Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cruise vanuit Florida?
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Cruise vanuit Florida?
Wie heeft er al eens een cruise gedaan via Carnival? Ik heb op de site leuke routes gezien die vertrekken uit Miami of Tampa.
Het vage (tot nu toe) plan is om naar Tampa te vliegen en dan 3 dagen aan de west-kust te verblijven en dan een 7 daagse cruise te maken. In dit geval worden de Bahamas, Mexico en Honduras aan gedaan. Aansluitend willen we dan nog een paar dagen naar Orlando(shoppen!).
Ik kan niet zo veel vinden over cruises, wel de Disnsy cruise maar verder niet.
Ik zou wel wat ervaringen willen horen,bijv. is 7 dagen te lang? Welke route is leuk. Is het zo wie zo leuk?
Ik begrijp dat het persoonlijk is maar vind het toch leuk meningen te horen.
Het lijkt me weer eens wat anders als een rondreis omdat we dat nu 4 keer hebben gedaan.
We twijfelen dan nu ook tussen de bovenstaande reis of om in sept/okt 2009 in het noord-oosten de Indian summer te gaan bewonderen.
Groetjes Greet
Het vage (tot nu toe) plan is om naar Tampa te vliegen en dan 3 dagen aan de west-kust te verblijven en dan een 7 daagse cruise te maken. In dit geval worden de Bahamas, Mexico en Honduras aan gedaan. Aansluitend willen we dan nog een paar dagen naar Orlando(shoppen!).
Ik kan niet zo veel vinden over cruises, wel de Disnsy cruise maar verder niet.
Ik zou wel wat ervaringen willen horen,bijv. is 7 dagen te lang? Welke route is leuk. Is het zo wie zo leuk?
Ik begrijp dat het persoonlijk is maar vind het toch leuk meningen te horen.
Het lijkt me weer eens wat anders als een rondreis omdat we dat nu 4 keer hebben gedaan.
We twijfelen dan nu ook tussen de bovenstaande reis of om in sept/okt 2009 in het noord-oosten de Indian summer te gaan bewonderen.
Groetjes Greet
Re: Cruise vanuit Florida?
Wij vinden cruisen heerlijk. Wij hebben tot nu toe alleen met de Royalcaribbean gevaren. Er waren de laatste keer wel Nederlanders aan boord die met de Carnaval hadden gevaren en zij vonden het een partyboot. Wij zijn begonnen met een 4 daagse cruise vanuit Miami. De laatste was een 7 daagse cruise vanuit Los Angeles. Wij kiezen voor de Royalcaribbean, omdat je altijd terecht kan voor het buffet in het windjammer cafe. Wij houden er niet van om met de vakantie opgepoetst te gaan dineren. Kijk anders even op het Florida Forum of Orlandotips daar staan ook tips over cruisen.
http://www.royalcaribbean.com/gohome.do
http://www.cruiseweb.nl
http://boards.cruisecritic.com/
http://www.royalcaribbean.com/gohome.do
http://www.cruiseweb.nl
http://boards.cruisecritic.com/
Dat is precies waarom wij ook Royalcaribbean hebben gekozen.jaap1 schreef: Wij kiezen voor de Royalcaribbean, omdat je altijd terecht kan voor het buffet in het windjammer cafe. Wij houden er niet van om met de vakantie opgepoetst te gaan dineren.
En of het wel leuk is,nou ik had ook mijn twijfels maar nadat we eerst een kleine cruise hadden gedaan naar de Bahamas
Zijn we dit jaar 7 dagen naar de caribbean geweest echt geweldig.
Zou het zeker doen krijg je geen spijt van.
Groetjes
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben zo'n acht jaar geleden met drie kinderen een cruise met Carnival gedaan. Wij hebben genoten en vonden het zeker geen party boot. Wat waarschijnlijk scheelde was, dat het de Paradise was, toen het enige niet-roken Carnival schip (sindsdien mag er wel op gerookt worden, helaas), heerlijk! We hebben de oostelijke Caribische route gedaan, Puerto Rico, de British Virgin Islands en de U.S. Virginia Islands. We zitten er nu over te denken weer eens te gaan cruisen en willen dan wel met Royal Caribbean. Hun schepen zijn zo prachtig!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Wij hebben met Carnival en Princess gecruised, naar het oostelijk, westelijk en zuidelijk gedeelte van de Caribbean.
De Carnival Glory vertrok uit Cape Canaveral en vond ik zeker geen party boot.
Hele keurige bemanning, mooie shows, prachtige boot en heerlijk eten.
Het vertrekken uit Cape Canaveral verliep heel voorspoedig.
Daarna zijn we uit Fort Lauderdale vertokken met de Caribbean Princess.
Zelfde moois als op de Carnival boot. Vond wel de menu's wat sjeiker als bij Carnival.
Maar de hutten waren weer wat kleiner. Niet veel hoor, maar vooral het douche gedeelte.
Daarentegen hadden we wel weer een groter balkon.
Ook zijn we een keer uit San Juan, Puerto Rico vertrokken, met de Crown Princess.
Dat vond ik de minst fijne vertrekplek. Het ging allemaal nog wat chaotisch vooral met de koffers en douane daar.
Maar ook weer prachtige boot.
Voor wat de bestemmingen betreft gaan ze vrij wel allemaal naar dezelfde havens in de Caribbean.
De excursies bij Carnival waren iets goedkoper dan bij Princess, maar verder niet veel verschil.
Waar wij zelf veelal naar kijken is het bouwjaar van de boot. De nieuwere boten hebben vaak een buiten op het grote dek filmscherm waar veel leuke films op te zien zijn. Harstikke leuk om dat al varende mee te maken, met de gratis popcorn en dekentjes die dan uitgedeeld worden. En zo zijn er nog meer nieuwigheden daarop te vinden.
Wil je meer weten over cruises kan je kijken op het forum http://www.cruisecritic.com
Is een Amerikaanse website. Als je zoekt op de boot waarmee je wilt varen kom je al veel te weten.
Ook kwa bestemming en excursies is daar veel te vinden.
Op mijn blog heb ik ook de verslagen staan van onze laatste twee cruises met Princess
http://staceyconnor.blogspot.com/search?q=cruise
De Carnival Glory vertrok uit Cape Canaveral en vond ik zeker geen party boot.
Hele keurige bemanning, mooie shows, prachtige boot en heerlijk eten.
Het vertrekken uit Cape Canaveral verliep heel voorspoedig.
Daarna zijn we uit Fort Lauderdale vertokken met de Caribbean Princess.
Zelfde moois als op de Carnival boot. Vond wel de menu's wat sjeiker als bij Carnival.
Maar de hutten waren weer wat kleiner. Niet veel hoor, maar vooral het douche gedeelte.
Daarentegen hadden we wel weer een groter balkon.
Ook zijn we een keer uit San Juan, Puerto Rico vertrokken, met de Crown Princess.
Dat vond ik de minst fijne vertrekplek. Het ging allemaal nog wat chaotisch vooral met de koffers en douane daar.
Maar ook weer prachtige boot.
Voor wat de bestemmingen betreft gaan ze vrij wel allemaal naar dezelfde havens in de Caribbean.
De excursies bij Carnival waren iets goedkoper dan bij Princess, maar verder niet veel verschil.
Waar wij zelf veelal naar kijken is het bouwjaar van de boot. De nieuwere boten hebben vaak een buiten op het grote dek filmscherm waar veel leuke films op te zien zijn. Harstikke leuk om dat al varende mee te maken, met de gratis popcorn en dekentjes die dan uitgedeeld worden. En zo zijn er nog meer nieuwigheden daarop te vinden.
Wil je meer weten over cruises kan je kijken op het forum http://www.cruisecritic.com
Is een Amerikaanse website. Als je zoekt op de boot waarmee je wilt varen kom je al veel te weten.
Ook kwa bestemming en excursies is daar veel te vinden.
Op mijn blog heb ik ook de verslagen staan van onze laatste twee cruises met Princess
http://staceyconnor.blogspot.com/search?q=cruise
http://www.cruisetravel.nl......hier vind je alle cruises die je maar wilt.
Carnival staat bekend als de party cruise line. Deze schepen zijn over het algemeen wat opzichtiger aangekleed en trekken gemiddeld wat jonger publiek.
Desondanks zullen hier de meningen over verdeeld zijn.
De bekendste cruiseliners die uit Florida vertrekken zijn:
Princess cruises
Royal Carribean
Carnival
Hal
Een trip van 7 dagen is zeker niet te lang hoor.. Over routes en havens valt veel te vertellen. Belangrijk is wel te weten dat de landen die je aandoet je alleen maar een vluchtige impressie geeft. De havens zijn ingesteld op de enorme cruiseschepen en de enorme aantallen passagiers die hier vanaf komen. De aanleghavens zijn toeristisch.
Persoonlijk vind ik het fijne van cruisen de ongedwongen sfeer,de (24uur)verzorging,het eten,de zee zien vanaf je balkon (of patrijspoort)....het totaal concept van pure vrijheid om te doen en te laten wat je wilt.
Jullie twijfelen tussen indian summer of een cruise? Dat zijn wel twee verschillende reizen. Allebei erg aantrekkelijk....succes met jullie uiteindelijke keuze. Mochten jullie meer willen weten...mail of schrijf maar.
Carnival staat bekend als de party cruise line. Deze schepen zijn over het algemeen wat opzichtiger aangekleed en trekken gemiddeld wat jonger publiek.
Desondanks zullen hier de meningen over verdeeld zijn.
De bekendste cruiseliners die uit Florida vertrekken zijn:
Princess cruises
Royal Carribean
Carnival
Hal
Een trip van 7 dagen is zeker niet te lang hoor.. Over routes en havens valt veel te vertellen. Belangrijk is wel te weten dat de landen die je aandoet je alleen maar een vluchtige impressie geeft. De havens zijn ingesteld op de enorme cruiseschepen en de enorme aantallen passagiers die hier vanaf komen. De aanleghavens zijn toeristisch.
Persoonlijk vind ik het fijne van cruisen de ongedwongen sfeer,de (24uur)verzorging,het eten,de zee zien vanaf je balkon (of patrijspoort)....het totaal concept van pure vrijheid om te doen en te laten wat je wilt.
Jullie twijfelen tussen indian summer of een cruise? Dat zijn wel twee verschillende reizen. Allebei erg aantrekkelijk....succes met jullie uiteindelijke keuze. Mochten jullie meer willen weten...mail of schrijf maar.
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn. Ik ga me nu maar eens verdiepen in de tips die jullie over de verschillende maatschappijen gegeven hebben.
Als het de cruise wordt zal dit in april zijn dus ik ga aan de slag!
Groetjes Greet
Als het de cruise wordt zal dit in april zijn dus ik ga aan de slag!
Groetjes Greet
-
- Amerika-expert
Oh zie nu dat ik helemaal was vergeten om te zeggen welke bestemmingen ik het leukste vond.
Voor mij staan St. Maarten, St. Thomas, St. Kitts en Bonaire boven aan mijn lijstje.
St. Maarten vond ik heel gezellig aandoen, mooi strand. Leuke winkeltjes en heel leuk om het Franse en Nederlandse gedeelte te bezoeken. St. Thomas heeft werkelijk de prachtigste stranden en is zo groen.
En Bonaire is vanaf de haven 1 groot aquarium. Het snorkelen daar is echt onvergetelijk geweest.
En St. Kitts heeft veel ongerepte natuur en ook mooie stranden.
Verder vindt ik dat op de Bahama's je zeker een leuke excursie zou moeten doen. Het eiland is leuk, maar de mooie stranden zijn vaak aangelegd en zie je alleen bij de excursies.
Jamaica was een hele ervaring en een heel andere cultuur. Zo ook Grenada, al zou ik naar beiden niet snel terug gaan.
Dat zelfde gevoel heb ik met Aruba.
Cozumel vond ik ook leuk en we hebben mooie dingen gezien daar met het snorkelen en het rijden in de omgeving.
Verder vond ik de Coco Cays (een eilandje eigendom van Princess cruises) erg leuk, het is echt het ideale dagje strand, met het lekkere eten van de boot, zo op het strand naast je ligbedje.....
Dit gezegd te hebben denk ik dat ik de Oostelijke Caribbean cruise (dus vaak met de bahama's, St. Maarten en St.Thomas) het meest zou aan bevelen als eerste cruise.
Zelf ben ik nog nooit in Honduras geweest dus daar kan ik je niet over raden.
Al het bovenstaande is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening en dat kan voor jou misschien heel anders zijn.
Het is zoals eerder gezegd,alles in vogelvlucht, maar het fijne is dat bij terugkomst je hut en je spulletjes er nog steeds zijn en je niet hoeft uit en in te pakken. Je ziet veel in zo'n vakantie vindt ik, maar het heeft ook tegelijk een soort van relax gevoel.
Voor mij staan St. Maarten, St. Thomas, St. Kitts en Bonaire boven aan mijn lijstje.
St. Maarten vond ik heel gezellig aandoen, mooi strand. Leuke winkeltjes en heel leuk om het Franse en Nederlandse gedeelte te bezoeken. St. Thomas heeft werkelijk de prachtigste stranden en is zo groen.
En Bonaire is vanaf de haven 1 groot aquarium. Het snorkelen daar is echt onvergetelijk geweest.
En St. Kitts heeft veel ongerepte natuur en ook mooie stranden.
Verder vindt ik dat op de Bahama's je zeker een leuke excursie zou moeten doen. Het eiland is leuk, maar de mooie stranden zijn vaak aangelegd en zie je alleen bij de excursies.
Jamaica was een hele ervaring en een heel andere cultuur. Zo ook Grenada, al zou ik naar beiden niet snel terug gaan.
Dat zelfde gevoel heb ik met Aruba.
Cozumel vond ik ook leuk en we hebben mooie dingen gezien daar met het snorkelen en het rijden in de omgeving.
Verder vond ik de Coco Cays (een eilandje eigendom van Princess cruises) erg leuk, het is echt het ideale dagje strand, met het lekkere eten van de boot, zo op het strand naast je ligbedje.....
Dit gezegd te hebben denk ik dat ik de Oostelijke Caribbean cruise (dus vaak met de bahama's, St. Maarten en St.Thomas) het meest zou aan bevelen als eerste cruise.
Zelf ben ik nog nooit in Honduras geweest dus daar kan ik je niet over raden.
Al het bovenstaande is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening en dat kan voor jou misschien heel anders zijn.
Het is zoals eerder gezegd,alles in vogelvlucht, maar het fijne is dat bij terugkomst je hut en je spulletjes er nog steeds zijn en je niet hoeft uit en in te pakken. Je ziet veel in zo'n vakantie vindt ik, maar het heeft ook tegelijk een soort van relax gevoel.
Eerste maal met Royal Caribbean geweest in Europa, was echt fantastisch! , nu gaan we in februari vanuit Fort Lauderdale met de Independence of the Seas ( voorlopig het grootste cruiseship ter wereld ) ben er zeker van dat het fantastisch zal worden! vanuit Fort Lauderdale gaan we naar Mexico ( Belize-city, Costa Maya, Cozumel ) De schepen van Royal Caribbean zien er geweldig uit ! als ik vergelijk met de schepen van Carnival 

-
- Amerika-expert
ok, hier kom ik dan met een negatieve ervaring. Wij hebben 1 keer gecruist vanuit florida. Vrienden gingen trouwen en wilden een trouwfeest van een paar dagen met iedereen. Het was met Carnival en wij vonden het verschrikkelijk en doen het nooit, nooit (nooit!) weer. Wij vonden het schip vreselijk, party ship en smerig, storm op zee, eten erg slecht, geen rustig plekje aan boord te vinden, enz. enz. Sinds die cruise hebben wij dus ook geleerd dat ons grootste probleem Carnival zelf is en dat er veel betere cruisemaatschappijen zijn, maar wij reizen liever rechtstreeks naar de eilanden of mid-amerika en gaan onze eigen gang.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij ook! Althans, ik moet zeggen, ik ook, Rick wil erg graag nog een keer een cruise. Ik denk echter, dat de onze zo leuk was, omdat het a. de eerste keer was en b. niet-roken was. Dat laatste trok toch een ander publiek, volgens mij, minder party-hardy (sorry, rokers, ik bedoel daar echt niets slechts mee, er is, vind ik, een cultureel verschil (heel algemeen genomen, natuurlijk) wat roken betreft tussen Nederland en de VS).dutchie_in_boston schreef: maar wij reizen liever rechtstreeks naar de eilanden of mid-amerika en gaan onze eigen gang.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Vind ik wel leuk...mensen die voor party gaan. Leven is al "dull" genoeg op zijn tijd.
Of mensen die roken anders zijn dan mensen die niet roken.....? Dat verschil zie ik niet (behoudens dat ze roken dan...
)
Kan me wel voorstellen dat een rookvrije omgeving bij zou kunnen dragen aan een bepaald belevingsgevoel.
Of mensen die roken anders zijn dan mensen die niet roken.....? Dat verschil zie ik niet (behoudens dat ze roken dan...

Kan me wel voorstellen dat een rookvrije omgeving bij zou kunnen dragen aan een bepaald belevingsgevoel.
Kreeg vanmorgen per mail de nieuwsbrief van about.com met o.a. een review: http://budgettravel.about.com/od/airfar ... w.htm?nl=1.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht