Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis paul-s83: 2 weken meivakantie 2025 - combinatie Villa Orlando & rondreis hotels.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis paul-s83: 2 weken meivakantie 2025 - combinatie Villa Orlando & rondreis hotels.

Bericht door paul-s83 »

Een paar jaar geleden hebben we met onze kids, toen 1 en 3 jaar, al een rondreisje via Orlando - Miami - The Keys en via de oostkant weer terug naar Orlando gemaakt.
En zoals de titel al aangeeft hebben wij voorde meivakantie 2025 twee weken Florida op de planning staan.
Nu willen we het de 1e week rustig aan doen en op 1 vaste plek in een leuke villa of Townhouse in Orlando verblijven om vanuit daar diverse pretparken en andere zaken te bezoeken.

Momenteel twijfel tussen
- Een woning in een gated community vanwege de faciliteiten (zwembad, clubhouse etc.)
- Een woning welke niet op een resort ligt, deze zijn vaak goedkoper of je krijgt meer voor hetzelfde geld.

In beide gevallen wil ik sowieso een woning met privé zwembad, dus het voordeel van groot zwembad op een resort is niet cruciaal.

Iemand die mij kan overtuigen om dit juist wel of niet te doen? En tips qua regio of woning?

Daarnaast heb ik vanuit diverse topics deze shortlist qua resorts gemaakt, zijn er redenen om juist wel of niet voor 1 van onderstaande resorts te kiezen:

Resort
Regal Oaks ---> Geen privé zwembad?
Windsor Hills
Windsor Palms ---> Iets minder luxe dan Windsor Hills?
Paradise Palms
Championsgate

Orange Tree
Solterra Resort
Watersong ---> Ver en drukke wegen richting parken
Southern Dunes

Ps, wat ik in onze 2e week wil gaan doen ben ik nog niet over uit, daar kom ik later op terug. :D
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Re: 2 weken Meivakantie 2025 - combinatie Villa Orlando & rondreis Hotels

Bericht door JeroenB »

Je hebt al aardig je huiswerk gedaan zie ik, ik woon in de omgeving en ben property manager van vakantie rentals en kom op diverse resorts en communities omdat we daar huizen beheren voor de eigenaren.

Als je kiest voor een gated community resort zoals Windsor Palms, Windsor Hills dan betaal je zoals je zelf al zegt wat meer, allereerst omdat je dichterbij Disney zit op deze 2 resorts en ook voor de extra amenities die deze gated resorts te bieden hebben. Je zult dan de afweging moeten maken of het bedrag wat je mogelijk meer betaald het waard is om er te zitten, het huis kan natuurlijk fantastisch zijn of dat je veel gebruik wil maken van de amenities die het resort bied. Dit is toch een zeer persoonlijke keuze waar je de dingen tegen elkaar weg zal moeten strepen.

De huizen op Windsor Hills zijn duurder dan de huizen op Windsor Palms,Windsor Hills ligt het dichts bij de Disney ingang op Sherbert Road en veel woningen zijn wat luxer ingericht. De huizen op Windsor Palms zijn wellicht wat minder luxe ingericht maar ik weet dat veel huizen daar ook van goede kwaliteit zijn qua staat en inrichting, ze zijn qua huurprijs veelal goedkoper dan de huizen op Windsor Hills.

Paradise Palms en Regal Oaks zijn 2 mooie resorts met voornamelijk of alleen maar townhomes. Op regal oaks inderdaad geen eigen splash pool (kleine pool) bij de huizen maar sommige hebben wel een jacuzzi staan. Op Paradise Palms hebben de townhomes wel een splash pool maar het zijn niet echt grote zwembaden meer voor kids of om even in te duiken en te verblijven om af te koelen. De resort pools zijn wel mooi op beide resorts.

Bovenstaande resorts daar beheren we huizen dus bekend terrein voor ons.

Championsgate bestaat uit verschillende delen en ik weet dat 1 van de delen een geweldig zwemparadijs heeft, kan je niet vertellen of je daar heen kunt als je op 1 van de andere championsgate resorts verblijft. Veelal hele mooie huizen met "over de top" thema kamers waar natuurlijk ook de prijs naar is voor deze extra luxe.

Orange Tree is een gewone communitie zonder amenities, goed kijken naar de inrichting want er zijn hele goede huizen te vinden maar ook wat mindere huizen. Dit zie je ook in de andere communities en ligt heel erg aan de eigenaren hoe ze bereid zijn het huis in goede staat te houden.

Solterra, een mooi resort maar wel op wat afstand en vaak oponthoud bij de poort in de drukke vakantie periodes. De amenities zijn te klein voor het aantal huizen wat er staat op het resort dus op drukke dagen heb je kans dat je niet in de community pool kunt zwemmen omdat ze maar een beperkt aantal mensen toelaten. Ze hebben daar helaas heel veel grotere woningen bijgebouwd in de afgelopen paar jaar maar geen 2e resort zwembad bjgebouwd. Mijn persoonlijke mening is dat het gewoon 2 aparte resorts hadden moeten zijn met elk hun eigen amenities.

Watersong inderdaad wat meer afgelegen maar daardoor wel wat rustiger resort, qua amenities is er niet heel veel.

Afhankelijk hoe dichtbij je bij de parken wilt zitten zijn er nog wel meer mooie verzorgde huizen op andere communities, wij hebben er meerdere in beheer.

Een wat nieuwer resort aan de andere kant van Kissimmee is Storey Lake, daar hebben we ook nog een vrij luxe huis in beheer en bij het community zwembad is het meestal niet zo heel druk. Dat huis heeft ook een mooie eigen pool en is enkele jaren oud en niet zoals de meeste huizen welke je zelf aangaf allemaal toch wat ouder.

En er is gewoon enorm veel keuze in huizen in deze regio dat je door de bomen het bos niet meer ziet, belangrijk is denk ik eerst een keuze maken of je een villa wilt met een redelijk formaat zwembad of dat je een townhome neemt met een splash pool en gebruikt maakt van de community pool maar wel goedkoper uit bent en je geld besteed aan andere dingen.

En voor de villa's heb je dan nog de overweging dicht bij Disney of wat verder weg van de drukte en of je wel of niet op een resort wilt verblijven.

Een deel van de huizen welke we beheren en ook mogen verhuren staan op onze website enchantedvacationvillas.com en als je vragen hebt over 1 van de huizen of de resorts waar ze op staan stel ze gerust via PB of email.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Watersong is best ver van de attracties, maar Southern Dunes ligt ook een heel end weg hoor.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

@JeroenB Wat een mooie, uitgebreide reactie vanuit jouw kant. Wat mij betreft zou die zo als een sticky in een apart topic geplaatst mogen worden :)

Ik had je idd al eerder een DM gestuurd voor de link naar jullie website. Ik ga normaals eens uitgebreid naar de woningen kijken welke jullie in beheer hebben, en mocht ik vragen hebben dan weet ik je te vinden :thumbup:
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

De planning begint al wat meer vorm te krijgen. Met de hulp van @JeroenB heb ik voor de 1e week een leuke villa vastgelegd. Vanuit daar kunnen we dan met de kids (4 en 6) leuke uitstapjes doen in en rondom Orlando.

Voor de 2e week ben ik nog op zoek naar een leuke route. Het liefts verblijven we 2 nachten op Key Largo. We zijn daar al eerder geweest en zouden daar weer terug willen. Dit leidt helaas tot de volgende uitdagingen:

- Dag 8 -->Waar te verblijven tussen Orlando en Key Largo?
- Komen we door het toevoegen van de Keys wellicht tijd tekort aan de westkant? Of iemand een idee voor een compleet andere indeling van deze dagen?

Ik denk namelijk dat als we de Keys skippen, we meer lucht hebben om wat daagjes extra te spenderen in Naples/Fort Myers beach/Sarasota/Clearwater etc.
Florida_route_versie1.png
paul-s83
Amerikafan

Re: Reis paul-s83: 2 weken meivakantie 2025 - combinatie Villa Orlando & rondreis hotels.

Bericht door paul-s83 »

Zo, de overnachtingen op Key Largo en Clearwater liggen inmiddels ook vast.

Dit is de planning momenteel.

Vraag 1, voor de geel gemarkeerde dagen ben ik nog op zoek naar een leuke en logische overnachting, iemand tips of andere suggesties?
Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 22.42.36.png

Vraag 2, wat is de meest logische en leukste route om van Orlando richting het zuiden te rijden? Google maps geeft 3 suggesties:
Mijn 1e ingeving zou zijn om de route bovenlangs via de 528 te nemen, en dan over op de I-95.
Of is de onderste route via de Florida Turnpike (FL-91) een optie?

Ik zie zelfs adviezen om de 27 south te nemen, en dan via Sebring en al dan niet onder of bovenlangs via Lake Okeechobee te rijden. Maar ik lees slechte verhalen over die binnenlandse wegen als het gaat om veiligheid en ongelukken....
Scherm­afbeelding 2025-03-11 om 22.54.26.png
paul-s83
Amerikafan

Re: Reis paul-s83: 2 weken meivakantie 2025 - combinatie Villa Orlando & rondreis hotels.

Bericht door paul-s83 »

Heeft er iemand ervaring met de route Orlando- Miami via de US-27 en bovenlangs Lake Okeechobee richting de oostkust?

Morgen vertrekken wij vanuit Kissimmee richting de Keys met tussenstop in Palm Beach en twijfel nog over de US-27, welke langzamer maar wat toeristischer is dan de I-95.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Geen ervaring met de hele route maar je komt wel heel vele verkeerslichten tegen op de US-27 naar beneden wat erg veel tijd kost, maar je ziet wel stukken meer dan dat je simpelweg de turnpike zou nemen vanaf Kissimmee naar Miami, maar dat is een vrij saaie weg om te rijden tenzij je her en der een afslag neemt om wat te bezichtigen.

Welke route je kiest hangt dus vooral af van hoe lang je onderweg wilt zijn of wat je onderweg nog wil gaan doen/bekijken.

PS. het was leuk om jullie in persoon te ontmoeten afgelopen week, veel plezier met de rest van jullie reis.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

Dankje @JeroenB , dan gaan we toch voor de normale route richting het zuiden via de 192 & I-95 (mijn uitdaging is deze vakantie om de tolwegen 100% te vermijden dus de Turnpike is een no-go :wink:

Was leuk om jullie te ontmoeten. Wij, en vooral de kids, hebben het super naar ons zin gehad in die prachtige villa op Windsor Palms!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer