Ik weet het, ik ben superoptimistisch om te denken dat we in april 2021 toch naar Florida kunnen gaan. Maar gezien ik nu 2 weken tijd heb gezien onze reis in de kerstvakantie ook niet is kunnen doorgaan, ben ik toch even aan het denken over een alternatieve route voor april 2021. We gingen normaal in april 2020 naar Orlando voor 2 weken met onze 2 kinderen (10 en 7). Hebben 14 dagen tickets voor Disney. Nu gaat Disneyworld nooit tijdig opnieuw terug operationeel zijn met entertainment, shows en vuurwerk tegen april 2021.We verzetten deze reis dus opnieuw met 1 jaar naar april 2022.
Onze vliegtuigtickets staan er echter nog wel (met Delta).We hadden herboekt naar een rechtstreekse vlucht AMS-Orlando maar ik merk nu dat Delta deze zelf al heeft omgeboekt voor ons (zonder bericht) naar een vlucht met 1 overstap (Atlanta).

We hebben Florida 25 jaar geleden al gedaan zonder kinderen, dus het is niet volledig nieuw.
Ik dacht om de vlucht trachten om te zetten naar aankomst Miami en vertrek vanuit Orlando. Dacht aan volgend reisschema:
Dag 1: aankomst Miami
Dag 2: naar Marathon (Miami slaan we over, vonden we zelf weinig aan) met stop aan Dolphin rescue center in Grassy key
Dag 3: Key west (vonden we zelf niet zo super, maar willen onze kinderen er mee naar toe nemen, omdat we van daaruit een bedrijf hebben gevonden waar we mee kunnen gaan jetskiën, parasailen en snorkelen)
Dag 4 en 5: Islamorada (voor wat relaxen en naar John Pennekamp voor kajak tour)
Dag 6: Everglades airboat tour en naar Fort Myers beach
Dag 7: Sanibel
Dag 8: Tampa Busch gardens en naar Orlando
Dag 9 tem 14: Orlando (Seaworld en Aquatica, shopping en nog wat meer relaxen en misschien Kennedy space center)
Denken jullie dat dit een fijne route is voor kinderen van 11 en 8? Als we onze vlucht niet kunnen verzetten naar Miami moeten we wel vanuit Orlando vertrekken. We blijven nogal lang in the keys hangen en vraag me af of dit een goede keuze is. Ik wil vooral zoeken naar minstens 1 week activiteiten waar we niet de hele dag mondmaskers op moeten en wat afstand kunnen bewaren. The keys en de activiteiten die we daar willen gaan doen leken me daar wel geschikt voor? Of zie ik dat fout? Wel nog bij vermelden dat we aankomen op paaszaterdag en dus op Pasen richting Keys trekken.
Alle tips welkom! (en ja, i know, eeuwige optimist om te denken dat we begin april kunnen gaan. We hopen wel beiden gevaccineerd te zijn wegens zorgpersoneel ... maar onze kinderen niet natuurlijk.)