Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
roverdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2013, 19:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door roverdijk »

Hallo,

Wil ook graag een 2 tickets voor 7 dagen Disney kopen op de Ierse website. Zijn dit fysieke tickets? Zo ja, hoelang zijn deze ong onderweg naar NL?
Daarnaast de vraag als het fysieke tickets zijn, kan je na bestellen wel al een park reservering doen? Door een bevestiging van ticket via de mail?

Alvast bedankt voor de reactie.

mvg, :)
linda83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mei 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door linda83 »

Zo te zien verkopen ze momenteel alleen mobile tickets. Mocht je alsnog fysieke tickets willen hebben staat er het volgende:

For those that would prefer to have physical tickets, take your Disney Ticket Confirmation to any ticket window located at the entrance of each Disney Park to redeem printed physical tickets.

N.B. Toen mijn fysieke tickets verzonden werden kreeg ik de codes al waardoor deze aan het Disney account gekoppeld konden worden en daarmee ook de reserveringen direct gedaan konden worden.
roverdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2013, 19:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door roverdijk »

@linda83 , Thx voor je reactie. :thumbup:
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Er zijn nu blackfridaydeals op de sites van https://www.attractiontickets.com dus probeer nog mee te pakken wat je kunt, het is soms maar 5 tot 7%, maar als je toch weet dat je gaat why not.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door bvbal79 »

Iemand nog tips hoe deze zomer 6 dagen orlando te verdelen en welke sites nu de beste zijn...

We verblijven bij universal dus 2 dagen universal en 1 dag Disney (omdat we er toch zijn) lijkt een must).
Nyphele
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2023, 21:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Nyphele »

Ik volg even mee!

Wij willen graag ook naar Orlando voor de themaparken, maar zijn volledig nieuw met reizen naar daar. Ik ben éénmalig in 2012 naar NY geweest voor 10d, maar dat was gewoon vluchten boeken en een hotel voor de gehele periode.

Dus alle tips zijn zeker welkom! :D
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

6 dagen Orlando, wij hebben er zometeen 8 gepland staan maar het hangt echt af van wat je wilt zien, de leeftijd van de kids, wat je eigen wensen zijn....

Er staan volgens mij enorm veel tips in de 1e post en als er nog meer bij komen zal ik die zeker updaten.

- Als je bij Universal verblijft ga dan zeker naar Volcano Bay, het is een waterpretpark en echt de mooiste van de parken in Orlando. Daarnaast natuurlijk de 2 hoofdparken. Als je een beetje de tijd wilt nemen voor deze 3 ben je minimaal 2 a 3 dagen echt kwijt en als het druk is nog langer zelfs!.
- Disney.... Tsja is een keuze. Het bestaat zoals te lezen uit 6 parken (2 water en 4 gewone parken) waar moet je dan naartoe in 1 dag dat zou dan Magic Kingdom zijn verwacht ik. Reken op de hoofdprijs voor 1 dag, je betaald makkelijk 130/140 P/P en dan nog 35 voor parkeren en dan nog mag je hopen dat je kunt reserveren want zonder reservering kom je er niet in. Walt Disneyworld zou ik persoonlijk alleen doen via de sites op de 1e pagina en dan nog alleen als je besluit alle parken te doen, anders is het gewoon een prijs waar ik zelf tegenop kijk.

Dan zou je nog kunnen kijken of er een lancering is op Kennedy Space (uurtje rijden), hou je van haaien, etc. kun je Seaworld doen of als je van een dierentuin houdt kijk eens naar Busch Gardens. Verder is een dag shoppen bij de outletmalls leuk, je hebt Pirate Golf, er zijn regelmatig conventies in Orlando (check eens of daar iets leuk tussen zit) of ga iets buiten Orlando met een air ride boat mee Alligators spotten.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Annama
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 feb 2023, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Annama »

Onze dochters van 15 jaar willen we graag Disney Magic Kingdom laten zien, hoort er als het ware bij als je in Florida ben. Nu zit ik net wat gewone Google-reviews te lezen en dan komt naar voren dat het wel heel erg druk is , ook op z.g. rustige dagen. Dat je voor de hoge entreeprijs soms maar 4 attracties kan doen vanwege de lange wachtrijen. Ik vraag me nu af of dit echt moeten willen?….
Zijn er betere alternatieven waar het rustiger is. Wij zijn daar tijdens onze reis begin mei 2023.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Hoi Annama,

Om eerlijk te zijn vindt ik persoonlijk de prijs/kwaliteit verhouding nog niet top bij Disney. Magic Kingdom is wel mooi, maar kan nu niet zeggen dat ik het zoveel prachtiger vindt dan Disney Parijs. De 2 keer dat ik er ben geweest was het niet te filmen hoe druk (meivakantie beide keren) en was het letterlijk meer dan 2 uur wachten op de heel populaire attracties (mine train). Als je mazzel hebt kun je nog reserveren op voorhand maar volgens mij is dat systeem helemaal op de schop gegooid.

Als je meiden 15 zijn zou ik echt eerder adviseren ga naar Universal + parkhopper, begin vroeg, doe de Harry Potter dingen, Simpsons, Minions, Jurassic Park en Marvel attracties en sluit af met een mooie lichtshow. het is daar over het algemeen stukken rustiger en ik vindt de aankleding ook mooier.
Daarnaast zijn mijn zoontje en ik enorme fans geworden van de waterparken, Volcano Bay op nr1, daarna Typhoon lagoon, Aquatica en Blizzard Beach. Zoiets is ook echt de moeite waard om eens in te verdiepen, het zijn echt pretparken maar dan met water en je kunt je er uren vermaken.

Maar hou rekening mee, wat wij druk vinden in de efteling is rustig in de US, als het daar druk is is wat wij Disneyland parijs met kerst noemen :)
Kijk ook goed op de crowd kalenders op de 1e pagina, misschien dat die helpen
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Annama
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 feb 2023, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Annama »

Bedankt. We hebben Disney laten vallen en willen Universal, Vulacano Bay en Epcot doen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Mies2301 »

nwolf schreef:
15 feb 2023, 20:50
Hoi Annama,

Om eerlijk te zijn vindt ik persoonlijk de prijs/kwaliteit verhouding nog niet top bij Disney. Magic Kingdom is wel mooi, maar kan nu niet zeggen dat ik het zoveel prachtiger vindt dan Disney Parijs.
Daar ben ik het echt niet mee eens. Ik vind MK in Orlando is echt wel mooier dan Parijs.
nwolf schreef:
15 feb 2023, 20:50
Als je meiden 15 zijn zou ik echt eerder adviseren ga naar Universal + parkhopper, begin vroeg, doe de Harry Potter dingen, Simpsons, Minions, Jurassic Park en Marvel attracties en sluit af met een mooie lichtshow. het is daar over het algemeen stukken rustiger en ik vindt de aankleding ook mooier.
Als je van 20 4d attracties houdt, dan is Universal inderdaad je ding. Ik vond het snel eentonig worden. Zelfde soort attractie, ander thema.
De attracties zijn over het algemeen wel wat wilder dan bij Disney en de achtbanen heel tof.
Qua aankleding is Disney wel echt stukken mooier dan Universal vind ik. Het Harry Potter gedeelte is mooi, maar de rest van het park is typisch Universal.
nwolf schreef:
15 feb 2023, 20:50
Daarnaast zijn mijn zoontje en ik enorme fans geworden van de waterparken, Volcano Bay op nr1, daarna Typhoon lagoon, Aquatica en Blizzard Beach.
Volcano Bay vind ik ook echt te gek! Wat een mooi park is dat. Typhoon Lagoon en Blizzard Beach van Disney worden hier en daar wat geüpgraded. Typhoon Lagoon is nu dicht en wanneer die open gaat is de verwachting dat BB dicht gaat voor onderhoud + upgrades.

@Annama Waarom van alle parken naar Epcot als ik vragen mag?
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Pascal »

Ik ben er vorig jaar 2 keer geweest. Eind april, begin mei de eerste keer en toen was het gezellig druk waar je op een dag wel alles kon doen. Oké bij de nieuwste attracties kon het wel om anderhalf uur gaan, maar veel andere waren 30-45 min. Rise of the resistance heb ik op dezelfde dag 3x kunnen doen. Maar dit zijn themaparken waar een pak meer te zien en doen is dan enkel de attracties.

Oktober was een heel ander verhaal, toen was het ontzettend druk. Alles was toen minstens 60 tot 90 min. En bvb in AK was flight of passage aangekondigd met 90 min en uiteindelijk 3 uur in de rij gestaan, maar dit was omdat er ergens een technisch probleem was in een van de zalen. Maar deze drukte is absoluut niet aangenaam en geeft idd geen waar voor uw geld.
En om een idee te geven van de drukte bij het vuurwerk 's avonds
Afbeelding

Dus alles stond vol tot aan de ingang op town square, waanzin!

En idd zoals hier gezegd zijn de waterparken ook zeer leuk om doen. Universal is ook leuk maar waar er echt veel 3/4 D attracties zijn maar heeft toch een andere vibe dan Disney.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Mies2301 schreef:
17 feb 2023, 07:06

Volcano Bay vind ik ook echt te gek! Wat een mooi park is dat. Typhoon Lagoon en Blizzard Beach van Disney worden hier en daar wat geüpgraded. Typhoon Lagoon is nu dicht en wanneer die open gaat is de verwachting dat BB dicht gaat voor onderhoud + upgrades.

@Annama Waarom van alle parken naar Epcot als ik vragen mag?
En dat is het mooie van een mening toch ;).

Universal is meer gericht op Tieners, Jurassic Park, Harry Potter en Simpsons gedeelte enzo geven echt wel sfeer maar het is net wat je zoekt.
Magic Kingdom is wel mooi, maar als je kijkt hoe stervens druk het daar is haalt voor mij een stuk van het plezier er af hoor. begrijp me niet verkeerd, het is echt nog heel mooi, maar future land heeft echt een opknapbeurt nodig daar en ik begreep dat ze splash mountain aan het verbouwen zijn. Fairytale gebied is wel heel mooi gemaakt imho. het is mooier dan Parijs, maar als je daar al een paar keer bent geweest, hoef je voor de attracties in ieder geval niet perse naar MK Orlando.

Wat Pascal ook aangeeft je moet de keuze maken voor de sfeer en maar net wat je leuk vindt.
Ik bedoel met prijs/kwaliteit dat de prijs voor Disney gewoon 2x de prijs van Universal is en als je daar bent zijn beide een unieke ervaring, of je nu "team Disney" bent of niet. Als ik 14 dagen onbeperkt Universal neem ben ik 335,- p/p kwijt waar ik bij Disney 550 p/p kwijt ben en dan ook nog vooraf moet reserveren welk park en als je niet op locatie slaapt je ook nog de pech kunt hebben dat jouw voorkeur vol is omdat degene die bij Disney slapen eerder mogen reserveren (zelfde met eten, skip the line, etc.)
Disney is echt een hele ervaring maar dan zou ik toch echt meerdere parken doen wil je het goed ervaren. ze hebben allemaal mooie stukken, maar ook gebieden waar je zo voorbij loopt.

Wat betreft de attracties : Disney = meer gericht op familie. Ik heb Tron, Guardians en Star Wars nog niet gezien dus dat zal wel anders zijn. Universal, ja je hebt er veel 3d (stuk of 8 ) en verder veel Rollercoasters, maar nogmaals maar net wat je leuk/mooi vindt :)
Waterpark blijft toch echt mijn nr1 Volcano Bay, die steekt gewoon met kop en schouders boven de rest uit.

Maar gelukkig is dit topic daar ook voor bedoeld, om keuzes te maken ;)

overigens ik snap ook niet goed waarom je alleen Epcot wilt doen, het is er mooi, maar ik vond het niet echt de Disney Vibe geven :)
Daarnaast is een kaartje voor 1 park de hoofdprijs (geloof 155,- online) voor 1 dag.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Annama
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 feb 2023, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Annama »

Tja, ik had voor Epcot gekozen omdat ik daar 15 jaar geleden ben geweest en wel mooie herinneringen aan had.
Nu twijfel ik toch weer….Gelukkig hebben we nog even om na te denken tot……. 20 april.
Wat zouden jullie adviseren? Als je, je kids wel wat Disney- gevoel mee wilt geven, waar voor voor je geld wilt, dus niet mega lange wachtrijen en met alle gezinsleden kan genieten.?
Vulcano bay blijft in ieder geval staan.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door josea »

Dan ging ik naar Animal Kingdom. Dat vonden wij een aangename verrassing vorig jaar. Uiteraard wel erg duur voor slechts één dagje, maar dat geldt voor alle Disney parken….
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Ik denk dat dan de vraag echt moet zijn of je de drukte echt wilt vermijden of niet..... Alle parken hebben hun voor en nadelen. Maar voor de echte Disney sfeer moet je toch echt bij Magic Kingdom zijn ben ik bang. Kijk anders eens met de meiden op de linkjes op de 1e pagina en ga zelf op onderzoek uit door de plattegronden te kijken.

Grote dingen (en vul me aan als ik iets mis zo snel):
Magic kingdom : alles van de DisneyFilms.
Animal kingdom : Lion King, Dierentuin, Avatar, shows
Epcot : Guardians of the galaxy, Tron, landen gebieden (o.a. Frozen). Nemo
Hollywood Studio's : Star Wars, Toy Story, shows.

Het is dus net waar je zelf het beste gevoel bij hebt, je kunt ook altijd nog 2 parken pakken met een parkhopper maar die kaartjes zijn nog ietsje duurder ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door josea »

Voor een 14-daagse pas voor Universal zitten we nu te kijken bij Orlandoattractions.com.
Lijkt me ook een website die te vertrouwen is, maar ik zie hem niet bij de eerste post staan.
Iemand daar ervaring mee of informatie over?
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Fiba »

@josea: daar geen ervaring mee. Wel met de attractionstickets.com die in de openingspost wordt genoemd. Eerder stuurden ze je "echte" entreetickets, tegenwoordig mobiletickets. Toen in 2020 de reis niet doorging werd het al betaalde bedrag omgezet in een giftcard voor een eventuele latere boeking. maar je kon ook het geld terug krijgen. De giftcard bleek nu we voor onze reis in augustus tickets wilden kopen te zijn verlopen. Contact met ze hierover opgenomen en ze hebben het netjes opgelost.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

josea schreef:
20 feb 2023, 22:07
Voor een 14-daagse pas voor Universal zitten we nu te kijken bij Orlandoattractions.com.
Lijkt me ook een website die te vertrouwen is, maar ik zie hem niet bij de eerste post staan.
Iemand daar ervaring mee of informatie over?
Ik heb even gekeken voor je en volgens mij hebben die ook een booth bij de orlando eye dus ik vermoed dat het wel ok zit.
Daarnaast zijn de tickets op de UK site van attractionticketsdirect goedkoper dan op deze site ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door josea »

Waar zie jij dat dan?

Ik zie op Attractiontickets 5 stuks unlimited tickets Universal (332 Pound per stuk) = een prijs van $1905 dollar. (Met 5% extra kortingscode, alleen nog in februari, daarna $2.005)

Op Orlandoattractions kosten 5 van die tickets $1805.

Of mis ik dan iets?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer