Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zijn electro spullen en kledij echt zo goedkoop?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
christophe
Amerika-newbie

Zijn electro spullen en kledij echt zo goedkoop?

Bericht door christophe »

Zijn electrospullen en kledij echt zo goedkoop,waar kan ik dit het beste aankopen,en waar moet ik op letten bij aankoop ervan?Is een flat tv echt zoveel goedkoper en kan ik deze ook gebruiken op ons europees elektriciteitsnet?Klopt het dat amerikaanse dvd's niet afspeelbaar zijn hier? Wat met invoerrechten of hoe deze te omzeilen?
alvast bedankt!

christophe
Laatst gewijzigd door christophe op 24 mei 2005, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
awo
Amerika-ontdekker

Bericht door awo »

Ik weet alleen dat dvd's idd niet afspeelbaar zijn hier als je geen regiovrije dvd-speler hebt. Wij werken met een andere regio dan degene uit amerika. (wij zijn 1 en hun 3 dacht ik)
Gast

Bericht door Gast »

Kijk eens op http://www.walmart.com daar hebben ze veel, dat is gewoon een soort mediamarkt + albert heijn + bijenkorf in-1
Een laptop kost daar ongeveer 350¤ tegen 600¤ hier
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Zijn electro spullen en kledij echt zo goedkoop?

Bericht door Marcel »

christophe schreef:Zijn electrospullen en kledij echt zo goedkoop,waar kan ik dit het beste aankopen,en waar moet ik op letten bij aankoop ervan?Is een flat tv echt zoveel goedkoper en kan ik deze ook gebruiken op ons europees elektriciteitsnet?Klopt het dat amerikaanse dvd's niet afspeelbaar zijn hier? Wat met invoerrechten of hoe deze te omzeilen?
alvast bedankt!

christophe
Ja, die zijn over het algemeen stukken goedkoper, zeker met de huidige dollarkoers. Kleding kun je in bescheiden hoeveelheden (dus geen 10 spijkerbroeken voor de hele familie) makkelijk 'meesmokkelen' zonder dat het opvalt en dus zonder dat je er invoerrechten over betaalt. Verwijder uiteraard vooraf wel alle prijskaartjes e.d. en gooi de bonnetjes weg (bonnetjes waarvan het belangrijk is ze te bewaren, kun je per post aan jezelf retourneren). Bij elektrische apparaten ligt dat uiteraard veel lastiger, zeker wanneer ze niet tot de normale bagage behoren. Je kunt ze meenemen en hopen (en vaak lukt dat ook wel) dat je er zonder douane-controle vanaf komt. Een zekerheid is dat uiteraard niet, dus wees erop bedacht dat je toch fikse invoerrechten + BTW moet betalen. Wat een TV betreft. Die zou je hier alleen kunnen gebruiken wanneer je een transformator hebt die 220V in 110V omzet. Bovendien heeft het alleen zin om een TV te importeren wanneer je er zeker van bent dat die ook het Nederlandse c.q. Belgische TV-signaal PAL aankan. In de US gebruikt men NTSC en dat werkt dus niet samen.
Laatst gewijzigd door Marcel op 24 mei 2005, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is good in the Tarheel State.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

awo schreef:Ik weet alleen dat dvd's idd niet afspeelbaar zijn hier als je geen regiovrije dvd-speler hebt. Wij werken met een andere regio dan degene uit amerika. (wij zijn 1 en hun 3 dacht ik)
Hai Awo,
kleine correctie:
US/Canada is regio 1
Europa is regio 2

maar op een regiovrije DVD-speler kan je inderdaad alle regio's afspelen, maar dan moet je wel geen NL ondertitels verwachten indien regio niet 2 is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer