Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).
Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).
Euh, je haalt een aantal dingen door elkaar.
Een transponder kun je niet zomaar overhevelen naar een ander account. Daarvoor moet je hem overdragen, en dat kan alleen via customer support. Onhandig, niet doen dus.
Dus als je een transponder wilt overdragen, dan doe je dat inclusief de bijbehorende account. Waar je uiteraard wel alle overige gegevens van kunt wijzigen, inclusief het gekoppelde e-mail adres.
Voor wat betreft de kentekens, bij een auto kun je gewoon een einddatum/tijd invullen en zelfs aangeven dat het een rental is. Na die datum/tijd vervalt hij netjes en kan iemand anders hem toevoegen. Als iemand anders hem nog geregistreerd heeft, tja, dan lukt dat idd niet. Maar dan krijgt diegene dus alle toll charges op kenteken.
Maar.. remember, dat kenteken is een /backup/. Normaal worden tolls geregistreerd op basis van de transponder. Alleen als je ergens door een tolpoort rijdt en jouw transponder om wat voor reden dan ook niet gelezen kan worden, dan pas wordt de tol op kenteken geind. Geen idee of dat vaak voorkomt, maar voorzover ik het weet is bij mij nog nooit gebeurd. Ook wel eens in Texas rondgereden met de Sunpass Pro op de voorruit /en/ het kenteken van de auto bij EZtag express geregistreerd (specifiek tolsysteem in Texas), maar op wegen waar zowel Ezpass als Eztag geaccepteerd werden zijn ze zonder uitzondering op de EZpass transponder (de Sunpass Pro dus) geregistreerd en dus van mijn Sunpass account afgegaan.
Een transponder kun je niet zomaar overhevelen naar een ander account. Daarvoor moet je hem overdragen, en dat kan alleen via customer support. Onhandig, niet doen dus.
Dus als je een transponder wilt overdragen, dan doe je dat inclusief de bijbehorende account. Waar je uiteraard wel alle overige gegevens van kunt wijzigen, inclusief het gekoppelde e-mail adres.
Voor wat betreft de kentekens, bij een auto kun je gewoon een einddatum/tijd invullen en zelfs aangeven dat het een rental is. Na die datum/tijd vervalt hij netjes en kan iemand anders hem toevoegen. Als iemand anders hem nog geregistreerd heeft, tja, dan lukt dat idd niet. Maar dan krijgt diegene dus alle toll charges op kenteken.
Maar.. remember, dat kenteken is een /backup/. Normaal worden tolls geregistreerd op basis van de transponder. Alleen als je ergens door een tolpoort rijdt en jouw transponder om wat voor reden dan ook niet gelezen kan worden, dan pas wordt de tol op kenteken geind. Geen idee of dat vaak voorkomt, maar voorzover ik het weet is bij mij nog nooit gebeurd. Ook wel eens in Texas rondgereden met de Sunpass Pro op de voorruit /en/ het kenteken van de auto bij EZtag express geregistreerd (specifiek tolsysteem in Texas), maar op wegen waar zowel Ezpass als Eztag geaccepteerd werden zijn ze zonder uitzondering op de EZpass transponder (de Sunpass Pro dus) geregistreerd en dus van mijn Sunpass account afgegaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 66
Zou zo maar kunnen wat je zegt, ik heb nog nooit een transponder geprobeerd te verhuizen, mijn punt is alleen maar: Waarom zou je er geen kopen en een gebruikte willen? $14.95. Niet alleen het risico dat het account van die gebruikte niet overgedragen wordt, ook de batterij kan verouderd zijn.
Ik kon de rental niet op kenteken registreren, dan neem ik de gok met de transponder toch maar liever niet, just in case m'n transponder niet wordt gescand. Ieder z'n eigen ding.
Ik kon de rental niet op kenteken registreren, dan neem ik de gok met de transponder toch maar liever niet, just in case m'n transponder niet wordt gescand. Ieder z'n eigen ding.
Maar dat je de rental niet op kenteken kunt registreren heeft niets te maken met het al dan niet overnemen van een account. Als dat kenteken nog actief is in een andere Sunpass account, dan heb je pech.
Maar ik heb nog eens door mijn tolling history geklikt, en bij iedere toll in de afgelopen 3 jaar staat netjes "Interop transponder" en niet "toll by plate". Dus ik denk dat het risico dat je transponder niet gelezen wordt echt minimaal is.
En weet je zeker dat er nog batterijen inzitten? Ik dacht dat alle tolling inmiddels passief was.
Maar ik heb nog eens door mijn tolling history geklikt, en bij iedere toll in de afgelopen 3 jaar staat netjes "Interop transponder" en niet "toll by plate". Dus ik denk dat het risico dat je transponder niet gelezen wordt echt minimaal is.
En weet je zeker dat er nog batterijen inzitten? Ik dacht dat alle tolling inmiddels passief was.
Ik heb poosje geleden ook de Pro erbij gekocht voor de route buiten Florida.
Super makkelijk in gebruik en zet ook altijd het kenteken en einddatum erin.
Ook vrienden nemen regelmatig de transponder mee. Sturen mij dan een foto van het
kenteken en ik acteraf een tikkie
Super makkelijk in gebruik en zet ook altijd het kenteken en einddatum erin.
Ook vrienden nemen regelmatig de transponder mee. Sturen mij dan een foto van het
kenteken en ik acteraf een tikkie
Hallo allemaal,
A.s. zondag vliegen wij naar Orlando. Na me helemaal verdiept te hebben in dit onderwerp toch nog een vraagje betreffende de pro.
Deze optie is voor ons aantrekkelijk aangezien we volgend jaar naar de Fall Foliage in het oosten willen.
Zoals ik gelezen heb koop je de pro bij de Publix. Pas dan wordt deze geactiveerd neem ik aan?
Hoe gaat het dan met de tol vanaf het vliegveld naar de Publix? Die betaal je dan via de verhuurder?
A.s. zondag vliegen wij naar Orlando. Na me helemaal verdiept te hebben in dit onderwerp toch nog een vraagje betreffende de pro.
Deze optie is voor ons aantrekkelijk aangezien we volgend jaar naar de Fall Foliage in het oosten willen.
Zoals ik gelezen heb koop je de pro bij de Publix. Pas dan wordt deze geactiveerd neem ik aan?
Hoe gaat het dan met de tol vanaf het vliegveld naar de Publix? Die betaal je dan via de verhuurder?
-
- Amerika-expert
Yep, zie dit eerdere bericht:
roelb schreef: ↑08 okt 2024, 12:09Als je aankomt op MCO kun je bijvoorbeeld naar de Publix Lake Nona rijden, dat is net aan de andere kant van de turnpike (FL 417). Wel goed opletten, je rijdt als je niet oplet zo de turnpike op en dan heb je direct een toll charge (been there, done that). Je moet al vrij vroeg de exit nemen, ver voor de kruising met de interstate. Doe je dat niet, dan kun je alleen nog maar links of rechts de turnpike op. Je betaalt $15 voor die transponder.
Daarna kun je hem op de parkeerplaats bij de Publix rustig activeren. Voeg ook je huurauto toe met kenteken, voor het geval de transponder niet herkend wordt. Kost je een half uurtje, maar dan heb je voortaan nooit meer gedoe als je naar de US gaat. Transponder mee, in je huurauto plakken en gaan. En uiteraard niet vergeten weer mee terug te nemen als je de auto inlevert (also, been there, done that..)
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Misschien (een beetje) Off-topic maar kan het nergens vinden. De Sunpass is van Florida en is in veel staten te gebruiken, nu ga ik eind dit jaar naar New York / Atlantic City en ik kan maar nergens vinden of je een soortgelijke transponder daar kunt kopen die je dan ook in Florida kunt gebruiken.
Alleen de EZ Pass plus, maar die moet je online bestellen en wordt dan thuis bezorgd (in de US).
Alleen de EZ Pass plus, maar die moet je online bestellen en wordt dan thuis bezorgd (in de US).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | 2022 ORL | 2023 ORL | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC
Ja, je kunt een Ez-pass on the go package kopen. Verkooplocaties: https://www.e-zpassny.com/en/onthego/locations.shtmlnwolf schreef: ↑22 okt 2024, 11:51Misschien (een beetje) Off-topic maar kan het nergens vinden. De Sunpass is van Florida en is in veel staten te gebruiken, nu ga ik eind dit jaar naar New York / Atlantic City en ik kan maar nergens vinden of je een soortgelijke transponder daar kunt kopen die je dan ook in Florida kunt gebruiken.
Geen ervaring mee echter.
Ik ben nu een rental aan het toevoegen in mijn Sunpass account.
Rental uit de MA staat.
Dan krijg ik een voor mij nieuwe vraag "Plate Type"
Ook al klik ik onder rental aan moet ik een plate type kiezen.
Dat is een hele lijst weet iemand wat voor soort?
Rental uit de MA staat.
Dan krijg ik een voor mij nieuwe vraag "Plate Type"
Ook al klik ik onder rental aan moet ik een plate type kiezen.
Dat is een hele lijst weet iemand wat voor soort?
Passenger vehicle plate.
als het er zo uit ziet:
als het er zo uit ziet:
Bedankt roelb
Het is de linker.. Is dit nieuw of echt te maken met een bepaalde staat?
Ik heb dit nog niet eerder gezien.
Het is de linker.. Is dit nieuw of echt te maken met een bepaalde staat?
Ik heb dit nog niet eerder gezien.
Volgens mij krijg je alleen in MA al die opties. Heb het ook een keer gehad. Bij andere staten heb je soms ook meer opties, maar dan hooguit zoiets als "Normal" en een paar opties die het logischerwijs niet zijn (emergency vehice, temporary, dat soort dingen).
Het is ook een hele lijst heel apart.
Maar dank voor je snelle reactie en uitleg.
Maar dank voor je snelle reactie en uitleg.
Ik heb vandaag mijn tolpass geactiveerd, en over een Paar tolwegen gereden, ik zie alleen nog niets in de app gebeuren met afschrijvingen?. Maar kan het misschien even duren voordat ik zie dat het afgeschreven wordt ?? Ik ben er een beetje ongerust over. Dat ik niet niet ineens een rekening krijg van de verhuurder .
-
- Amerika-expert
Hangt van het tolpunt af, sommige binnen 24u bv de brug bij St. Pete, maar er zijn er die er pas na een dag of 3-4 in staan. Zie je wel "Sunpass ok" als je door poortjes rijdt?
Daar heb ik niet op gelet, waar moet je dat zien ? Ik zag alleen maar camera’s boven de weg .
-
- Amerika-expert
Links of rechts naast het tolpoortje staat een zwart bordje wat aangaat "Go Sunpass". Je kunt het meestal zien wanneer je er langzaam langs rijdt. Dit alleen bij echte tolpoorten, niet waar er alleen cameras boven de weg hangen. Zie foto.
Dank je , we bleken alles goed te hebben gedaan, gelukkig. Het heeft alleen 4 dagen geduurd voordat de eerste tol rit is afgeschreven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2960 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-
- 8 Reacties