol: :wink:

gr sander
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

:lol: tja erg druk programmaatje
sander1602
Amerika-ontdekker

Misschien wel een beetje druk maar we hebben ook wat dagen dat we rustig aan gaan doen en waarschijnlijk doen we niet alles maar is het een opzet wat we zouden
kunnen gaan doen.
Maarre wat vindt je druk :lol: aan het programma en wat zou je eruit halen als je nog goede tips heb.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lastiger vindt om de reis te plannen vond het vorig veel makkelijker toen we naar het zuid-westen gingen

gr Sander
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Het lijkt mij zo een verplicht programma. Werkelijk elke dag is ingevuld van wat te doen zoals bijv een beetje winkelen en dan weer wat anders. Komt op mij over als een agenda vakantie.
Maarrrrr dat is mijn idee. Als jullie dat fijn vinden dan moet je dat zeker niet laten hoor! Tja goede tips....jullie hebben werkelijk alles al ingepland. Misschien 1/2,dagje strand?
Lekker is dat jullie al zo snel gaan vertrekken. Moeten hier nog even wachten :( Alvast heel veel plezier!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Sharkvalley is niet echt logisch om te doen vanuit Homestead. Shark Valley ligt aan de Tamiami-trail, Op de dag dat je van Naples naar Key Largo rijdt, kom je er al langs en zou je het al kunnen bezoeken. Maar dan hou je die dag weinig tijd over voor het snorkelen.
bem007
Amerika-ontdekker

Bericht door bem007 »

@kendor, wat is precies een agenda vakantie? dat je iedere dag iets bedenkt om te gaan doen is toch niet zo raar, we gaan maar een keer die kant op en we willen niet leuks missen, daarom ook onze planning hier. volgens mij is er ook nog genoeg ruimte voor strand op 1 en 3 mei. we hebben ook een studio gehuurd bij miami beach dus 's morgens vallen we sowieso met onze neus in het zand :wink: En ik verwacht dat we 2 mei ook lekker op het strand zullen doorbrengen nadat we al die bezienswaardigheden hebben gedaan!

We zitten ook nog te denken aan strand-ontbijt op zondag de 25e, maar ik moet nog even een adresje zoeken. tips iemand?

@jolanxyz, dat was ook precies het probleem, snorkelen of sharkvalley, maar we zagen dat het maar een uurtje rijden was vanaf homestead en we willen heel graag snorkelen daarom deze keuze en misschien slaan we sharkvalley wel over en doen we een dagje coral castle en een beetje strand?

groetjes Barbara
bem007
Amerika-ontdekker

Bericht door bem007 »

ps: hierin word trouwens wel geadviseerd om naar SV te gaan of langs de boardwalk te lopen vanuit homestead
viewtopic.php?f=11&t=24585

ps2: is de pier in st. pete een must see? en is dit haalbaar in combi met bush gardens?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De boardwalks liggen op de weg van Homestead naar Flamingo en dat is goed te combineren met een airboattour die ook in die hoek worden aangeboden. Je ziet daar ook meer van de mangrove. Dat lijkt mij dan weer logischer als terug rijden naar Shark Valley. Kijk anders eens op de website van de Everglades; http://www.nps.gov/ever/index.htm voor info over de boardwalks en shark valley.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

bem007 schreef: En ik verwacht dat we 2 mei ook lekker op het strand zullen doorbrengen nadat we al die bezienswaardigheden hebben gedaan!
Hoeveel uren heeft een dag bij jou dan? Wij waren wel een volle ochtend zoet in alleen al Fairchild tropical garden ( erg mooi trouwens) Als je dan daarna nog zowel naar coconut grove,als naar vizcaya wilt gaan,( en venetian pool) vind ik het erg knap als je nog tijd overhoudt voor het strand. Of je moet alle dingen echt voorbij willen rennen natuurlijk.
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi Butterfly
Volgens mij 24 uur dus tijd zat :D :wink: nee hoor misschien dat we niet helemaal duidelijk zijn geweest dit is wat we kunnen gaan bezichtigen op de dagen
alleen als we ergens zijn waar we het naar ons zin hebben blijven we daar gewoon langer en dan is het jammer van de rest vd planning.

Dit hebben we vorig jaar ook gedaan(zie link bovenaan) een lijst gemaakt wat we konden gaan bekijken en als iets beviel bleven we daar gewoon langer.
Dus misschien als we geen zin meer hebben wordt het een dag strand ipv alles te gaan bezichtigen maar bedankt om te vertellen dat we een ochtend al kwijt zijn aan De tropical garden kunnen we
daar in ieder geval rekening mee houden en we haden al meer mensen gesproken die het mooi vonden dus die staat op het lijstje.

Oja jolanxyz we hebben inderdaad shark valley maar apart gezet was inderdaad heen weer rijden en dat is zonde.

Gr Sander
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Mis de Water Taxi in Fort Lauderdale ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
bem007
Amerika-ontdekker

Bericht door bem007 »

tja, de watertaxi stond wel op de planning, maar ja die hebben we hier ook in Rotterdam, dus daarom is tie er een beetje afgevallen.
Is het echt mustdo, dan moeten we kijken of we dan dat eerst doen en dan doorgaan naar de japanse tuin, het liefst willen we ook nog naar de outlet in sawgrass mills en we rijden natuurlijk ook nog even van miami naar fort pierce. graag jullie advies! groetjes Barbara

ps, ik zie dat ik mij hierboven heb vergist in de datum, het was mijn bedoeling om maandag 3 mei te noemen omdat ik verwacht dat we bij het artdeco district niet de hele dag zoet zullen zijn.
Laatst gewijzigd door bem007 op 14 mar 2010, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik zie dat je de Rusty Pelican erop hebt staan om te gaan eten. Wilden wij ook maar de recensies waren dusdanig dat we besloten hebben dat niet te doen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bem007
Amerika-ontdekker

Bericht door bem007 »

Oh, ik had juist uit de recenties gelezen dat je daar een onwijs gaaf uitzicht hebt over miami! ik heb niet zo goed gekeken of je er ook lekker kunt eten, zat meer aan mijn fotos te denken :roll:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Klopt, inderdaad een geweldig uitzicht(wij zijn er wel langs gereden) maar je wilt toch ook wel lekker eten :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bem007
Amerika-ontdekker

Bericht door bem007 »

Dat is ook wel weer waar! :lol: :lol: want we houden erg van lekker eten! nou ik denk toch dat we de gok gaan nemen! desnoods kunnen we ''bij" eten bij de mac :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer