Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jur: Treinreis NY - Miam + verdere route haalbaar?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Jur
Amerikafan

Reis Jur: Treinreis NY - Miam + verdere route haalbaar?

Bericht door Jur »

Beste lezers!!

Volgend jaar maart gaat onze trip beginnen van 5 maanden. Ik zal een kort gedeelte van onze reis beschrijven, omdat ik nieuwsgierig ben naar jullie reacties en of jullie het wellicht anders hadden gedaan, qua tijdsduur, stad e.d.

31 maart NY - Philadelphia treinreis
31 maart Philadelphia
1 april Philadelphia
2 april Philadelphia - Washington treinreis

2 april Washington
3 april Washington
4 april Washingon
5 april Washington - Charleston treinreis

5 april Charleston
6 april Charleston
7 april Charleston
8 april Charleston - Savannah treinreis

8 april Savannah
9 april Savannah
10 april Savannah
11 april Savannah - Miami treineis

11 april - 14 april verblijf Miami Southbeach

14 april - 24 april Cruise Carribean

24 april - 3 mei Miami auto huren en dan Florida Keys / Tampa / Everglades bezoeken.
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
Teleton
Amerika-ontdekker

Re: Treinreis NY - Miam + verdere route haalbaar?

Bericht door Teleton »

Mooie reis heb je op stapel staan, apart ook, de grote stukken met de trein. Misschien heb je hele leuke plannen voor je bezoek aan Savannah en Charleston maar als je drie dagen voor bezoek aan deze plaatsen uittrekt, lijkt mij een dikke week voor de hele staat Florida exclusief Miami en de cruise iets uit proporties. Afhankelijk van je persoonlijke belangstelling zou je wellicht wat meer tijd in de omgeving van Orlando door kunnen brengen, naast de thema parken heb je daar ook Kennedy Space Center, Verder heb je tijdens deze reis een goede gelegenheid om kennis te maken met de badplaatsen aan de Gulf Coast.

't blijft allemaal erg persoonlijk, maar je kunt er nog eens over denken!
Afbeelding
http://tussenhaloweenenthanksgiving.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jur
Amerikafan

Re: Treinreis NY - Miam + verdere route haalbaar?

Bericht door Jur »

Bedankt voor je reactie.
Als ik je goed begrijp denk je dat je Savannah en Charleston ook gewoon in 1 dag bijv. zou kunnen bezoeken. Lijken beide plaatsen overigens veel op elkaar?
Welke van beide plaatsen is leuker om te bezoeken? Mogelijk dat we alsnog kiezen om 1 van de 2 te bezoeken ipv beide.
Laatst gewijzigd door markro op 02 nov 2009, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
Teleton
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jur: Treinreis NY - Miam + verdere route haalbaar?

Bericht door Teleton »

Ik ben zelf niet in Charleston en Savanna geweest, maar heb ter voorbereiding van een trip door de zuidelijke staten, wel eens gekeken of wij het de moeite waard zouden vinden. Het zijn voor Amerikaanse begrippen oude steden met mooie gebouwen en musea. Nou ja, ze hebben een Historic District. In het zuiden vind je over het algemeen nog veel herinneringen aan de civil war, zo ook in deze plaatsen. Ook is de sfeer in deze steden karakteristiek voor het Zuiden, zo mogelijk zijn ze nog relaxter dan in de steden in het Noorden. Als we er al naar toe hadden gewild, hadden we waarschijnlijk de keuze voor Savannah gemaakt en daar een nachtje verbleven. Maar dergelijke beslissingen zijn erg persoonlijk. Misschien heb je hem zelf gevonden, maar hierbij een link naar een mooie digitale visitors guide: http://www.nxtbook.com/dx/SAVCDX/SAVCDX901/#/0 Vergelijk zelf de bezienswaardigheden van Washington, waar jullie terecht vier dagen voor uit trekken, met die van Savannah.

Hoewel er voor een reis van vijf maanden, zoals jullie die maken, geen foute beslissingen zijn, vind ik de periode die je in deze steden blijft, wat lang ten opzichte van andere locaties die in toeristisch, historisch of recratief perspectief wat meer te bieden hebben. Een combinatie van St. Augustine in Florida en Kennedy Space Center vind ik dan persoonlijk bijvoorbeeld meer voor de hand liggen. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat je geen leuke dagen in Savanna kunt hebben. Voor sommigen zal een bezoek aan de regio S. Carolina beslist indrukwekkender zijn dan tijd besteden aan de Orlando area of andere toeristische gebieden in Florida. Misschien voor 'ons lezers' leuk om te weten waar (van uit Miami?) en hoe (ook weer per trein?) de reis na Florida wordt voortgezet. Als je de auto in Miami huurt (ik hoop dat je dat vanuit Nederland doet, want die tarieven liggen immers veel lager) kan je deze op iedere verhuurlocatie in de staat achter laten. Deze kosteloze service verruimt je mogelijkheden aanzienlijk. Zo zou je de auto in Jacksonville op kunnen halen en via de Space Coast, via Orlando naar Tampa kunnen rijden. Dan via de Gulf Coast en de Everglades naar Miami om daar een retourtje Southern Most Point te kiezen.
Afbeelding
http://tussenhaloweenenthanksgiving.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
iris kranenbur
Amerikafan

Re: Reis Jur: Treinreis NY - Miam + verdere route haalbaar?

Bericht door iris kranenbur »

Ik heb precies dezelfde treinreis gemaakt, echt fantastisch!
En inderdaad, wat er gezegd wordt, voor Savannah en Charleston kun je idd beter 1 hele dag uittrekken (2 nachten) dan 2 of 3 volle dagen.
Ik kan me herinneren dat we in Miami vrij laat aankwamen in een niet zo prettige buurt, maar dat is vaak zo met Amtrak/Greyhound stations, ben ik inmiddels achter haha.

Ik vond het reizen met de trein en bus erg leuk en ook spannend. Vanaf Miami ben ik ook nog met een Greyhound bus naar Key West gegaan. Verder is het goed te doen om met de bus vanuit Miami naar Fort Lauderdale te reizen, ook een erg leuke stad!

Veel plezier!!

Iris
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer