Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Bericht door Simoon »

Beste Floridakenners en -liefhebbers,

Na vorig jaar een fantastische Amerika roadtrip aan de westkust te hebben gemaakt, gaan we komende zomer naar de andere kant. We starten 4 nachten in New York en vliegen vanaf daar naar Miami. De vluchten zijn geboekt.

Wij zijn een gezin met 2 dochters (15 en 18). Het eerste deel heb ik wel rond en ook een idee wat we daar echt moeten zien/doen etc.

Ik twijfel over het laatste deel aan de westkant van Florida: is Sanibel Island absoluut de moeite waard om 2 nachten te zijn, hetzelfde geldt voor Clearwater Beach?

Welke pretparken adviseren jullie in Orlando? Op mijn lijstje staan nu: Island of Adventure, Animal Kingdom en Epcot. Welke zouden we zeker moeten doen? Ik denk dat er naar 2 parken gaan.

Ik zou het heel fijn vinden om tips/adviezen te krijgen van de ervaren Florida gangers! Alvast bedankt!

REISSCHEMA:
1 New York
2 New York
3 New York
4 New York

5 Miami Beach aankomst middag
6 Miami Beach
7 Miami Beach
8 Islamorada
9 Key West
10 Key West
11 Islamorada

12 Naples (onderweg naar Naples via de Everglades incl airboat tour)
13 Naples (vandaag jetskiën, daarna rondslenteren in Naples en naar Naples Pier voor zonsondergang)

14 Sanibel Island
15 Sanibel Island
16 Clearwater Beach (in ieder geval naar Pier 60)
17 Clearwater Beach

18 Orlando (onderweg naar Orlando een paar uur kajakken op de Weeki Wachee River)
19 Orlando (pretpark)
20 Orlando
21 Orlando (pretpark)
22 Orlando terugvlucht avond
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd...

Bericht door lindat »

Hallo,

Leuk vooruitzicht! Wij zijn afgelopen zomer met onze 3 kinderen naar Florida geweest. Wij zijn alleen naar Universal Studio's geweest (5 dgn, alle 3 de parken met park-to-park ticket). De reden was met name vanwege het Harry Potter gedeelte dat echt geweldig is. Maar ook de overige achtbanen waren super (bv de Hulk of Hollywood Ride). We wilden het rustig aan doen en niet het gevoel hebben dat we flink moesten haasten of van 08.00u tot 22.00u in het park moeten zijn omdat we maar 1 dag hebben. We hadden ook een fastpass voor Universal. Vanwege de kosten getwijfeld, maar absoluut de moeite waard. Er waren attracties waar je zelfs met de fastpass nog 35 minuten moest wachten. Bij de Minions bv was de normale wachttijd bv 2,5u en je stond dan ook een gedeelte in de zon. Het waterpark (Vulcano Bay) van Universal was ook echt leuk en zullen de tieners ook zeker leuk vinden. Daar kun je je ook zeker 1 hele dag vermaken en is met het warme weer zeker geen straf!

Vanuit Orlando zijn we ook naar het Kennedy Space Centre geweest. Echt een aanrader! Ook de kids zullen dat heel interessant vinden.

Wij zijn 1 middag naar Sanibel eiland geweest vanuit Fort Myers Beach (daar hadden we een mooi, ruim appartement voor 4 nachten direct aan het strand). Wat mij tegenviel op Sanibel eiland was de hoeveelheid aangespoeld zeegras dat in de zomer gewoon veel is. Dus als je de zee in wilt loop je altijd door het zeegras en als je aan het zwemmen bent in de zee wordt je er mee omringt. Ook de geur vond ik niet aangenaam (bv bij Bahia Honda State Park was het echt heel erg en zijn we snel weer weg gegaan, want mijn neus kon daar niet tegen). Op het strand van Fort Myers was dat stukken minder waardoor ik dat strand veel aangenamer vond. Zeker ook ons appartement aan het strand was top. En vanuit Fort Myers ben je ook snel op Sanibel.

In Miami vonden wij Wyndham Walls leuk om te bezoeken.

In Key West hebben we 1 hele dag een boottocht met 'Wild about Dolphins' met captain Sheri gedaan. Ik moet zeggen, één van de hoogtepunten van onze reis. Ook de kids vonden het super. De manier waarop zij contact maakt met de dolfijnen en hoe de dolfijnen daarop reageren: dat was bijna magisch om daar onderdeel van te mogen zijn.

Succes met de voorbereidingen!

Groeten Linda
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd...

Bericht door Trails »

De parken in Orlando zijn zo persoonlijk.
Voor de Disney parken gaat onze voorkeur uit naar Epcot en verder komen wij graag in Seaworld en Busch Gardens (voor die 2 is een combi-ticket mogelijk).
Universal vonden wij niet veel aan.
Dus... heel persoonlijk.

Verder houden wij van de natuur in Florida en wandelen er graag.
Je moet Florida beslist niet vergelijken met de westkust!!!
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd...

Bericht door Charlene »

Wij vinden Sanibel heerlijk. Maar moet zeggen dat we nooit in de zomer zijn geweest. We gaan meestal.eind september. En we slapen dan in Sanibel Inn. Je kunt dan gratis kayaks en paddleboards gebruiken. Echt heerlijk!
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gast

Re: Eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd...

Bericht door Gast »

Grappig dat je je juist afvraagt of je wel 2 dagen Sanibel en 2 dagen Clearwater zou doen, maar je niet afvraagt waarom je 4(!) dagen Keys moet doen.

Vergeleken met de Westkust van Florida zijn voor ons de Keys het meest overschatte stuk van Florida en 4 dagen zou mij echt veel te veel zijn, terwijl ik me aan de westkust van Florida (en ook In de panhandle) wel weken kan vermaken...

Bovendien lijkt me het geen pretje om hoog zomer door Key West te moeten lopen tussen de Mensenmassa’s...maar er zijn ook mensen die dat het ultieme vinden...wij vinden de Keys maar zo zo...en zwaar overgewaardeerd (om nog maar te zwijgen over de (enige) weg er naar toe die gekenmerkt wordt door files en stoplichten)...

ALS je dan echt zo lang op de Keys wil blijven zou ik in elk geval 1 dag (en wellicht een kampeer nacht?) de Dry Tortugas NP doen voor een onvergetelijke ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd...

Bericht door harryh »

Eens wat betreft Key West, ik wil daar nog aan toevoegen dat het uitgaansleven daar een van de weinige trekpleisters is - hou er rekening mee dat dat beleven met tieners wel wat beperkingen heeft omdat ze jonger dan 21 zijn.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Bericht door Josje99 »

Leuke reis hoor!
Wij gaan ook van de zomer met onze tieners van 15 en 19 jaar.
Onze route kan je vinden op mijn blog.
We vliegen op Miami en blijven daar 3 nachten, daarna de keys voor 2 nachten, door de everglades naar de westkust waar we in totaal 5 nachten blijven verdeeld over fort meters en clearwater....met een tussenstop in crystal river om met de managers te zwemmen gaan we daarna een weekje naar Orlando. Terug via Cocoa beach en fort lauderdale naar Miami.
We doen geen Disney maar wel universal. Mijn man is niet zo van de pretparken maar ik vind wel dat we 1 dagje moeten gaan :lol:

Op islamorada plannen we een stop bij Robbie’s en morada beach cafe....schijnt leuk te zijn, ook voor de tieners!
In clearwater willen we de sea screamer doen.
Verder druk bezig met de planning in mijn roadbook.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1867
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Bericht door asv60 »

Ook ik kan me vinden in de vorige reacties over de Keys.Ik zou 1 of 2 nachten ook genoeg vinden.
Robbie's marina en Morada bay cafe's zijn leuke tussendoor stops.
Je weet zeker dat jullie Universal en Disney parken willen doen? Tickets worden nl pas goedkoper als je meerdaagse toegangstickets koopt, vanaf 3 dagen geloof ik.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Bericht door Simoon »

Wat fijn dat jullie reageren met jullie ervaringen en tips. Bedankt!
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Bericht door Dar&Mel »

Universal Studios vonden wij erg leuk (zeker wanneer je van Harry Potter houdt!). Wij waren toen in de meivakantie en hadden geen fast passes nodig. Geen idee of dat handig is voor in de zomer. In Miami zijn de Wynnwood Walls leuk om een kijkje te nemen. Ik heb het e.e.a. aan informatie geschreven over onze reis naar Florida op mijn reiswebsite (www.travelwithmel.nl). Misschien heb je hier iets aan!
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Bericht door b_talens »

ik heb ook 2 tieners en zijn al vele malen geweest . eens met eerdere reacties dat key west door velen en ook door ons overrated is . de weg er naar toe duurt lang en vonden key west tegen vallen . toeritisch , druk en niet de moeite waard . je spendeert aan dit stuk wel een erg groot deel van het aantal dagen . dat geldt eigenlijk ook voor miami , net afgelopen zomer nog een dag geweest vanuit napels waar we een aantal dagen zaten maar de beach in miami is niet echt een ik lig lekker en geniet soort van strand . wij waren een dagje naar de dierentuin vanuit napels . langs de westkust liggen veel mooiere stranden .als het de eerste keer is zou ik gelijk vanuit miami ( oftwel oceans drive) naar napels rijden en dan bv de looproad nemen op die weg voor de aligators en de geplande airboattour . napels is een leuk stadje met een relaxte sfeer . clearwaterbeach is geweldig maar ook de afgelopen jaren erg toeristisch geworden en duur met parkeren , wel is de dolfijnen boot little toot een echte aanrader . wij hebben dit jaar ipv clearwaterbeach voor siesta key gekozen en dat was een verademing mits je een klein stukje doorrijd vanaf het centrum . gratis parkeren bij public parking en lekker rustig en vonden het mooier dan clearwater.

daarnaast zou je moeten kijken of je elke dag strand wil . ik probeer zoveel mogelijk de activiteiten wat af te wisselen . een dag strand zoals bv clearwaterbeach of aan de andere kant ormond beach ( naast daytona ) zijn vanuit kissimee goed te doen als dagtrip ( 1 of 2 uur rijden enkele reis ) .
kennedy space is erg leuk . ons favoriete Disney park is epcot maar qua attractiepark vinden wij busch gardens het leukste . samen met aquatica en seaworld kan je daarvoor 14 daagse toegangskaartjes kopen voor rond de 150 pp inclusief parkeren . aquatica was ons favoriet waterpark maar vulcano bay van universal heeft dat verslagen , voor de rest vonden wij universal wel okay maar niet voor herhaling vatbaar . die hadden we afgelopen jaar voor het eerst bezocht . het ligt er maar net aan wat de wensen en smaken zijn van jullie als gezin/

heb je tijd en wil je eens wat anders is kelly park een aanrader . dat wordt steeds populairder waardoor we afgelopen zomer al om 9 uur sochtends voor een gesloten gate kwamen ivm vol . dat is ons in eerdere jaren nooit overkomen .

wij als gezin vinden het fijn om langer op 1 plek te blijven . geen spullen in en uit de koffer , gewoon je koelkast opendoen en eten , kleding wassen , keer uitslapen ipv uitchecken

doordat de afstanden in Florida klein zijn kan je heel veel vanuit kissimee als dagtocht doen en zo ook flexibilteit houden wanneer je wat gaat doen want in de zomer is ook het weer onvoorspelbaar ( regen en onweer) .

op persoonlijke titel zou ik de route ong als volgt indelen

miami
napels
sanibel
clearwater ( als je dat niet als dagtocht zou willen ) ook siesta key is als dagtocht te doen
Orlando
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Bericht door Simoon »

Beste mensen, dank voor alle moeite om te reageren. Ik ga met alle adviezen aan de slag! Wat in ieder geval al toegevoegd is is de dagtocht naar Dry Tortugas Park vanuit Key West en het schrappen van de 2e overnachting in Islamorada.

Valt nog niet mee om een goede planning te maken voor Florida :wink:
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Simoon: eerste keer Florida met 2 tieners. Tips gevraagd ...

Bericht door Charlene »

Misschien is het ook leuk voor jullie om naar Treehoppers te gaan. Dit ligt op een halfuurtje van Tampa (Tampa Palms). Wij hebben er altijd veel plezier.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer