Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
visje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door visje »

Ik heb de kaartjes inmiddels gekocht.
Bij Seaworld (via https://www.undercovertourist.com/) staat erbij: Bioscan and Photo Id required.
Bij Universal (via https://www.attractiontickets.com/en-nl) staat erbij: Photo Id. Maar fijn om te horen dat dat meestal zonder id kan.
Omdat we ook een nachtje in Cabana Bay slapen heb ik een mail gestuurd naar Universal of het een paspoort moet zijn of dat iets anders ook goed is. En of er een id nodig is van alle bezoekers of alleen van de hoofdboeker.

We hadden trouwens ook al van veel verschillende bloggers gehoord dat de ervaringen met Epic niet altijd positief zijn. Daarom hadden we er inderdaad al voor gekozen om Epic toch maar over te slaan.

Dankjewel voor jullie tips en meedenken. Als Universal reageert zal ik het nog even laten weten.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Wij zijn voor de 14 dagen pas gegaan en lezen ook de dingen over Epic. Ach we gaan het meemaken, ik heb van een collaga die is gegaan juist begrepen dat het wel leuk is als je voor de sfeer gaat in de delen.
Maarja, het is allemaal nog nieuw met kinderziektes enzo. Zolang het je vakantie niet verpest door te hoge verwachtingen moet het goed zijn.
Enige wat ik zelf wel heel jammer vindt is dat Celestial park nu 1 grote bouwhekken plaats is!
Dat doet de sfeer zeker geen goed :(

https://insidethemagic.net/2026/04/new- ... itely-ab1/
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door naranya »

Wij zijn in Februari in Epic Universe geweest (1 dag), het is goed te doen maar je moet wel een plan hebben.
Hoe onze dag eruit zag (zonder early access of express pas en Stardust Racers was gesloten heel de dag):

Bij opening daar zijn en meteen naar Isle of Berk gegaan (want iedereen en z'n moeder gaat als eerst naar Potter of Nintendo) en Hiccups Wing glider gedaan (30 min), het gebied verkend en daarna de The Untrainable Dragon show bezocht.
Harry Potter land bezocht en bekeken. (bewaar de attractie voor de avond en de show hoefde voor ons niet zo).
Dark Universe land bezocht en Monsters Unchained meerdere keren gedaan (was 10 min wachten) - erg goede attractie.
Curse of the Werewolf (20 min) hadden we kunnen doen maar wij houden niet zo van spinning coasters.
Super Nintendo World en de rest van het park bezocht en verkend en lekker geluncht bij The Oak & Star Tavern.
Omdat nu overal hoge wachttijden stonden, even terug gegaan naar ons appartement.

's Avonds terug en alle landen nog bezocht in het donker, vooral Darkmore erg sfeervol en natuurlijk Monsters Unchained nog een paar keer gedaan.
Tegen het eind van de avond Harry Potter and the Battle at the Ministry gedaan (45 min gewacht).
Daarna Yoshi's Adventure gedaan met een 0 min wacht. (Mario kart hadden we in Japan al gedaan dus hoefde voor ons niet perse nog een keer).

Samengevat alles gedaan wat we wilden doen (behalve Stardust racers maar die was dus dicht, doe je niks aan).
Van tevoren besloten dat we Mine-Cart Madness waarschijnlijk niet konden doen want daar staat heel de dag +2 uur aan rij en dan doen we liever andere dingen, ook nadat de on-ride filmpjes op youtube ook een beetje tegenvielen.
Probeer ook te genieten van gewoon even rustig rondlopen en nieuwe gebieden verkennen, een themapark is (voor ons iig) niet alleen maar alle attracties aftikken.
visje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door visje »

De tip die ik online zie over Epic, is om dat juist op een zondag te bezoeken omdat het dan minder druk is. Er zijn nog geen jaarpassen en de lokale bewoners maken het normaliter druk in de weekenden, maar die zijn er dus veel minder bij Epic. (bron bijv: https://www.disneytouristblog.com/epic- ... est-worst/)

Ik heb trouwens antwoord gehad van Universal. Heel duidelijke informatie. Eerste deel gaat over de hotelovernachting, daarna over de tickets voor het park:
When arriving to check-in, generally they only need the lead traveler that booked the reservation to provide their valid photo ID at that time.

When first scanning tickets, a photo ID is required for any adults in the party, and this can be a license, passport, or other form of valid photo ID.

If needed, you can show a digital photo ID at the turnstiles, however you would be unable to purchase any alcoholic products without a physical ID.

Any Guests under the age of eighteen (18) are not required to provide photo ID. We would just need to verify the valid photo ID of their accompanying adults. I hope this information is helpful to you!
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Afgelopen 2 weken ook 2 keer naar Epic geweest en ik moest toegeven dat mijn mening wel anders is geworden dan wat je leest.
Ik dacht dat ik Mario het mooiste gedeelte zou vinden maar het monsters gebied wint het toch wel van Mario op dit moment.
Wat een gaaf aangekleed gebied en monsters unchained staat meteen in de top 3 van beste attracties voor mij!

Mario is ook leuk, maar de attracties vindt ik persoonlijk wat minder daar en het is er druk en hectisch.
Beide dagen was het gezellig druk maar niet over the top, een beetje dezelfde drukte als in de andere parken.
Enige attractie die echt een probleem heeft met wachttijden is ministry of magic, die zagen we oplopen tot 210 minuten en nog sloten mensen aan in de rij.

P.s. ook nog even de 1e post aangepast, de beachlockers zijn niet meer toegestaan op Volcano Bay!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Nu gaan wij in oktober naar Orlando en willen graag een dag naar Disney (Magic Kingdom). Op diverse sites zoek ik naar kaarten maar over het algemeen zijn deze voor 7 of 14 dagen.

We zijn met twee kinderen, 4 en 11 jaar, is Disney dan inderdaad een aanrader? Wij zijn vorig jaar in Parijs geweest, ik weet niet of hier veel verschil inzit?
Voor de jongste is dit denk ik wel de beste optie, ik gok dan Universal wat te heftig is, hier zijn wij 8 jaar geleden geweest in LA.
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Lees net de tickets voor 1 dag alleen bij Disney zelf te verkrijgen, rest nog wel de andere vraag... :D
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Dat is en blijft een lastige vraag natuurlijk omdat het echt afhankelijk is van waar je precies voor gaat.
Met name de kleine van 4 zal weinig aan Universal vinden, aan de andere kant die van 11 zou het misschien juist weer leuker vinden.

Het hangt van veel dingen af :
- Interesses kinderen (disney figuren of juist harry Potter, Mario, etc.)
- Je budget (1 dag Disney is echt HEEL duur vergeleken met andere opties, kost je waarschijnlijk rond de 500,- voor 4 personen voor 1 dag).
- Wat je zelf als ouder leuk vindt :).
- Je tijd (echt 1 dag of meerdere?)
- Halloween thema, als dat je ding is kijk goed welke meer spooky is dan de andere

Als je al naar Disney Parijs bent geweest en je echt een keuze moet maken zou ik niet naar Magic Kingdom gaan tenzij je echt een hele grote fan bent van Disney. Reden is de overlap in attracties tussen de parken ook al zijn er ook een aantal unieke. sommige attracties zijn wel iets verschillende (bv tussen de haunted mansions, Pirates, etc.) maar als je geen doorgewinterde fan bent niet groot genoeg om hier weer voor in de rij te staan (is een mening :)).
Ik zou als ik 1 dag heb en niet vaak in Florida kom ook eens kijken naar BLizzard Beach/Typhoon Lagoon of Volcano bay en dan misschien in combinatie met een parkhopper. de waterparken zijn echt iets unieks daar en voor een dag (halve dag als je een park hopper hebt) zeker de moeite waard met kinderen erbij!
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Dagrpijzen Disney liggen toch echt wat hoger tegenwoordig gaat het om ca. $200 pp, dat maakt de ultimate tickets voor 7 dagen ook veel interessanter wat er ook voor zorgt dat je geen keuze hoeft te maken qua park maar ze gewoon allemaal kunt doen.

Qua keuze denk ik dat Magic Kingdom de beste keuze is gezien de leeftijden van de kids, voor de 4 jarige zijn de andere parken minder interressant qua attracties.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door dennis112 »

Net een dag terug van 2,5 week in Kissimmee. Voor het laatst geweest in 2018 en moet zeggen dat de Disneyparken echt achteruit gegaan zijn. Ben alleen maar doordeweeks in de parken geweest maar elke dag echt extreem druk niet normaal. Magic Kindom en Animal kingdom waren daarin wel de toppers dat waren net mierennesten. Wachtrijen van meer dan een uur was eerder regel dan uitzondering, gebieden die gewoon over crowded waren en dan nog maar niet te spreken over het ontbreken van plekken waar je gewoon even kan zitten, bankjes zijn er bijna niet te vinden. Ook bijna totaal geen nieuwe attracties bij Disney enige zijn eigenlijk Guardians coaster, Tron (niet kunnen doen door drukte) starwars gebied en slinky dog, in Animal kingdom was helemaal niks nieuws zelfs in 8 jaar tijd.

Het is alleen nog maar ingericht om zoveel mogelijk geld van mensen af te troggelen. De park tickets zijn al ontiegelijk duur en betaal je nog parkeren a 36 dollar per dag, lekker makkelijk verdienen aan iets waar ze totaal geen onderhoud aan hebben. Dan denk je het gehad te hebben en sta je in een wachtrij en dan zie je alle lightning lane mensen langslopen want mensen die nog meer betalen krijgen voorrang waardoor de normale mensen die alles al duur genoeg vinden nog langer moeten wachten in de standby lijn. Je wordt praktisch gedwongen om ook lightning lane te kopen omdat je anders gewoon maar de helft kan doen van wat je wil doen.

Dan vindt ik Universal toch een stukje beter dan Disney, heb deze keer alleen Island of Adventure gedaan en Epic, studios trekt mij niet zo omdat ik niet zo van de 3d attracties houdt en deze dat bijna alleen maar heeft. Velocicoaster en Hagrrid waren nieuw en natuurlijk Epic die helemaal nieuw was. Velocicoaster was vet, Hagrid was ook vet maar ondanks aangegeven wachttijd van 60 minuten stonden we er ruim 2,5 uur ook bij universal merk je dat het alleen maar uitmelken is met die fast passes en je gewoon veel langer in de rij staat doordat andere mensen die pas wel kopen.

Epic was wel een mooi park met mooie nieuwe attracties maar de attracties in het nintendo gebied zou ik overslaan en daar alleen voor de scenery even naar binnen wippen. Heb de mario kart attractie gedaan maar die was niet veel aan, met zo'n stomme bril opzitten waar je bijna niks door ziet alleen af en toe een autootje ziet verschijnen. De mine kart stond heel de dag meer dan 150 minuten en de Yoshi is alleen voor kleine kinderen.
Monsters Unchained was super vet daarin zie je pas hoever de technologie is gekomen, echt prachtig hoe die eruit ziet. Stardust racers was ook vet en eigenlijk de enige attractie die de hele dag maar 15-20 minuten wachttijd had. HP battle of ministry helaas niet kunnen doen door hele dag wachttijd van 2 uur of meer dus daar alleen de scenery bekeken. Zonde want die had ik wel echt willen doen.

Daarnaast Busch Gardens en Seaworld nog gedaan. Busch heel rustig op een woensdag, wel irritant dat ze om 10 uur open gaan en attracties rond 11 uur mondjes maat pas openen. Overal wel bijna een directe walk on dus rond 13:00 hadden we heel het park en alle achtbanen al gehad eigenlijk. Hoe rustig het hier elke keer is vraag ik me af hoe lang dat park er nog zal zijn. Seaworld vele nieuwe attracties en ook rustig, langste wat we gewacht hebben is denk ik kwartiertje.

Uiteindelijk wel een leuke vakantie gehad, lekkere villa, lekker gegeten maar de wachttijden in de parken gaven die dagen wel een zwart randje. Hierdoor is het mijn laatste keer geweest dat ik hier ben geweest helaas.
Miquel schreef:
14 mei 2026, 15:02
Nu gaan wij in oktober naar Orlando en willen graag een dag naar Disney (Magic Kingdom). Op diverse sites zoek ik naar kaarten maar over het algemeen zijn deze voor 7 of 14 dagen.

We zijn met twee kinderen, 4 en 11 jaar, is Disney dan inderdaad een aanrader? Wij zijn vorig jaar in Parijs geweest, ik weet niet of hier veel verschil inzit?
Voor de jongste is dit denk ik wel de beste optie, ik gok dan Universal wat te heftig is, hier zijn wij 8 jaar geleden geweest in LA.
Ik zou zeggen niet doen, hoe extreem druk het is in Magic Kingdom daar ga je echt geen plezier uithalen. Als ik advies zou geven zou ik zeggen koop een park to park ticket van universal voor studios en island of adventure en zorg dat je de expres pass erbij koopt.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@dennis112 bedankt voor de uitgebreide review!
Ik zie alleen dat ik het zelf hier niet heb gedaan met de laatste ervaringen.

Even kort dan nog (na 3 weken :oops: ):

- Seaworld : Paar jaar niet geweest en een aantal leuke coasters bijgekomen, je merkt dat ze echt de boel qua focus aan het veranderen zijn. we hadden de dining passes erbij maar het eten is en blijft toch een teleurstelling qua vettigheid/droog/smaakloos. Leuke dag gehad en ook hier de Mako blijft een gave coaster!

- Busch Gardens : Laatste keer was 2022 geweest en na deze teleurstelling gaan we dus niet meer! Veel attracties dicht de hele dag, eten was ronduit slecht en de verblijven zagen er niet goed verzorgd uit. En de manier waarop ze daar de operations doen... bij Iron Gwazi. 1 coaster actief op de baan, 2 man personeel die rustig hun tijd nemen en totaal geen interesse tonen. Nee dit was echt de laatste keer voor ons!

- Epic : Het park is idd echt heel, heel mooi opgezet! We hadden geluk dat de fonteinen de 1e dagen leeg waren maar de laatste dag toch weer gevuld was, dit kwam de sfeer echt ten goede!! Wat dennis zegt helemaal mee eens wat betreft super mario. leuk voor de sfeer maar de attracties zijn matig. Donkey kong was veel te kort en niet echt bijzonder vonden wij. De sfeer is natuurlijk wel leuk maar alles (inclusief de rijen) is ingericht dat je een Mario bandje koopt om met de omgeving mee te doen (beetje HP stijl met de stokjes).
Monsters gebied viel de wolfmancoaster dan weer tegen maar Monsters Unchained is misschien we de gaafste ride tot nu toe!! Alles ziet er geweldig uit en mooi opgezet, had ik niet verwacht. Ministry of magic vond ik dan wel mooi maar ook een beetje tegenvallen. Er gebeurd veel waardoor het meer een arcadegame lijkt dan een verhaal. Verder hebben we daar niet veel gedaan. Island of berk hebben we de show gezien en de coaster gedaan en dat was wel echt leuk. Die drakengliders is niks voor ons, die kenden we al van toverland. Stardust racers is de nummer 2 na velocicoaster voor mij als beste achtbaan tot nu toe!! Al met al een mooi park, maar je merkt dat het nog niet af is. het portal idee is dan wel weer heel leuk gedaan!

- Islands of adventure : blijft een leuk park alleen ook hier weer overal bouwhekken, Toon Lagoon, JP gebied, + HP is under construction. Lost continent niks meer te doen en bouwhekken. het haalt toch echt de sfeer uit zo'n park als er teveel staan!!

- Universal studios : Leuke rides maar merkte dat het nieuwe kung fu panda/trolls gebied me niks deed en hier merk je wel dat "de tand des tijds" erin hakt. rides als E.T., M.I.B., simpsons, mummy voelen gewoon verouderd aan en mogen best een revamp krijgen naar iets anders. Dat is natuurlijk ook meteen het moeilijke met een park rondom films.... Het verouderd en spreekt het jonge publiek niet meer aan (de kleintjes van 8 en 9 wilde na de ride de film E.T. graag zien.... duurde 10 minuten en toen kon die weer af :lol:)

- Volcano Bay : Blijft voor mij echt een geweldig park waar ik uren kan verblijven ook al ben ik geen waterfan. niet te groot, maar ook niet te klein en alles tip top onderhouden. prima als je naar Florida gaat!!

- Aquatica : Hier ook een prima dag gehad en het eten leek wat beter dan de andere locaties. Ook zeker nog de moeite waard al helemaal omdat het iets rustiger is en je dus meer slides kunt doen! Maar ook hier was weer iets dicht, de lazy river waardoor we die niet konden doen helaas.

Oh en een EPIC tip: Als je op een gegeven moment denkt "ik heb genoeg betaalt voor mijn drinken" in de service restaurants kun je dus "gratis" tappen omdat ze daar met glazen werken. Alle dagen netjes betaalt (25,- per dag) alleen de laatste dag niet helemaal (1 beker wel, 1 beker niet, zo kwamen we er ook achter :lol:)
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ja, Disney kan erg druk zijn en dat heeft vooral te maken met je planning qua tijd dat je in het park bent en de periode dat je hier in Florida bent. Het helpt al heel veel als je bij opening in het park bent en dan de drukke attracties doet en ook je vakantie boekt buiten de hele drukke periodes en zeker buiten de vakantie periodes in Amerika. Als je in de Nederlandse zomervakantie de laatste weken gaat is het veel rustiger in de parken dan als je Februari tot Mei gaat aangezien er dan veel holidays zijn hier. In Juni begint de zomervakantie van de scholen en zie je ook een piek.

En ja, Disney is erg prijzig maar dat vind ik van andere attractie parken in Amerika ook. Nu kunnen wij gebruik maken van een annual pas als residents maar voor mensen die ons bezoeken raden we meestal aan om een ultimate ticket te nemen voor 7 of 14 dagen om de kosten lager te houden per dag dat ze naar de parken gaan.

Qua attracties zijn er toch wel de nodige upgrades geweest in de parken en ook nieuwe attracties in de afgelopen jaren, als ik heel recent kijk hebben we in de Hollywood studios Star Wars land gekregen met 2 nieuwe attracties maar ook in het andere gedeelte zijn er nieuwere attracties bijgekomen, Mickey and Minnie run away railroad is totaal veranderd en ze zijn nu ook bezig om 2 stukken in het park aan te passen. Magic Kingdom heeft natuurlijk Tron als nieuwe attractie gekregen en recent is Big Tunder Mountain aangepast, Buzz Lightyear is compleet geupdate en we hebben nu Tiana wat voorheen splash mountain was. En ook hier is de rondvaart boot nu verdwenen omdat daar een compleet nieuw park deel wordt gecreëerd. Ook de Bear Jamboree is aangepast al snap ik dat dat niet direct opvalt als je enige tijd niet geweest bent.

In Epcot zijn er toch ook de nodige veranderingen geweest en komen er aan, Guardians of the galaxy is nieuw, Testtrack is geheel aangepast, deze week is de film van Soarin vernieuwd en is nu alleen een film over Amerika geworden.

En de lighting lanes zijn inderdaad alleen om meer geld binnen te harken, maar zo'n systeem heb je in Universal ook en ik begreep dat je dat met bepaalde hotelovernachtingen erbij krijgt en veel Britten boeken daarom die ene overnachting in dat hotel om die fastpassen te krijgen. Dat is natuurlijk ook een stukje voorbereiding. EPIC is compleet nieuw en zoals altijd met iets wat nieuw is dan is het hier druk, zelfs met het openen van een afhaal restaurant zoals White Castle of een nieuwe supermarkt is het de eerste dagen idioot druk. Voor een attractie park is dat de eerste maanden tot een jaar.

Busch Gardens en Seaworld zijn geen hoogvliegers qua parken en daardoor een stuk rustiger.

Wij hebben geregeld vrienden over en die vertellen we exact hetzelfde, vroeg naar de parken en eerst de grotere attracties doen, midden op de dag de kleinere attracties doen en relaxen met ergens rustig wat eten en zitten en dan tegen het einde van de middag weer de grotere attracties doen omdat mensen dan het park veel al verlaten. De parades zijn ook ideale tijdstippen om de grotere attracties te doen maar het draait een hoop om goed plannen. En de dagen met slecht weer voorspellingen zijn ook meestal erg rustig en geven meestal genoeg tijd voor of tussen de buien door om veel te doen,

En voor @Miquel neem deze tips ter harte voor het gaan naar Disney en je kan hele leuke dagen hebben met de kids. Daarbij kom je begin Oktober waardoor de Halloween drukte nog neit zo extreem is. Let wel even op voor Magic Kingdom dat als er een Halloween avond is dat het park voor reguliere bezoekers eerder sluit en er dus geen avond programma is behalve als je dure aparte tickets voor het Halloween hebt.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Het aanpassen van een attractie noem ik geen nieuwe attractie want ze passen alleen de scenery aan. Ik had het puur over nieuwe attracties, als ik dan naar seaworld en universal kijk dan hebben die toch een stuk meer nieuwe attracties dan disney gemaakt in de 8 jaar dat ik niet meer geweest ben. Zelfs als je epic universe niet meerekend heeft universal nog meer nieuwe dingen neergezet dan Disney volgens mij. Wat toch knap is als je ook met een heel nieuw park bezig bent

Ten aanzien van de drukte had ik juist wel goed rekening gehouden met de periode waarin we zijn geweest, volgens wat ik kon vinden waren er in de eerste 2 weken van Mei geen nationale feestdagen of schoolvakanties in de US. Ook heb ik de crowd calendar bekeken van de parken en elke dag een park gepakt die aangeraden werd. En ik was er ook zeker al met openingstijd maar door early access staan de populaire attracties op de normale openingstijd al gelijk op minimaal een uur.

Wat betreft de prijs is dat niet wat me tegen staat, wat me tegen staat is dat mensen die nog meer betalen voorrang krijgen terwijl iedereen al genoeg betaald om uberhaupt in het park te komen. Dan zeg je dat sommige premium hotels bij universal en ik weet niet ook bij disney dit er gratis bijgeven bij een kamer en dat dat een kwestie van plannen is maar dat heeft niks met plannen te maken, als ik een villa heb en al 700 euro voor tickets heb betaald dan ga ik niet een hotel er nog eens bijboeken.

Ik snap dat ze het doen want ze willen natuurlijk zoveel mogelijk geld uit je zak kloppen maar er zou een max per dag op moeten zitten of zo moeten zijn dat je met die pas de attracties max 1 keer kan doen, wil je vaker dan in de normale rij. Het wordt nu zoveel verkocht dat je als normale bezoeker die niet het dubbele voor zijn ticket wil betalen haast onmogelijk is om alles te kunnen doen en je bijna verplicht wordt om lightning lane of expres pass te kopen
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Ik zou het leuker vinden als ze net zo'n systeem zouden hanteren als (in ieder geval vorig jaar juli nog) in Disneyland Parijs. Daar kun je gewoon per attractie kiezen of je een fastpas wil kopen.

Wij waren in maart/april in Florida en hadden een 14 dagen kaart voor de 4 Universal parken. Ik ben van ons 2 de achtbaanganger. Ik ga dus echt niet een lightning pas of hoe heet zo'n ding aanschaffen voor nog eens bijna een ticketprijs.
Maar ik had best 15 of 20 dollar willen betalen voor de korte rij van de Velocicoaster ofzo. Zeker omdat niet bij alle banen de single riders lane open was. Ik gok zomaar dat ze dan grosso modo veel meer inkomsten binnen zouden krijgen dan met een soort alles of niks beleid.

Overigens: ik ging in de Monsters Unchained in Epic, in de single riders lane. Maar ik kan mezelf dan helemaal opfokken dat ik in een attractie met eng thema ga (ben in Walibi eens enorm geschrokken in de rij van Express Platform 13). Die hele rij was super onschuldig, liep er in ongeveer 3 minuten helemaal doorheen. Maar ik vond de rij enger dan de attractie :lol:
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Dit kan zowel bij disney lightning lane als bij universal. Bij universal heet het expres pass now maar je kan hier niet zomaar elke attractie kiezen die je wil, de attractie moet maar net toevallig voorbij komen daarin. In de app moet je constant vernieuwen om te kijken of er iets voorbij komt en meestal zijn ze dan 25 dollar ofzo voor enkele rit. Maar mijn ervaring van de afgelopen 2 weken is dat de populaire attracties hier niet voorbij komen maar alleen attracties zoals Yoshi of stardust racers waar sowieso geen wachtrij van 2 uur voor staan.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Klopt, maar als ik de site van Disney er op na sla maken die het tegenwoordig nog gekker:

Premier Pass Experiences
Lightning Lane Premier Pass gives you one-time entry to each available Lightning Lane experience in one park for one day.

Single Pass Attractions (Not Available with the Multi Pass)*
A Lightning Lane Single Pass can be purchased for the following attraction:
Star Wars: Rise of the Resistance (begint op 10 p/p loopt op tot 25 p/p... even dus in het hoogseizoen 2 van dit soort attracties doen geeft je toegang tot de efteling :lol:)

Multi Pass Experiences*
When purchasing a Lightning Lane Multi Pass for Disney’s Hollywood Studios, you’ll be prompted to choose up to 3 multi pass experiences and arrival windows. Choose up to one experience from this group:
(lijst met attracties)

Met andere woorden je kunt dus een Single pass kopen voor een attractie die heel populair is.
Je kunt een multipass kopen voor een lijst met attracties, maar een aantal hele populaire moet je dus nog los bijkopen en het wordt plannen voor je dag.
Of je koopt de premier pass En dan krijg je alle attracties 1x

De premier pass kost gewoon 450,- dollar (EXTRA) voor Magic Kingdom op een drukke dag.

https://www.instagram.com/reels/DSn8Odoj_sE/

Maarja, dan sta je niet in de rij :lol:

Nu klink ik misschien anti-Disney maar ben dat zeker niet! Ik vindt Disney wat dat betreft net dat iets meer magisch hebben dan Universal. Maar de prijzen tegenwoordig slaan helemaal nergens meer op.
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

ja inderdaad ik ben ook niet tegen disney ofzo maar vindt het systeem gewoon niet eerlijk, ook niet die van Universal, die verkopen een expres unlimited pass waardoor je zelfs 1 attractie wel 10x kan doen en de andere mensen maar wachten in de standby line. Die Multipass van Disney kun je vantevoren 3 attracties reserveren als ik het goed herinner 1 top attractie en 2 wat mindere, zodra je er 1 gedaan hebt kun je wel gelijk weer een andere reserveren in de app maarja de populaire attracties zullen waarschijnlijk geen sloten van voorbij komen dan. Die premier pass zal je wel de garantie geven dat je ze voor alleen attracties kan gebruiken eenmalig
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

dennis112 schreef:
21 mei 2026, 18:42
Dit kan zowel bij disney lightning lane als bij universal. Bij universal heet het expres pass now maar je kan hier niet zomaar elke attractie kiezen die je wil, de attractie moet maar net toevallig voorbij komen daarin. In de app moet je constant vernieuwen om te kijken of er iets voorbij komt en meestal zijn ze dan 25 dollar ofzo voor enkele rit. Maar mijn ervaring van de afgelopen 2 weken is dat de populaire attracties hier niet voorbij komen maar alleen attracties zoals Yoshi of stardust racers waar sowieso geen wachtrij van 2 uur voor staan.
O joh, serieus? Ik heb dit totaal gemist in de app :oops:
Maar 'gelukkig' dan toch niet voor de populaire attracties (wij hebben trouwens ernorm gelachen in de Yoshi coaster, hier durfde m'n man wel in :lol: ) dan heb ik niet al te veel gemist.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Zolang er mensen zijn die er extra voor betalen bliven zulke dingen in stand en helaas is de hele wereld compleet commercieel geworden en betaal je tegenwoordig voor bijna alles.

En wat betreft de attracties, als je nog hogere toegangsprijzen wilt betalen dan kunnen ze allerlei nieuwe attracties toevoegen maar een attractie nieuw bijbouwen is niet eventjes gedaan en de kosten zijn ook enorm. Het aanpassen van attracties en compleet nieuw aankleden zorgt er in ieder geval voor dat er actuele thema's blijven.

Daarnaast is er voor Disney nogal wat veranderd de laatste jaren qua regelgeving, waar ze eerder zelf de commissie beheerde die akkoord moest gaan met allerlei vergunningen is dat nu extern geworden wat waarschijnlijk veel meer rompslomp geeft. Verder is er tijdens de ruzie die er was met Desantis een periode dat Disney alles ON HOLD heeft gezet qua investeringen in Florida.
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Ja maarja als je dan een Animal Kingdom hebt waar je gewoon 0 nieuwe attracties hebt sinds in 2017 het Avatar gebied is gekomen dan is dat wel teleurstellend, zeker ook omdat dat park al weinig attracties heeft. Ze zijn nu wel bezig Dinoland aan het weghalen en daar iets anders neer aan het zetten maar vorig jaar hebben ze 3,3 miljard winst gemaakt dan kan 1 of 2 attracties er toch wel vanaf lijkt mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer