Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).
Hey MarinerV
WIj zijn afgelopen voorjaar nog geweest en ik moet eerlijk toegeven dat we tegen elkaar zeiden dat dit de laatste keer Busch Gardens wordt voor ons.
Nog erger dan SeaWorld waren de rijen belachelijk lang, alle coasters hadden 1 karretje actief waardoor je lang moest wacht en er waren best veel attracties dicht (falcon fury maar dat lees je veel online).
Van de sfeer van jaren geleden was weinig over omdat ze ook midden in een verbouwing zitten waardoor veel verblijven dicht waren.
Ook de bijna 40 dollar parkeren waar je niet onderuit komt blijft zeer doen!
Als je de keuze hebt zou ik ervoor kiezen met de kids naar Aquatica te gaan, de slides en zwembad zijn echt iets unieks als je nog nooit naar een waterpark bent geweest. Volcano Bay is ook nog open (laatste dag 26 oktober) en zoiets is ook echt leuk om te doen!
Universal in 1 dag is wel te doen als het echt rustig is en je niet de drive hebt om alles te moeten doen. Dan zou ik wel voor de park hopper gaan, al is het alleen voor de sfeer van beide parken te proeven. Maarja die tickets zijn ook een heel stuk duurder natuurlijk.
Als ik dan toch voor 1 park zou gaan, zou ik zelf Epic doen, al is het alleen maar voor de sfeer en het nieuwe er aan.
Misschien wel de grootste reden daarvoor is de bouwhekken.....
Islands of adventure : Daar wordt het hele gebied the lost contintent gesloopt momenteel en er waren renovatieplannen voor Toon lagoon.
Studio's: Daar wordt hard gebouwd aan het gebied bij F&F dus dat is ook 1 grote bouwplaats momenteel. De andere gebieden zijn een beetje in de tijd blijven hangen als je het mij vraagt.
De video zegt best veel (beetje vanaf 11:00 is een ervaring die veel lijkt op die van ons!!)
WIj zijn afgelopen voorjaar nog geweest en ik moet eerlijk toegeven dat we tegen elkaar zeiden dat dit de laatste keer Busch Gardens wordt voor ons.
Nog erger dan SeaWorld waren de rijen belachelijk lang, alle coasters hadden 1 karretje actief waardoor je lang moest wacht en er waren best veel attracties dicht (falcon fury maar dat lees je veel online).
Van de sfeer van jaren geleden was weinig over omdat ze ook midden in een verbouwing zitten waardoor veel verblijven dicht waren.
Ook de bijna 40 dollar parkeren waar je niet onderuit komt blijft zeer doen!
Als je de keuze hebt zou ik ervoor kiezen met de kids naar Aquatica te gaan, de slides en zwembad zijn echt iets unieks als je nog nooit naar een waterpark bent geweest. Volcano Bay is ook nog open (laatste dag 26 oktober) en zoiets is ook echt leuk om te doen!
Universal in 1 dag is wel te doen als het echt rustig is en je niet de drive hebt om alles te moeten doen. Dan zou ik wel voor de park hopper gaan, al is het alleen voor de sfeer van beide parken te proeven. Maarja die tickets zijn ook een heel stuk duurder natuurlijk.
Als ik dan toch voor 1 park zou gaan, zou ik zelf Epic doen, al is het alleen maar voor de sfeer en het nieuwe er aan.
Misschien wel de grootste reden daarvoor is de bouwhekken.....
Islands of adventure : Daar wordt het hele gebied the lost contintent gesloopt momenteel en er waren renovatieplannen voor Toon lagoon.
Studio's: Daar wordt hard gebouwd aan het gebied bij F&F dus dat is ook 1 grote bouwplaats momenteel. De andere gebieden zijn een beetje in de tijd blijven hangen als je het mij vraagt.
De video zegt best veel (beetje vanaf 11:00 is een ervaring die veel lijkt op die van ons!!)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).
