Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kosten 5 personen ?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
mrloes
Amerikafan

kosten 5 personen ?

Bericht door mrloes »

hallO

Ik heb eind 2006 tot half 2007 heel veel aan dit forum gehad omdat ik toen een reis, van 3 wkn met vrienden, aan t plannen was voor juni 2007.
T was echt een super vakantie en t is me gelukt om 2 jaar 'Amerika-kriebel-loos' te blijven maar sinds 'n week is t weer helemaal terug en das
lastig :wink:
Nu is t idee op komen zetten om misschien in 2010 weer te gaan met mijn broer, zijn vrouw en hun kinderen (nu: 12 en 14) maar ik heb geen idee
wat 'n vakantie-met-kinderen kost aangezien ik alleen ben. Is er iemand die mij iets kan vertellen over globale kosten voor bv 2 weken Zuiden/Forida?
Want ik denk dat de kids dat t leukste zouden vinden en mijn broer is geinteresseerd in de Amerikaanse Burgeroorlog dus dat is misschien te combineren.
Ik ben zelf in 2002 in Florida geweest (ea wat andere staten) maar dat was ook met vrienden, das toch anders dan met kinderen.
Wat ik me bv afvraag: zijn er kamers waar je met 5 pers. mag slapen? Of zal t grotendeels uitdraaien op 2 kamers; eentje voor t gezin en eentje voor mij?
Een ticket A'dam - Orlando zal zo'n 600 E p/p zijn, denk ik??? Als je vroeg boekt?

Als ik dit idee voorstel aan mijn broer zal hij als 1e willen weten wat 'zoiets wel niet zal gaan kosten' dus vandaar mijn vraag hier.

many thanks, mrloes
1250
Amerika-expert

Re: kosten 5 personen ?

Bericht door 1250 »

Wat misschien het meest verstandig is is om een villa te huren.
Hierin kan je met gemakt met z'n vijven.
Een villa kost zo'n €700 per week... dus als je dat terug rekent per persoon per nacht is het €17 per nacht ongeveer....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hi

Dat is zeker een optie en niet eens zo mega duur. Als je in t hoogseizoen een huisje huurt in Europa ergens ben je ook zo honderden Euro's kwijt.
Zou t een redelijke inschatting zijn dat een vliegticket te koop 'moet' zijn voor zo'n 60o E p/p ? Ik weet niet of iemand de gemddl prijzen van de
laatste jaren weet of bij heeft gehouden?
Tuurlijk kun je nooit weten wat de overheid verzint aan bepaalde taxen of toeslagen maargoed, dat zal zo blijven.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja... Tickets voor E600 zijn zeer redelijk....
Ik had laatst een uitschieter naar E327 maar heb ook meegemaakt voor E700/E800.
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Wij zijn inmiddels 3 keer in Florida geweest met zn vijven (wij, 2 kids en oma mee) en dat heeft voor de vlucht, auto en Villa rond de 6500 euro gekost.
De ticketprijzen die hier genoemd worden zijn niet voor het hoogseizoen. Ik neem aan dat je daarvan afhankelijk bent met kids? Ook de Villa is dan een stuk duurder en komt gauw op 100 euro per dag. Je hebt ook een grotere auto nodig als je met zn vijven reist.

Ingrid
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hi Ingrid

Fijn dat je reageert, jullie samenstelling is 'n heel eind gelijk aan die van ons (Als als als we ooit gaan) alleen ben ik dan de zus en niet de oma :wink:
We zullen inderdaad afhankelijk zijn v t hoogseizoen, dat waren jullie ook denk ik?
Zijn jullie 2 of 3 weken geweest? Trokken jullie veel rond of was je bv 1 week ergens in een villa en dan nog 1 week rond reizen en slapen in motels?
Ben benieuwd!

mrloes
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@Ingrid67 Het hoogseizoen is in Florida tussen November en April (ongeveer), Juni, Juli, Augustus zijn in Florida juist het laagseizoen :wink:
Ticketprijzen die zijn wel hoger dan in November t/m April, dat is heel raar....
Kijk 'ns naar het huis van Disney-Golf.... die heeft een villa in The Orlando Areao voor +/- E600 per week...
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Ik ben het met je eens dat het hoogseizoen daar van april tot oktober is maar als je van hieruit de tickets en auto huurt ben je toch echt afhankelijk van de hoogseizoen prijzen en zo ook voor de villa ( www.villagolfdisney.com) Op diverse sites staan ook de maanden juli/augustus veel duurder.
Wij hebben altijd via een nederlandse aanbieder alles besproken (WRC reizen en American Estates) en die rekenen toch echt het hoogseizoen van hier hoor!
Wij zijn elke keer 3 weken geweest. Waarvan 2 weken villa in Orlando en 1 week richting Everglades, Miami, key's in hotels.

Gr. Ingrid
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Tja... mijn tickets boek ik altijd via het internet (Exit-Reizen heeft dit jaar hele goede aanbiedingen.... misschien 'n keer 'n offerte aanvragen).
Auto huur dan doe ik een Equinox via USA-Reisen.de.
Villa regel ik meestal via VRBO.com, A1.com of google.

Prijzen van huur auto's maakt in het hoogseizoen of laagseizoen heel weinig uit.
Tickets zijn vaak wel duurder in het hoogseizoen... maar soms kan je daar ook een goede aanbieding voor vinden.
Villa is juist vaak goedkoper in de maanden juni, juli en augustus.
Succes met je keuze!
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hi

Wederom, fijn dat jullie reageren. Ik ben zelf 3x naar Amerika geweest waarvan 1x Florida/t Zuiden dus ik weet wel 'n beetje wat de prijzen zijn maar
met kinderen is t toch anders, denk ik. Je kunt simpelweg niet met 5 pers. op een gewone motelkamer dus die 'deals' zijn wrschlk niet v toepassing dan, voor ons. Normaal vind ik 'n motel echt ideaal maar met kinderen (+ 3 volwass.) is t misschien prettiger om idd een week op 1 adres te zijn en dan ook wat meer ruimte te hebben + t voordeel v boodschappen doen voor ontbijt, zelf een x koken ed.
Er zijn ook hotelketens die suites/apprt hebben dus dat is ook 'n optie. Geen idee of je dan duurder uit bent dan een villa huren via een Nedl organisatie of Amerikaanse particulier.
Ik vind t zelf erg leuk om via i-net v alles uit te pluizen en zal niet snel naar een reisorganisatie stappen maargoed, je weet nooit.
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Natuurlijk speuren ook wij het web af om te kijken wat de beste aanbiedingen zijn. Echter, ik heb nog nooit een ticket gezien voor Juli/aug lager dan 800 euro naar Orlando of Miami. Ik zou ook graag een mooie villa willen huren voor minder dan 100 euro per dag.....als jullie een tip hebben? ik ben er echter van overtuigd dat er maar weing zullen reageren hierop, omdat het niet te vinden is. En de autohuur is in het hoogseizoen niet heel veel duurder maar je hebt wel een toeslag van 50 euro per week. En omdat je met zn vijven gaat heb je gewoon de grootste en dus duurste categorie nodig. Waar laat je anders je koffers?
Ik noem het bedrag van 6500 euro voor 5 personen, laat het 500 euro goedkoper kunnen, oke, dat is w.s. best haalbaar maar meer echt niet.

Ik ben benieuwd of iemand een eerlijk antwoord met aantoonbare suggesties heeft? Dan ga ik volgend jaar ook weer :P

Ingrid
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hi

Ik zie net dat Exit Reizen nu al prijzen heeft voor villa's in Orlando, voor de zomer van 2010.
De prijzen zijn incl vlucht/huurauto/accommodatie.
Een verblijf van twee weken met 5 personen (3 slaapkamers) zou dan uitkomen op bv € 835 p/persoon!!?
Geen idee of ik t verkeerd zie maar dat is toch best heel goedkoop ... voor hetgeen je krijgt?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja.... klopt.
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Ik heb ook even gekeken en in de schoolvakantie komt dit op 925/ 975 p.p. Ik vind dit ook een nette prijs!! Wordt er nog enthousiast van ook..... iemand ervaring met exit reizen? Nu moet ik niet gelijk doorslaan, maar ik geloof dat we dan echt gaan in 2010!

Bedankt Marloes
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hi Ingrid, goed nieuws voor jou dus - hoop dat t allemaal door kan gaan.
Aan deze kant van de lijn is er nog weinig succes geboekt.
Mijn broer heeft nog zo zijn twijfels - niet zo zeer over de kosten maar of t wel iets is voor de kids.
Nu kun je denken (zoals ik!) 'alle kinderen vinden dat toch geweldig!' maar dat schijnt niet zo te zijn, haha.
Komt bij dat 1 vd 2 een bepaalde stoornis heeft en das ooit lastig met plannen, vakantie, andere omgeving ed.
Maargoed, ik houd t vuur nog even warm ...

Ben benieuwd of jullie gaan!!
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Wij gaan a.s maandag eerst naar Los Angeles voor een rondreis van 4 weken....... maar we hebben het er hier al over gehad ( ook mijn moeder gebeld) dat dit wel erg aantrekkelijk is en dat we er na deze vakantie toch maar eens serieus naar moeten kijken, wie weet heb ik over 6 weken dan al het vooruitzicht in 2010 nogmaals naar Florida te gaan, ik wordt er helemaal vrolijk van.
Ik denk juist dat een villa ook de nodige rust kan geven voor kinderen.Als je het vergelijkt met campings of resorts in andere landen. Het is een paradijs voor kids en je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Ben benieuwd of het wat gaat worden.....

Gr. Ingrid
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Ingrid,

Das een goed vooruitzicht: morgen naar the States voor 4 wkn!! Houd je nog een reisblog bij ofzo? (altijd leuk om te lezen)

Net 'n etentje gehad met broer & schoonzus, zonder de kids. T kwam wel ter sprake ... 'dat Amerika' ... en ze staan er niet echt
afwijzend tegenover al blijft broer twijfels houden over bepaalde dingen, schoonzus was best enthousiast en wilde de fooi voor
de ober al in een speciaal potje stoppen!! Arme ober, nee geintje - hij heeft fooi gehad.
Dus ja, wie weet gaat t er toch v komen :)
Ik houd je op de hoogte, al zal dat na je vakantie zijn maar wie weet heb ik dan ook echt wat concreets te melden.
Zag trouwens een erg leuke villa voor 800 Dollar p/week in aug. Das met de huidige koers 520 Euro, dat is toch unbelievable?!
Nu nog hopen op betaalbare vliegtickets tzt.

Hoop dat je dit nog leest voor t grote vertrek - maak er 'n ontzettend leuke vakantie van en enjoy every minute!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer