Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.
-
Snodrop
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.
Wij hebben een optie staan voor een mooi huis vlak bij WDW 4.97* op AirBNB. Het ligt in het Windsor Palms Resort, heeft iemand ervaringen met deze community? -/ hoe is het verkeer in die omgeving?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Windsor Palms is een mooi resort en ligt erg dicht bij Disney World, wij managen er verschillende huizen en komen er regelmatig.
Het verkeer in de directe omgeving valt mee maar zodra je de 192 op gaat richting Disney dan kan het erg druk zijn, vooral in de spits tijden is die weg erg druk. Maar van en naar Disney zul je altijd drukte ervaren, de 192 is 1 van de drukkere wegen in Kissimmee, voordeel is dat je maar een klein stukje hoeft te rijden om de afslag naar Disney te nemen op deze weg.
Het verkeer in de directe omgeving valt mee maar zodra je de 192 op gaat richting Disney dan kan het erg druk zijn, vooral in de spits tijden is die weg erg druk. Maar van en naar Disney zul je altijd drukte ervaren, de 192 is 1 van de drukkere wegen in Kissimmee, voordeel is dat je maar een klein stukje hoeft te rijden om de afslag naar Disney te nemen op deze weg.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
-
Snodrop
- Amerika-ontdekker
@JeroenB Dank voor je reactie! Dan heb ik een goed resort uitgekozen 
Goedenmiddag,
Ik heb via Airbnb een huis gevonden op het Winsor Hills. Iemand ervaring hiermee? Is het zo dat als je zo een gids hier je automatisch gebruik mag maken van de faciliteiten van dit resort? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of het iemand nog andere mooie resorts? We zijn met twee kids, dus een mooi waterpark is welkom
Ik heb via Airbnb een huis gevonden op het Winsor Hills. Iemand ervaring hiermee? Is het zo dat als je zo een gids hier je automatisch gebruik mag maken van de faciliteiten van dit resort? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of het iemand nog andere mooie resorts? We zijn met twee kids, dus een mooi waterpark is welkom
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je met twee kids bent die van water houden zou ik eerder naar de echte waterparken kijken (Volcano Bay, Typhoon lagoon, Blizzard Beach, Aquatica....) maar dat is persoonlijk 
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Ik zal nog even mijn ervaring delen na ons verblijf in bovenstaand appartement, wellicht dat iemand er nog wat aan heeft.naranya schreef: ↑09 sep 2025, 20:43Daar was ik al bang voor dus hoop via de Osceola Parkway die te kunnen omzeilen (al zullen meer mensen dat denken en is het daar ook gewoon druk, we gaan het zien).
Encantada was in principe een prima verblijf inderdaad, het was schoon genoeg en het was er 's avonds rustig. De bedden en douches waren ook prima. Maar je kunt zien aan de inrichting dat het verouderd is, je ziet het aan de tegels op de vloer, de keukenkastjes enz. Er was amper keukengerei en bijv maar 1 koekenpan die ook nog bol stond onder. De hot-hub was kapot (hebben we nog geld voor teruggekregen) en als je dan later reviews van anderen terugleest is deze nog steeds kapot dus daar wordt niet veel geld meer in gestopt.
Dit is natuurlijk alleen van betrekking op dat specifieke huisje/verhuurder want er zijn vast ook wel huisjes die wel fatsoenlijk onderhouden worden zoals je zegt. Het is soms ook goed uitzoeken of de foto's op de advertentie overeenkomen met wat je ook echt krijgt of dat het generieke foto's zijn en je een "vergelijkbaar" huisje krijgt.
Wij hebben voor februari 2026 rechtstreeks een appartement geboekt bij Wonder Vacation Homes, foto's en reviews van de verblijven en de verhuurder zagen er goed uit, ook bij de verschillende sites zoals VRBO, AirBnB. De inrichting van deze appartementen is dag en nacht verschil als waar we dit jaar zaten (omdat ze in 2018/2019 gebouwd zijn).
- De foto's op de site komen erg goed overeen met wat we aantroffen, een mooi appartement wat (voor een rental) goed onderhouden is.
- Alles was erg schoon en fris en zag er niet verloederd uit.
- De keuken was groot en had genoeg gereedschap om te koken.
- Het bed lag lekker en de aanliggende badkamer en douche waren groot genoeg.
- De woonkamer was comfortabel met twee zitgedeeltes en een TV met genoeg zenders.
- Het balkon was op het noorden met in Februari helaas wat weinig zon, de volgende keer gaan we zeker voor een balkon op het zuiden.
- Het complex was rustig en ondanks dat we soms de bovenburen iets konden horen hebben we geen nacht slecht geslapen.
- De eerste dag hadden we een issue met de TV, contact gezocht met het verhuurbureau via email en binnen 10 min een mail terug dat er een monteur aankwam. Die heeft het probleem ook opgelost.
- Publix en Walmart ben je binnen 10 minuten
- De weg naar Disney via Osceola Parkway is zoveel rustiger dan de 192 de andere kant op waar we vorig jaar zaten (en tot de afslag naar het verblijf tolvrij!)
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Windsor Hills is een mooi resort met het een en ander aan amenities op het resort. Maar als je echt wil genieten van een waterpark op een resort zou ik eerder kijken naar Championsgate, Reunion, Storey Lake.Miquel schreef: ↑25 mar 2026, 14:51Goedenmiddag,
Ik heb via Airbnb een huis gevonden op het Winsor Hills. Iemand ervaring hiermee? Is het zo dat als je zo een gids hier je automatisch gebruik mag maken van de faciliteiten van dit resort? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of het iemand nog andere mooie resorts? We zijn met twee kids, dus een mooi waterpark is welkom![]()
En anders zoasl hier al genoemd naar de grote waterparken gaan en dan een goedkoper verblijf boeken, zo is bv Encantada Resort niet extreem duur als je daar een townhome zonder pool neemt en de community pool gebruikt. Windsor Palms heeft ook goedkope townhomes die een heel klein zwembad hebben maar ook weer en grotere community pool. Denk goed na over je keuze en je budget en hoe je dat wilt besteden.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
Thanx voor de reacties, we willen het liefst geen app maar een ""grote" woning, mogelijk dat er nog wat mensen meegaan, dat is nog onzeker.
En een hele dag waterpark hoeft ook niet aangezien we naar de stranden en natuurlijke springs willen.
Maar voor een middag een waterpark op het resort zou fijn zijn, vandaar.
Ik ga nog even kijken naar de geopperde suggesties.
Bedankt!
En een hele dag waterpark hoeft ook niet aangezien we naar de stranden en natuurlijke springs willen.
Maar voor een middag een waterpark op het resort zou fijn zijn, vandaar.
Ik ga nog even kijken naar de geopperde suggesties.
Bedankt!
Nu vroeg ik mij af, als je een woning huurt op een resort, komen daar dan nog resort fees bij of zit dit verwerkt in de prijs van de huur (bv via Airbnb). Ik lees hier niets over namelijk.
-
ikbeneva
- Amerika-ontdekker
Volgens mij verschilt dat per aanbieder en ook per resort. Ik heb een keer naar een villa gekeken op Solterra en daar stond in de advertentie op Airbnb dat als je gebruik wilde maken van de resort faciliteiten dat er eenmalig 35 dollar ter plekke betaald moest worden aan Solterra. Dat was dacht ik dan wel voor het hele gezin.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Solterra is een resort waar de eigenaar een fee moet betalen voor de gasten als deze gebruik willen maken van de faciliteiten, daar is het een en ander om te doen geweest maar de HOA ziet dit als een mooi extra geldpotje net als de Nederlandse overheid dat in veel dingen ziet.Volgens mij verschilt dat per aanbieder en ook per resort. Ik heb een keer naar een villa gekeken op Solterra en daar stond in de advertentie op Airbnb dat als je gebruik wilde maken van de resort faciliteiten dat er eenmalig 35 dollar ter plekke betaald moest worden aan Solterra. Dat was dacht ik dan wel voor het hele gezin.
Een eigenaar kan dus besluiten dat bij de gast in rekening te brengen wat ik zelf niet erg sjiek vind.
Van andere resorts heb ik dat niet gehoord dat dat gebeurt, Windsor Hills, Windsor Palms, Storey Lake doen dat in ieder geval niet, daar managen wij zelf huizen en townhomes.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
De link werkt nu, dankjewel voor het melden.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Als je een grote woning zoekt is deze woning in Davenport misschien wel iets. Een woning voor max. 10 personen.
Vorig jaar apr/mei verbleven wij hier 2 weken met z'n vieren (2 volwassenen en 2 kinderen). Het is ons erg goed bevallen. Een net en groot huis met meer dan voldoende ruimte voor ons vieren. Een probleempje met de verwarming van het zwembad werd vlot opgelost. De eigenaren reageerden ook vlot op berichtjes. Zouden hier zo weer verblijven. Wij hebben vorig jaar gehuurd via VRBO maar wellicht kan het ook rechtstreeks bij hen, zie hier voor hun eigen website.
Roland
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zo te zien is de 4 bedroom woning op Tuscan Ridge, mooie en rustige community. Op de eigen website hebben de eigenaren het over de Four Corners area maar daar light het wel een stukje vandaan. Tuscan Ridge is een mooie uitgangsbasis als je meer richting Tampa/Haines City het een en ander wil ondernemen, voor Disney en Universal ligt het niet echt dichtbij, voor Disney is het snel 30 minuten rijden afhankelijk van de drukte op de weg.
Maar als je dat niet erg vindt is het een mooie en rustige community.
Maar als je dat niet erg vindt is het een mooie en rustige community.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 6167 Weergaves
-
Laatste bericht door marina82