@nwolf ,
Wow. Dat is wel een eye opener. We gaan toch nog maar eens debatteren hier in huis. Misschien de kaarten die we al gekocht hadden cancellen en losse kaarten SeaWorld kopen en dan toch 2 dagen naar Universal.
Studios is een must want kan het de jongste niet aan doen om niet naar de Minions te gaan!
Wow. Dat is wel een eye opener. We gaan toch nog maar eens debatteren hier in huis. Misschien de kaarten die we al gekocht hadden cancellen en losse kaarten SeaWorld kopen en dan toch 2 dagen naar Universal.
Studios is een must want kan het de jongste niet aan doen om niet naar de Minions te gaan!
- nwolf
- Amerikakenner
Wil je planning niet overhoop gooien ofzo 
maar als je echt maar zo weinig dagen hebt en graag een leuk pretpark wilt doen danis in mijn ogen Busch Gardens echt zonde van je tijd.
Als je alle tijd hebt kun je deze altijd meenemen!
maar als je echt maar zo weinig dagen hebt en graag een leuk pretpark wilt doen danis in mijn ogen Busch Gardens echt zonde van je tijd.
Als je alle tijd hebt kun je deze altijd meenemen!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 34
- Contacteer:
Vorig jaar zijn wij met z'n vieren (2 volwassenen, 2 kinderen) naar Florida geweest en hebben toen via de officiële website van Seaworld kaarten gekocht waarmee we 3 dagen (verspreid over max. 14 dagen) de parken Seaword, Busch Gardens of Aquatica naar keuze konden bezoeken. Busch Gardens stond bij ons eerst ook in de planning maar uiteindelijk is het 2x Aquatica en 1x Seaworld geworden.MarinerV schreef: ↑28 jul 2026, 08:15Via undercovertourist hebben we op 4 juli al een “slag” kunnen slaan met kaartjes voor SeaWorld, daar kregen we 2e kaartje voor Busch Gardens of Aquatica bij. Waarschijnlijk wordt het Busch Gardens maar we hebben dus de vrijheid om dit zelf te kiezen. Ik lees wat wisselende reacties over BG al zouden we zelf meer voor de dieren gaan (vrouw en oudste kind zijn net bepaald Daredevils en de jongste misschien nog wat klein).
De kinderen vonden Seaworld verrassend leuk. Niet zozeer om de 'grote volwassen attracties' als wel om de shows en het gedeelte voor jonge kinderen (kinderen waren destijds in de leeftijd van 8 en 11 jaar). Juist daar hebben zij enorm genoten. En als kinderen dat doen, doen de volwassenen dat ook.
Aquatica was helemaal leuk voor ze. De 2 dagen dat wij er waren hebben ze daar uren plezier gehad in het water en de attracties. En ook wij als volwassenen vonden het daar erg leuk.
Ik weet niet in welke leeftijd jouw kinderen zijn maar Aquatica en Seaworld zouden goede keuzes zijn met de kaarten die jullie nu hebben. Kan me niet voorstellen dat de kinderen dan geen leuke dagen hebben.
Roland
- nwolf
- Amerikakenner
Die waterparken worden echt onderschat hoe leuk dat is, Aquatica/Volcano Bay/Blizzard Beach/Typhoon Lagoon zijn echt je dag (of althans paar uur) zeker waard!
Zeker, zelfs als vader 
Als je ticket hebt dat je over 14 dagen verschillende parken kunt bezoeken
heb je ook de vrijheid om bv. om 16.00 uur richting een waterpark te gaan.
Helemaal perfect als er rond 17.00 uur een kleine thunderstrorm in de buurt is waardoor
het park ca. 15 min sluit en heel veel mensen gaan inpakken.
Nadeel je bent vermoeider van het continu trappenlopen omdat je niet meer
in de wachtrij staat
Als je ticket hebt dat je over 14 dagen verschillende parken kunt bezoeken
heb je ook de vrijheid om bv. om 16.00 uur richting een waterpark te gaan.
Helemaal perfect als er rond 17.00 uur een kleine thunderstrorm in de buurt is waardoor
het park ca. 15 min sluit en heel veel mensen gaan inpakken.
Nadeel je bent vermoeider van het continu trappenlopen omdat je niet meer
in de wachtrij staat
- nwolf
- Amerikakenner
hahahaha, herkenbaar!
Wij doen het nu al een paar jaar net andersom!
Met opening park eerst naar Volcano Bay, en dan rond 12:00 naar 1 van de andere parken, als je de hopper hebt en je kunt er zo gebruik van maken is een paar uurtjes zwemmen voor de echte hitte begint ook wel lekker, dan omkleden, goede schoenen aan en naar 1 van de drie parken
Wij doen het nu al een paar jaar net andersom!
Met opening park eerst naar Volcano Bay, en dan rond 12:00 naar 1 van de andere parken, als je de hopper hebt en je kunt er zo gebruik van maken is een paar uurtjes zwemmen voor de echte hitte begint ook wel lekker, dan omkleden, goede schoenen aan en naar 1 van de drie parken
Hahahahah ja dat kan ook.....
Hopper tickets waren voor ons perfect na de eerste 14 dagen gingen we verder
met de volgende 14 dagen andere parken. Soms in de ochtend naar een park
dan in de middag naar de villa en weer tegen de avond wat shows te zien.
Dat is wel het fijne van die tickets om de vrijheid te hebben in je eigen tempo.
Off topic:
Maar alvast een fijne vakantie nwolf
Hopper tickets waren voor ons perfect na de eerste 14 dagen gingen we verder
met de volgende 14 dagen andere parken. Soms in de ochtend naar een park
dan in de middag naar de villa en weer tegen de avond wat shows te zien.
Dat is wel het fijne van die tickets om de vrijheid te hebben in je eigen tempo.
Off topic:
Maar alvast een fijne vakantie nwolf
Ben in Mei nog in Busch Gardens geweest en was echt de moeite niet meer waard. Heel groot gebied waar dieren staan afgesloten, volgens mij afrika waar die safari is.
Bij binnenkomst gingen we rechtsom door het park lopen omdat daar 3 achtbanen zitten, waren alle 3 gesloten. We moesten helemaal naar de andere kant van het park lopen voordat we een open attractie tegen kwamen. Want de kabelbaan was ook dicht, en heb sowieso filmpjes gezien dat ze hier tegenwoordig extra geld voor vragen. Na 3 kwartier in het park gelopen te hebben en al 8000 stappen te hebben gezet konden we dus de eerste attractie doen.
Alle attracties zijn minimaal bezet met 1 karretje en net genoeg man om hem te laten draaien, daardoor langer in rij dan nodig zou moeten zijn. Het mooie is dat de winkeltjes waar je dingen kan kopen wel overal allemaal open zijn. Je merkt gewoon dat alles alleen nog maar draait op het zoveel mogelijk geld binnen harken, zonde want 10 jaar geleden toen ik voor eerst ging vondt ik het een van de mooiste parken waar ik geweest was.
We waren om 10 uur daar en om 12 uur waren we alweer richting de auto aan het lopen, zonde van de 40 euro parkeerkosten voor maar 2 uurtjes.
Bij binnenkomst gingen we rechtsom door het park lopen omdat daar 3 achtbanen zitten, waren alle 3 gesloten. We moesten helemaal naar de andere kant van het park lopen voordat we een open attractie tegen kwamen. Want de kabelbaan was ook dicht, en heb sowieso filmpjes gezien dat ze hier tegenwoordig extra geld voor vragen. Na 3 kwartier in het park gelopen te hebben en al 8000 stappen te hebben gezet konden we dus de eerste attractie doen.
Alle attracties zijn minimaal bezet met 1 karretje en net genoeg man om hem te laten draaien, daardoor langer in rij dan nodig zou moeten zijn. Het mooie is dat de winkeltjes waar je dingen kan kopen wel overal allemaal open zijn. Je merkt gewoon dat alles alleen nog maar draait op het zoveel mogelijk geld binnen harken, zonde want 10 jaar geleden toen ik voor eerst ging vondt ik het een van de mooiste parken waar ik geweest was.
We waren om 10 uur daar en om 12 uur waren we alweer richting de auto aan het lopen, zonde van de 40 euro parkeerkosten voor maar 2 uurtjes.
- nwolf
- Amerikakenner
@dennis112 Klopt, dat gebied waren (of zijn) ze aan het renoveren. Maar dan blijft er niet veel dierentuin echt over.
Viel mij op dat ook de groep aligators nog maar een kwart van over was en veel kleintjes.
Attracties die dicht waren toen wij er in mei waren:
-Iron Gwazi (echt een gave coaster, maarja...)
- Falcons Fury (lijkt altijd dicht te zijn)
- Congo River Rapids (Piranha achtig, maar dan echt leuk!)
- Kumba (storing)
-Montu (storing een paar keer wel open mar dan weer dicht).
Wat we konden doen was:
- Skyride (5 dollar p/p met 6 personen, hebben we dus niet gedaan).
- Cheetah Hunt (2 karretjes maar dan duurde het nog vrij lang).
- Cobra's Curse (wel leuke coaster)
- Sheikra (maar 1 karretje dus duurde een eeuwigheid)
- Tigris (hele kleine coaster maar wel leuk!)
- Er was maar 1 treinstation open dus in feite een rondje gedaan.
- Phoenix Rising (saaie kiddycoaster).
- Serengeti Flyer (soort over de kop attractie).
That's it, en daar betaal je idd 40 dollar parkeren voor, duur eten en veel dierenverblijven die dicht zijn vanwege onderhoud. En als je vandaag kijkt op hun site wordt daar niks over vermeld.
Mijn zoon en ik zijn vorig jaar naar Busch Gardens Williamsburg geweest en dat was ook echt teleurstellend. We gingen in Maart en omdat het rond de 6 a 7 graden was bleven de coasters dicht (van Mack rides nog wel, die staan zelfs in noorwegen aan!!!) er was 1 coaster open daar wat ervoor zorgde dat ik iets gedaan heb wat ik NOOIT doe, ik heb een hoop irritatie geuit bij guest services tot ik netjes mijn geld (75%) terug heb gekregen omdat ik naar een pretpark ging waar op 1 a 2 attracties na echt alles dicht was en we na 2 uurtjes weer buiten stonden.
Laten we er op houden dat Busch gardens (maakt niet uit welke) betere tijden heeft gekend
@habbekuk , Thanks, nog 2 nachten
Viel mij op dat ook de groep aligators nog maar een kwart van over was en veel kleintjes.
Attracties die dicht waren toen wij er in mei waren:
-Iron Gwazi (echt een gave coaster, maarja...)
- Falcons Fury (lijkt altijd dicht te zijn)
- Congo River Rapids (Piranha achtig, maar dan echt leuk!)
- Kumba (storing)
-Montu (storing een paar keer wel open mar dan weer dicht).
Wat we konden doen was:
- Skyride (5 dollar p/p met 6 personen, hebben we dus niet gedaan).
- Cheetah Hunt (2 karretjes maar dan duurde het nog vrij lang).
- Cobra's Curse (wel leuke coaster)
- Sheikra (maar 1 karretje dus duurde een eeuwigheid)
- Tigris (hele kleine coaster maar wel leuk!)
- Er was maar 1 treinstation open dus in feite een rondje gedaan.
- Phoenix Rising (saaie kiddycoaster).
- Serengeti Flyer (soort over de kop attractie).
That's it, en daar betaal je idd 40 dollar parkeren voor, duur eten en veel dierenverblijven die dicht zijn vanwege onderhoud. En als je vandaag kijkt op hun site wordt daar niks over vermeld.
Mijn zoon en ik zijn vorig jaar naar Busch Gardens Williamsburg geweest en dat was ook echt teleurstellend. We gingen in Maart en omdat het rond de 6 a 7 graden was bleven de coasters dicht (van Mack rides nog wel, die staan zelfs in noorwegen aan!!!) er was 1 coaster open daar wat ervoor zorgde dat ik iets gedaan heb wat ik NOOIT doe, ik heb een hoop irritatie geuit bij guest services tot ik netjes mijn geld (75%) terug heb gekregen omdat ik naar een pretpark ging waar op 1 a 2 attracties na echt alles dicht was en we na 2 uurtjes weer buiten stonden.
Laten we er op houden dat Busch gardens (maakt niet uit welke) betere tijden heeft gekend
@habbekuk , Thanks, nog 2 nachten
Wij hebben BG toch maar geannuleerd na het lezen van de adviezen en ervaringen. Via UT dus geld terug was snel geregeld, binnen 24h.
We hebben nog maar eens alles op de rijtje gezet en hebben zo goed als besloten om toch wel naar de Disney Parken te gaan omdat daar voor ieder af wils is. Universal heeft dat wat minder (vrouw en oudste zoon zijn niet echt daredevils) We twijfelen nu nog over 3 dagen Disney of 2 en dan toch ook nog naar SeaWorld. Sowieso gaan we nog naar Kennedy Space en dan blijven er van de 7 dagen maar weinig over. Zeker als we ook wat rust willen inbouwen. Verre familie woont op Merritt Island dus daar gaan we ook al een dag langs.
We hebben nog maar eens alles op de rijtje gezet en hebben zo goed als besloten om toch wel naar de Disney Parken te gaan omdat daar voor ieder af wils is. Universal heeft dat wat minder (vrouw en oudste zoon zijn niet echt daredevils) We twijfelen nu nog over 3 dagen Disney of 2 en dan toch ook nog naar SeaWorld. Sowieso gaan we nog naar Kennedy Space en dan blijven er van de 7 dagen maar weinig over. Zeker als we ook wat rust willen inbouwen. Verre familie woont op Merritt Island dus daar gaan we ook al een dag langs.
Onze kids waren zelfstandig in BG en hebben wij ook toen eerder
opgehaald dan afgesproken sluitingstijd. Vuurwerk is volgens mij wel mooi
maar dat is bij Disney enzo ook mooi.
Mooi dat de tickets te annuleren waren misschien dat er nog een launch is bij Space Center.
opgehaald dan afgesproken sluitingstijd. Vuurwerk is volgens mij wel mooi
maar dat is bij Disney enzo ook mooi.
Mooi dat de tickets te annuleren waren misschien dat er nog een launch is bij Space Center.
@nwolf 2 jaar geleden inderdaad ook in Williamsburg geweest en ook heel veel dicht daar ja en dat was in half April en het 30 graden was.
Overigens Williamsburg was wel een prachtig stadje en echt ontzettend mooie natuur, ook de lekkerste burned ends op bij een bbq tentje daar en ook de stad maar ik voor het eerste kennis maakte met Jersey mike subs
Overigens Williamsburg was wel een prachtig stadje en echt ontzettend mooie natuur, ook de lekkerste burned ends op bij een bbq tentje daar en ook de stad maar ik voor het eerste kennis maakte met Jersey mike subs
- nwolf
- Amerikakenner
@dennis112 en vergeet colonial Williamsburg niet!
Ook daar waren we net 1 week voordat die echt weer open ging dus ze waren wel aan het oefenen, maar geen echte militaire parades of veel figuranten.
Ook daar waren we net 1 week voordat die echt weer open ging dus ze waren wel aan het oefenen, maar geen echte militaire parades of veel figuranten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht