2e huis kopen in Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door ADE01 »

Nee we zijn niet binnen geweest, enkel doorheen gereden, voor wonen is het niet te doen tenzij je misschien met pensioen bent (geen garage, weinig parkeerplekken, geen post, huizen enorm dicht op elkaar, altijd (feestende) vakantiegangers, enz). Vrienden van ons zijn er gaan kijken maar hebben gekocht op het resort van het Omni hotel in Championsgate waar Lennar de bouwer is. Daar is de HoA nog hoger maar kun je gebruik maken van de golfbanen, en is de aanschafprijs een stuk gunstiger voor veel meer woonruimte. Qua HoA vind ik het nog wel meevallen als je ziet wat je er voor terug krijgt, kabel tv, internet, tuin onderhoud, pest control, de faciliteiten enz. En ik neem aan dat je ook gebruik mag maken van het grote zwembad achter het grote resort gebouw, dat is prachtig. Wat mij wel vervelend lijkt op zo'n resort is dat je geen controle hebt over de HoA.

Kun je er uberhaupt winst op maken overigens? Aankoop prijs is enorm hoog en je kunt enkel verhuren via 2 geselecteerde partners, anders kunnen je gasten geen gebruik maken van de faciliteiten.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

ADE01 schreef:
08 mar 2021, 16:02
Kun je er uberhaupt winst op maken overigens? Aankoop prijs is enorm hoog en je kunt enkel verhuren via 2 geselecteerde partners, anders kunnen je gasten geen gebruik maken van de faciliteiten.
Ik blijf erbij, wil je een zorgeloze vakantie maar toch profiteren van de huizenmarkt?
Koop een huis en verhuur het long term met contracten van een jaar.
Met die opbrengst kan je een luxe suite betalen met butler service! :D
Anders dan in Nederland is een contract van één jaar hier echt wel een contract van één jaar.
De 366e dag ben je ofwel van je huurder af of wel heb je (gewoonlijk) een verlenging van alweer één jaar.
Mensen die nog werken en max 1 à 2 maanden vakantie hebben om naar hier te kunnen komen kijken elke keer weer tegen kleine herstellingen aan en worden geconfronteerd met beschadigingen, dat is nu éénmaal zo bij verhuringen.
De ene eigenaar kan het hebben, bij mij werkte het frustrerend! :cry:
Eindelijk vakantie en dan kan je een paar van je zuurverdiende vakantie dagen gaan klussen of het door iemand laten doen maar dat knaagt dan weer aan je verhuur rendement... :roll:
En tegen dat ze voor langere periode, max 180 dagen, naar hier kunnen is de woning zo afgeleefd dat ze ofwel helemaal gerenoveerd moet worden of anders verkopen ze en kopen ze iets nieuwer.
Of zijn de kleinkinderen nog te klein zodat oma en opa liever dichter bij huis zitten dan voor langere periodes naar Florida te komen? :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mtl schreef:
08 mar 2021, 09:05
@Disney-Golf Dit topic trekt inderdaad spammers aan.
Ik heb het bericht gisteren al aangemeld als spam maar nog geen (re)actie gezien.

Het wordt mij allemaal iets te rooskleurig voorgesteld...

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door MattRob »

ADE01 schreef:
08 mar 2021, 13:42
Over smaak valt te twisten, ik vind Margaritaville vooral enorm duur. Bijna het dubbele van vergelijkbare woningen in de directe omgeving. Het is wel een mooi gebied aan het worden, we gaan regelmatig eten afhalen bij 1 van de restaurants op de Sunset walk (?). Daar hebben ze nu al live muziek, het zal er vast gezellig worden nadat corona weg is.
Wij vonden het ook vooral duur ... Zijn er ook twee keer gaan kijken en gesprek gehad, maar goed, ik kan me wel voorstellen dat het veel toeristen gaat trekken die er hoge huurprijzen voor betalen. Locatie is ook niet verkeerd. Zo hebben wij er ook naar gekeken. Maar goed, veel geld, en geen eigen zwembad ... Daarom hebben wij toch maar in Zeeland geïnvesteerd :mrgreen: :mrgreen: !!
Juli 2018 Florida & DeepSouth - http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Is inderdaad wel heel positief verhaal (en lang ook), maar ik moet toegeven dat mijn ervaringen met Ron Biegelaar heel vergelijkbaar zijn, en ook van anderen gehoord heb. Dus het kan blijkbaar allemaal wel op deze manier. Wat ik hier wel bijzonder vind, is dat het om twee personen gaat, die positief verhaal schrijven, die nieuw op het forum zijn en dit hun enige bericht is ... Dat vind ik wel wat erg toevallig ...
Juli 2018 Florida & DeepSouth - http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
zergum
Amerika-ontdekker

Bericht door zergum »

Heey allemaal,

Erg leuk topic! Zeker omdat wij ook de droom hebben om een aankoop te doen (als we later groot zijn :wink: )

Waar ik als leek erg nieuwsgierig naar ben is hoe de financiering in zijn werk gaat.
Zou iemand daar meer over kunnen/ willen vertellen?

Ik weet dat een hypotheek vanuit NL haast onmogelijk, zo niet onmogelijk is voor de aankoop van een 2e huis. Betekend dat dan dat een 2e huis volledig vanuit spaargeld gefinancierd zal moeten worden? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Gr,
Bart
CLaudiaCM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door CLaudiaCM »

Beste Bart,

Het is mogelijk we hebben onze woning aangeschaft met een financiering in Florida.
Het werkt in Florida heel anders dan in Nederland met veel papierwerk en vertalingen van je gegevens vanuit Nederland de makelaar kan je op weg helpen, hou wel in de gaten dat je een flinke aanbetaling moet doen wij hebben de helft aanbetaald.

groetjes Claudia
asv60
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

En is de rente hoger dan wat Amerikanen betalen?
Al mijn blogs op: http://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
rdammertje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door rdammertje »

Even er tussen uit geweest maar leuk om te zien dat het nog doorloopt :-)
Wij zijn er inmiddels achter dat een hypotheek in Nederland echt geen optie is en het dus of:
Met eigen geld moet
of
Een oplossing in Florida

De Second home beurs blijft bij ons in de agenda staan om hier informatie te krijgen.
Dat Buffet park Margaritha Ville stond ik voor ingeschreven met de opening en de eerste mailings een aantal jaar geleden, 2016 heb ik nog mailtjes van :D Hier ben ik al snel afgehaakt om het concept indertijd. Ik kreeg hier meer een het vermoeden van die timeshare praktijken waar je uitgeknepen werd. Bij dit soort concepten worden de bedenkers er altijd beter van en de deelnemers proberen de schade te beperken. Maar hopelijk heb ik het helemaal mis en lachen de mensen die hier aan mee doen me helemaal uit.
Zoals ik al aangaf is het voor ons belangrijk om een plekje te vinden voor ons gezin en later misschien wat intensiever gebruik. Winst en commerciële constructies is niet ons doel. Als we in de zomervakantie 'gratis' in ons huis kunnen verblijven vind ik het al best. En als de pensioenleeftijd in de buurt komt wat vaker langs om van de senior discounts gebruik te maken. We blijven kijken hoe we het voor elkaar gaan krijgen. Helaas zijn wij niet de doelgroep die even een zakje leeg klopt en het cash neerlegt. We moeten het echt van een hypotheek hebben. En lukt dit niet blijft het zo vaak mogelijk huren :clap:

En misbruik vooral mijn topic om jullie ervaringen, vragen en avonturen te delen. Leuk om te lezen dat meer mensen er mee bezig zijn en op welke manier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer