Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Berber79: onze reis zomer 2025.
Re: Reis Berber79: onze reis zomer 2025.
Die alligators zonnen achter een hek, hoop ik?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Nope, daar zijn geen hekken oid
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Even een vraagje wat betreft kleding. Wat nemen jullie zoal mee voor een vakantie in Augustus?
Mijn 2 ontzettend eigenwijze pubers zijn niet af te krijgen van een gewone (dikke ) short Geen jeans, maar wel dikke stof. De ander zou het liefst zijn lange broeken en truien meenemen.
Qua korte broeken willen ze niet naar de dunne stoffen, want dat zit echt zo raar.
Heb nu wel een aantal t-shirts met ze gekocht, maar gewone katoenen shirts.
Is dat te warm? Ben ik te ingewikkeld aan het doen?
Voor mijzelf heb ik dunne jurkjes, shorts en heel veel singlets.
Maar momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer wat nu echt nodig is en wat ik gewoon moet laten gaan.
Op al die disney fora lees je echt horror verhalen over de hitte in augustus.
Mijn 2 ontzettend eigenwijze pubers zijn niet af te krijgen van een gewone (dikke ) short Geen jeans, maar wel dikke stof. De ander zou het liefst zijn lange broeken en truien meenemen.
Qua korte broeken willen ze niet naar de dunne stoffen, want dat zit echt zo raar.
Heb nu wel een aantal t-shirts met ze gekocht, maar gewone katoenen shirts.
Is dat te warm? Ben ik te ingewikkeld aan het doen?
Voor mijzelf heb ik dunne jurkjes, shorts en heel veel singlets.
Maar momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer wat nu echt nodig is en wat ik gewoon moet laten gaan.
Op al die disney fora lees je echt horror verhalen over de hitte in augustus.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ja, het is te warm, maar ik zou ze gewoon laten gaan. Ik weet nog dat ik zelf vroeger in Spanje ook bij hitte in een spijkerbroek (lang) liep. Dat is vanzelf overgegaan uiteindelijk
In geval van nood kun je altijd ter plekke nog iets duns kopen. Wie niet horen wil moet voelen 

- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij wonen in Clermont, Florida en in augustus is het hier nog steeds behoorlijk warm maar de kids hier lopen veelal gewoon in hun spijkerbroek, T-shirt en daar dan een jasje overheen welke vaak ook nog zwart is. Ook hoodies is niet ongebruikelijk.
Laat ze lekker hun zelf zijn met wat ze aan willen trekken, de warmte voel je ongeacht of je dunne kleding of dikke kleding draagt toch wel.
Laat ze lekker hun zelf zijn met wat ze aan willen trekken, de warmte voel je ongeacht of je dunne kleding of dikke kleding draagt toch wel.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Maar dat zijn kinderen die in Florida wonen en gewend zijn aan de warmte. Denk dat NL'se kinderen wel graag een korte broek aan willen in de hitte. Maar ze zullen het zelf wel ondervinden en anders heb je snel iets aangeschaft in FL.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-ontdekker

We hebben afgesproken 1 spijkerbroek en een vest voor in het vliegtuig en verder gewoon lekker kort. Maar dan wel kort op hun manier.
-
- Amerika-ontdekker
Nog even een vraagje, heeft er iemand ervaring met baja bikes in miami? Of evt andere fietstours?
Kan er tevens iemand mee kijken of er in de buurt van clearwater beach een baseball wedstrijd te zien is? We komen aan op vrijdag 8 augustus en vertrekken weer op zondag 10 augustus. Dus zou dan gaan om 8 of 9 augustus. Ik heb online al gekeken en ik kom er niet uit. Maar zou mijn man dolgelukkig maken als het lukt.
Kan er tevens iemand mee kijken of er in de buurt van clearwater beach een baseball wedstrijd te zien is? We komen aan op vrijdag 8 augustus en vertrekken weer op zondag 10 augustus. Dus zou dan gaan om 8 of 9 augustus. Ik heb online al gekeken en ik kom er niet uit. Maar zou mijn man dolgelukkig maken als het lukt.
-
- Amerika-ontdekker
Nog een kleine 2 maanden te gaan. Enkele maanden geleden stond de basis vast. Inmiddels is er redelijk wat invulling/ideeën.
Dag 1 = Vliegen AMS-Heathrow-Miami
Dag 2 = Miami, Fietsen bij Baja bikes in de ochtend (is alleen mogelijk om 11 uur)
In de middag Lincoln road, Holocaust memorial (als het aan te lopen is)
Dag 3 = Auto ophalen, verjaardag jongste
Rijden naar Key Largo, Stoppen bij John Pennekamps coral reef state park om te snorkelen!!!
Ik vind het lastig op de site een reserveringsknop te vinden. Is het nodig deze vantevoren te reserveren?
Dag 4 = Rijden van Key Largo naar Naples, Via de 1 omhoog naar de 41.
Heeft het meerwaarde om de 9336 te nemen? Bijvoorbeeld naar Robert is Here? Of redden we het dan niet met de tijd?
Op de 41 nemen we de tijd voor een airboot tochtje, bij coopertown of gatorpark. Wootens heb ik er ook evt nog opstaan.
Dag 5 = Rijden van Naples naar Clearwater Beach. Behalve stoppen voor Sunshine Skyway Bridge hebben we op deze route niet echt bijzonderheden
staan.
Dag 6 = Dagje Clearwaterbeach. In elk geval de wens om een tochtje bij Little Toot te gaan doen. Mijn voorkeur heeft de sunset tour.
Verder lekker genieten van de dag en eindigen op Pier 60.
Dag 7 = Clearwater naar Orlando. We kiezen ervoor niet over de snelwegen te rijden en te kijken wat de dag ons brengt. Mocht je tips hebben zijn ze
altijd welkom.
Dag 7 t/m 17 = Disneyworld + uitstapjes zoals Kennedy Space centre, Walmart Turkey Lake Road, Kissimee old town, Outlet Orlando etc.
Dag 17 t/m 22 = Universal + International Drive.
Dag 22 vliegen we naar huis en dan 23 zullen we in de vroege ochtend weer in Amsterdam zijn.
Mochten er nog aanvullingen of tips zijn dan hoor ik het graag
Dag 1 = Vliegen AMS-Heathrow-Miami
Dag 2 = Miami, Fietsen bij Baja bikes in de ochtend (is alleen mogelijk om 11 uur)
In de middag Lincoln road, Holocaust memorial (als het aan te lopen is)
Dag 3 = Auto ophalen, verjaardag jongste
Rijden naar Key Largo, Stoppen bij John Pennekamps coral reef state park om te snorkelen!!!
Ik vind het lastig op de site een reserveringsknop te vinden. Is het nodig deze vantevoren te reserveren?
Dag 4 = Rijden van Key Largo naar Naples, Via de 1 omhoog naar de 41.
Heeft het meerwaarde om de 9336 te nemen? Bijvoorbeeld naar Robert is Here? Of redden we het dan niet met de tijd?
Op de 41 nemen we de tijd voor een airboot tochtje, bij coopertown of gatorpark. Wootens heb ik er ook evt nog opstaan.
Dag 5 = Rijden van Naples naar Clearwater Beach. Behalve stoppen voor Sunshine Skyway Bridge hebben we op deze route niet echt bijzonderheden
staan.
Dag 6 = Dagje Clearwaterbeach. In elk geval de wens om een tochtje bij Little Toot te gaan doen. Mijn voorkeur heeft de sunset tour.
Verder lekker genieten van de dag en eindigen op Pier 60.
Dag 7 = Clearwater naar Orlando. We kiezen ervoor niet over de snelwegen te rijden en te kijken wat de dag ons brengt. Mocht je tips hebben zijn ze
altijd welkom.
Dag 7 t/m 17 = Disneyworld + uitstapjes zoals Kennedy Space centre, Walmart Turkey Lake Road, Kissimee old town, Outlet Orlando etc.
Dag 17 t/m 22 = Universal + International Drive.
Dag 22 vliegen we naar huis en dan 23 zullen we in de vroege ochtend weer in Amsterdam zijn.
Mochten er nog aanvullingen of tips zijn dan hoor ik het graag
De booking link staat rechtsboven op de pagina van John Pennekamp state park
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@Berber79 ik zou in de zomer niet reserveren bij Pennekamp, tegenwoordig is een boeking niet meer annuleerbaar denk ik ergens gezien te hebben. Met het zomerweer vallen er veel dagen uit, dat bepalen zij, dan kun je wel kosteloos reschedulen. Maar ik persoonlijk zou ook niet gaan snorkelen als het bewolkt is of er wind staat en dat weet je pas kort tevoren. Je kunt bv de dag ervoor even bellen of er nog plaats is als het weer goed is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1799 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties