Sunpass account

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Sunpass account

Bericht door harryh » 15 okt 2019, 21:46

Nee je kunt het ook met een browser doen zonder de app. Ik heb de (Android) app daarna pas geïnstalleerd. Op zich is de app wel handiger, vooral als je het kenteken van je huurauto even snel wilt toevoegen voor je de weg op gaat.

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 16 okt 2019, 10:04

Misschien moet ik dan even een andere browser proberen, want mijn Safari komt niet verder dan waar ik een Sunpass kan kopen.

Edit: ook dat werkt niet. Ik wacht maar op de vriend met de Sunpass, die kan me vast verder helpen :-) Nietwaar @MattRob :thumbup: :thumbup: ?

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 16 okt 2019, 10:43

Browser ter plekke proberen. Werkt hier niet zonder vpn ;) of ben je nu in Florida?

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 16 okt 2019, 17:30

Dat zal het zijn, we zitten nog gewoon thuis in Spanje. Ik wilde graag een account aanmaken voor aankomst in Florida, zodat we de pass direct kunnen gebruiken. Maar dat duurt nog wel een paar maanden :-)

We maken sowieso voor vertrek een VPN aan, dus die tip neem ik zeker mee om vooraf een account te kunnen maken. Bedankt!

JackyJ
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door JackyJ » 19 okt 2019, 18:50

Mij lukt het op Safari met VPN ook niet, bij komt hij ook niet verder dan met de adressen waar je het kan kopen. Uiteindelijk met veel pijn en moeite de app op mijn reserve telefoon kunnen krijgen maar ook daar kan ik geen account aanmaken zonder de transponder te registreren. Dus toch maar wachten totdat we in Florida zijn, is mijn conclusie.

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 19 okt 2019, 18:52

Ok, bedankt, ligt dus niet aan mij.

JackyJ
Amerika-newbie

Bericht door JackyJ » 06 nov 2019, 18:06

Hier nog even een update met onze avonturen de afgelopen dagen met Sunpass in Florida.

We komen aan in Florida en kopen meteen een transponder. Niet bij de Walmart want die verkopen ze niet meer maar bij de Publix gelukkig nog wel. De app heb ik al op mijn telefoon staan maar een account heb ik nog niet kunnen aanmaken want daarvoor heb je de transponder nodig. Ik start met het aanmaken maar halverwege het proces zegt de app “currently unavailable, try again later”. Superirritant als je al heel wat gegevens hebt ingevoerd. We proberen het drie dagen en krijgen steeds dezelfde melding. Al die tijd betalen we de tol in cash, ook heel irritant als je de transponder al hebt maar je kunt hem niet gebruiken.

Op dag vier (eerder hebben we geen tijd) rijden we naar het Sunpass customer center. We hebben slechte dingen over de service gehoord maar we worden er heel snel en vriendelijk geholpen. We hebben al onze info opgeschreven, geven dat aan de medewerker en in 5 min is onze account geregeld en zijn we “all set to go”. Overweldigd door de snelheid en vriendelijkheid springen we in de auto en rijden weg. Vlak voor we wegrijden realiseer ik dat ik geen accountnaam heb gekregen en loop weer terug naar binnen om het te vragen. De accountnaam is het nummer van de transponder. Ok.

We passeren een tolpoortje van Epass zonder scherm en we nemen aan dat het nu allemaal goed gaat. De transponder piept niet maar we weten ook eigenlijk niet of dat moet (nee, lezen we later, hij hoort niet te piepen). We passeren een tweede tolpoortje, nu wel met scherm. Het scherm zegt: “No toll paid”. He? Wat? :shock: Dat is niet goed.

We passeren Whole Foods en besluiten daar te gaan lunchen en ik start de app op, vul de accountnaam in en moet daarna een password invullen. Een password? Dat hebben ze me niet gevraagd of doorgegeven... :shock: Wat nu? Uiteindelijk dus toch niet zo’n goede service, dat hadden ze ons wel eens kunnen vertellen... We besluiten weer terug te rijden naar het kantoor, gelukkig zijn we nog maar 15 min ervan verwijderd. Op de terugweg passeren we een Sunpass tolpoortje. Het scherm zegt “sunpass ok”. He, wat? Nu snappen we het niet meer, doet hij het nu wel of niet?

Bij het infocenter krijgen we een vel papier. Daarop staat alles wat je moet weten nadat je een account hebt aangelegd. Dat papier hadden we dus bij ons eerdere bezoek moeten krijgen, dan was dit gedoe niet nodig geweest. We weten nu ons account number, ons password (dat was de pincode die we eerder hebben doorgegeven). En we weten ook waarom het eerst niet werkte. Het duurt namelijk wel even voordat de account is geactiveerd, tot wel 24 uur. Maar de tol die je die dag betaalt gaat dan wel later gewoon van de Sunpass account.

Het lijkt er dus nu op dat alles werkt :thumbup: en dat we nu gewoon via Sunpass tol kunnen betalen ipv de belachelijk hoge tarieven van Hertz.

knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje » 06 nov 2019, 19:05

Het is nu te laat, maar voor de toekomstige gebruikers:
Rijd als het enigszins mogelijk is de eerste keer door een tolpoortje met "bediening".
Doet je transponder het dan gaat het poortje vanzelf open en het licht op groen.
Werkt hij niet heb je advies bij de hand en kan je contant betalen.
Overigens: Ik heb al jaren een transponder en iedere keer dat ik van de luchthaven rijd ga ik weer de eerste keer door een poortje en weet dan dat alles (nog) werkt.
Je kan een storing hebben of je batterij kan leeg zijn. De batterij gaat volgens zeggen zo'n 5 a 7 jaar mee.

JackyJ
Amerika-newbie

Bericht door JackyJ » 07 nov 2019, 12:51

Wat een goed idee, die onthouden we voor de volgende keer :thumbup:

Marielleh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh » 07 nov 2019, 16:21

JackyJ schreef:
06 nov 2019, 18:06
Al die tijd betalen we de tol in cash.
Even een off-topic vraag;
Kun je op alle locaties ook de toll nog cash betalen en staat er dan vooraf duidelijk in welk poortje je moet aansluiten?
Wij gaan komende zomer naar Florida en gaan ervan uit dat we op een enkele keer na de tol zullen vermijden. Als we geen kastje hoeven huren bij de auto zou dat best schelen maar ik wil niet het risico lopen dat we ergens staan en niet kunnen betalen (en dus achteraf een enorme rekening krijgen).

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 07 nov 2019, 16:44

Op deze pagina staat een overzicht van de wegen waar je niet met cash kunt betalen. Die kun je prima vermijden met je navigatie.

Het werkt met toll-by-plate, niet met een kastje. Prima oplossing, eigen transponder zoals hieronder is alleen interessant als je vaak in Florida komt.
Waar huur je de auto? Bij de meeste autoverhuurders (Avis, Budget, National, Alamo) betaal je maar een toeslag van $3,95 per dag tot een maximum van $19,75, dat is het maximum aan extra kosten wat je dan betaalt. Dollar, Thrifty en Hertz hanteren geen maximum, die zou ik vermijden als je veel tollwegen denkt te gaan rijden.
Zie dit overzicht.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 07 nov 2019, 16:58

Je huurt geen kastje (we hebben het nog steeds over Florida neem ik aan?).

Alle verhuurders werken met het toll-by-plate systeem. Dus als jij zonder eigen transponder en zonder cash te betalen een toll-charge oploopt dan gaat die op basis van het kenteken naar de verhuurder. En die rekent dan die toll charge door + een service fee. De hoogte van die service fee varieert van verhuurder tot verhuurder.

Op veel routes kun je nog cash betalen, maar op heel veel wegen ook niet. Bijvoorbeeld niet op de weg naar het vliegveld van Miami, op de weg van Miami naar Orlando, niet op Alligator Alley, etc.

Als je huurt bij Alamo/National/Enterprise dan komt er $3.95 bij voor elke dag dat je een of meer toll charges hebt. Als je tijdens de huurperiode dus 1 keer een toll charge hebt kost je dat $3.95 + de charge zelf. Maximum service charge $19.95 per rental. Dus als je op meer dan 5 verschillende dagen toll charges hebt zit je aan het maximum. De 6e dag betaal je dan geen service charge meer.

Als je huurt bij Hertz of Firefly huurt dan betaal je $4.95 service charge per dag dat je een of meerdere toll charges hebt. Geen maximum.

Als je huurt bij Avis of Budget dan geldt ongeveer hetzelfde als bij Alamo, National of Enterprise, behalve dat je de fee per huurdag betaalt, ongeacht of je wel of geen tolls rijdt op die dag. Oftewel, als je ook maar een enkel toll charge hebt dat betaal je direct de maximal service fee ($19.95).

Tot zover niets heel kostbaars dus. Eigen transponder kost je ook 20 dollar, dus dat is dan nog niet goedkoper (oke, behalve dat de toll-by-plate tarieven iets hoger liggen dan de tarieven die je met je eigen transponder betaalt, maar dat verschil is klein en pas interessant als je heel veel tolls gaat krijgen).

Als je bij Dollar, Thrifty of Fox huurt moet je wel oppassen. Daar betaal je, als je er bij het moment van huren voor kiest, $10 per huurdag extra, all-in. Je hoeft dan ook de tolls zelf niet meer te betalen. Als je niet voor dat systeem kiest betaal je $9.95 service charge /per/ tol. Dus als je op een weg meerdere toll charges hebt kan dat snel oplopen.

Samengevat:

- Niet huren bij Dollar, Thrifty of Fox. Doe je dat wel, koop dan altijd een eigen transponder.
- Ga je bij Hertz veel dagen tol rijden dan kun je ook het beste een eigen transponder kopen.
- Bij Alamo, National en Enterprise betaal je alleen de service charge op dagen dat je tolls hebt, maximaal $19.95. Je bent wel iets duurder uit (ca 10%) ten opzichte van je eigen transponder doordat de tolls zelf iets hoger zijn.
- Bij Avis of Budget is een enkele tollcharge op een dag kostbaar. Omrijden kan dan lonen, omdat je direct de hele service charge betaalt ($19.95). Maar als je op meerdere dagen toll charges hebt dan maakt het weer niets uit en ben je, net als bij Alamo/National/Enterprise alleen maar ca 10% meer kwijt dan als je je eigen transponder zou kopen.

Kom je vaker in Florida? Koop dan gewoon een keer je eigen transponder ($20). Onder andere te koop bij elke Publix.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 07 nov 2019, 19:30

Ter aanvulling op al het bovenstaande:

Als je op MCO vliegt en daar auto huurt en weer inlevert kun je gebruik maken van de gratis toll “pas”. Met deze pas krijg je ook alleen de (lagere) fees doorberekend, en betaal je geen enkel bedrag voor het gebruikmaken van het tol systeem, dus dat maakt het Sunpass kastje of toll-by-plate overbodig.

https://visitortollpass.com/

Marielleh
Amerika-ontdekker

Bericht door Marielleh » 07 nov 2019, 21:10

Dank voor jullie uitgebreide en duidelijke reacties, ik ga me erop beraden!
We hadden een mooi aanbod voor autuhuur bij Dollar (of was het Thrifty?) maar hadden daar al vanaf gezien obv het toll beleid want dat leek idd erg onaantrekkelijk.

Van de visitors pass kunnen we geen gebruik maken, we halen op in Orlando maar brengen weg in Tampa.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 07 nov 2019, 22:24

Ach, als je hem niet inlevert betaal je $10 extra. Nog steeds een prima deal. Mooi initiatief. In feite is het gewoon een transponder die je kostenloos kunt gebruiken. Lever je hem niet in dan kost je dat dus $10, nog steeds minder dan een volwaardige transponder (die kost $20).

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 08 nov 2019, 01:40

Marielleh schreef:
07 nov 2019, 21:10
Dank voor jullie uitgebreide en duidelijke reacties, ik ga me erop beraden!
:thumbup:

Marielleh
Amerika-ontdekker

Bericht door Marielleh » 08 nov 2019, 15:46

@Roelb; wellicht geeft dat perspectief, ook uitzoeken dus. Dank!

dmoorc
Amerika-newbie

Bericht door dmoorc » 08 nov 2019, 20:48

Terpies schreef:
07 nov 2019, 19:30
Ter aanvulling op al het bovenstaande:

Als je op MCO vliegt en daar auto huurt en weer inlevert kun je gebruik maken van de gratis toll “pas”. Met deze pas krijg je ook alleen de (lagere) fees doorberekend, en betaal je geen enkel bedrag voor het gebruikmaken van het tol systeem, dus dat maakt het Sunpass kastje of toll-by-plate overbodig.

https://visitortollpass.com/
Volgens mij is de visitortollpass maar een tijdelijk proefproject en voorlopig niet meer verkrijgbaar. Website is ook down...

SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes » 08 nov 2019, 21:19

@dmoorc De website werkt bij mij prima, misschien was ie tijdelijk down? Initieel ging het om een proef (tot 1 augustus dit jaar) maar het was zo'n success dat er nu niet over een directe eind-datum wordt gesproken.

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 09 nov 2019, 10:19

Ik heb nog nooit op die website kunnen komen. Heel vreemd!

Edit: nog vreemder .... ik kan er nu wel opkomen, vanuit Nederland. Met mijn Spaanse IP nooit gelukt.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer